bestlap 0 #1 Публикувано 24 Януари, 2010 Добър вечер днес вкарвахме на приятелката ми колата на канала Honda Civic 93-94 1.3 бензин ако не съм в грешка и видях че от дясната страна се е сцелип маншона на карето и го намазах с грез доста и сложих един плик и го овързах със едно здраво тиксо доста добре го опаковах .. 8) 8) но понеже искам аз да и го сменя и ме интересува за малко помощ?Значи като сваля гумата + апарата и диска какво още трябва да сваля за да стигна до него понеже никога не съм сменял такъв маншон ако може малко за помощ ще ви бъда благодарен ако кажете и орентировъчна цена ? Мерси предварително 8) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #2 Отговорено 24 Януари, 2010 (Редактирано) Хммм... като за начало връщаш всичко на мястото, пускаш колата на земата, и през централния отвор на джантата развиваш 32-ката с голям инструмент... с обикновено гидоре няма да стане, ще ти трябва голямо рамо за развиване/завиване на гаиката коиято държи карето.След като го лашнеш/развиеш, вдигаш колата, сваляш гумата, и откачаш ябълковия болт от долния носач, чак тогава ще можеш да извадиш полуоската с карето от мястото и (като внимаваш да не дърпаш полуоската да не я разглобиш вътрешното каре.Предполагам не успях да ти го обясня добре, без снимков/видео материал.. толкова мога :)edit: малко снимки по въпроса ... http://www.honda-acura.net/forums/showthread.php?t=173647http://www.4130-products.com/step/cvboot/index.htm Редактирано 24 Януари, 2010 от vex Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #3 Отговорено 24 Януари, 2010 (Редактирано) Кое каре външното или вътрешното ? Ако е външното, развиваш централната гайка, също така откачи кормилният накрайник или долният шарнир(може и двете ),за да може да извадиш карето.П.П:Колегата ме е изпреварил За да ти е удобно извади цялата полуоска.Карето е с вътрешна зегерка ,излиза с удряне.Цената на маншона беше някъде към 20 лв . Редактирано 24 Януари, 2010 от AMD Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PHOTOCH 0 #4 Отговорено 24 Януари, 2010 Аз ползвам сервиз за ремонти по колата и не съжалявам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #5 Отговорено 24 Януари, 2010 Аз ползвам сервиз за ремонти по колата и не съжалявам много полезно мнение ,но доколкото разбрах колегата иска да пробва сам да го смени ако успее да се справи Браво на него ,ако ли не, има сервизи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #6 Отговорено 25 Януари, 2010 колега, смяна на маншона е 15 лв за труд. и повярвай ми си заслужава поне двойно. според мен не се занимавай, че може и по-голяма беля да направиш и няма и до сервиза как да я закараш после.ако па си решил твърдо да го сменяш сам по-горе ти обясниха. гледай да не вадиш вътрешното каре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Еди Ведър 135 #7 Отговорено 25 Януари, 2010 ...аз съм си сменял и двата единственното трудно нещо беше да развия голямата гайка.Аз супих един инструмент и се наложи да искам от познати друг.Ако нямаш подходящ много ще се озориш иначе останалото е елементарно и описано горе в снимките Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dex2ex 5 #8 Отговорено 25 Януари, 2010 Няма лошо човек сам да си пипа по колата,е не навсякаде но смятам че технически грамотна личност може да си смени сама маншона.Сега това не е много лесно нито удобно за работа и отнема бая време без нужните инструменти.Имаи впредвид че и природата е против теб-навън е -16 градуса.Освен голямото разглабяне и сглабяне голям проблем(поне от мои опит) е свалянето на старото каре от полуоската-тоя вътрешен зегер понякога така се запъва че няма сваляне ,толкова го млатихме с чука че карето се пръсна а частта която остана я свалихме с ъглошлаиф. Ако наистина смяната в сервиз е 15лв веднага ги прежалвай и после ще си свиркаш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ArowanA 0 #9 Отговорено 25 Януари, 2010 Аз съм с същата колица и още като я купих сменях и 4 те маншона (първо един след това ме хвана музата) та преди 3-4 месеца цената на един маншон беше към 8 лева, но си вземи и скоби че тези вътре не стават за нищо. Цена за сервиз не мога да ти кажа защото си ги сменях аз, а и работата не е бог знае колко че да даваш излишни пари! Колегата горе ти е обяснил как се прави ако още не си го разбрал пиши ми мога да ти обясня на по прост език, но приеми 1 съвет извади цялата полуоска че иначе каретата много трудно излизат и най-много да избиеш сачмите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LAMER 82 #10 Отговорено 25 Януари, 2010 Аз ползвам сервиз за ремонти по колата и не съжалявамЕдин познат, си беше платил 20 лв за смяна на маншон, в сервиз ( и маншонът от него) и като погледна след седмица - изненадаа, пак сме със стария, скъсан маншон. Айде нов, айде "направи си сам", че да ти е мирна главата.И за да не съм, съвсем, офф, ще кажа, че след като си карал, със скъсан маншон, дори и малко, то в карето е влязъл прахоляк/боклуци/камъчета и най-доброто, което можеш да направиш е, да го промиеш от греста( с бензин, кореселин и пр.) + нова грес и тогава новият маншон. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ArowanA 0 #11 Отговорено 25 Януари, 2010 Това, което казва колегата е добре да се направи защото иначе ще прецакаш каретата. Относно сервизите няма смисал да се ползват за нещо което сам можеш да свършиш за 20-30 мин. Трябва ти само един човек да ти помага при отвиването и завиването на голямата гайка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bestlap 0 #12 Отговорено 25 Януари, 2010 Здравейте на всички отзовали се да се занимават с мен сега ходих до един мой приятел който има магазин за авто части и каза че по каталог са 4-ри а тои има 2-от тях и ми ги даде на смешни цени са.... но въпросът ми е дали ще стане поне един от тях или да му казвам да се обажда утре и да поръчва от другите ? Ето снимки :http://www.picvalley.net/u/2824/3129909812...nSMfZdvGS8x.JPGhttp://www.picvalley.net/u/2476/1204374731...aclcPr6sdMm.JPGhttp://www.picvalley.net/u/2681/1404059324...lx9Rl7ciAmM.JPGРазмерите са следните:1-вия: малката дупчица:2см. Голямата дупка:7.6см (до колкото съм премерил със шублера че все пак е гума може да бяга с 0.1 0.2 )2-рия: малката дупчица:2.3см Голяма дупка:8.3Ще съм много благодарен ако можете да ми помогнете Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #13 Отговорено 25 Януари, 2010 ми замери си на колата, имаш шублер. мериш полуоската( най-вероятно под маншона ще е по-дебела), мериш карето и си готов. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bestlap 0 #14 Отговорено 25 Януари, 2010 ми замери си на колата, имаш шублер. мериш полуоската( най-вероятно под маншона ще е по-дебела), мериш карето и си готов.Проблема е че приятелката ми ще си дойде утре вечер че днес сутринта отиде на София на лекции ..... а аз искам като си дойде направо да я правя и ако не са тези размери да поръчвам други Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bestlap 0 #15 Отговорено 25 Януари, 2010 Ако някой знае дали е един от тези ще ми е от голяма полза отоговора Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bestlap 0 #16 Отговорено 26 Януари, 2010 Моля ви помогнете ;( Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ArowanA 0 #17 Отговорено 26 Януари, 2010 (Редактирано) Мисля че беше 1 вия маншин поне размерите ми са позмати като сменях моя и аз по размери го търсих за сигурност Но все пак съвета ми е премери го от колата и си вземи точния рамер не се набутвай все си спомням че 78 милиметра беше външния диаметърмерен от външна страна на маншона демек 1 вия е твоя но това беше преди 4 месеца и може паметта да ме лъже Редактирано 26 Януари, 2010 от ArowanA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bestlap 0 #18 Отговорено 26 Януари, 2010 Мерси много! ако някой знае на 100% нека драсне ако не здраве да Е ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #19 Отговорено 26 Януари, 2010 Утре вечерта късно ли е за размерите ? Имам малко работа по едното колело и ще го примеря маншона. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bestlap 0 #20 Отговорено 27 Януари, 2010 Не ще чакам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kleni 17 #21 Отговорено 27 Януари, 2010 Сега замерих на д15в2 карето и 85мм.Мисля че втория маншон които си дал за пример е твоя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #22 Отговорено 27 Януари, 2010 Извинявай колега, нямах никаква възможност да го примеря Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Player101 383 #23 Отговорено 27 Януари, 2010 Сега замерих на д15в2 карето и 85мм.Мисля че втория маншон които си дал за пример е твоя.D13-ката е със същите карета.. гледай нещо 82-85мм и надявай.... Що не си взе един универсален, да не се занимаваш? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bestlap 0 #24 Отговорено 27 Януари, 2010 Благодаря ви много на всичките и няма нищо че не си имал възможност да го премериш !А @Player101 ем не знам тия универсалните как се слагат като са по тесни и т.н ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #25 Отговорено 28 Януари, 2010 С малко закъснение диаметъра към полуоската ти е 23мм а към колелото е към 90 мм ,така че вторият модел които си изброил ще пасне. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Player101 383 #26 Отговорено 28 Януари, 2010 По-тесни, но се разтягат повече. Слагат се с машина с въздух която го разтяга и се слага без да се сваля карето, става за две секунди. Ти обаче нямаш такова чудо на техниката, затова другия вариант за който само съм чувал е : режеш една бутилка от Кола, обръщаш маншона наобратно и го навираш ( бутилката от кола действа като фуния) без да сваляш каре Иначе универсалните се разтягат зверски( виждал съм маншон 60мм как става поне двойно) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bestlap 0 #27 Отговорено 28 Януари, 2010 Благодаря ви много на всички !Като го сменя ще пиша Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bestlap 0 #28 Отговорено 1 Февруари, 2010 Благодаря ви много на всички за помощта вчера го смених без никакъв проблем !Единя който казахте че ще стане стана ! Мерси много на всички ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Panayot Karadjov 0 #29 Отговорено 24 Март, 2010 (Редактирано) Знае ли някой като се изкара вътрешното каре дали изтича маслото от скоростната кутияна на сивик 6 Редактирано 24 Март, 2010 от nelikb Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kristi09 206 #30 Отговорено 25 Март, 2010 изтича маслото ........... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #31 Отговорено 25 Март, 2010 Не е задължително да изтече повдигаш я малко повече с крика, и няма проблеми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове