Jump to content
cvakito

Как да се предпазим от Камерите

Recommended Posts

ами аз тия опити съм ги правил в лаборатория и работят ... друг е въпроса какво можеш да си позволиш на пътя ...dslr на тъмно пак иска светлина, а при положение, че ти трябва скорост над 1/500 за да хванеш кола в движение и да можеш да разчетеш номера, трябва или да имаш наистина яка светкавица, или да разчиташ на нещо постоянно, извън видимия спектър ... ( може и светкавицата да е невидима )ако някой има сериозен фотоапарат може да се пробвасилно ме съмнява да се получи с какъвто и да е нормален, дори и професионален фотоапарат ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За камерите инфрачервения спектър не е проблем (пак зависи от филтрите които имат), за разлика от нашите очи... Охранителните камери например са осеяни с инфрачервени излъчватели, и не им е проблем да отчитат детайли дори на тъмно, но ние тези излъчватели няма как да ги видим, или пък да знаем че ги има...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако само инфра червените камери те снимат и ти засичат скороста значи има спасение по новите анти радари осештат като този

но работата е там дали само инфра червените камери снимат?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не схванах почти нищо от така написаното от теб, но ще прегледам клипа :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги виждал съм на живо една S-класа с плексигласово покритие :angry: на номера личи си много, работи само за камери които ще те щракат от ъгълобаче за всички останали 'кукари' и камери в коли го духаш яко по закон!!!

Тук в Португалия 70% от номерата са с плексигласово покритие,и повярвайте камерите си снимат,миналата година платих глоба 120€

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

оф скоро ще ми омръзне да обяснявам ама ... представи си тонирано стъкло на 95% ... сега си представи прозрачно стъкло със 100% UV защита( демек филтрация ) ... сега си представи същото но в IR спектъра , или поне тая част която се използва за заснемане през ноща ...не се вижда, но филтрира няма как камерите да не работят на тоя принцип нощем - денем не знам дали пак са така, но нощем, след като нямат светкавици, 100% работят в IR спектъра ... т.е. трябва ти филтър за IR ... денем могат дасе търсят ъглови решения, но иска проучване ... и няма смисъл, защото ако ще правиш толкова големи селянии, че да хванеш окото на някой - ще те хванат без значение дали си криеш номера ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нощно време и на мен ми е интересно как действат, след като повечето дслр-та имат филтър, спиращ голяма част от IR спектъра. Едва ли премахват филтрите, единият вариант е светкавица, другият просто пред камерата да има осветен участък, високото исо и ниските бленди ще могат да докарат скорост от 1/300, а колата едва ли ще се движи с повече от 40м/с, макар че твърдят, че могат да се заснемат до 100м/с .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук в Португалия 70% от номерата са с плексигласово покритие,и повярвайте камерите си снимат,миналата година платих глоба 120€

Това означава, че този плексиглас не е зареди камерите, а за някаква друга защита, може би от мръсотия или?Но нали знаете японските картички с намигащи мацки, е това ще свърши 100%работа.Релефа на фолиотодава друго изображение при ъгъл по голям от 45гр. Редактирано от darius

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

лятото видях някакъв джип с пластмаси по номерата и наистина като го освети слънцето се видя една дъга и това е незнам камерите как го виждат... а иначе най ефикасния метод ми се струва там където падаха номерата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че с нарастването на броя на камерите ще навлезнат доста бързо подобни "технологии" - екрани, фолиа, сменящи се номера и т.н.Трябва обаче да са в стил Джеймс Бонд - да се скриват с някакво копче при проверка от ченгетата, щото иначе ще се плаща здраво...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а в близко бъдеще всички коли (новите) ще имат безжична връзка.И знаците за ограничение просто ще излъчват сигнал на колко км/ч да бъде електронно ограничена скороста :lol:Евентуално ще има копче "изключи ограничението, спешен случай" :) - при който компа ще съобщи че кола номер ХХХХ е извън ограничение...пък може и купони да се продават - колко пъти месечно да можеш да превишаваш :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе реално след 20 години 90% от колите няма да се карат от хора ... и улиците ще са доста по-безопасно място ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

май се навлиза в други измерения...говорим за тук и сега ... единственият начин да се предпазим е да спазваме знаците, от това зависи не само нашия живот, но и този на някой друг... защото иначе кой залъгваме така? полицаите? едва ли...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста интересна тема сте подхванали колеги! Не знам за фолио или някакви радари,но случаино попаднах на един откъс във В-БОКСА на нещо наистина ефектно!Камера в Миунхен в един от тунелите,преближаващата кола се движеше по радара,които я засича с 180 км. и малко преди да я снима камерата от пред до номера или около номера започнаха да святкат поредица от светкавици които правят много ярко петно и не позволяват на камерата да ти снима номера! Не знам как точно е свързано това устроиство,но има поразителен ефект!Може би е свързано посредством радар,които го включва на определено разстояние от камерата и спира след преминаване през нея! Според мен не е трудно за човек,които разбира от тези неща да го направи!!! А за това ,че трябва да се кара по-бавно в града съм съгласен,но съгласете се и вие,че има булеварди с три платна в една посока на които е просто тъпотия да караш с 50 при положение,че няма нито пешеходни пътеки,нито пресечки!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствения начин да се спазва ограничението е да има дупки по асфалта.Иначе по равен булевард и 160кмч ограничение ще е трудно за спазване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има множество безумни и парадоксални ограничения, които се поставят уж временно. Ако се движиш по бул. България от НДК към Гоце Делчев изведнъж точно преди моста след Хилтън изскача ограничение 40 заради строителни работи (при стандартно 70). Е кой там набива спирачки до 40, за да спази ограничението? Аз още не съм виждал такава ситуация.Според вас няма ли безумни ограничения 60, 50, 40 извън града, когато реално няма причина за тях (ремонт на пътя от преди 1-2г и т.н.). Съществуват ограничения, които е нереално да се спазват. Така веднъж един русенски каубой ме спира със служебната кола с 90 през нощта и вика: Момчета, не го ли видяхте това ограничение 60?Викам - видяхме го, но беше преди 10км и сме го ЗАБРАВИЛИ. Момчето ни пусна само с предупреждение, щото наистина е безумие тая ситуация - ограничение 60 поради някаква причина от 100 години и някой съвсем случайно забравил да го махне. За чий трябва да плащаме в такива ситуации?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не говорим, че вече автомобилите не са само лади и москвичи. Вече могат да карат по-бързо, да спират по-добре и да завиват. Дори неопитен шофьор може да се справи с всичко. Нека има някакво препоръчително ограничение и с 30-40 отгоре да започват гобите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека има някакво препоръчително ограничение и с 30-40 отгоре да започват гобите.

Да бе, а катаджиите семейства нямат ли?Кво ще ядат?Докато не изчистят старата номенклатура като Кисяков, ще има още ограничения 30, 40 и т.н.ТЕ предлага дори на 30 да слезнем в цялата столица! :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:dry: Тогава слизам от колата, обувам едни ролери и да ми снимат шапката - ще превишавам яко!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моторите хващат ли ги тия камери? То колите добре, ама хората с пистаците как ги спазват тия ограничения? :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А не е ли по лесно да спазвате криво-ляво правилника, вместо да мислите простотии? За превишение с 15км/ч едва ли някой ще ви обърне внимание на камерата. Ограничението от 50км/ч не е за да ти е гадно, а заради спирачния път... Преминаването на червено си масова практика в късните часове особенно с по-лъскави автомобили и хич не им пука има ли камери. Аман от безотговорни тарикати! :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Камерите, особенно на междуградски са сложени на места където стават много катастрофи.Вместо да оправят пътя, да закърпят дупките, да махнат левия завой с надлези, подлези и детелини,те слагат ограничения, щото е най-евтино...........

... Преминаването на червено си масова практика в късните часове особенно с по-лъскави автомобили и хич не им пука има ли камери. Аман от безотговорни тарикати! :lol:

А ако ги видиш в Европа как карат, по-хрисими и от папата са.Щото са яли дървото с по 1000Е!Особенно в Гърция са като овчици, даже и като ги ръчнеш малко:"-Настъпи я малко тая машина", отговарят "Глобат ти ли ще я платиш?"Гъзари са в БГ, що не се правят на гъзари в ЕС?Щото са фуклювци, затова!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ограничението от 50км/ч не е за да ти е гадно, а заради спирачния път...

Който е не повече от 10-15м за тази скорост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SPEED THINKING DISTANCE BRAKING DISTANCE OVERALL STOPPING DISTANCE 20 mph 20 ft. (6 m) 20 ft. (6 m) 40 ft. (12 m) 30 mph 30 ft. (9 m) 45 ft. (14 m) 75 ft. (23 m) 40 mph 40 ft. (12 m) 80 ft. (24 m) 120 ft. (36 m) 50 mph 50 ft. (15 m) 125ft. (38 m) 175 ft. (53 m) 60 mph 60 ft. (18 m) 180 ft. (55 m) 240 ft. (73 m) 70 mph 70 ft. (21 m) 245 ft. (75 m) 315 ft. (96 m)Като тъсне малко дъждец и става забавно. Има светофари на които жълто светва едновременно за спиране на един поток и стартиране на друг. Сами се сещате какви може да са последствията. Отделно пешеходци, тюлени (кучета) камикадзета и т.н. 6-7 годишни "тапи" не се виждат покрай паркираните коли и много чест се гонят и излизат на платното без да са се огледали. Не вярвам някой от вас да е готов да му тежи на съвестта.П.П. darius, аз лично искам в България да карат така, а не да ми присветват баровци каращи в насрещното.

Редактирано от sCoff

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледай сега. Така поставено съм съгласен. В малките улички няма за къде да се "състезава" човек. По кръстовищата е задръстване така или иначе и няма къде да се вкарва 2ра скорост даже. Но примера с жълтата светлина е адски грешен, вместо да се оправят светофарите се слагат ограничения( или поне така излиза), както беше посочено по-рано в темата. Обаче извънградски пътища и булеварди с повече платна от "Тракия" не са за ограничение 50.А тази статистика е доста интересна. С какъв автомобил е правено замерването? На какъв асфалт и с каква температура и климатични условия? Шофьорът на колко години е бил, с колко стаж и в какво състояние? От коя година са измерванията? От коя организация са данните? И защо не е посочено "средно" и "най-добро" спиране?Много обичам такива наизустени "доказани" стойности.

Редактирано от Ryuugan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Факторите са много - сухо, мокро, гуми, спирачки... Преминаването на червен светофар заради по-висока скорост си е нарушение, както и да го погледнеш, а заради кофти настроен светофар не само, че ще си в нарушение, а може и да се окажеш учатник в зверско ПТП. Съгласен съм, че на места максималната скорост трябва да се увеличи, но това не значи да си криеш номера и да си позволяваш всякакви своеволия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В последната страница не виждам нищо по темата, ама поне добър чат се получава ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обърни монетата и ще ивдиш общото ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе колеги,каквото и да си говорим живеем в скапана държава!Верно е ,че в европа не се кара така като нас,Бил съм в Германия,Австрия,Швеицария... няма такова като нашето каране,но съшо няма и като нашите гадни пътища,ако могат така да се наречат въобще!Нещо прочетох по-горе за полицаите,че и техните семеисрва . . . дрън,дрън ,докато така се расъждава никога няма да се оправим и никога няма да бъдем Европеици!Плащаме данъци,застраховки,винетки-за какво?За скапаните пътища и корумпираните полицаи които си извъртат закона както им е изгодно,само и само да изкярат някои лев от някои нещастник на които му е писнало от некадърници по улиците и е дал малко гас за да избегне някоя ситуация! ООООООО да,ще ги цъкам както мога и когато мога,винаги!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рико, за това България завинаги ще си остане пОмия.Зареди такова мислене

Уважавам чуждото мнение,но мисля че за да се спазва закона и всичко да е както в европа примера трябва да е първо от властта,която ни управлява! А не да си правят каквото им се прииска и когато им се прииска и корупцията да на върхово ниво,особенно на пътя!Рибата както казват старите хора,се вмирисва от към главата,Иванов!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоше , имаш право , но от части !Аз искам да те питам нещо - от колко години си шофьор ? И от тогава до сега отварял ли си закона или правилника за движение по пътищата просто да го прочетеш ?Много промени има там който ние си мислим , че знаем - ама само си мислим !Хората тея камери не ги слагат само и само да те дебнат да ти земат твойте 20 или 50 лв !Нямаме култура на шофиране в България , казваш че си бил в чужбина - колко човека се опитаха да минат пред бабата която пресича - дори и да не е на пешеходна пътека?Аз съм за камерите , на всеки свтофар по 3-4 да има.Само това ще ни оправи нас - на Българина му бръкни в джоба той сам си сяда на г**а.Преди години пак си викахме - ,, ЕЕЕ АЗ ЗА 10ЛВ ГЛОБА НЯМА ДА СЕ ОДУША С ТОЯ КОЛАН,,но сега 90% от водачите си карат с коланче !Колеги карайте разумно , много млади и невинни хора си отидоха за 10сек геройство !Има места и време където можем да покажем колко ни вървят колите и колко можем да караме ние - НО ПЪТИЩАТА НЕ СА ТОВА МЯСТОООО !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм напълно съгласен за това, да има камери на всяко кръстовище. Може би това още повече ще мотивира хората, които са склонни да понастъпват, да го правят на по-безопасни, и дай боже и на много регламентирани за целта места, но нещата няма да се променят отведнъж след поставянето им...Не съм имал възможност да обикалям много извън страната, но един скорошен спомен от съседката ни Румъния само ми припомни, колко действително ни е ниска културата по пътищата тук, и всъщност ми остави впечатлението, че сме доста назад не само в това отношение, дори без да имам допир с някоя институция, или властта (извън гр.пунктове) Всъщност там полицията на пътя и особено в града сякаш има друга роля, и като че ли не се занимава толкова с нарушения, колкото със сигурността на пешеходците и организацията на трафика. На всякъде имаше камери, но и явно информацията от тях не се ползва избирателно както тук...Заглавието на темата разгледано от друг ъгъл даже олицитворява начина ни на мислене...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема идва от неспазването на правилата за движение по пътищата!Защо да ги спазват, като могата да се обадят и да анулират акта или да си платят директно!Ето това трябва да се изкорени от нас българите!И тук идва ролята на държавата, оправя пътищата, светофарите и после бой с глобите.Да стане като с коланите.Всички се правеха на интересни, ама сега всички ги слагат!Колеги в Египет няма ляв завой, има само кръгови.Ами тея арабели май са по-прости от нас :) !А в Кайро има един единствен светофар :) и той не работи!Това за 12млн.град!В македония на всяка отбивка междуградски път има мини детелина и наляво минаваш отдолу!И това беше през 1992г.Ще се повторя, докато не изхвърлят номенклатурните некадърници от КАТ, оправия няма да има!Ще има кофти камери, които ще ни взимат кофти кинти!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някои мислил ли си е просто да си свали номера? :) страшни дупета сме българите, спор няма...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре! Камери! Но обяснете ми - Орлов мост - София. Камерите са във всички посоки, достатъчно на брой.На всеки цикъл на светофарите в час-пик, част от кръстовището е блокирано от бързаци, минали на жълто или червено.Кой обработва тези записи и ако се е случило 100-200 да го отнесат, факта няма да се повтаря вече месеци и години.Или Камерите са само за превишената скорост??

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ги подкарат наред скоро улиците ще са празни :) Има една малка подробност. Те виждат колата и номера, но всъщност кой кара колата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма особенно значение кои кара колата! Те превикват собсвеника на колата и ако не е карал тои и не може да доведе шофиора пишат акта на него и му взимат книжката! Казвам го от опит!Вярно е че вече много хора карат с колани и горе - долу се опитват да спазват правилника,но само с тези камери няма да станем европеици а само озлобяват хората към правителството и полицията!Да,патроните с кинтите не ги ловят камери,не ги засягат радарите и въобще не им пука от нищо ! ЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ ,това не е европа пичове!Да ,янев спомена за чужбина за пешеходците,дааааааааааа така е никои не минава преди пешеходеца,но там няма пешеходни пътеки през 30 метра и няма светофари през 50 метра като тука! А самата култура на каране в градски условия е много над нашата-опс. ние нямаме такава,забравих!а за псуване от прозореца и свирене от автомобила и дума не може да става! Само че има и още нещо колеги ,ние живеем в друг свят и със доста нерви си изкарваме прехраната и доста по-напрегнати сме от европееца! Мизерията при нас е ужасна та какво ли остана за култура по пътищата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре! Камери! Но обяснете ми - Орлов мост - София. Камерите са във всички посоки, достатъчно на брой.На всеки цикъл на светофарите в час-пик, част от кръстовището е блокирано от бързаци, минали на жълто или червено.Кой обработва тези записи и ако се е случило 100-200 да го отнесат, факта няма да се повтаря вече месеци и години.Или Камерите са само за превишената скорост??

Ако не се лъжа камерите снимат, но записи се преглеждат само при тежки катастрофи и спорни ситуации. Тоест, няма сигнал в КАТ - няма преглеждане на архива. И мен много ме дразни, дори когато съм пешеходец, да гледам как се задръства перпендикулярната лента, заради такива бързаци. За съжаление, българинът не е научен, че жълта светлина означава да спре.Редовно наблюдавам шофьорите, как секунда и повече след жълтото влизат в кръстовището. Не спират, а дават газ. Другото е, как от червено светва жълто и вече първата кола е в средата на кръстовището.ПП: Внимавайте, вчера се поразходих с колата и бях свидетел на 2 пъти как патрулки буквално преследват нарушителите. Даже и мен ме провериха.Стягайте се и се оглеждайте.Някой да знае спецификация на тия Астрички?

някои мислил ли си е просто да си свали номера?

Как ще се обясниш, ако те спре полиция? Редактирано от Ryuugan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да спира !!!

Хитро! ;) И ако може да избяга на патрулката после :lol::cool::lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...