chirenski 18 #1 Публикувано 8 Март, 2010 Здравейте ! От около година двигателя ми започна да трака 1во на студено после и като се стопли пак претраква, чува се в ниските обороти до към 3к. С опъната ръчна и на 1ва при опит да потегля се чува дори и на топъл мотор. До тук всичко ми звучеше като биелни лагери. Един ден след работа се хванах да ги сменям, отворих на моите лагери им беше паднало само бялото покритие на места, но все пак си бях купил други и ги смених. Сутринта станах запалих и отново същото За известно време се бях отказал да правя каквото и да било, но просто лятото ми се очертават доста пътувания и не искам да рискувам. Та стигнах до извода,че може би са кобилиците и съм склонен да сменя и тях, обаче се сблъсквам с няколко проблема:1. От къде да си взема кобилици ?! нови, втора употреба ? 2. Еднакви ли са на всички Д серии ?! 3. Никъде не мога да намеря с каква сила да стягам дреболийте из главата.4. Как мога да проверя моите кобилици дали са добре и има ли някакъв лесен начин за това ( в смисъл без микромер и т.н.) ?Някой ако има читави кобилици нека пише Л.С. Става дума за д16а6, най-много ме вълнува дали на д15б2 са същите? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nastezatelq 24 #2 Отговорено 8 Март, 2010 Кобилиците трябва да са същите . Най-лесно се проверява като ги разглобиш и една по една ги прегледаш за износване , износват се на елипса Другото което може да провериш без да разглобяваш нищо е : палиш колата да работи на място и махаш една по една лулите на свещите ако е нещо друго шума трябва да утихне Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #3 Отговорено 8 Март, 2010 ... палиш колата да работи на място и махаш една по една лулите на свещите ако е нещо друго шума трябва да утихнеИ после сменяш бобина ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #4 Отговорено 8 Март, 2010 Не искам да давам гадни предположения, но каква е вероятността да са други лагери в двигателя (основни например)?П.С. Имам същите шумове, но тъй като не са силни и се изявяват основно в зимния сезон - не искам да пипам нищо. Не знам защо лятото нямам такива аудио халюцинации. Ползвам полусинтетика 10W40 целогодишно.Също смятам да пътувам и разчитам на колицата и тоя звучец ми е трън в г*за. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chirenski 18 #5 Отговорено 8 Март, 2010 Колега Slade, до колкото съм запознат основни лагери се чуват постоянно и на ниски и на високи, а при мен се тракането се чува само на ниски, на високи (след 3к) не се чува. Чува се на празен ход когато е студена и при товар когато е топла след около 20 минути каране изчезва. Това не може да са основни лагери те веднъж тръгнат ли няма да спира шума след като загрее или поне така си мисля... п.с. 10в40 целогодишно ползвам, правил съм три смени на масло от както имам колата 1вата Sunoco и втората Sunoco, след която се появи тракането и малко след смяна гарнитура на глава и след като смених биелни лагери налях ESSO. С тези масла работи семейния автосервиз от няколко години за това сипвам от тях, знам,че са малко познати в България, но ги предпочитам пред турски мобил, мотул или кастрол ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokyo 27 #6 Отговорено 8 Март, 2010 ...Колега пусни едно клипче да чуем шума.Доста хора са на този клон.Ти си стигнал до някъде и е ясно че при теб не са биелни лагери както обичат да казват разбирачите тук "или биелни лагери или регулиране на клапани" да ама не.Явно има и друго място от където е възможно да се чува почукване.Кажи при теб как се чува шума ниско долу под колата или по скоро горе откъм капака на клапаните?Ти защо реши че са биелни лагери? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
едмундо 34 #7 Отговорено 8 Март, 2010 ... палиш колата да работи на място и махаш една по една лулите на свещите ако е нещо друго шума трябва да утихнеИ после сменяш бобина ! Задължително :lol: Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #8 Отговорено 8 Март, 2010 (Редактирано) А задвал ли си си въпроса ,че лагерите може да са в същото състояние ,вече ? Новите .И каква е логоката да са кобилиците?Клапаните си ги изключил като фактор така ли да се разбира. Редактирано 8 Март, 2010 от fenabg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #9 Отговорено 8 Март, 2010 Чува се на празен ход когато е студена и при товар когато е топла след около 20 минути каране изчезва.Не е от износени кобилици.Като сваля главата как бяха леглата на клапаните ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nastezatelq 24 #10 Отговорено 8 Март, 2010 (Редактирано) ....след която се появи тракането и малко след смяна гарнитура на глава и след като смених биелни лагери налях ESSO.Като сменя г-рата шлайфахте ли главата и с колко? Редактирано 8 Март, 2010 от nastezatelq Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chirenski 18 #11 Отговорено 8 Март, 2010 (Редактирано) На главата е взето само чело, не е кълцана,клапаните са препасвани на ново лично от мен. Относно лагерите може и да са може и да не са какво имаш в предвид под това ?! Да шлайфам вал ли, нали всички разбирачи тук пишат,че хондов вал не се шлайфа или аз съм в грешка? п.с. под разбирачи не се заяждам с това нарицателно, уважавам знанията и желанието да помогне на всеки един от вас !п.с.2 моля ви като пишете мнение обосновавайте се "не е кобилици" ми звучи точно както "биелни лагери са" преди да ги сменя !!! и ефекта беше нулев... Редактирано 8 Март, 2010 от chirenski Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mEtaka 68 #12 Отговорено 8 Март, 2010 Еми ти като си сменял биелните лагери не примери ли дали си в допуск. Основните лагери не ги ли провери и тях?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #13 Отговорено 8 Март, 2010 п.с.2 моля ви като пишете мнение обосновавайте се "не е кобилици" ми звучи точно както "биелни лагери са" преди да ги сменя !!!Дай логично обяснение защо след 20 минути каране няма да има шум / тракане / от мотора и започвам да обяснявам !Или как, дори и да има износване на кобилиците ще се чува това, което чуваш ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #14 Отговорено 9 Март, 2010 п.с. 10в40 целогодишно ползвам, правил съм три смени на масло от както имам колата 1вата Sunoco и втората Sunoco, след която се появи тракането и малко след смяна гарнитура на глава и след като смених биелни лагери налях ESSO. С тези масла работи семейния автосервиз от няколко години за това сипвам от тях, знам,че са малко познати в България, но ги предпочитам пред турски мобил, мотул или кастрол ...Колега, вземи направи едно клипче, или опиши точно шумът..Биелни лагери тракат по един начин, основни по друг, повдигачите по трети...Така само можем да гадаем...Буталните болтове провери ли ги, с каква хлабина са ? ....И между другото, не си мисли че ESSO е нещо по различно...Тук в Пловдив, вносителите на ЕСО и Мобил са едни и същи... !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chirenski 18 #15 Отговорено 9 Март, 2010 Други освен биелни лагери не съм проверявал просто нямах тази възможност, биелните са в норми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #16 Отговорено 9 Март, 2010 (Редактирано) Относно лагерите може и да са може и да не са какво имаш в предвид под това ?! Да шлайфам вал ли, нали всички разбирачи тук пишат,че хондов вал не се шлайфа или аз съм в грешка? Не съм казъл да да шлайфаш вала а съм отварял двигател за ремонт и двата комплекти лагери /различни/ хлопаха наложи се да търся по дебели.За да НЕ ШЛАИФАМ вала . п.с. под разбирачи не се заяждам с това нарицателно, уважавам знанията и желанието да помогне на всеки един от вас ! АЗ не съм разбирач и може да не взимаш мнението ми под внимание! п.с.2 моля ви като пишете мнение обосновавайте се "не е кобилици" ми звучи точно както "биелни лагери са" преди да ги сменя !!! Как точно ти дойде на ум че са кобилици не ми стана мноо ясно или това те светна някои разбирач. ОТ каде си сигурен дали са в норма биелните ,мерили вала за износване.основните не ги ли провери в какво състояние?Какво значи нямах възможност?Това ми прилича на изка ми се да са кобилици ,да ама няма как! mEtaka ме е изпреварил даже. Клапани ,биелни ,основни,аксиални,бутални болтове - кое можеш да изключиш на СТО процента без АМА ТОВА ГО СМЕНИХ П.п предлагам дистанционно видео диагностициране срещу съответното заплащане! Редактирано 9 Март, 2010 от fenabg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nastezatelq 24 #17 Отговорено 9 Март, 2010 Направи това което ти казах малко по горе, за мен си е бутален болт Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chirenski 18 #18 Отговорено 9 Март, 2010 (Редактирано) Да, наистина ми се иска да са кобилици за това питах от коя глава мога да взема. Повече двигателя от долу няма да го отворя ако не изчезне шума след смяна на кобилиците ще изчезне двигателя от коша, при цени 150-200 за гола д15ка според мен няма смисъл да се занимавам с този мотор(под това имам в предвид да вадя бутала и вал,че да ги меря и евентуално да им търся по дебели лагери и т.н.). За кобилиците четох из няколко щатски форума и terorista ме насочи да проверя тях(той е запознат с проблема доста преди да пусна тема тук). Да се върнем на въпроса на д15 кобилиците същите ли са ?( да убийте ме с камъни, но предпочитам да сменя кобилиците от колкото да ремонтирам цял двигател с неясен резултат като се има в предвид качество на части, и колко кадърно си вършат работата някой шлайфисти)като се има в предвид,че цяла глава от д15 върви около 50лв. определено ми изглежда по приемливо да се пробва. Някой по- нагоре ме накара да се обоснова защо смятам,че са кобилици, не смятам надявам се да са те, а може ли някой от тези, които твърдят,че не са те да се обоснове ?п.с. колко двигатели от д серията сте виждали с тракаш бутален болт ?п.с.2 извинявам се за двойния пост, моля модераторите да изтрият горния Редактирано 9 Март, 2010 от chirenski Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nastezatelq 24 #19 Отговорено 9 Март, 2010 (Редактирано) Да ти кажа нещо аз минах по твоя път смяна на г-ра шлайфане и затваряне и след известно време се появи това дразнещо тракане.Започна се първо от реглаж на клапани-не помогна,смяна на биелни лагери-не помогна ,смяна на кубилици(еднакви са )- не помогна. Най накрая започнах да изключвам един по един цилиндрите за около 2-3с. и тракането изчезнап.п. не съм на 100% сигурен че е от това при тебе само искам да ти помогна Редактирано 9 Март, 2010 от nastezatelq Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #20 Отговорено 9 Март, 2010 Подобен тракащ бутален болт може ли да разкаже играта на цилиндъра или е малко вероятно? Струва ми се, че е малко вероятно, все пак буталото не би трябвало да "хлопа"свободно в стените на цилиндъра. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
1net 41 #21 Отговорено 9 Март, 2010 според мен не са лагери или бутален болт, особено ако чат пат си ръчкаш колата. Просто няма да изкарат толкова време. Така и не спомена правил ли си реглаж на клапаните. Спокойно можеш всичките да ги направиш на 0.15 или 0.15/0.20 но да си сигурен Че не са по-хлабави от това. Звука от клапани и от лагери е доста различен, ама така от растояние опира до твойта преценка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chirenski 18 #22 Отговорено 9 Март, 2010 (Редактирано) Правих реглаж, на 0.20/0.22 както ги дава ауто дата и след това пак тракаше, колата определено я ръчкам, това също е една от причина да мисля,че до сега щеше да е станала по-голяма поразия ако беше болт/лагери... Редактирано 9 Март, 2010 от chirenski Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #23 Отговорено 9 Март, 2010 Спокойно можеш всичките да ги направиш на 0.15 или 0.15/0.20 но да си сигурен Че не са по-хлабави от това. Правих реглаж, на 20/22Пробвай първо това нищо не ти пречи . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nastezatelq 24 #24 Отговорено 9 Март, 2010 Направи едно клипче на колата като е студена и като е загряла Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chirenski 18 #25 Отговорено 9 Март, 2010 Ще направя реглаж и клипчета само да се стопли,че тука е да си .... майката Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokyo 27 #26 Отговорено 9 Март, 2010 Да ти кажа нещо аз минах по твоя път смяна на г-ра шлайфане и затваряне и след известно време се появи това дразнещо тракане.Започна се първо от реглаж на клапани-не помогна,смяна на биелни лагери-не помогна ,смяна на кубилици(еднакви са )- не помогна. Най накрая започнах да изключвам един по един цилиндрите за около 2-3с. и тракането изчезнап.п. не съм на 100% сигурен че е от това при тебе само искам да ти помогнаДобре и ти до какъв извод стигна като изключваше цилиндрите един по един и изчезна тракането?Откъде е в крайна сметка при теб? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nastezatelq 24 #27 Отговорено 9 Март, 2010 Ми махнах на 2 цилиндър кабела за 2-3с. и чукането утихна бутален болт,друго няма какво да е Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tokyo 27 #28 Отговорено 9 Март, 2010 От колко време караш така? Как се чува при теб студена топла? При какви обороти? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mаrto 42 #29 Отговорено 9 Март, 2010 И между другото, не си мисли че ESSO е нещо по различно...Тук в Пловдив, вносителите на ЕСО и Мобил са едни и същи... Е то ЕССО е просто по-народната марка на Ексон-Мобил, естествено , че ще са едни и същи вносителите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chirenski 18 #30 Отговорено 22 Март, 2010 Малко да съживя темата , регулирах клапаните както каза Емо, промяна има в респонса на колата сега набира доста по добре, но тркакането си остана Решил съм да карам така докато се счупи, мотора няма да се отваря. Благодаря на всички отзовали се. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #31 Отговорено 22 Март, 2010 Съживявай темата отвреме навреме, за да споделяш дали има промяна и ако случайно откриеш причината. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове