Jump to content

Recommended Posts

колеги тези два двигателя на хонда и на тойота с еднакъв принцип на работа ли са става въпрос това VVTI като vtec-а ли е защото много ми допадат селиките след 1999г.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, на Honda двигател VTi няма. Това е модификация на civic включваща ниво на оборудване. Има технология Vtec но тя се използва при десетки модели двигатели. Конкретизирай въпроса. И виж в уикипедия :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има много компании които има vvt но нито една силна като витек-анито мивек нито ввтли нито ванос-и имат агресията на витек-а даже няма нищо общо като усещане при каране при останалите знаеш че имаш някакъв vvt ама не го усещаш докато при б16-ката която е мотор на 20+г след 5к рпм не е нужно да обяснявам какво се случва , изпада в берсерк моуд хаха

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На въпроса: НЯМАТ Нищо общо.

На Втек-а след 5К може да става "лудница" , ама vvt-i е доста по-икономичен и доста по-добре се настройва газоразпределението (отварянето и затварянето на клапаните). Не съм карал ввт-и обаче съм почти на 100% сигурен че ще е по-удобен за каране в ниски обороти. При Втек-а е "не върви/върви " :) " п.п. пиша , защото го смятам към спорт и тЮнинг :P Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това лято за 4-ри месеца имах щастието да карам Celica GT-R 2003 и просто се влюбих в тази кола. Ускорението беше много добро, но това което ми направи впечатление е че примерно на 3-та в ниските обороти подаваш газ и се залепяш за седалката. Също така във високите обороти се усеща как колата тръгва оща повече, но както казахте не така осезаемо като при ВТИ, но пак си се усеща. Абе накратко колега добре си се ориентирал. Ако имах пари веднага бих си взел такова нещо :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

както е показал Теро, VVT променя, също както и ванус, фазата/предварението, чрез завъртане на ролквата спрямо вала ... и това става динамично , докато vtec променя стъпаловидно формата на гърбиците на самия вал т.е. повдигане, продължителсност и фаза ... проблем с vtec в ниските няма, просто формата на б-серията не предполага ниски - те са нещо като екстра вървяща с vtec :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Много красиво но няма нищо общо с темата :dry: Редактирано от Ioan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам джипка Toyota RAV4 VVTi 150кс къса база, доста приятно се кара наистина в целия диапазон обороти. Ниските не изпитват "глад" както при акорда, който също е 147кс. Пъргава е много, дори 200км/ч си вдига без проблеми........за повечето джипки това е непостижимо. Може да се изпреварва спокойно на 5-та предавка и си има тяга, докато при всички хонди които съм имал, това е абсурд. Но пък ми липсва рева на мотора и прилива на сила от 4000 оборота нагоре.......

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VTEC- Variable valve Timing and lift Electronic Control systemVVT-i Variable Valve Timing - intelligent

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И както обикновенно, от цялата тема нищо неможах да хвана. Кое в случая ще дойде по-добре. Карал съм Втек- страхотно чувство. Това ВВТ-и не съм имал допир до него и немога да кажа. Та кое е по последно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карах на скоро една Тойота 1,8 ввти 143 к.с. и Митсубиши с мивек система. При тях не се усеща такава рязка промяна както при втек-а.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами това може да се обясни по два начина: 1. VVT-i дава доста повече мощност при ниски обороти от колкото Vtec-a . 2. Vtec-a има достатъчно умрели ниски (изключвам икономичния), че като се включи да ти се стори че излиташ, а това съвсем не е така ! Просто плод на голямата разлика м/у "не върви/върви" - "изключен/включен" :lol: Vtec-a се е доказал като система, ама е на доста годинки и като се замислите си е доста проста с-ма. За годините, в които е създаден е бил N1. Най-хубавото е че е безотказен и крайно дарако устойчив :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

При тях не се усеща такава рязка промяна както при втек-а.

Нормално, предвид обясненията.. Но в интернет си има доста информация как работят двете системи.Принципа на Toyota e разработен съвместно с Yamaha. Тойота пък преди са държали проценти от Хонда.. Японска работа само :rolleyes: Редактирано от pamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе редно си е и нашите да се напънат малко, че нещо се изоставиха.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са се изоставили въобще.

Отдавна има i-VTEC, което може да се разглежда примерно като VTEC+VVT.

Т.е. вече има и контрол на фазите(не само от профила на вала).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дам, реално следващата фаза са електромагнитни клапани, но никои до сега няма сериозна работеща система за масово приложение ... там идеята е да няма вал, а клапана да се отваря по ... да кажем, електронен път и да има контрол над повдигането, продължителноста и фазата, по цялата таблица ... т.е. това, и динамичното управление на дължината на рънърите, дават абсолютния максимум от средства за контрол на горенето на атмосферен бутален двигател ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля,че Фиат вече имат такава система-мултиеър. Тя действа само при всмукателните клапани. :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Досега си мислех че v-tec i vvti са едни и същи системи и все като набарам на шефката яриса 1.0 и гааааз да усетя в-тек силата а то нямало в-тек :angry:

Редактирано от Gergi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При AVTEC (Advanced VTEC) също вече фазите не се регулират само от вала, а са в система с модул за тайминг контрол

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето го нагледно при i-VTEC-a:

 

Публикувано изображение

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...