Jump to content
jovan

Honda'94 Coupe V-tec - стопих и лагерите - ЗОВ ЗА ПОМОЩ

Recommended Posts

Привет на всички,Закупих си купе преди месец и половина и всичко с колата беше в реда на нещата. След смяната на консумативите (ролки, ремъци, и тн), се установи, че има теч от кормилната рейка - ок, рециклирах рейката. След това стана ясно, че гори масло - 400гр/1000км, няма проблем ще подменям сегменти. Като цяло всичко си беше в реда на нещата - стара колица, иска си нейното (320 000км). Наложи ми се да пътувам София-Бургас. До този момент не я бях карал извън града и нямах търпение да я понастъпя по магистралата. Бях долял масълце 10-W-40 полусинтетика и бях направил обичайната проверка преди дълъг път. Пътувахмме 4 човека и всичко беше наред до момента, в който не подминахме Карнобат и не се появи остатъка от магистрала Тракия (отсечката до Бургас). Настъпах по-стабилно купето (4-та предавка/6800-7000 оборота) - движехме се по баир с 180км/ч, а на мен не ми се сменяше на 5-та - баирът беше на път да свърши, а аз исках да напълня километража. Живото тегло в колата беше около 330 кг, а с багажа да е било най-много 350. Та както си я бях настъпал по баира изведнъж моторът изгасна. Брат ми веднага ми обърна внимание, че двигателят е позагрял (не знам дали индикацията беше така висока заради това, че двигателят изгасна или просто си беше загряла яко), но аз реших, че като го запаля отново ще покаже, че температурата е наред. Вкарах 5-та и отпуснах съединителя - колата запали за момент, като през този момент успях да чуя доста неприятен и притеснителен звук (все едно,че центруфугира стара пералня "Перла 05"), след което пак изгасна. Веднага отбих в аварийната! Отворих капака и видях, че е изхвърлила антифриз, преливникът е пълен на половина и водата (антифризът) си ври на харабия. Погледнах маслото - ок, като за загрял двигател. Перката на радиатора не въртеше (ключ на контакт). Решихме да поизчакаме да истине колата. Да, ама не - след 15-тина минути дадох отново на контакт, а стрелката на "термометъра" беше малко под средата. Запалих мотора - обичайният звук, докато не натиснах газта. Когато стрелката на оборотомера минеше 1500 об/мин започваше да се чува онзи звук от центрофугата (все едно, че нещо от двигателя се блъска някъде). За мой късмет пътувахме 2 коли (още една Хонда'94 хеч), така че разтоварих спътниците си и потеглих към Бургас. Карах с 50км/ч, на 5-та с 1500об/мин - при това положение звукът от двигателя беше ок. Всичко това се случва на връх Велик Ден и беше ясно, че ще е зор да се намери майстор. Успях да намеря такъв, който първоначално реши, че е от водната помпа, тъй като тя е едно от движещите колела за ангренажния ремък. На следващият ден отворил картера и там видял забит биелен лагер да си плува. Освен лагера - видимо крив колвянов вал и "задрало" бутало - това на чиято биела нямало лагер. Леглото на лагера било издрано. Не било сигурно дали блока на двигателя е ок. Усведоми ме,че ще се прави основен ремонт и си предложи услугите. Преди диагнозата да бъде поставена разговарях с Омбре и той ме посъветва да изкарам колата от сервиза - некадърен майстор излиза скъпо. След всичките тези лоши новини аз наистина преустанових ремонт и реших да питам Вас. Какво да правя?Има ли кадърни майстори на Хонди в Бургас?Има ли смисъл да се пробвам да ремонтирам този двигател или да закупя друг?Като цяло какво ще е най-доброто решение при такъв ремонт?Дано не съм ви отегчил с толкова много писания, но много искам да си оправя количката. Нямам претенции, че съм предал думите на майстора на 100%, но ако трябват повече факти ще питам и ше доразкажа. В момента съм в изчакване докато не събера повече мнения, съвети и пари.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мене намери начин да се докопаш с колата при Омбре. Предполагам, че като види в какво състояние е ще ти каже нов двигател или няма проблем по добре да направи този. Успех и няма се плашиш. :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Това също е опция, която обмислям, но въпросът е да не е прекалено скъпо транспортирането. Вариантите за които се сещам са: 1) да се дърпам снякой до София 2) пътна помощ. Първият крие известен риск и много нерви, а вторият ще е твърде скъп. Ако някой знае за евтин и "сигурен" превоз нека каже. Иначе основната ми идея е да намеря добър майстор - в и около Бургас, който да даде точна диагноза и да направи ремонта след това. Също така ми се иска да разбера какви са вариантите при настоящата диагноза: счупен биелен лагер; издрано крив колянов вал; "издрано" легло на лагера (на самата биела); евентуално "завлякло" бутало. Как е най-добре да се ремонтира двигателя в такъв случай?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

През летния сезон БДЖ предлага транспорт на автомобили, но трабва да питаш от кога е летен сезон за тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има вариант да ти изпратя цял такъв мотор без глава и за 3 часа си го сглобил.Имам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АЗ правих ремонт (не аз де..) на двигател (пиша без да съм чел мненията отгоре) според мен е безмислено въпреки че сегментите струваха 90 лева лагерите 50 гарнитурата 30............мисля че всичко е безмислено по добре друг мотор и тва съвет ако отваряш мотора сложи НЕМЕТАЛНА гарнитура за другото преценяваш дали си заслужава напасване на вал(центроване) глава шлаиф клапани ризи евентуално 1 буталло сегменти лагери биелни основни...........РАБОТА.........ИМА варинат ако да разтържат блока и да сложиш примерно 75.5 или 76.00 мм бутала трябва ясно и точно да се прецени а във Варна има също серизно хонда маняци който могат да я направят. Друго нещо в софия взимат средно 100 лева за шлаиф глава а примерно във Пловдив 20 лева разликата е огромна. ТРУДА не на последно място. Моето мнение,че за хонда омбре е май - най вещ но лично мен ме дразни факта, че при него става със записвания и некво надменно отношение има иначе много хондовски проблеми са решени от него.

Редактирано от iskamvitec

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пазари Омбре за двигателя ,слагай твойта глава и не се занимавай с глупости :rolleyes:

Редактирано от policeman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пазари Омбре за двигателя ,слагай твойта глава и не се занимавай с глупости ;)

;)кофти случка ти се е случила. щом е отварян двигателя, шанса е голям да не е бил сглобен както трябва

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля че най вероятно мотора е пипан от не който трябва. Бих взел мотора от Омбре на твое място. Мнението ми е че щом ти го предлага е читав.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ти е момента за B16/B18 ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest

Колата с най-уважителната причина за суап ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ти е момента за B16/B18 :)

И аз мисля така. Ако си купиш Д15, след време сигурно ще ти омръзне и ще пожелаеш нещо по- мощно и ако тогава решиш да го смениш пак, ще ти е доста по- скъпо, отколкото ако го направиш сега. Но все пак ти си знаеш, още повече, че Б16 e свързано с парички. Редактирано от Зизката

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

основен ремонт ще ти излезе над 1000лв - взимай друг мотор

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ти е момента за B16/B18 :)

И аз мисля така. Ако си купиш Д15, след време сигурно ще ти омръзне и ще пожелаеш нещо по- мощно и ако тогава решиш да го смениш пак, ще ти е доста по- скъпо, отколкото ако го направиш сега. Но все пак ти си знаеш, още повече, че Б16 e свързано с парички.
Така и така е близо до варна , там ще си го плати и след 2 дни ще си тръгне с него :)Как от другата ми кола не остават пари , иначе до сега да съм го направил на моето купе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От една страна ми е малко гадно да го кажа но за този проблем ако излиза тънко товари на влака за София или някак си я издърпай до Варна но не и в Бургас :) Може и да има някой който е на "ти" с марката но имам приятели които ходят до Варна (скоро и аз) а и в Бургас повечето части се чакат с дни. Може и да ме линчуват за написаното ама това си е истината за мен, а когато и върнеш живота на пълна обороти и имаш път насам свирни за по бира :)

Редактирано от Fiend

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, мисля да взема двигателя, който Омбре ми предлага. За сега не мисля да сменям D16Z-ката, защото ме радва, карчи малко, а и колата я карам 90% от времето в София :blush: Благодаря на всички, които се включиха. Иках да знам, че ще взема правилно решение - още не съм се нарадвал на хондарката. Сега съм още по-зарибен като знам, че има много по-зарибени от мен :) Наскоро някой ми каза - "За автомобилите може да се каже, че има Honda и други." Или поне аз така го разбрах - той говореше за японските автомобили като цяло :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...