Jump to content
vartan

Въпрос относно температурата

Recommended Posts

Здравейте колеги.Да ви попитам нормално ли е , когато се спускам по наклон около 500 метра с вклучено парно и температурата да пада.И също одеве колата беше почти загряла на оптимална работна температура и като спрях и пуснах парното на макс и след минута две почна да пада температурата на колата.Иначе колата нормално си загрява и бързо.Мерис и чао.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Термостата ти прави номера сменяй го

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега до преди 1 месец и аз бях така термостат и нямаш дертове :D успех струва 30 лв и можеш сам да си го смениш ако ли не на сервиз :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

айде преди да давате съвети да помислите малко .....

 

И точно как работещ термостат ще предотврати спадането на температурата като караш по нанадолнище и си пуснал парното или си на място с пуснато парно ???? :(

 

vartan, ако ти загрява нормално и не ти пада температурата докато караш (подържаш някаква скорост , а не си по нанадолнище) не си прави безсмислени багери.

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата хонда сивик 5 генерация д15б2.Термостата къде се намира.И още един въпрос термостатите motorat (или нещо такова беше) хуба ли са.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това ти е термостата . 3 болта и е на земята :(

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен нищо ти няма на колата .. Ако навън е студено и я пускаш по наклон или наравно по-дълго от/на скорост си пада темп. Според мен е нормално, незнам другите какво ще ти кажат ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

айде преди да давате съвети да помислите малко ..... И точно как работещ термостат ще предотврати спадането на температурата като караш по нанадолнище и си пуснал парното или си на място с пуснато парно ???? :(

Ами прецакания термостат си остава отворен независимо колко спада температурата. Работещия би следвало да се затвори при достатъчно охлаждане. Случвало ми се е на англичанка 1.8 ВТИ на магистрала с постоянна скорост 130 км/ч температурата ми според показанието на таблото да е на неработещ двигател и в купето почва да духа студено. А колата си загрява нормално.Ако колегата говори за съвсем лек спад това е нормално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

принципно съм чувал какво прави термостата .... ама знам ли . Приемаме че имаме кола с работещ термостат. Карам си аз по нанадолнище на скорост и съм си набичил парното. Температурата пада и термостата се затваря. Обаче понеже съм си надул парното , а двигателя почти негори бензин (според мен по нанадолнище е никакъв) и неможе да навакса температурата. И сега някой да ми каже как работищия термостат ще качи температурата на двигателя че да стигне до нормално работна такава ?????????? а) ще затвори и кръга на парното; б) ще вкара принудително бензин в двигателя че да се повиши температурата; в) ще задейства спирачките за да може вие да подадете газ; п.п. не се напрягайте - верен отговор няма :(

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз я пускам на свободна :( .На колко трябва да отваря/затваря термостата.

Редактирано от vartan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На колко трябва да отваря/затваря термостата.

почва да отваря на 78 градуса и при 90 трябва да е отворен на пълно ! съответно на 78 надолу трябва да се затвори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има верен отговор :

 

а :термостат с вграден нагревател :(

б: парно от запорожец то е на бензин :D

с: печка на твърдо гориво :D

d:да чуете какво ви се говори в края на краищата

 

 

Как ще загрее като няма от какво ,а на всичкото от горе се охлажда принудително?

И на свободна нали трябва да имаш достатъчно отделена топлина за парното .

Застуде!!! " още малко и на загасена кола като пада температурата пак сте за термостат "

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи от твоите думи излиза че е нормално при дълго спускане без да се подава газ температурата да падне до тази на неработещ мотор така ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега кат о пускаш на свободна нали и циркулацията на водата намалява ,веднъж обдухваш зада вкарваш топло в купето и втори път струята на въздуха отвън .Няма начин да не падне температурата .Само се кръсти да не започне да се вдига че там вероятностите са малко повече и последствията малко по лоши .Ако ти си занимава смени си термостата да видиш какъв ще е ефекта .НЕ СЕ СПУСКАЙ НА СВОБОДНА ОПАСНО Е !!!!!ИКОНОМИЯТА Е МАЙКА НА МИЗЕРИЯТА :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как ще загрее като няма от какво ,а на всичкото от горе се охлажда принудително?И на свободна нали трябва да имаш достатъчно отделена топлина за парното .Застуде !!! " още малко и на загасена кола като пада температурата пак сте за термостат "

Значи от твоите думи излиза че е нормално при дълго спускане без да се подава газ температурата да падне до тази на неработещ мотор така ли?
Точно така :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:( "точно така " ама не съвсем :D При сгъстяване на въздуха в цилиндрите се отделя топлина. никой неказва че трябва да е колкото на неработещ двигател , а че няма как да държи нормална работна температура !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човече смени си термостата и............по жижо по здраво :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата ми стана интересна дано никой не го приеме като заяждане. Връщам се на моя случай с ВТИ-ката там не ставаше въпрос за нанадолнище а за постоянна скорост по магистрала. Сигурен съм на 100% че термостата е останал отворен защото както писах по горе според показанието на стрелката колата беше студена. Говорим за постоянни 3000 оборота в продължение на километри. Колата почваше да загрява само ако сляза на 4 скорост и оборотите се качат към 4500-5000. Ако термостата на колегата е ок то би трябвало под 78 градуса да е затворен. Колата слиза надолу, оборотите са 750-800 когато е изключена от скорост. Парното на хондата е конструирано така че ползва малкия кръг. Е ще ме извинявате колеги ама освен ако това нанадолнище не е 10км спада в температурата ще е съвсем малък.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То по тая логика ако работи на място и си надул парното ще пада стрелката на температурата !

Ми като не мърда - какво ?

Нормално работещ термостат затваря големия кръг и охладителната система трябва да остане на температура, близка до оптималната.

П.П. Май една анкета за това къде стои стрелката при пускане на скорост зимата / щото иначе е грешка / ще свърши работа повече от всичко написано. :(

П.П.П. Топлото не идва само от сгъстяване на въздуха... :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствения резултат от пуснато парно на кола, работеща на място е по-бавното загряване на мотора а не охлаждането му.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:(:D продължавате да ме развеселявате

 

Wyvern, никой неговори за твоя случай. там е ясно че ти е заминал термостата.......

 

sebulba, пробвай на -10 (примерно) да седиш на едно място и надуй парното и ела пак ми кажи че не ти пада температурата. Може да си вземеш и един кашон с термостати да си спокоен че твоя не си е отишъл ;):D

 

п.п. колата като работи на малък кръг значе че не е възможно да им падне температурата ?? това ли се опитвате да кажете ?? :D

п.п.п. говорим за работещо парно , а не някое задръстено ;) (доста често срещано при хонда )

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам е искал да каже при нормална темп. ("стайна" ако щете) във купето. То е ясно, че ако вътре постоянно е кучи студ темп. ще пада :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:( какво е значението колко е Т вътре, ако си пуснал да вкарва въздух от отвън ?? тоя експеримент ако го пробваш, когато върти въздуха вътре няма да падне Т и ще препаднеш от жега :D

 

п.п. е защо да е затворен притока от отвън ?? Нали е здрав термостата ... според вас пак няма да падне Т

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре да го уточним:

 

При работеща на място кола със пуснато парно на еди-си-колко (1,2,3,4) на затворен приток отвън :(

Според мен няма да падне с много

Редактирано от Nikolay Kozloduy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колата си я купих зимата-декември месец(-10 градуса беше),преход 360 км с големи баири нагоре и надоло. парно пуснато на 3-та от 4ри степени. що не мръдна стрелката от средата на скалата???? сигурно съм бил за гарнитура на гл;авата :( ако системата си е наред и специално термостата работи както трябва ако ще и 10 км нанадолнище да е и парното да е на 6 стрелката би слязла много малко под средата, но не и драстично. не знам на кой къде му седи стрелката и при кви ситуаций, ама ако е много под или над средата не е наред :D дори и на обороти на празен ход по надлонище термостата си регулира тем в рамките на нормалната раборна, и нито обдухването му пречи, нито това, че е на 800 об. и да, на място ще загрее по бавно до раб темп, но при пускане на парното стрелката ще си седи където и е мястото- по средата :D ако нямате друг проблем по охладителната система разбира се.колкото и да са ниски оборотите, в двигателя си протича процесчето горене и в следствие температурата си е напълно достатъчна да се подържа работна, а и течноста в малкия кръг не е много, за да не се топли бързо, водната помпа върти също по бавно, водата се нагрява и подържа спокойно температурата си.

Редактирано от pitbuls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

п.п. колата като работи на малък кръг значе че не е възможно да им падне температурата ?? това ли се опитвате да кажете ?? :(

Ами логично е да е така. Не би следвало температурата на малкия кръг да спада когато колата работи на място и вентилатора духа на макс дори и да вкарва въздух от вън. Да възможно е при пускане на парното да има съвсем лек спад но само за малко а ситуацията която колегата с проблема описа не е такава.п.п. pitbuls :D Редактирано от Wyvern

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а като сте толкова сигурни в думите си някой знае ли малък пад на стреката в същност колко градуса са ?????? че ми казвате "малко " мърда :D това малко щом е мръднала стрелката надоло бъдете сигурни че колата е под 70 градуса !! или за вас това е нормална работна температура ? или това че мърда "малко" стрелтата за вас означава че е 1-2 градуса разлика ??? :( п.п. ако някой незнае какво е "парното" : представлява малък радиатор. И какво правят обикновенно радиаторите :D май отдаваха топлина. или то щом е парно няма как да падне температурата ? нищо че охлажда охладителната течност.

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре по светло ше ви направа едно клипче да видите как като засиля колата до 100 някъде и я пусна на скорост или свободна как пада темп. :( Термостата ми е наред.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата ми стана интересна дано никой не го приеме като заяждане/никой не се заяжда/. Връщам се на моя случай с ВТИ-ката там не ставаше въпрос за нанадолнище а за постоянна скорост по магистрала. Сигурен съм на 100% че термостата е останал отворен защото както писах по горе според показанието на стрелката колата беше студена/за кое време на годината иде реч/. Говорим за постоянни 3000 оборота в продължение на километри. Колата почваше да загрява само ако сляза на 4 скорост и оборотите се качат към 4500-5000. /е тук сам си отговори/ :(

 

Ако термостата на колегата е ок то би трябвало под 78 градуса да е затворен. Колата слиза надолу, оборотите са 750-800 когато е изключена от скорост. Парното на хондата е конструирано така че ползва малкия кръг/ и не само на хондта/. Е ще ме извинявате колеги ама освен ако това нанадолнище не е 10км спада в температурата ще е съвсем малък.

Единствения резултат от пуснато парно на кола, работеща на място е по-бавното загряване на мотора а не охлаждането му./значи парното взима топлина от друго място и не охлажда охладителната система/

температура на неработещ двигател :

 

В тайгата - 30 ако не е пален примерно 3 дена

Току що изгасен 85 градуса

Лятото навън е 40 на сянка ми около 35

Това са примери все пак не съм ходил в тайгата :D

А нормална ли е циркулацията на течност и нали тя се променяше при промяна на оборотите или бъркам?

 

 

П.п лятото ще се оправи парното споко :D

 

pitbuls ти сам каза големи баири ,а не на свободна!

Какво ще регулира термостата ако колата или по точно охл. течност е под 50 градуса примерно ,

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми при температура 50 градуса няма нужда от регулиране колега, щото той ще си е затворен докато не достигне 78 мисля беше темп при която започва да отваря :D тогава ще си отвори, когато темп падне под нормалната почва да си притваря и те така. хората са дали нормална работна температура, и никъде не се пиш-не карайте на свободна по баир надоло, че ще ви падне градуса :(:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надолу или наравно, когато е студено и я пуснеш на свободна по продължително време темп. бая си пада, който каквото ще да ми приказва :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

pitbuls , обясни ми ако Т е под 78 (здрав термостат и е затворил) набичил си парното и температурата продължава да пада . ..... КАК ТОЧНО ТЕРМОСТАТА ЩЕ Я НОРМАЛИЗИРА ??? :(

 

и не ми отговорихте ЗНАЕТЕ ЛИ КОЛКО ГРАДУСА Е ОТ СРЕДНО ПОЛОЖЕНИЕ НА СТРЕЛКАТА ДО ПРИМЕРНО 3 мм НАДОЛУ ????? че ми викате то "малко" :D :D

 

 

Nikolay Kozloduy, ако не си си пуснал парното си смени термостата :D

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уточнявам : При пуснато парно и приток на въздуха отвън във студено време (10-15 градуса или по-надолу)

Редактирано от Nikolay Kozloduy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега преди да продължим спора дайте да направим едно уточнение: за кола работеща на място с включено парно ли говорим или за движеща се по баир надолу и изключена от скорост пак с пуснато парно? И за какъв х.й системата ще е направена така че двигателя веднъж загрял до нормална работна температура да се охлажда до ненормално ниска само заради включеното парно.

Редактирано от Wyvern

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега преди да продължим спора дайте да направим едно уточнение: за кола работеща на място с включено парно ли говорим или за движеща се по баир надолу и изключена от скорост пак с пуснато парно? И за какъв х.й системата ще е направена така че двигателя веднъж загрял до нормална работна температура да се охлажда до ненормално ниска само заради включеното парно.Да ще се охлади при ниски температури на вън/оклоната среда/.

Да ви попитам нормално ли е , когато се спускам по наклон около 500 метра с вклучено парно и температурата да пада

Това е въпроса на колегата за тези които сега идват.

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

теро-ми чисто и просто горенето в двигателя си е напълно достатъчно, че да подържа температурата на приблизително 3-3,5 литра вода в малкия кръг, дори и да си пуснал парното ;) помпата си върти достатъчно бавно, че водата да си подържа темп. при повишаване на темп термостата почва да си отваря и това е.тук водите напълно безмислен спор. по вашата логика при обратната ситуация-баир на горе температурата трябва да отиде в лютеницата. стига глупости.при падане на температурата много под средата в баир надоло с или без парно и покачването и нагоре, доста над средата в баир нагоре е знак за нередност в охладителната система. или лоша циркулацич( прецакана водна помпа или запушване в системата), неподържане на налягане(прецакан клапан на капачката),преебан термостат. има и други аномалии в следствие на лошо обезвъздушаване или изпарител с прецакани мембрани, преебана гарнитура на главата, но там е друго.така, че не можеш да ме обедиш в нищо обратно на това което ти пиша. достатъчно съм го учил и практикувал тоя "занаят". всеки се учи докато е жив, ама на такива глупости, стига де.п.с.-може да ме обедиш в това, което твърдиш само ако ми покажеш в някои менуал(не е задължително да е на хонда), в който да са написали от завода производител, че е нормално в тази ситуация да пада температурата. и добре знаеш, че хонда е извесна точно с това, че стрелката залепва на средата на скалата и не мърда при никва ситуация. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само заради включеното парно.

;) ;) малко ли ти се вижда ...... ами физика братче , какво да се прави. Ако нямаше д ати пада Т щяха да ти махнат парното за да не се охлажда от там .

 

 

 

pitbuls, къде я извади тая логига с баира и лЮденецата ???????? (къде точно го твърдим това) ;) Като тръгне да прегрява се отваря термостата и всичко си идва на мястото .....

 

Няма да вадя мануал, ще дойда при теб и нали имаш сервиз ще ми сменяш термостатите един след друг, защото ще ми пада Т по определен начин и аз ще ти викам "Нищо не си напраил ! Сложил си счупен термостат !" След като се разориш с термостати ти ми извади мануал и ме убеди че в същност термостатите са здрави ама "незнайно защо т пада" :D

 

п.п. Ей нищо лично към никой , да не се обиди някой ;)

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И за какъв х.й системата ще е направена така че двигателя веднъж загрял до нормална работна температура да се охлажда до ненормално ниска само заради включеното парно.

За това точно писах, но явно колегите не разбират / не всички, разбира се ;) /.Ако ще - 60 градуса да е / дори и в тайгата /, температурата е около оптималната, защото охлаждането не е по-голямо от нагряването.П.П. А в Ровера зимата винаги се топли входящ въздух и радиатора на парното работи на 120 %, сигурен... ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...