vartan 9 #1 Публикувано 19 Ноември, 2009 Здравейте колеги.Да ви попитам нормално ли е , когато се спускам по наклон около 500 метра с вклучено парно и температурата да пада.И също одеве колата беше почти загряла на оптимална работна температура и като спрях и пуснах парното на макс и след минута две почна да пада температурата на колата.Иначе колата нормално си загрява и бързо.Мерис и чао. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wyvern 382 #2 Отговорено 19 Ноември, 2009 Термостата ти прави номера сменяй го Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
B7_ 56 #3 Отговорено 19 Ноември, 2009 колега до преди 1 месец и аз бях така термостат и нямаш дертове успех струва 30 лв и можеш сам да си го смениш ако ли не на сервиз Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #4 Отговорено 19 Ноември, 2009 (Редактирано) айде преди да давате съвети да помислите малко ..... И точно как работещ термостат ще предотврати спадането на температурата като караш по нанадолнище и си пуснал парното или си на място с пуснато парно ???? vartan, ако ти загрява нормално и не ти пада температурата докато караш (подържаш някаква скорост , а не си по нанадолнище) не си прави безсмислени багери. Редактирано 19 Ноември, 2009 от teror1sta Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vartan 9 #5 Отговорено 19 Ноември, 2009 Колата хонда сивик 5 генерация д15б2.Термостата къде се намира.И още един въпрос термостатите motorat (или нещо такова беше) хуба ли са. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #6 Отговорено 19 Ноември, 2009 това ти е термостата . 3 болта и е на земята Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nikolay Kozloduy 6 #7 Отговорено 19 Ноември, 2009 Според мен нищо ти няма на колата .. Ако навън е студено и я пускаш по наклон или наравно по-дълго от/на скорост си пада темп. Според мен е нормално, незнам другите какво ще ти кажат .. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wyvern 382 #8 Отговорено 19 Ноември, 2009 айде преди да давате съвети да помислите малко ..... И точно как работещ термостат ще предотврати спадането на температурата като караш по нанадолнище и си пуснал парното или си на място с пуснато парно ???? Ами прецакания термостат си остава отворен независимо колко спада температурата. Работещия би следвало да се затвори при достатъчно охлаждане. Случвало ми се е на англичанка 1.8 ВТИ на магистрала с постоянна скорост 130 км/ч температурата ми според показанието на таблото да е на неработещ двигател и в купето почва да духа студено. А колата си загрява нормално.Ако колегата говори за съвсем лек спад това е нормално. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vartan 9 #9 Отговорено 19 Ноември, 2009 Спада не е лек. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #10 Отговорено 19 Ноември, 2009 (Редактирано) принципно съм чувал какво прави термостата .... ама знам ли . Приемаме че имаме кола с работещ термостат. Карам си аз по нанадолнище на скорост и съм си набичил парното. Температурата пада и термостата се затваря. Обаче понеже съм си надул парното , а двигателя почти негори бензин (според мен по нанадолнище е никакъв) и неможе да навакса температурата. И сега някой да ми каже как работищия термостат ще качи температурата на двигателя че да стигне до нормално работна такава ?????????? а) ще затвори и кръга на парното; б) ще вкара принудително бензин в двигателя че да се повиши температурата; в) ще задейства спирачките за да може вие да подадете газ; п.п. не се напрягайте - верен отговор няма Редактирано 19 Ноември, 2009 от teror1sta Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vartan 9 #11 Отговорено 19 Ноември, 2009 (Редактирано) Аз я пускам на свободна .На колко трябва да отваря/затваря термостата. Редактирано 19 Ноември, 2009 от vartan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nikolay Kozloduy 6 #12 Отговорено 19 Ноември, 2009 teror1sta го каза - тва е! Карай си и си питай джеба Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #13 Отговорено 19 Ноември, 2009 На колко трябва да отваря/затваря термостата. почва да отваря на 78 градуса и при 90 трябва да е отворен на пълно ! съответно на 78 надолу трябва да се затвори. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #14 Отговорено 19 Ноември, 2009 (Редактирано) Има верен отговор : а :термостат с вграден нагревател б: парно от запорожец то е на бензин с: печка на твърдо гориво d:да чуете какво ви се говори в края на краищата Как ще загрее като няма от какво ,а на всичкото от горе се охлажда принудително? И на свободна нали трябва да имаш достатъчно отделена топлина за парното . Застуде " още малко и на загасена кола като пада температурата пак сте за термостат " Редактирано 19 Ноември, 2009 от fenabg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wyvern 382 #15 Отговорено 19 Ноември, 2009 Значи от твоите думи излиза че е нормално при дълго спускане без да се подава газ температурата да падне до тази на неработещ мотор така ли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
WILDMAN 1 #16 Отговорено 19 Ноември, 2009 Колега кат о пускаш на свободна нали и циркулацията на водата намалява ,веднъж обдухваш зада вкарваш топло в купето и втори път струята на въздуха отвън .Няма начин да не падне температурата .Само се кръсти да не започне да се вдига че там вероятностите са малко повече и последствията малко по лоши .Ако ти си занимава смени си термостата да видиш какъв ще е ефекта .НЕ СЕ СПУСКАЙ НА СВОБОДНА ОПАСНО Е !!ИКОНОМИЯТА Е МАЙКА НА МИЗЕРИЯТА Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nikolay Kozloduy 6 #17 Отговорено 19 Ноември, 2009 Как ще загрее като няма от какво ,а на всичкото от горе се охлажда принудително?И на свободна нали трябва да имаш достатъчно отделена топлина за парното .Застуде " още малко и на загасена кола като пада температурата пак сте за термостат "Значи от твоите думи излиза че е нормално при дълго спускане без да се подава газ температурата да падне до тази на неработещ мотор така ли?Точно така Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #18 Отговорено 19 Ноември, 2009 "точно така " ама не съвсем При сгъстяване на въздуха в цилиндрите се отделя топлина. никой неказва че трябва да е колкото на неработещ двигател , а че няма как да държи нормална работна температура Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ГОШКАТА 21 #19 Отговорено 19 Ноември, 2009 Човече смени си термостата и............по жижо по здраво Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wyvern 382 #20 Отговорено 19 Ноември, 2009 Темата ми стана интересна дано никой не го приеме като заяждане. Връщам се на моя случай с ВТИ-ката там не ставаше въпрос за нанадолнище а за постоянна скорост по магистрала. Сигурен съм на 100% че термостата е останал отворен защото както писах по горе според показанието на стрелката колата беше студена. Говорим за постоянни 3000 оборота в продължение на километри. Колата почваше да загрява само ако сляза на 4 скорост и оборотите се качат към 4500-5000. Ако термостата на колегата е ок то би трябвало под 78 градуса да е затворен. Колата слиза надолу, оборотите са 750-800 когато е изключена от скорост. Парното на хондата е конструирано така че ползва малкия кръг. Е ще ме извинявате колеги ама освен ако това нанадолнище не е 10км спада в температурата ще е съвсем малък. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #21 Отговорено 19 Ноември, 2009 То по тая логика ако работи на място и си надул парното ще пада стрелката на температурата ! Ми като не мърда - какво ? Нормално работещ термостат затваря големия кръг и охладителната система трябва да остане на температура, близка до оптималната. П.П. Май една анкета за това къде стои стрелката при пускане на скорост зимата / щото иначе е грешка / ще свърши работа повече от всичко написано. П.П.П. Топлото не идва само от сгъстяване на въздуха... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wyvern 382 #22 Отговорено 19 Ноември, 2009 Единствения резултат от пуснато парно на кола, работеща на място е по-бавното загряване на мотора а не охлаждането му. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #23 Отговорено 19 Ноември, 2009 (Редактирано) продължавате да ме развеселявате Wyvern, никой неговори за твоя случай. там е ясно че ти е заминал термостата....... sebulba, пробвай на -10 (примерно) да седиш на едно място и надуй парното и ела пак ми кажи че не ти пада температурата. Може да си вземеш и един кашон с термостати да си спокоен че твоя не си е отишъл п.п. колата като работи на малък кръг значе че не е възможно да им падне температурата ?? това ли се опитвате да кажете ?? п.п.п. говорим за работещо парно , а не някое задръстено (доста често срещано при хонда ) Редактирано 19 Ноември, 2009 от teror1sta Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nikolay Kozloduy 6 #24 Отговорено 19 Ноември, 2009 Предполагам е искал да каже при нормална темп. ("стайна" ако щете) във купето. То е ясно, че ако вътре постоянно е кучи студ темп. ще пада Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #25 Отговорено 19 Ноември, 2009 (Редактирано) какво е значението колко е Т вътре, ако си пуснал да вкарва въздух от отвън ?? тоя експеримент ако го пробваш, когато върти въздуха вътре няма да падне Т и ще препаднеш от жега п.п. е защо да е затворен притока от отвън ?? Нали е здрав термостата ... според вас пак няма да падне Т Редактирано 19 Ноември, 2009 от teror1sta Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nikolay Kozloduy 6 #26 Отговорено 19 Ноември, 2009 (Редактирано) Добре да го уточним: При работеща на място кола със пуснато парно на еди-си-колко (1,2,3,4) на затворен приток отвън Според мен няма да падне с много Редактирано 19 Ноември, 2009 от Nikolay Kozloduy Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #27 Отговорено 19 Ноември, 2009 (Редактирано) колата си я купих зимата-декември месец(-10 градуса беше),преход 360 км с големи баири нагоре и надоло. парно пуснато на 3-та от 4ри степени. що не мръдна стрелката от средата на скалата???? сигурно съм бил за гарнитура на гл;авата ако системата си е наред и специално термостата работи както трябва ако ще и 10 км нанадолнище да е и парното да е на 6 стрелката би слязла много малко под средата, но не и драстично. не знам на кой къде му седи стрелката и при кви ситуаций, ама ако е много под или над средата не е наред дори и на обороти на празен ход по надлонище термостата си регулира тем в рамките на нормалната раборна, и нито обдухването му пречи, нито това, че е на 800 об. и да, на място ще загрее по бавно до раб темп, но при пускане на парното стрелката ще си седи където и е мястото- по средата ако нямате друг проблем по охладителната система разбира се.колкото и да са ниски оборотите, в двигателя си протича процесчето горене и в следствие температурата си е напълно достатъчна да се подържа работна, а и течноста в малкия кръг не е много, за да не се топли бързо, водната помпа върти също по бавно, водата се нагрява и подържа спокойно температурата си. Редактирано 19 Ноември, 2009 от pitbuls Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wyvern 382 #28 Отговорено 19 Ноември, 2009 (Редактирано) п.п. колата като работи на малък кръг значе че не е възможно да им падне температурата ?? това ли се опитвате да кажете ?? Ами логично е да е така. Не би следвало температурата на малкия кръг да спада когато колата работи на място и вентилатора духа на макс дори и да вкарва въздух от вън. Да възможно е при пускане на парното да има съвсем лек спад но само за малко а ситуацията която колегата с проблема описа не е такава.п.п. pitbuls Редактирано 19 Ноември, 2009 от Wyvern Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #29 Отговорено 19 Ноември, 2009 (Редактирано) а като сте толкова сигурни в думите си някой знае ли малък пад на стреката в същност колко градуса са ?????? че ми казвате "малко " мърда това малко щом е мръднала стрелката надоло бъдете сигурни че колата е под 70 градуса !! или за вас това е нормална работна температура ? или това че мърда "малко" стрелтата за вас означава че е 1-2 градуса разлика ??? п.п. ако някой незнае какво е "парното" : представлява малък радиатор. И какво правят обикновенно радиаторите май отдаваха топлина. или то щом е парно няма как да падне температурата ? нищо че охлажда охладителната течност. Редактирано 19 Ноември, 2009 от teror1sta Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nikolay Kozloduy 6 #30 Отговорено 19 Ноември, 2009 Утре по светло ше ви направа едно клипче да видите как като засиля колата до 100 някъде и я пусна на скорост или свободна как пада темп. Термостата ми е наред. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #31 Отговорено 19 Ноември, 2009 (Редактирано) Темата ми стана интересна дано никой не го приеме като заяждане/никой не се заяжда/. Връщам се на моя случай с ВТИ-ката там не ставаше въпрос за нанадолнище а за постоянна скорост по магистрала. Сигурен съм на 100% че термостата е останал отворен защото както писах по горе според показанието на стрелката колата беше студена/за кое време на годината иде реч/. Говорим за постоянни 3000 оборота в продължение на километри. Колата почваше да загрява само ако сляза на 4 скорост и оборотите се качат към 4500-5000. /е тук сам си отговори/ Ако термостата на колегата е ок то би трябвало под 78 градуса да е затворен. Колата слиза надолу, оборотите са 750-800 когато е изключена от скорост. Парното на хондата е конструирано така че ползва малкия кръг/ и не само на хондта/. Е ще ме извинявате колеги ама освен ако това нанадолнище не е 10км спада в температурата ще е съвсем малък. Единствения резултат от пуснато парно на кола, работеща на място е по-бавното загряване на мотора а не охлаждането му./значи парното взима топлина от друго място и не охлажда охладителната система/температура на неработещ двигател : В тайгата - 30 ако не е пален примерно 3 дена Току що изгасен 85 градуса Лятото навън е 40 на сянка ми около 35 Това са примери все пак не съм ходил в тайгата А нормална ли е циркулацията на течност и нали тя се променяше при промяна на оборотите или бъркам? П.п лятото ще се оправи парното споко pitbuls ти сам каза големи баири ,а не на свободна! Какво ще регулира термостата ако колата или по точно охл. течност е под 50 градуса примерно , Редактирано 19 Ноември, 2009 от fenabg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #32 Отговорено 19 Ноември, 2009 ми при температура 50 градуса няма нужда от регулиране колега, щото той ще си е затворен докато не достигне 78 мисля беше темп при която започва да отваря тогава ще си отвори, когато темп падне под нормалната почва да си притваря и те така. хората са дали нормална работна температура, и никъде не се пиш-не карайте на свободна по баир надоло, че ще ви падне градуса Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nikolay Kozloduy 6 #33 Отговорено 19 Ноември, 2009 Надолу или наравно, когато е студено и я пуснеш на свободна по продължително време темп. бая си пада, който каквото ще да ми приказва Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #34 Отговорено 19 Ноември, 2009 (Редактирано) pitbuls , обясни ми ако Т е под 78 (здрав термостат и е затворил) набичил си парното и температурата продължава да пада . ..... КАК ТОЧНО ТЕРМОСТАТА ЩЕ Я НОРМАЛИЗИРА ??? и не ми отговорихте ЗНАЕТЕ ЛИ КОЛКО ГРАДУСА Е ОТ СРЕДНО ПОЛОЖЕНИЕ НА СТРЕЛКАТА ДО ПРИМЕРНО 3 мм НАДОЛУ ????? че ми викате то "малко" :D Nikolay Kozloduy, ако не си си пуснал парното си смени термостата Редактирано 19 Ноември, 2009 от teror1sta Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nikolay Kozloduy 6 #35 Отговорено 19 Ноември, 2009 (Редактирано) Уточнявам : При пуснато парно и приток на въздуха отвън във студено време (10-15 градуса или по-надолу) Редактирано 19 Ноември, 2009 от Nikolay Kozloduy Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wyvern 382 #36 Отговорено 19 Ноември, 2009 (Редактирано) Сега преди да продължим спора дайте да направим едно уточнение: за кола работеща на място с включено парно ли говорим или за движеща се по баир надолу и изключена от скорост пак с пуснато парно? И за какъв х.й системата ще е направена така че двигателя веднъж загрял до нормална работна температура да се охлажда до ненормално ниска само заради включеното парно. Редактирано 19 Ноември, 2009 от Wyvern Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #37 Отговорено 19 Ноември, 2009 (Редактирано) Сега преди да продължим спора дайте да направим едно уточнение: за кола работеща на място с включено парно ли говорим или за движеща се по баир надолу и изключена от скорост пак с пуснато парно? И за какъв х.й системата ще е направена така че двигателя веднъж загрял до нормална работна температура да се охлажда до ненормално ниска само заради включеното парно.Да ще се охлади при ниски температури на вън/оклоната среда/. Да ви попитам нормално ли е , когато се спускам по наклон около 500 метра с вклучено парно и температурата да пада Това е въпроса на колегата за тези които сега идват. Редактирано 19 Ноември, 2009 от fenabg Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #38 Отговорено 19 Ноември, 2009 теро-ми чисто и просто горенето в двигателя си е напълно достатъчно, че да подържа температурата на приблизително 3-3,5 литра вода в малкия кръг, дори и да си пуснал парното помпата си върти достатъчно бавно, че водата да си подържа темп. при повишаване на темп термостата почва да си отваря и това е.тук водите напълно безмислен спор. по вашата логика при обратната ситуация-баир на горе температурата трябва да отиде в лютеницата. стига глупости.при падане на температурата много под средата в баир надоло с или без парно и покачването и нагоре, доста над средата в баир нагоре е знак за нередност в охладителната система. или лоша циркулацич( прецакана водна помпа или запушване в системата), неподържане на налягане(прецакан клапан на капачката),преебан термостат. има и други аномалии в следствие на лошо обезвъздушаване или изпарител с прецакани мембрани, преебана гарнитура на главата, но там е друго.така, че не можеш да ме обедиш в нищо обратно на това което ти пиша. достатъчно съм го учил и практикувал тоя "занаят". всеки се учи докато е жив, ама на такива глупости, стига де.п.с.-може да ме обедиш в това, което твърдиш само ако ми покажеш в някои менуал(не е задължително да е на хонда), в който да са написали от завода производител, че е нормално в тази ситуация да пада температурата. и добре знаеш, че хонда е извесна точно с това, че стрелката залепва на средата на скалата и не мърда при никва ситуация. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #39 Отговорено 19 Ноември, 2009 (Редактирано) само заради включеното парно. ;) малко ли ти се вижда ...... ами физика братче , какво да се прави. Ако нямаше д ати пада Т щяха да ти махнат парното за да не се охлажда от там . pitbuls, къде я извади тая логига с баира и лЮденецата ???????? (къде точно го твърдим това) Като тръгне да прегрява се отваря термостата и всичко си идва на мястото ..... Няма да вадя мануал, ще дойда при теб и нали имаш сервиз ще ми сменяш термостатите един след друг, защото ще ми пада Т по определен начин и аз ще ти викам "Нищо не си напраил ! Сложил си счупен термостат !" След като се разориш с термостати ти ми извади мануал и ме убеди че в същност термостатите са здрави ама "незнайно защо т пада" п.п. Ей нищо лично към никой , да не се обиди някой Редактирано 19 Ноември, 2009 от teror1sta Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #40 Отговорено 19 Ноември, 2009 И за какъв х.й системата ще е направена така че двигателя веднъж загрял до нормална работна температура да се охлажда до ненормално ниска само заради включеното парно.За това точно писах, но явно колегите не разбират / не всички, разбира се /.Ако ще - 60 градуса да е / дори и в тайгата /, температурата е около оптималната, защото охлаждането не е по-голямо от нагряването.П.П. А в Ровера зимата винаги се топли входящ въздух и радиатора на парното работи на 120 %, сигурен... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове