powerhonda 0 #1 Публикувано 11 Септември, 2009 Колеги и аз реших твърдо! искам основен ремонт за мойта втора жена! моля ако някой знае горе доло какво ще ми струва това да пише става въпрос за D15Z3....в момента разполагам сгоре доло 2000лева това е Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #2 Отговорено 11 Септември, 2009 ем за тия кинти ще си купиш още една кола сегменти- 100-130 лв, биелни лагери-30-40 лв, г-ра глава-30-70 лв, гумички- 20-40 лв, г-ра капак клапани-20тина, г-ра картер-25 лв, шлаиф глава+пасване клапани-60-80 лв. и кинти за труд. цените са приблизителни(зависи от марка и място на пазаруване). цената за труд също зависи от къде си. може и да съм пропуснал нещо , но тва е основното. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #3 Отговорено 11 Септември, 2009 Гледай средните стойности, които ти е дал pitbuls. Скоро си правих ремонт и цените са такива. Ако си го правиш сам ти излиза без пари + 10 лв семеринга на колянов вал , +10 лв семеринга на разпределителен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
powerhonda 0 #4 Отговорено 11 Септември, 2009 благодаря колеги! лошото е че аз не разбирам и няма как сам ама....късмет Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #5 Отговорено 11 Септември, 2009 Само едно малко допълнение гарнитурите на смукателен и испускателен колектор около 25 кинта евнтуално.Жоро споменаваш /10 лв семеринга на колянов вал/ ако стигне до колянов вал и едни основни лагери 70 80 лв но не съм сигурен моите бяха толко. Аксиални нямам и идея.За всичко по на горе Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #6 Отговорено 11 Септември, 2009 Абе това което ти е дал колегата, са цени за частичен ремонт, а ти питаше за основен, но дори и основен да направиш, трябва да ти артисат половината пари... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #7 Отговорено 11 Септември, 2009 и какво по точно трябва да смени при "основен " ремонт ?? двигател ??? Това да не е голф ще да сменяш всичко наред. За Хонда тези части са си "основен ремонт" fenabg, семерингата се сменя без да се сваля вала Няма нужда да кихаш още 60 лв за основни лагери и Гарнитурата на изпускателния колектор не се сменя Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #8 Отговорено 11 Септември, 2009 И за какво да го прави тоя ремонт, двигатели да искаш / и коли /. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #9 Отговорено 11 Септември, 2009 и какво по точно трябва да смени при "основен " ремонт ?? двигател ??? Това да не е голф ще да сменяш всичко наред. За Хонда тези части са си "основен ремонт" fenabg, семерингата се сменя без да се сваля вала Няма нужда да кихаш още 60 лв за основни лагери и Гарнитурата на изпускателния колектор не се сменя За това написах евентуално ,и ако стигне до коляновия вал за смяна на основни, не се изразих правилно, моя грешка.А за ремонта караш си това което ти си направил и си сигурен че е 6 ,а коли и двигатели много няма спор. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #10 Отговорено 11 Септември, 2009 за мен си заслужава да си направиш ремонт на двигателя вместо да си взимаш друг. Както казва фена правиш си ремонт и знаеш какво караш. Иначе какво на 2 месеца ще сменям двигатели ??? (горе долу толкова издържат при мен преди да почнат да горят масло ) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ocean 2 #11 Отговорено 11 Септември, 2009 Най важното е да отидеш при качествен майстор,който и преди е виждал ХОНДА.А с тези 2000лв. ще ремонтираш три мотора.Успех с ремонта колега. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Нимрод 265 #12 Отговорено 11 Септември, 2009 абе питбул къде шлайфат глави и напасват клапани за по 60 лева бе хаха Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #13 Отговорено 12 Септември, 2009 ми при нас е толкова братле- шлаиф на глава, смяна гумички, пасване на клапани. ако е с 16 кл- 80 лв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #14 Отговорено 12 Септември, 2009 абе питбул къде шлайфат глави и напасват клапани за по 60 лева бе хахаКолега и при нас е толко кокато питах за моята ми изкаха 70 лева шлаиф , припасване и гумички,друг е вапроса че си я направих главата аз и ми излезна 15лв за шлаифане П.п теро да не е от маслото бе фен :D Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shadow^Dancer 18 #15 Отговорено 12 Септември, 2009 Аз лично съм привърженик на това да се ремонтира двигателя. Ако се направи качествено и не се икономисват пари от части (тука наблягам на гарнитура за главата), след ремонта забравяш за двигател. Просто спираш да го мислиш. Само сменяш масло и стрелката на оборотомера по лютеницата Обаче от личен опит съм се убедил че разработването на един двигател след ремонта е около 50% от крайния резултат. Експериментите които съм си правил са били с други марки автомобили, не с Хонда, но сега ми предстой да си ремонтирам и моя двигател и смятам да приложа наученото до тук. Споделям ви го, който иска може да пробва. Нямам претенции че това е най-правилния начин просто това е което правя аз и резултатите ми допадат. Ето за какво става дума на кратко - двигателя трябва да се разработва с минерално масло и със стабилна стъпка. Това в никакъв случай не значи сглабяш, наливаш маслото, палиш на място и го форсираш до смърт ... на място разработване НЕ. Само в движение! Налива се минералното масло (има чудесно такова на Aral), пали се двигателя и се оставя да загрее Това е много важно. Може да се загрее и на място, но най-добрия вариант е с леки кръгчета. Когато е достигнал работна температура му се скача на веждите Тънкия момент е да се кара под голямо натоварване, редувано с двигателна спирачка. На първа до 5к и отпускате рязко газта, дросела да се затвори и както е набирала изведнъж да забие нос. Това се повтаря и на 2-ра. Няма смисъл да се кара на по-висока предавка от 3. 1-2-3 с рязко ускоряване и рязко спиране със двигател, не със спирачките. Така 20-40км. След това маслото е добре да се смени ... разход на перфектно масло изглежда на пръв поглед, но реално не е така После наливате пак от това минералното масълце. Карате още 1000км нормално. Тука е важно да не си провалите упражнението. Мотора още не е готов за дръпки. Това не значи че не може да се пържи, може, но да е за кратко. В смисъл избягвайте да се стига до прекъсвач, 6к оборота са напълно достатъчни. Също така трябва да е за кратко. След като минат тия 1000км (грубо, то още след първите 500-600км се усеща че мотора е готов) сменяте маслото отново. Тука вече аз лично избирам 5в40 ... но може и друго. Важното е да е синтетика. Това е ... вече имате супер стегнат двигател, перфектно уплътнили сегменти и остава само да го карате. Единственото условие е да изчаквате мотора да загрее напълно след като е запалил, преди да започнете да му давате зор! Това важи за двигателите по принцип, не само в този случай. Ако някой е проявил интерес, може да пробва този метод Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
powerhonda 0 #16 Отговорено 12 Септември, 2009 Благодаря за изчерпателният отговор и предложение....аз като маслар се интересувам кое те кара да слагаш 15W40? в началото интересно ми е.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #17 Отговорено 12 Септември, 2009 (Редактирано) е тука горе доста глупости прочетох, НО всеки да разработва както иска. не си обяснявам изобщо, как ще смениш лагери и сегменти на колата, ще запалиш и след 10 мин като загрее ще я помпиш като луд. не знам кво си разработвал така колега, но този метод е достоен само за комиските моторни спирачки, обороти под макса= кви са тия глупости.иначе за по честата смяна на маслото в процеса на разработка съм съгласен с тебе. за разработката в движение също, но с нормално каране- да речем до към 3-4к и то 4 след поне 4-500 км. Редактирано 12 Септември, 2009 от pitbuls Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
едмундо 34 #18 Отговорено 12 Септември, 2009 Колегата се е убъркал,искал е да каже е те така не се разработва двигател..колега доста щуротии си написал......първите 2-3 хил км стрелката не трябва да минава 4500 оборота! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #19 Отговорено 12 Септември, 2009 е тука горе доста глупости прочетох,Що бре ?Това е някакво ново шоково разработване... И ако издържат сегментите и лагерите, значи после ще карат дълго време... :P Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wyvern 382 #20 Отговорено 13 Септември, 2009 Колега Shadow^Dancer това разработване от Service Manual-a на Хонда ли го извади Недей така че ще вземе да изгори някой. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hondю 41 #21 Отговорено 13 Септември, 2009 Най важното е да отидеш при качествен майстор,който и преди е виждал ХОНДА................................Ами да, и аз така отидох при такъв майстор и ми взе "приятелска" цена от 400 лв. за труда.Така че моята препоръка е ако имаш място къде да разглобиш дигателя и подходящите инструменти по добре си го направи сам - не е голяма философия, а и все пак всеки достоен фен трябва да е разглабял поне веднъж двигател на Хонда . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
пламен1 0 #22 Отговорено 13 Септември, 2009 А не се ли продават някъде книжки от рода "Аз ремонтирам....."..в случая Хонда каквито имаше едно време предимно за соц возилата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #23 Отговорено 13 Септември, 2009 (Редактирано) има такива ама за Хонда още не съм виждал . Има цял рафт в една габровска книжарница с такава поредица ама са все за Рено, Фият и WV :D Има достатъчно инфо в интеренет. Както каза hondю най-трудната част е да намериш къде да си направиш ремонта, а не самия ремонт. Ако си имате гаражи сте направо 6+ . Пък и да я закъсаш някъде тука винаги ще ти помогне някой я със съвет, я на място Също така има повече от достатъчно в сервизните ръководства на Хонда. Там има всичко: кое на колко се стяга, кое как се слага и т.н. Трябват ви най-обикновени инструменти. По специалните са динометричен ключ (ако няма от къде да си вземете в магазина са по 50 лв) и скоба за сегментите (в магазина 18 лв на форс). И за по-голямо улеснение едно удължение за гедоре на 3/8 с камък 12 за него. И естествено 1-2 човека да ти помагат (става доооста по-бързо). Редактирано 13 Септември, 2009 от teror1sta Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Shadow^Dancer 18 #24 Отговорено 13 Септември, 2009 традиционалистите пак избързахте да анатемосате новаторите все тая, аз съм казал - не претендирам за нищо. който иска - пробва на собствен риск. може и да са глупости, всеки сам си решава какво да прави. ето един линк където са обяснени и нагледно ГЛУПОСТИТЕ някой ако има интерес, може да прочете. иначе даже ви съветвам, ако не сте експериментатори и не ви се занимава с нови неща, този метод НЕ Е за вас в отговор на колегата по-горе - слага се минерално, защото синтетичното е много проникващо и минава през всичко, а сегментите в началото не са добре уплътнени. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове