pgh 6 #1 Публикувано 10 Март, 2010 (Редактирано) На късите съм с ксенон 6000К(съевсем лек синкав отенък), на дългите халоген.Много ме дразнеше как се смесва леко синкавата светлина от късите с тази жълтата на дългите, когато светят и двете.Взех че купих за дългите две нови халогенни крушки Osram Cool Blue.За тези крушки от Osram твърдят (и така си пише на кутията), че дават светлина с температура на цвета 4000К, което трябва да е горе долу "чисто бяло" (нищо общо със синьо/blue но аз съм съгласен да е 4000 келвина).Не съм очаквал кой знае какъв резултат - бяло, синьо каквото и да е.... идеята мие беше поне малко да убия това жълто и да го докарам към бяло.Но какво се получи: Умишлено днес смених само едната крушка за да видя разликата м/у двете и познайте - разлика аз не виждам абсолютно никаква Cool Blue-to си свети жълто съвсем като другата!Новата крушка (cool blue) сама по себе си на външен вид се различава от стандартната по леко синия отенък на стъклото, но до там......При интерес мога да снимам и да кача снимки!Някой може ли да сподели ако е пробвал същите крушки дали е постигнал някакъв задоволителен резултат.Чудя се дали са ми продали ментета или всичките са така... Редактирано 10 Март, 2010 от pgh Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #2 Отговорено 10 Март, 2010 Ползвал съм и Coolblue и Nightbraker на Osram. Но стандарт H4. Вторите са по-добри за мен. Жълтееха само на късите светлини Но все си мисля, че има доста "ментета" вече от тази марка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rossi 1 #3 Отговорено 10 Март, 2010 Колега преди да сложа ксенон на късите и аз опитах с Осрам (пишеше плазма бяло или нещо от сорта) и резултата беше същия затова си карах с китайките за 14лв. комплекта и все още си карам на дългите с такива (между другото не съм ги сменяла година и половина, а ми се налага да ги ползвам по-продължително от време на време) и си светят леко синкаво..сливат се с ксенона и си е супер на късите синкавите крушки светеха бяло заради лупите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Prelude_2.0 24 #4 Отговорено 10 Март, 2010 карах Прелюда си преди с китайските синкави крушки H4 и бях много доволен бяха повече ватове ако не се лъжа 60/90 W . И в крайна сметка ми изгоря инсталацията нна фаровете иначе не са лоши крушки Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka_t 83 #5 Отговорено 10 Март, 2010 Колега, според мен не се вижда разлика, заради ксенона. Когато свети ксенона, светлината до него, било то от обикновена крушка или cool blue изглежда еднакво жълта. Просто светлината от самата ксенонова крушка на късите ти, е много по-ярка, по-бяла или леко синкава и сравнявайки я със светлината на дългите, тази от обикновената крушка, колкото и да е ярка или blue изглежда доста по-жълта. Лошото е че не можеш да включиш само дългите (без късите) и тогава ако на единия фар е обикновена крушка, а на другия cool blue би трябвало да забележиш разлика. Аз по едно време карах Vectra-та ми само с Cool Blue - и на къси и на дълги, след това едната крушка на дългите изгоря и сложих обикновена (тъй като само такава имах в момента) - имаше разлика, после сложих ксенон на късите и като че ли разликата на дълги между двата фара изчезна - струваше ми се че светят еднакво жълто. Пък и ако както е споменато по-горе, ако това cool blue което си сложил е менте - хептен няма да доловиш разлика. Между другото, и аз по едно време сложих на дългите някакви китайски крушки за 10-15 лв комплекта, сини (но не като cool blue-то на които самото стъкло е синкаво, а с боядисано в синьо стъкло) и при тях светлината най се доближаваше до ксенона. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mEtaka 68 #6 Отговорено 10 Март, 2010 А пък според мен за да видиш някаква разлика трябва да си смениш и двете крушки. Иначе така с три вида осветление ме съмнява да видиш разликата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ogo 25 #7 Отговорено 10 Март, 2010 Пробвал съм найтбрейкъра едновременно с обикновена крушка на тъмно в гараж и определено светеше доста по-бяло. Сега съм на късите съм с ксенон 5000К, а найтбрекърите са на дългите и определено жълтеят.... но не е чак такава болка за умиране Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
madrugada 12 #8 Отговорено 10 Март, 2010 (Редактирано) аз съм с коол блу и са страхотни.Разликата между обикновенните и тези крушки е огромна.Светят пърфект. Да не говорим че по принцип прелюда има страшни фарове Редактирано 10 Март, 2010 от madrugada Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pgh 6 #9 Отговорено 10 Март, 2010 Добрееее ..... виждам, че някой от вас са постигали ефект и са намерили разлика между двете. Ще се вслушам в съветите и предположенията на mitaka_t и mEtaka и още довечера ще изключа ксенона за да видя как светят само двете различни крушки. Ако пак не мога да намеря разликата ще снимам, за да го поумуваме още малко преди да отида да ги замерям в магазина с крушките. Ако ще правя скандали - трябва да съм сигурен че съм прав Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
da6kata 8 #10 Отговорено 10 Март, 2010 аз също ползвам Osram Nightbrakerи мога да кажа че на светофар спрял зад кола на бронята се вижда че светят жълтеникаво ,близко до вратата на гаража също светят жилтеникаво, но когато падне ноща на пътя си светят бяло супер чисто без никъв жълт отенък Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rossi 1 #11 Отговорено 11 Март, 2010 Извинявам се за офф-а, но да предупредя..при мен ефекта от 100W китайски крушки + "немски" бушони от Лукойл беше като при колегата Prelude_2.0 .. изгоря целия ляв клон на инсталацията (тръгна от левия фар) чак до таблото с бушоните..за секунди..възникнал е проблем, и бушона не е изгорял ами се е стопил.. така че, препоръката ми е САМО качествени бушони (не че няма риск да попаднеш на бъгав, но той е далеч по-малък) и не повече от 55W за всеки случай Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan Milev 46 #12 Отговорено 11 Март, 2010 Ако пак не мога да намеря разликата ще снимам, за да го поумуваме още малко преди да отида да ги замерям в магазина с крушките. Ако ще правя скандали - трябва да съм сигурен че съм прав Колега, след като мислиш че можеш да вдигнеш скандал, мога ли да те попитам как измери цветовата температура на тези крушки и как измери тази на ксенона? Каква марка ксенон ползваш, ако въобще има марка, и сигурен ли си, че освен лепенката има нещо друго което е 6000К в комплекта? Другото което е, че 4000К съпоставена със 6000К едновременно, си изглежда направо жълто заради инертността на човешкото зрение, което пък не на всеки човек е еднакво от към цветоусещане.И да не се получи така че защитавам определена марка, ще кажа че естествено може и да не отговарят на заявената цветова температура, но ако ми дойдете в магазина примерно с тези доводи, няма да има начин да ме убедите, че съм ви продал некачествена стока. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pgh 6 #13 Отговорено 11 Март, 2010 Колега, Ксенона си ми е добър и си е баш 6000К, но не е в това е въпроса, ама изобщо! Това с какъв ксенон съм на късите съм го споменал за информация и повече яснота какво е положението за да си спестя въпроси "Ама ти какво точно искаш да постигнеш" и ако не бях го написал вероятно нямаше да получа мненията на двамата Митаци.Аз търся разликата между двете крушки (стандартната и Cool Blue), Като за момента не виждам такава. Както казах за целта ще изключа късите от баластите за да останат само дългите и да видим дали не ме заблуждава ксенона.Светлина 4000 келвина може леко да жълтее, но не може да бъде жълта досущ като стандартната крушка, която обикновено е около 3000 К. това ми е идеята. При положение че има и колеги при които това не е било така - за какво говорим ? Ако двете крушки продължават да светят абсолютно еднакво е нормално да предявя рекламация, защото явно става дума за някакво несъответствие или заблуждаваща информация, което дори може да е повод за жалба към КЗП.Съжалявам че снощи нямах време да направя пробите и да пусна снимки. Дано днес успея. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan Milev 46 #14 Отговорено 11 Март, 2010 Колега, две неща искам да кажа:едното е, че няма как да разбереш температурата нито на едното, нито на другото, можеш само да сравняваш и да избираш това, което те кефи повече;другото е че нямаш никакви козове за рекламация, продавача ща каже дай да видя, ще му ги пуснеш и той ще ти каже - "Не виждаш ли разликата?", и ако ти кажеш не, то той може да те прати на очен и никой няма да може да го оспори. Ще каже че фирмата производител гарантира качество и че всичко е тествано и после какво? Това че при колегите е имало разлика си е просто случай. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pgh 6 #15 Отговорено 11 Март, 2010 Ако се стигне до там да ме пращат на очен лекар. Решението е просто или да им тегла една майна и да ги оплюя по всякакъв възможен начин или както казах - жалба в КЗП ... Ако искат на лаборатория да ги носят, ако искат да правят каквото искат но ако се открият несъответствия на продукта с това, което пише на опаковката и от спецификацията на продукта ще ги санкционират.А твоето мнение да го разбирам ли че и ти не виждаш разлика между двете ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 918 #16 Отговорено 11 Март, 2010 Сложи си ксенон на дългите и няма да имаш разлика.Но крушките да са еднакви, щото и мойте ксенони светят различно, а и двете крушки са 6000К!Доста колеги са доволни от Osram Nightbraker, но нали се сещате че бизнеса трябва да върви.Нови технологии,рекламни и маркетингови трикове и т.н.Последния Осран, който исках да купя, диодна крушка(луничка за вграждане),струваше 99.99лв.Малко по калпави за 75.00лв.Който не вярва в Практикер ги има!Е, "купих" си я само че от Realux за 9.99лв., т.е 10пъти разлика.И споменавах на Осран майка им 2часа! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pgh 6 #17 Отговорено 11 Март, 2010 Това с ксенон на дългите съм си го мислил и не ми е никакъв проблем да си сложа ... имам купища баласти и крушки.Не искам да слагам ксенон защото ще загубя опцията за светлинен клаксон и при висока скорост ако искам бързо да видя какво става напред бавното запалване на ксеснона е неудобство. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan Milev 46 #18 Отговорено 11 Март, 2010 А твоето мнение да го разбирам ли че и ти не виждаш разлика между двете ?Колега, първо да кажа, че не се заяждам или нещо подобно, струва ми се че можеш да се усъмниш в подобно нещо. Дали виждам разлика няма как да отговоря преди да съм видял най малко снимка. Истината е, че в днешно време човек не може да е сигурен в нищо, което купува.Колкото до комисията бъди сигурен, че никой няма да праща нищо до която и да е лаборатория. Най много като darius ще ги псуваш известно време и това е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Todor_Gagovski 33 #19 Отговорено 11 Март, 2010 Ако се стигне до там да ме пращат на очен лекар. Решението е просто или да им тегла една майна и да ги оплюя по всякакъв възможен начин или както казах - жалба в КЗП ... Ако искат на лаборатория да ги носят, ако искат да правят каквото искат но ако се открият несъответствия на продукта с това, което пише на опаковката и от спецификацията на продукта ще ги санкционират.А твоето мнение да го разбирам ли че и ти не виждаш разлика между двете ?Колега КЗП с нищо няма да ти помогне в случея , само ще си изгубиш времето и нервите.Аз имах случей с един gsm sonny erikson беше на 2 седмици когато спря .Един месец ми бавиха телефона във фирмения им сервиз, и накрая ми отпадна гаранцията- забележи заради неправилна употреба Отидох в КЗП и там нищо неможаха да направят. Извинявам се за Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pgh 6 #20 Отговорено 11 Март, 2010 Ако някой може да даде бърза информация дали мога чрез сваляне на бушон да елиминирам само късите ще ме улесни значително. Доста трудно достъпни са ми свръзките на балстите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pgh 6 #21 Отговорено 11 Март, 2010 С бушоните не става - но се справих по друг начин та ето и снимките. Моето мнение - разлика наистина има някаква, но вие кажете дали е това, което трябва да бъде и дали така е било при вас Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan Milev 46 #22 Отговорено 11 Март, 2010 Както казах, давам си мнението.Според това което виждам разлика има, малка е, но честно казано не очаквах повече. Човешкото зрение е субективно и аз в никакъв случай не мога да преценя дали тази разлика е 1000 келвина. Да не говорим, че това което ти виждаш на монитора си и това което аз виждам на своя, не е едно и също, но това вече са подробности. Това което аз си мисля е, че както един колега каза, можеш да потърсиш нещо китайско, сред тях съм виждал със много силен син оттенък. Обаче пък със сигурност ще направиш компромис с качеството. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ivomugen 無限 24 #23 Отговорено 11 Март, 2010 (Редактирано) според мен фара от страната на шофьора свети много леко по жълто Редактирано 11 Март, 2010 от ivomugen Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове