Jump to content
kick

ефект от по дебели кабели ?

Recommended Posts

привет :) искам да попитам, имали някакъв ефек, и смисъл, да се слагат по дебели (така нарачените спортни кабели) и ако има, какви трябва да търся, колко дебели?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе вероятно има "някакъв" ефект, но до сега дино не сее видяло ... иначе са шаренки и изглеждат тунинг, но дали си струват парите в общия случай е доста съмнително ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си взех такива -китаичета то разлика не намирам никаква ,но поне съпротивлението на кабелите като го мерих е по-малко от стоковите(както и се очаква всъщност)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де ама ако някой може да ми обясни за какво ми е по-ниско съпротивление.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емо, взе ми думите от устата. Нищо не се печели от по-ниското съпротивление на кабелите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ясно..... освен че са шарени и изглеждат тунинг, имат по ниско съпротивление, което не помага по никакъв начин, значи няма да давам пари за шарени кабели, ще си карам с моите..... :) благодарности :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам знаете закона на ОМ :( На теория малко по-голямо напрежение на искрата, но може би ще има и смущения върху аудио системата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, вместо за шарени китайчета, по-добре да се дадат пари за едни нови оригинални кабели и свещи - караш си и си свиркаш :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е хубаво де по-малкото съпротивление на кабелите не предласполага ли за по-силен ток от стоковите при една и съща бубина :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само ако подскажеш кой ще ти го даде тоя по-голям ток ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип не е само съпротивление - променят се комплексния импеданс, капацитети, ефективни стойности... не е кой знае какво подобрение - ама пък като се има предвид един елементарен нагар и влага как влияят на запалването... не ми се отричат сякаш така лесно :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми при полужене, че оригиналните ти са заминали що пък да не си вземеш тюнинг кабели :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

честно не знам как влияе нагара ... аз колата я взех с над 3мм разстояние между електродите на свеща при 1.1мм заводско предписание и според всички не трябваше да пали двигателя ... а тя си вървеше чудно без да прекъсва или да недоизгаря ... наистина не знам колко важни са тия неща докато има читава искра

Ми при полужене, че оригиналните ти са заминали що пък да не си вземеш тюнинг кабели :(

защото тЮнинг кабелите струват 100-200 лв, а примерно на тесла са 40 ... разликата можеш да я инвестираш в някой кон ... ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се заменя кабел до комутиращ елемент/ първична (товарна) намотка с по-голямо сечение, където тока е по-важен да (едва ли не са го сметнали фабричния обаче), но на високоволтовата част...какви по-малки съпротивления на толкова къс кабел да окажат влияние при толкова хиляди волта...

По отношение на положителен резултат от дино... без нещо подобно за всеки цилиндър...

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено при спортните по-нискоомни кабели енергията от бобината към свеща се предава с по-малко загуби(ако имаме два паралелно свързани товара то тока винаги ще премине през по нискоомния).Предимството е Малко по- дебела изскра на свеща и лека пъргавина в ниските.Недостаък е че бобината и комутаторът работят в по-натоварен и критичен режим

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недостаък е че бобината и комутаторът работят в по-натоварен и критичен режим

Колега ако можеш да обясниш, че не ми стана много ясно при условие, че бубината си подава еднакъв волтаж към свещите.При въпросните нискоомни кабели имаме по-малка загуба на искрата и това с какво точно натоварва бубината и комутатора?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Получава се нещо като режим на късо.Товарът за разреждане на бобината е комплексен(индуктивен,капацитивен и активен).Кабелите и свеща определят общия товар за разреждане на бобината.Намалявайки с големи стойности това общо съпротивление с цел получаване на по-гол.изскра и по-ефективно изгаряне на гориво-въздушната смес, бобината се доближава до режим на късо съединение(подобно на електрожена).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има голяма логика в това което казва VINKELA, но интересното тепърва мисля че ще разберем, ако се доразвие темата.Понеже никога до сега не бях и чувал за спортни кабели ( не ми се смейте, не съм спортист :cool: ) ми е много интересно , каква точно е разликата в съпротивленията на двата кабела и тази разлика до колко се отразява на искрата, а пък от там тая по-яка искра как се отразява на, мощност, въртящ момент, вървеж и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ефекта ще е нищожен според мен, дори и да го има ще е след смяна на по добри свещи ,бобина външна("sport") (общо взето всичко по запалването-> само по себе си ефект 0)

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз продължавам с въпросите, моля не ги приемайте като заяждане, целта ми е да разбера дали аз не бъркам нещо.

 

когато мерим съпротивление, ние мерим с мултицет, тоест прав ток и директно измерване. Това добре, ама аз до колкото знам искрата вобще не я касае това защото правия ток протича през цялото сечение на проводника, а искрата се доближава повече до високочестотен ток отколкото до прав. Високочестотния ток протича по повърхността на проводника и колкото е по-висока честотата, толкова по-малко ползва вътрешното сечение на кабела: т.нат скин ефект.

Искрата е нещо наподобяващо правоъгълен импулс а правоъгълния импулс според чичко Фурие е съставен от безброй много хармонични честоти.

 

Доказателзтво за скин ефекта може да ви покаже всеки удян от искра или светкавица :)

 

На кратко, щом искрата протича по повърхността на проводника и всъщност дори прескача от повърхност до повърхност при фабричните кабели които са една много дълга и стегната намотка, какво ни интересува съпротивлението на материала на намотката?

Още по-накратко.... защо мерим съпротивление на материала, като искрата вобще не минава през този материал?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

а дали дебелината не идва от използвания изолатор?lookcho- 200лв са кабели+свещи+капачка и палец+външна бубина /според ebay/ :)

Редактирано от kalos

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Високочестотния ток протича по повърхността на проводника и колкото е по-висока честотата, толкова по-малко ползва вътрешното сечение на кабела: т.нат скин ефект.

Ми щом протича по повърхността на проводника това значи, че по-дебелия проводник ще има по-голяма повърхност и съответно пак ще има по-малко съпротивление. Редактирано от pgh

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А и така наречения Скин ефект е свойството на променливия ток да се концентрира в повърността на проводника. Този ефект е честотно зависим - колкото е по голяма честотата толкова повече токът преминава по повърхността на проводника и все по-малко в сърцевината му. Та що се отнася до скин ефекта по дебели проводници - повече повърхност - по-добре.

 

Освен това много е важно и тези "спортни кабели" дали не са и с някаква по-специална изолация. Има теория според която цитирам "Наличието на екран от магнитно твърди материали **свива** магнитното поле около проводника и електроните са принудени да се движат в цялото сечение на проводника"

 

 

Но предлагам първо да се съсредоточим върху това какви точно са тия кабели и какви са има характеристиките ... и като цяло по-голямата искра до колко спомага за по-добро изгаряне на сместа щото иначе само си разтягаме локуми.

Редактирано от pgh

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз над година карам с NJK Iridium свещи + сини кабели пак NJK и в началото направо се учудих каква разлика има , сигурно от свещите , но съм много доволен . Аз ги взех защото и без това исках да заменя оригиналните не защото искам голям ефект от тях ... Сега ще взимам и външна бубина .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Кабелът сам по себе си също е със комплексно съпротивление - има активна, капацитивна и индуктивна част. Като при измерване с мултицет на нас ни става извествна само активната част на това съпротивление. Капацитивната и индуктивната част обаче остават скрити, а те имат огромно значение, когато през кабела преминава високочестотен сигнал, т.к, ако се начертае еквивалентна схема на кабела на нея ще се видят кондензатори и бобини, които изграждат филтри с определена честота на пропусканеП.С Мен много ме кефи синия цвят на кабелите и, ако имах излишни 100-тина лева щях да си купя :plane: Все пак са тествани при производството и може би е констатиран положителен ефект

Редактирано от Radeon4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тоя ред на мисли тя работата отиде от Далекопроводи на Вълноводи.И аз започвам да се чудя защо изобщо има и Свещ в такъв случай.Най-добре ще да е да съберем Високоволтова и Микртовълнова техника в 1 и да оптимизираме нещата до съвършенство

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майтапиш се ти със смесването на Високоволтова и Микровълнова техника :D Ама сам подхвърли това за различните видове съпротивление и то си е вярно :) всичките влияят по някакъв начин на изходното напрежение в края на кабелите. Но това не означава, че "спортните" дебели кабели не са добри. Само обсъдихме малко теорията :D А NGK е марка в края на краищата и най-вероятно произвеждат качествени кабели.Иначе лично аз съм чувал от човек, който си кара D16z6-цата с горивни таблици и предварения от B16A2 (щото много вървяла и много малко горяла :D ) да казва, че след поставянето на тези кабели колата му станала много еластична и респонсна! :DЗдраве да е :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тия неща е добре да се мерят, пък било то и с допотопна техника ... гъзомера е много крив уред

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дебелия кабел /спортен кабел/ наистина си има по -малко съпротивление и катос е сложи на сток бубина наистиа е натоварва адски когато тръгнеш да цепиш колата, т.е в натоварен режим на двигателя.ако си със сток кабел тогава искрата е по слаба и не толкова стабилна,от където идва и лек спад в мощноста.Със спортните кебели няма да се получи така просто искара ще е много по стабилна и няма да имаш поне пад в мощноста. После идва външната бубина която е абсолютно задължителна за спортните кабели ,защото тя вдига волтажа и искрата става не само по стабилна ,ами и по дебела !Например дококото помня сток бубината е окоо 25 000в а мойта сегашната външна е 45 50 000волта ! Това на мойта кола и спомага много при натоварен режим защото освен че дебелия кабел пренася повече ток ,той вече е и доста по стабилен заради външната бубина и така дори вече вадя коне отгоре .Ако се направи тоз мод на една обикновенна атмосферка сток 125 коня например ще има в най добрия случай 3 коня ,но в моя случай като съм турбо и запалването и искара е адски важна в големия оборот вади да кажим 8 до 10 едвали е повече.ПП: най простия пример колата ми със сток кабели и сток делко на един ден на диното след около 60 70 ръна ,делкото стана всичко мармалад .т.е разтопи са всичко в него и са напука даже и капачката ,което е ясен пример че в много натоварен режим то неиздържа.След няколко дни сложихме ново модифицираното делко с външна бубина мина пак 30тина ръна на диното на поразии вече нямаше,което говори че вече няма натоварване на бубината и прегряване !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JeepersCreepers, ако делкото ти заминава от един ден на диното имаш проблем с делкото ... доста хора си мачкат нещастните сток делка по писти и те не сдават багажа ... делкото ти не се натоварва повече, поради това, че си с надут двигател ... натоварва се от увеличения брой цикли в секунда ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тия неща е добре да се мерят, пък било то и с допотопна техника ... гъзомера е много крив уред

Аз това за горивните таблици, респонсната и еластична кола кола го казвам с абсолютна ирония... :) просто човека си вярва...за какво му е да мери и да гледа цифри. Той си знае! :D Само, ако неговите кабели преди това са били скапани от 15 годишната си служба е нормално да усеща по-добра работа на двигателя (който е абсолютно стоков)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е даите една дино графика (Да видя как се вадят коне от кабели)? без подобрения по цялостното запалване:D(че ако има ефект и аз да си купя ) :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

......

Демек спортните кабели са допълнение към модифицирането на запалителната система и се слагат да посрещнат изискванията "тунингована" такава.Иначе все едно аз да сложа само резервоар от VTI и да викам "Айде напрайх тунинга" :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JeepersCreepers, ако делкото ти заминава от един ден на диното имаш проблем с делкото ... доста хора си мачкат нещастните сток делка по писти и те не сдават багажа ... делкото ти не се натоварва повече, поради това, че си с надут двигател ... натоварва се от увеличения брой цикли в секунда ...

100% нямах проблеми с делкото ,с това делко ако съм имал проблеми колата ми едвали щше да даде 15,7 :) Още повече ,точно това казах че когато се натовари мотора точно тогава сгъват делката ,а при мен като се е коневртирала колата в турбо имам голямо налягане в цилиндрите и искрата става много нестабилна на 8400рпм ,и затова сгъват делката при турбо колите просто неиздържат на новото натоварване .Друг пример е влез в турбо д16 и виж че всички които са с турбо над бар са с външни бубини и модифицирани делка защото неиздържат на натоварването :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

......

Демек спортните кабели са допълнение към модифицирането на запалителната система и се слагат да посрещнат изискванията "тунингована" такава.Иначе все едно аз да сложа само резервоар от VTI и да викам "Айде напрайх тунинга" :)
Колега ако прочетеш внимателно ще видиш че суъм писал че имам нова външна бубина 2 пъти по мощна от стоковата + нов малко модифицирано делко ,т.е имам нов палец и капачка които издържат на по голяма температура и са по добри изолатори .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...