Jump to content
ADH-Honda

Ниско ниво на хидравличното масло в казанчето

Recommended Posts

Здравейте отново (нещо взех много въпроси да задавам в този раздел напоследък ;) )

Както и в предишната тема споменах - заимах се от няколко дни със Сивик 5-а ген. Хечбек с D15B2, с хидравлична рейка.

Колата е нов внос, НЕ е карана в България.

 

Въпроса е свързан с рейката/маслото в нея !

 

Стс 175/70/13 гуми на 2 атомосфери.

 

Волана се върви леко, нямам забележки, дори на място както има една дума с "малкия пръст" се върти без проблеми. В интерес на истината, има леко почукване във волана като карам по неравности (повече се усеща като карам по неравности, дупки и т.н. отколкото ако карам по павирана улица), на равно нямам ядове. Възможно е рейката да е тръгнала, а може просто каренцето да се е поразбило, във всеки случай не ми е болка за умиране това, поне според мен.

 

(За справка: преди имах същия, абсолютно същия Сивик, който си имаше проблем с хидравликата и впоследствие рейката я рециклирах при Омбре, там волана (преди рециклирането на рейката) чукаше доста повече и се въртеше по-трудно, спрямо на сегашната - на новата)

 

Но едно нещо ми прави впечатление: нивото на маслото в казанчето на хидравликата е малко по-ниско от долната черта (от допустимия минимум), малко малко, колко малко - един сантиметър под долната черта е някъде. Подчертавам: масло НЕ тече от никъде - "всичко е сахара" както се казва около рейката, около маншони, няма и капка теч.

 

До колкото знам, цялата система побира 1.1 литра масло, самото казанче побира към 400мл масло. Т.е., тази липса на масло, 1 сантиметър под долната черта да е не повече от 50 - 100мл (дали и толкова се връзва) по груби сметки, преценено на око, според мен.

 

Въпроса ми е - КАКВО ДА ПРАВЯ ? Един от вариантите е (както съм сигурен, че повечето от Вас ще ме посъветвате) да си купя от Бултрако/Карада и т.н. "HONDA PSF" - туба 1 литър за около 30-ина лева излиза - това го знам, но се двуомя дали да го направя по няколко причини (ПРЕДРАЗСЪДЪЦИ):

 

 

-Споменах по-горе, че имах преди същия Сивик: е на тази старата от както смених маслото именно с горе посоченото HONDA PSF купено от горе посочените Български Хонда представители, започна да ми прави ядове, буквално месец след смяната (ядовете се изразяваха в затягане на волана, също се самонавиваше като примерно на лек ляв завой завъртиш волана и той се самонавие сам до пълен ляв). А маслото го смених ей така от келешлък - просто да си е ново, не че течеше, не че имаше ядове (освен почукването което споменах в началото на темата и т.н.) Казано накрато: рейката почна да ми прави големи ядове (след което се наложи да я я рециклираме, защото вече не се траеше) иемнно от както смених маслото с HONDA PSF ! Дали е просто съвпадение или не - незнам и не искам да се връщам назад във времето ;)

 

 

-Не съм сигурен, че на тази новата която в момента карам, въпреки че е нов внос и е малко вероятно български "разбиращи" ръце да са пипали, дали все пак някой от тамошните майстори вече не е пипал рейка и т.н. Т.е. незнам дали това масло е оригиналното и дали е въобше HONDA PSF ! Казвам това, защото за незапознатите ще кажа, че при едно рециклиране на рейка, тя вече не използва горе споменатото HONDA PSF, а обикновено масло за хидравлика продавано навсякъде, т.е. рециклирана рейка вече не се води за "Хондова" рейка и няма нужда да се кара със специалното хондово масло.

T.e. ако хипотетично взема HONDA PSF и само да долея тези 50 - 100млл дали няма да се смесят две различни масла (дори в системата да е оригинално HONDA PSF) и да стане нещо или дори ако се смени изцяло маслото - дали няма да започне да ми прави ядове рейката като на стария Сивик ?! Объркан съм тотално !!!

 

Цяла сутрин изчетох всички теми във форума за рейки, рециклирания, течове, ала бала.... но само в едно единствено мнение от 2004-а година на един наш стар съфорумец PATRIK, той споменава това което мен ме интересува: "Дори малко да е намаляло нивото на течността, ако не прави проблеми и не продължава да го губи/тече от някъде, по-добре не пипай нищо" !!!

 

Това ми е мисълта: КАКВО ТОЧНО ДА ПРАВЯ ? Едни ми казват, че щом волана се върти перфектно, не издава странни звуци, да не пипам и да НЕ доливам нищо (т.е. да послушам мнението на PATRIK), но други казват да долея щом липсва малко, въпроса е само да долея тези липсващи 50 - 100мл или да сменя изцяло маслото ?!

 

Ако трябва да се изразя просто, притесненията и предразсъдъците ми се припокриват от тези две поговорки: "Не питай старило, питай патило" (Ял съм го вече това дърво с една прецакана рейка, а най-тъпото е че се прецака СЛЕД смяна на маслото) и другата поговорка е: "Нещо което работи, НЕ трябва да се пипа" - при положение, че сега волана ми се върти идеално, нямам течове и оплаквания, а само леко намаляло ниво на маслото (и лекото почукване на волана в дупките) - да пипам ли нещо въобще ?

 

PS: въпреки всичко, мисля тия дни (за всеки случай) да сменя маншоните на накрайниците на рейката (че маншоните на каретата на полуоските са се нацепили и тях трябва да сменя, така и така ще се сменяват те, та всички маншони - и тези на накрайниците да сменим), изглеждат ми оригиналните и леко са се понапукали тук там (но не са скъсани), да не вземат да се скъсат впоследствие и да прецакам работата...

 

 

Благодаря предварително за отговорите и съветите Ви !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам "със същото ниво" :rolleyes:) и нямам проблеми .. Волана се върти нормално ... Ама и при мене нещо почуква (пък какво ще се обади - незнам :tooth:) ). Аз бих долял само, щото от последната смяна на една др. течност ми тръгна на каръщина, та сега си седя на гъза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май няма да го пипам и аз, така реших, за сега.А принципно да попитам (понеже в други теми не намерих да е обсъж дано), как се източва старото масло от хидравликата ? Някъде да е описано, цветно с картинки :rolleyes: или поне обяснено на приказки ?Благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го пипай според мен И мойто е 1 -2мм под долната черта но си работи добре Откакто си смених ремонтен комплект на горна помпа на съединител заради едно леко омасляване и последващи тотални проблеми със закъсване на пътя и смяна със нова помпа съм се убедил че ще сменям нещо само ако падне само от колата АБС -а замина след доливане на спирачна течност в казанчето Така че -си решавай

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята падна под минимума при смяната на ангренажа,че изтече малко докато сложа хидравликата.Имах оригинално хидравлично масло на ГМ мисля от опел фронтера долях и около 50 мл и няма никакви проблеми вече 7-8 месеца.Мисля,че няма да проблем да и долееш 50-100 мл,но да е хубаво маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам същия проблем и влезнах да видя какво полезно има в лубимия форум :lol: и аз карам с леко под ниското ниво и мислех да долия 50 - 100 мл , но се питам пък има ли проблем ако маслата са различни марки понеже не знам старото какво е смисъл променят ли се работните им характеристики и проблем ли е като цяло ?! Знам , че трябва да са един и същи цвят задължително! иначе се пресичат и става попара в казанчето , но моето е жълто и ако долея малко друго жълто ще има ли проблеми ? Благодаря предварително !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре бе колко струва 1 л PSF??? 20-30лв, сменя се и готово

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20-30лв на литър изобщо не е шега!!!Не разбирам само какво толкова е специално това масло?!?!Днес звънях в ХОНДА - Варна, 30.60лв за литър!!! Е...ти маслото....

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На пръв поглед е като олио течливо , но бистро и без мирис. Хако кажеш че е като другите :) И Аз си бях взел за доливане "друго" но като видях разликата и кво съм щял да сторя си го "викнах" по куриер и си долях квото трябва па ако ще после да ми остане 0,9 л. :hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и при мен е два пръста под минимума-d15b2h и питах маистора (не омбре, при него ходя за сериозни неща, а в банкя ходя за механиката), и тои много се смя-караш кола на 15 години, ще идваш при мен за ремонт като има проблем, не като ти са пуснали бримка бикините...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  gocci2 написа:

и при мен е два пръста под минимума-d15b2h и питах маистора (не омбре, при него ходя за сериозни неща, а в банкя ходя за механиката), и тои много се смя-караш кола на 15 години, ще идваш при мен за ремонт като има проблем, не като ти са пуснали бримка бикините...

забелязах и при мен така какво масло се долива на тази хидравлика - D III, Honda PAS, АТФ 4000, или както е според производителя в хидравликата се долива само HONDA PSF (POWER STEERING FLUID). 30 лв. му е литъра, баси!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пич, ти май само трупаш мнения ми се струва... аиде стигя с тоя спам...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  vex написа:

Пич, ти май само трупаш мнения ми се струва... аиде стигя с тоя спам...

!!! .. нали тва е целта на форумите, батко!Сега ми идва идеята, (не можах да намеря с търсачката) тема където е описано къде какво и по колко се налива - обобщени по модели. Всички течности - антифриз, масло..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми не знам, ама ако търсиш отговор вече получи няколко... а ти вдигна 3-4 теми за целта. А и всичко си пише в сервизните книжки или в EPC.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
  dima78 написа:
  vex написа:

Пич, ти май само трупаш мнения ми се струва... аиде стигя с тоя спам...

!!! .. нали тва е целта на форумите, батко!Сега ми идва идеята, (не можах да намеря с търсачката) тема където е описано къде какво и по колко се налива - обобщени по модели. Всички течности - антифриз, масло..
Щом, така отвътре те напъва, направи такава тема, порови из сайтовете, публикувай данните, хем неусетно ще натрупаш мнения, хем ще има полза за колегите!Успех, ако направиш тема, обещавам ще помагам!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...