chipko 11 #1 Публикувано 27 Март, 2010 (Редактирано) Здравейте, колеги, проблема ми е следния:Сивик VІ, двувратка (EJ9) - когато въртя с ключа от шофьорската врата, централното работи (и двете врати се отключват и заключват почти синхронно), но при подаване на сигнал от дистанционното реагира само шофьорската врата, а пасажерската си остава в непроменено положение. Странното е, че ефекта не е винаги е един и същ, понякога вратата (дясната) реагира на дистанцонното-централно с известно закъснение (най-често след две "майни"). В общи линии когато заключвам/отключвам с ключ - всечко е ОК, кагато е от алармата прави чалъми.Малко пояснения: алармата е монтирана допълнително и тъйкато в шофьорската врата няма фабричен мотор който да заключва - монтираха ми и такъв, той движи щангите за заключването на самата врата, а на дясната се разчита на фабричния мотор в нея (така ми обясниха "масторите" навремето).Днес разглобих дясната врата - при разкачени щанги и махнати лостчета и копчета - работи безпроблемно, в момента в който завинтих и един винт (вече да я събирам) - отново отказа.Че ще се ходи на майстор - това е ясно, но пиша тук с молба за съвет: Според Вас проблема механичен или електрически е?Щото ако е в алармата, хич не ми се ходи при ония мондари, който за една аларма ми чупиха джабката, свалиха всички кори под таблото и оставиха кочина (разбира се).От друга страна, ако проблема е в някоя жица, защо чат пат работи или се чува "тормозене" във вратата.п.с. Проверих за подобни теми, но не се натъкнах на идинтичен случай разискван тук.п.п.с. Малко дълго и объркано разясних проблема, ама като цяло ситуацията е доста хали-фаск. Редактирано 27 Март, 2010 от chipko 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ekzotik 2 #2 Отговорено 27 Март, 2010 Колега и аз имам подобен проблем.При мен няма аларма,а само централно и сработва когато си иска като е студено си бачка от време на време,а като е топло няма нито заклучва нито отклучва.....С интерес ще следя темата и дано да се намери отговор.Поздрави..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
3AgHuK 3 #3 Отговорено 27 Март, 2010 И аз имах същия проблем на същата кола,но с едно пръскане на движещите се части с WD-40 всичко вече е ок Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chipko 11 #4 Отговорено 27 Март, 2010 Виж за това не се сетих, при условие, че разхлабено (без напор) цъка - едно смазване може да има ефект. Ще пробвам, за съжаление доста се озорих докато я разглобя и едва ли скоро ще ме обземе същия ентусиазъм... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dex2ex 5 #5 Отговорено 28 Март, 2010 И аз претърпях същия проблем по време на лютата зима.Ако машинката ти работи безпроблемно и аз ти препоръчвам смазване на механизмите и то обилно.Проблема на моята врата беше във самата бравичка ,използвах силиконова смазка и всичко си заработи нормално.Пръскай обилно и навсякъде ,трябва да стане. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rulemaker 130 #6 Отговорено 28 Март, 2010 А датчика за дистанционното заключване къде се намира? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chipko 11 #7 Отговорено 28 Март, 2010 А датчика за дистанционното заключване къде се намира?Не съм много запознат, но алармата подава сигнал само в шофьорската врата, там е "присаденото" моторче, при заключване имитира въртене на ключа и от там би трябвало да сработва вече по фабричното централно и към другакта. Това което ме съмнява и за което не съм сигурен е дали алармата (посредством мотора) имитира заключване от вънка (ключалка) или заключване от лостчето към купето. Защото ако кантролира заключване от вътре е много вероятно да сработва защитата "срещу самозаключване при забравен ключ". Но дори и така да е, защо тогава три пъти работи и после 20 пъти отказва? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SkyOne 0 #8 Отговорено 3 Април, 2010 И аз имам същия проблем с дясната врата.Отключвам само с ключ и от време на време заяжда централното, доста е досадно и се надявам с WD40 да се оправят нещата, само трябва да намеря време да разглобя вратата . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chipko 11 #9 Отговорено 3 Април, 2010 (Редактирано) Така, обилно смазване със силиконов спрей тук: и тук: и насвякъде около движещите се части. Резултат: + Осезаемо по-тихо и по-леко се движи палеца при заключване от вътре и ключалката при заключване от вън на самата врата. - Без промяна на поведението при заключване от централното (с дистанционно или с ключ от шофьорската врата), даже преди от 10 опита един ставаше, а сега и от толкова не ще. Извод: Продължаваме да търсим проблема... Редактирано 3 Април, 2010 от chipko 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rulemaker 130 #10 Отговорено 3 Април, 2010 Малко офф, къде могат да ми настроят дистанционно за централното при положение че оригинално нямам, и изобщо може ли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
KONI 11 #11 Отговорено 4 Април, 2010 Здравей колегаИмах подобен случай с заводско монтирано централно Започна на десет пъти един да не сработва,п осле на 5-6 пъти и накрая един път сработи два не ще.Хо дих на алармаджия и обяснението беше''умора на машинката'' тоест на електромагнита.Новата ми струваше 25лв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokodaf 266 #12 Отговорено 4 Април, 2010 Колкото и да ви е странно аз лично съм твърдо против смазването с каквото и да било масло , грес , WD или силиконов спрей. Мотива ми е следният - прах , кал, пухчета и какво ли още не полепват по ВСЯКА мазна повърхност , до коята имат достъп и крайният резултат е надиране на работните триещи повърхности в степен маханично задиране . Фабрично този механизъм е предвиден да работи на сухо триене - без смазка. За това контактните триещи повърхности са намалени до възможният минимум и/или се ползват двойки разнородни материали с различен по между им коефициент на триене /най-често двойката пластмаса - стомана/. Премахването на предпазното фолио , намиращо се под кората на врата , залепено към ламарината води до навлизане на прах и съответно откази . По-трайният метод за решаване на проблема е с прахосмукачка / ако се ползва компресор той само "разпилява" праха навсякъде във врата / и след нея - измиване с паро или водоструйка в топъл ден / за да изсъхне /. След това е важният момент с херметизацията /фолио , тиксо и слабо лепящо лепило / - за да не случва отново ... В ключалката на шофьорската врата има монтиран бутон , който при механичното заключване с ключа електрически активира /подава маса за момент /на машинката в другата врата - тоест шофьорската се заключва сток /6-та двувратка/ механично с ключа , а на пътника - с машинка. Проблемни може да са бутона , куплунгите на двете врати , самата машинка , механично задържане /или блокиране /, изгорял предпазител. С алармите /приемника/ ви съветвам да не си играете - има оторизирани сервизи , а те си поемат и гаранцията. Диагностиката се състои в следно: 1.Излъчвателя / дистанционното - обикновенно на ключодържателя/ подава сигнал , а приемната част в автомобила го декодира. Ако обхвата на излъчвателя се е намалил значително - време е за смяна на батерията му. 2.Приемника сигнализира /обикновенно звуково и светлинно/ приетият сигнал. Това значи , че има връзка между дистанционното и приемника. 3. След обработката на сигнала приемника чрез релета подава напрежение на изпълнителните механизми ( обикновенно заключващите машинки) и те механично предвижват в необходимата посока съответните щанги. Това се констатира визуално , ако е в изправност или с мултицет се измерва напрежението на изхода на релето или директно на машинкта /12 волта и около 5 ампера за 0.5 до 2 секунди/. Възможните неизправности са - зацапани/скапани контакти на реле (нормалният живот на правилно подбрано такова е от 5000 до 10000 цикъла) , частично или напълно прекъснат кабел до машинката и неизправна машинка (може да и се подаде с тестов кабел отделно 12 волта от акумулатора за не повече от секунда време и да се провери дали работи , като зависи много от типа/вида и - ако са само два кабела (най-често) и работи на импулс /електромагнитна/ - на всеки импулс сменя посоката на задвижване , ако работи на местоположение /ел.двигателче/ - при смяна на поляритета на захранване сменя посоката , като има вътрешни крайни изключватели при достигане на позиция). Официално не се занимавам с аларми и не приемам поръчки за монтажа им. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
cerwin_crx 0 #13 Отговорено 7 Април, 2010 Колега и аз имах същия проблем.Пробвах със смазка на часите ама не стана,отидох в МАК и ремонта не беше скъп 35лв Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Draik 18 #14 Отговорено 7 Април, 2010 (Редактирано) Както обясни по-горе колегата kokodaf Хонда няма машинка на лявата врата за централното, там е само ключ който подава сигнал на останалите врати. (не всички хонди са така но повечето са на този принцип ) Когато монтират аларма, алармаджиите слагат допълнителна машинка на лявата врата, на която дейста алармата или по точно сигнала за заключване и отключване. Прикрепят я за лостчето на заключването и така командват отсаналите врати на колата, дали да се заключват или отключват. При теб явно е мръднала тази машинка и не движи достатъчно лостчето на вратата. Свали си кората, виж я и се опитай да я центроваш, така че хода да е достатъчен да подава сигнал на твоето централно.Успех Редактирано 7 Април, 2010 от Draik Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bai_Georgi 47 #15 Отговорено 8 Февруари, 2011 1. Нямаме отговор колегата дали се е справил с проблема или не. 2. Казвай на форума кои са тия "майстори", та поне да не ходим при тях! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
markup 156 #16 Отговорено 26 Юни, 2011 Хмм... , за да не пускам нова тема: И аз имам подобен проблем - с централното (фабрично) си отключвам багажинк и лява врата, но дясната - ни стон, ни вопъл. С бутона в купето за отключване/заключване - отново чувам машинките на лява врата и багажник. При дясната - никой няма. Не си спомням преди дали работеше или не (колата я имам от скоро). Пробвах 101 комбинации през дистанционното - 2-3-4-456 пъти закл и после откл (и съответно обратно), механично закл. на двете врати и опит да отключа. Момента с ключалката не съм го пробвал, но би трябвало резултата да е същия. Някакви идеи имате ли ? Дали да не би да нямам машинка в дясната врата оО или някак си да съм я блокирал. Колата е двуврат сивик 7 генерация (2001 производство). Доста скоро я взех и още не съм я разучил така, че може би съм блокирал нещо с някое копче... , но не зная за такова. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Lukov 11 #17 Отговорено 26 Юни, 2011 Така и така сте зачесали темата...на лявата врата на машинката са 5 кабела, на дясната са 2. Цветовете на 2 от кабелите на лявата машинка съвпадат с тези на дясната и предполагам, че по тях се подава напрежение за да се отключи дясната врата.Въпроса ми е, останалите три кабела на лявата машинка за какво са? Два от тях са за захранване предполагам и един който да е информационен..Моля някой ако знае или има схема да сподели!Благодаря Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebastianz55 0 #18 Отговорено 27 Юни, 2011 (Редактирано) Същия проблем при мен на дясната врата. При по-хубаво време и нормална околна температура - около 18 до 26 градуса, работи. Под или над тези величини - отказва. Разглобявах и смазвах - ефект никакъв. Интересно ми е обяснението за електромагнита и умората, защото в дясната врата на видях подобни елементи.Какъв е този Мак сервиз, където могат да решат проблема? Редактирано 27 Юни, 2011 от Sebastianz55 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
markup 156 #19 Отговорено 27 Юни, 2011 Хммм,... а може ли схема за разглобяване на дясната врата (за да не счупя някоя друга щипка или нещо подобно) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
markup 156 #20 Отговорено 28 Юни, 2011 Тъй като не намерих бутона за редакция на горното съобщение ще драсна ново. Вчра пробвах следните опити да разбера от къде е проблема ми и резултата бе - отново греда.1) Пробвах да синхоронизирам системата по 101 варианта - заедно откл. и закл. механично и т.н.2) Откл/закл. с ключа през ключалките на лявата врата и багажника (на дясната нямам ключалка.. )3) От разтояние 101 опита с алармата - не стана 4) ръчно рових по ключалката - успях да я заключа докато е отворена (лочино) и после се отключи с лоста за отваряне (това не помогна, колкото и нелеп опит да е)5) с бутона за откл./закл. от купето пак нямаше ефект (все още пробвам с идеята, че мое би ще го убедя)6) опитах да отворя кората на врата, но не посмях - фана ме шубе да не я откъртя или прецакам и после да тропа или дори по-лошо7) не чувам движение на машинка и т.н. , което ме навежда към следните проблеми:а) изгоряла еб) откачена ев) някак си е блокирана г) веригата до нея има проблем и не подава ток и съответно при мех. откл./закл. на вратата (с лостчето) не се чува движениед) откраднали са ми я в движение черни нинджи със зли помисли... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
scre 32 #21 Отговорено 17 Октомври, 2011 (Редактирано) кофти тръпка и аз наскоро се сдобих с EJ9 и аз имам същия проблем като заключвам от шоферската врата с ключ... грижи няма, но опитам ли с дистанционното на алармата се чува цък цък някакво тормозене на машинката и до там Другото което е че като влезна в колата и като заключа отвътре много рядко ми заключва и дясната врата,докато когато заключвам отвън проблеми няма... Така или иначе съм решил да свалям кори и дано успея да открия топлата вода Редактирано 17 Октомври, 2011 от scre Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shadow^Dancer 18 #22 Отговорено 17 Октомври, 2011 Към колегите с фабрично централно, БЕЗ допълнителна аларма - пичове, проблема ви е в релето на централното което се намира в шофьорската врата (при 5-ген), не е в машинката на вратата. Сменяте релето и си свиркате Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове