Jump to content
Matheo

Най-накрая, отпада Акциза

Recommended Posts

Здравейте колегиСъжалявам за СПАМА, но според мен ако ще и каруца да управляваш- пак може да утрепеш сума ти народ...Причината за катастрофите тук според мен е неспазването на правилата за движение- културата на шофьорите, но това е друга тема.По- мощните коли не са причина за повечето катастрофи...Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Joro е напълно прав какво общо има мощността на автомобила като ограничението е 50км/ч а ти си с 80км/ч и се удариш като изпреварваш неправилно ... и с поло 1.0 45 конски сили пак можеш да ускориш дори и до 100км/ч :D и пак ефекта е същия разликата при по мощните коли е че просто по бързо ускоряват а не че са причина за ПТП :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно караш 90коня кола.Когато се качиш на 160+ да не говорим за 240+Е тогава кракът ти просто сам настъпва газта.Демек сърби го да натиска газта.А това не е добре за шофьори олигофрени и некадърници.

Редактирано от войводата/cls
Прекомерна и ненужна употреба на цитати!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз карам б18ска в 5та хатч .... не си прав ако имаш култура както каза колегата ще си спазваш правилата за движение по пътищата които си учил преди да вземеш книжка !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Господар и Командир хората имат предвид бързи коли,а не семеен двигател в 5та хеч :D Сложи и в подписа б18ката :DТемата е за акциза,някои ако му се кара евтина мощна кола ще го направи и акциз и без акциз,пък какво ще стане дали ще се вдигне или спадне броя на ПТП заради отпадането на акциза това никои не може да знае.........

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много отдавна знаем, че акциза е незаконен спрямо правилата в ЕС.За връщането на акциза в Полша също сме чували.БГ управниците просто чакаха удобен момент.За новобранците що не видите схемата от преди 10.ноември по татово време.Една(или две) години с триъгълник на стъклото за новобранец.Яки глоби и неподкупна полиция.Ходи дай някой лев в Германия да те пуснат за алкохол, минаване на червено или превишена скорост.В Европа сме, ама манталитета ни е по-скапан дори от албанците!А сме и по-мързеливи от африканците.Примери бол!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виш за катастрофите си прав,но и там има решение.Да направят като тука новобранец 1.1-1.2-1.3 мах 1.4 двигател до 50 коня ! след 5 години стаж до 90 кончета над 10 г стаж може да се качиш и над 100 кончета,но това няма да е понеже си новобранец ми по джоба да ти е смисъл по големи застраховки за новобранците и сяка година да ти пада с някакви проценти и бонуси ако нямаш катастрофа и някви нарошения .... лесно просто ефективно.

Тва в БГ не може, или поне много трудно може да стане, защото синчетата как ше си карат кайените, мерковете, бимърите и пр.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От сигурен източник-изменението на закона ще влезне в пленарна зала за първо четене на 11 или 12 май,ако няма възражения ,или нови предложения -първо и второ четене ще минат в един ден.

Редактирано от Paulaner

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако падне от 1 януари 2010 г. хубво, но това ще доведе до каране по мощни коли, което е предпоставка за повече катастрофи по скапаните ни пътища както и по-голямо замърсяване.

Интересно съждение. Аз пък си мисля, че на тоя хал (стандарт разбирай) ако някой се хвърли да купува шестаци и нагоре, екологията значително ще се подобри ;) По простата причина, че малцина ще са смелчаците, дръзнали да карат на бензин. Сега са модерни газовите инжекциони :D Освен това чак такъв бум на покупките не мисля, че ще има, най-малкото поради стряскащия данък - маздата излезна точно 511 лева!!!:) Защото е доста нова (под 5 години). А каляските на години, близки до собствения си полуразпад ги облагат с 15, 20 или 30 лева. СРАМ, Българийо!! Така че е доста спорно от моя гледна точка кое е по-опасно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами всичко си е до задкормилното, но за мен си е ясно, кое е по-опасно.По опасна е някоя каруца с малко коне, непригодена за високи скорости, която се движи по магистралата със 130-140 отколкото една мощна, но в пъти по-сигурна и направена за скорост кола с окачване и всички системи за сигурност.Дори и с над 200 да се движи пак е по-безопастна от гореспоменатата каруца, която примерно е 65-70 коня и собственика и все още се заблуждава, че кара спортна кола :) Нека да пада акциза, това не значи, че ще се напълни със спортни коли...нали данъка е солен нагоре все пак.Ще могат да си ги позволяват пак същите хора като досега и тук таме някой мераклия. И аз като повечето тука искам да карам Хонда с 200 и нагоре кончета, ама пак като повечето нямам толкова пари.Така че донякъде ми е все тая.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе пак са измислили някoя система да ни завъртят,100 процента става въпрос за някаква тяхна си далаверка, помислете малко някой от скапания парламент от 15 години на сам да е направил нещо в полза на обикновения човек?всяко ново правителсто вдига данъците,тока,водата,нови такси за свевъзможни безмислени глупости,смяна веднага на лични карти и номерата на колите че трябвало да има още едно ченгелче което забравили..... не схващате ли смисала....гледат да изстискат хората колкото се може повече за тия 4 години които са на властето наример не разбирам защо НОВА ТВ трябва да събира от хората дарения за да се купи за 300 000 лв техника за незрящите деца,ако Масларова само си продаде вносната кола майбах май беше дето струва една камара пари ще има и за децата лечение та и за други нуждаещи се.дам ама пък тя няма да си вози вносният разплут гъс в разкош....заради някакви си незрящи деца...

Редактирано от NOS

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По опасна е някоя каруца с малко коне, непригодена за високи скорости, която се движи по магистралата със 130-140 отколкото една мощна, но в пъти по-сигурна и направена за скорост кола с окачване и всички системи за сигурност.

Значи това което мен ме притеснява е: 1. българина и от глад да умре, и със родителите си да живее и в колата си да спи ще си купи бимер или бенз за адски много пари и ще си го държи м/у панелките. /най-фрапиращото поведение за мен, от години се опитвам да го размера но не мога/ 2. българина и на гас и на метан да кара, 1.0, 1.2 или 2.0 литрова кола да кара си мисли, че е най-бързия и неговата кола е най-голямата бегачка.3. всичките тийнове взели книжка нямат никаква представа какво е да загубиш контрол над колата, какво е да набиеш спирачка със 100 км/ч или какво е да ти изпуснат гумите, както и всички си мислят че са от НФС.Има още много, но не ми се изброяват. И познавайки манталитета на народа се опасявам от някоя каруца '89 с много коне, отдавна непригодна за високи скорости със заминали спирачи и окачване, с гуми 3та ръка от 2001 г. "ама с грайфер" която може би '90 г. е била по-сигурна на високи скорости, но това отдавна е история. А за колегите които смятят че 100 км/ч с кола 1.4 или 2.5 е все едно, да ама за 300-те метра от светофар до светофар е едно автомобила ти да ускорява 0-100 за 10 сек. друго е да ги прави за 7 сек. Защото нали се сещаш, че ако посредата м/у двата светофара ако ти изкочи човек едно е да си с 40 друго е с 70 км/ч. А тия спирачки дето са били направени за високи скорости я ги натиснеш, я не. Та това ме притеснява, че ще се внесат масово коли от преди аз да се родя с по 200 к.с. и ще се карат на отмъщение от някой надъхан 18-19 годишен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм... тук говорят хора, които въпреки годините са документирани да карат по-зле от 16 годишен пияница в колата на баща си. Много е лесно да се говори, когато си над ограничението от еди-колко-си години, защото то няма да те засегне. Ама пък ако турят 6 години стаж, а вие сте с 5 години и ще фърляте пили, ножове, триони и ще псувате наред. НЕ става така. Въпреки това съм съгласен. Но нещата трябва да бъдат много добре обмислени, а не просто да се сложат ограничения и да се мисли, че всичко ще се оправи. Правилната мотивация - това трябва да се търси. Трябва ограничението да е разумно, обосновано научно. Имам предвид да не се прави ограничение за 1.6 кола, защото тя може да бъде както 180 коня, така и 280, и може да бъде дваж по-опасна от 300 коньова кола, сток. Всичко тук го знаем, айде да не си слагаме капаците на очите. Ограничението трябва да се въведе за комплексен фактор - клас на автомобила, коне, кубатура Nm и години на автомобила - така да се прави решение дали може младия да я кара. А за мотивацията - като няма нарушения да се вдига лимита, и такива мотивиращи фактори - това според мен е прекрасно. :rolleyes:П.П.: Един колега, който прави забележки за правописа и се смята за българик във форума допуска смешни и банални грешки в тази тема. Няма да казвам кой, че да не създавам конфликти. Ама той да си види посланията и да не говори много-много следващия път ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая мръсна държавичка от един акциз ако се лиши, това директно означава, че ще ни треснат някъде другаде. Преди много години такива неща нямаше - акцизи, кубатури, матури. Имаше едно 400% мито за чужди автомобили. По тази причина имаше много малко чужди коли преди 10-ти ноември 1989 г.И сега ще измислят нещо друго, с което да компенсират поне част от загубите (при евентуално отпадане на акциза). Може да вдигнат данъците на старите автомобили... :rolleyes: Де късмет де. Умен ход ще бъде, но няма да им стиска, че ЕС ще ги санкционира. Кой ще им купува трошките?От 10 кладенеца вода ще донесат, да убедят масите, че отпадането на акциза трябва да се компенсира по някакъв начин. И ще се адски прави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм... тук говорят хора, които въпреки годините са документирани да карат по-зле от 16 годишен пияница в колата на баща си. Много е лесно да се говори, когато си над ограничението от еди-колко-си години, защото то няма да те засегне. Ама пък ако турят 6 години стаж, а вие сте с 5 години и ще фърляте пили, ножове, триони и ще псувате наред. НЕ става така. Въпреки това съм съгласен. А за мотивацията - като няма нарушения да се вдига лимита, и такива мотивиращи фактори - това според мен е прекрасно. :)П.П.: Един колега, който прави забележки за правописа и се смята за българик във форума допуска смешни и банални грешки в тази тема. Няма да казвам кой, че да не създавам конфликти. Ама той да си види посланията и да не говори много-много следващия път :)

Колега, не сме тук да си критикуваме шофьорските умения или правописа.Всеки си носи глава на раменете и, ако тя не му върши работа става зле за него и околните.Аз лично съм за ограниченията за младите състезатели, без някой да се обижда, но писна някакви още с жълто по устата да ме засичат, да ми се престрояват отгоре без мигачи, да карат посредата или да хвърчат със 100 и кусур из града.За 7 и отгоре години стаж зад волана, след десетина служебни, 3 лични коли и над 1 милион километра нямам нито едно провинение и мисля, че в този форум има достатъчно отговорни и интелегентни момчета, които могат да си преценят кое е правилното. Съжелявам за отклонението от темата, без някой да се обижда, не съм имал намерение да ви обиждам. А по темата. С или без акциз забелязвам, че в града се появяват все повече мощни спортни автомобили, за жалост повечето старички. Може би с падането на акциза, поне този спортен автопарк ще се поднови малко и ще са по-малко "бегачките" преди 98-ма. А падне ли акциза, чакайте повишение на данъците и вероятно пак някоя простотия с пререгистриране или някоя подобна тъпотия за пари. Чакам момента, в който ще приемат закон за минималната заплата да е 500 евро :) ...дано да доживеем по-светли дни в нашата любима родина :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От сега Ви казвам че няма да стане!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:) Пожелавам на всеки поне моята грамотност, шефе :) И поне моя опит. Нали така наричаме допуснатите от нас грешки :) Иначе за младите момчета здрава цедка. Там е истината. Ако не си разбрал, кат.Д не можеш да вземеш без да имаш години и стаж с кат.С. Защо ли? И защо ли точно това трябва да се обсъжда в темата за акциза?! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да допълня и спирам с offtopic-а.Другият път, когато правиш забележки, поне си направи труда да отвориш един речник и да видиш, че не се пише "българик", а "българист" :thumbs1: Че някак криво се получава - търсиш под вола теле и се заяждаш на тема "правопис" с неподходящия човек!Със здраве! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От сега Ви казвам че няма да стане!!!

Много си сигурен колега, аз пък казвам, че ще стане.Неможе още дълго нашите управници да ритат срещу наложеното от евросъюза.Не мисля, че ще им дойде добре една глоба за неизпълнение на евро стандартите, а най-малкото ще им отърва да ни изритат от Евросъюза за една глупост.Така ще си затворят един сигурен источник на еврофондове, които се изливат в БГ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като сложат 2000лв такса за регистрация ще видите. Тогава няма нова , няма стара , няма слаба , няма мощна - всички по 2000 ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Няма как да е това, защото и екотаксата която сега събират е незаконна. А в почти всички държави от ЕС регистрацията на автомобил е по-евтина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ограничението трябва да се въведе за комплексен фактор - клас на автомобила, коне, кубатура Nm и години на автомобила - така да се прави решение дали може младия да я кара. А за мотивацията - като няма нарушения да се вдига лимита, и такива мотивиращи фактори - това според мен е прекрасно. :rolleyes:

Мойто уважение колега, НО това което искаш е дискриминация.Ограничаването на правата на младите шофери си е направо невероятна глупост.Само да попитам, кой ще следи за сложната схема на мотивиращите фактори,нарушения, лимити,кубици и Nm и т.н.?Не се заяждам, ама триъгълничето върши работа и доста хора от форума сме го слагали на задното стъкло.И нека най-накрая държавата да си оправи улиците и белким завърши една магистрала почната някъде около 1982г(не съм сигурен кога)! :boxed: Като полицията си върши работата (ама истински), катастрофите ще намалеят драстично!P.S.Забравих да спомена, че според мен акциза ще го избият чрез по-висок данък, което е напълно нормално.Искаш мощна кола, изхвърляш повече мръсотия отзад - плащаш повече.Те това е! :devil: Редактирано от darius

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акциза не е незаконен това е държавен данък и се определя от държавата! конфликта идва заради това че сме във европеиския съюз,тоест по пътя на логиката следва да отпадне за коли от европеиския съюз?офф: Ото клуге както винаги е човека,ото публикуваи една твоя снимка да те видя какъв е този супер човек които винаги е прав(за себе си :rolleyes: )защо нямам твоя опит(20 години стругар,20 години ВиК,20 години пилот,30 години президент :devil: ?) и аз спирам с оффа :boxed:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отпадането на акциза (което мен много ме радва) за коли, внесени от ЕС, като незаконен беше само въпрос на време. Просто кумунистите чакаха подходящия момент, а той е в края на "успешния" им мандат. Да му мисли следващото правителство.За проблемите с безопасността при по-мощните коли, нека не забравяме, че нивата на безопастност при тях са също така по-високи. Според мен проблемът с катастрофите по пътищата и начина по който се кара основно се дължи на повсеместната корупция сред органите, които са длъжни да се грижат за реда по пътищата и от там чувството за ненаказаност у всеки гамен.Като заключение, ще кажа, че имам много неприятното чувство, че след изборите няма да има промяна на министър-председателския пост :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига сте писали глупости неподготвени!!!!Акциза е ЗАКОНЕН като такъв. Но не е законно да е с различна ставка за нови и стари коли от европейската общност.Член 90, първа алинея ЕО(2) предвижда:„Нито една държава-членка не може да налага, пряко или косвено, каквито и да било вътрешни данъци върху стоките на други държави-членки, които надвишават наложените пряко или косвено върху подобните местни стоки.“Демек не може нова кола в БГ да и сложат 6000лв акциз а на същата такава на 7+ месеца от европа да е 12000лв акциза!!Ей това е незаконното!!!И другото незаконно е че не ти връщат акциза ако си продадеш обратно колата в Европа. Но по този въпрос явно чакат моето дело срещу държавата :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акциза отпада, въвежда се еко-данък на негово място. Тепърва "работна група" ще го определя. Изобщо не се знае колко ще е, но май ще е базиран на годините и мощността на автомобила. Днес го разтръбиха по медийте.Да ни е честито! От трън, та на глог, са казали хората.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали това твърдях и аз.Тия пари, които са влизали в бюджета, и които изведнъж спират - те обезателно трябва после пак отнякъде да се приберат, защото има БЮДЖЕТ! Бюджет, който е планиран. И реакцията е напълно нормална - няма да ти взимам акциз, но ще ти взимам пари по друг начин. И ако следваме логиката от данъците за автомобили, не бих се учудил, ако въпросната екотакса е по-ниска за дърти таралясници и е до небесата за нови и сравнително нови автомобили :ranting: Абсурдистан! Това е България.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес окончателно е прито на заседание, отпадането на един от най - идиотските данъци в България. Но на негово място ще има еко такса, това нашето не е страна - това е идиотска притурка към света и Господ е бил много пиян когато ни е правил страната. Каква еко такса бе смотаняци, когато цялата страна е затънала в такива, буквално и преносно. Колко много мразя вече всичко българско и родно.

Редактирано от Matheo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цялата работа идва от онези 240 идиоти, които ни управляват и от още едно малко нещо наречено манталитет. Никога няма да се оправи тази държава, вместо това ще стане циганска и турска. :lol:

Редактирано от Stefan Milev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове оплаквайте се още :lol:Но да знаете че има европейски страни с много по големи данаци за регстрация на автомобил :lol:Ирландия, Дания (не съм сигурен дали беше Дания), Гърция....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес окончателно е прито на заседание, отпадането на един от най - идиотските данъци в България. Но на негово място ще има еко такса, това нашето не е страна - това е идиотска притурка към света и Господ е бил много пиян когато ни е правил страната. Каква еко такса бе смотаняци, когато цялата страна е затънала в такива, буквално и преносно. Колко много мразя вече всичко българско и родно.

В Германия, от тази година влиза в сила данък върху дизеловите автомобили, чиито двигатели НЕ отговарят на Евро5330евра/година

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилно правят хората - чистят си трошките, за да ги продадат на нас. И когато някой от "нашите" дръзне да предложи закон за увеличаване на данъчната ставка за стари коли - Германия мигом се надига и парира и без това хилавото желание на нашите "конгресмени" за някакъв що годе умен партиен ход.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове оплаквайте се още :afro:Но да знаете че има европейски страни с много по големи данаци за регстрация на автомобил :(Ирландия, Дания (не съм сигурен дали беше Дания), Гърция....

За Гърция си прав.75% на сто за внесена ако колата е по-стара от 6 години и 140 на сто от стойноста на колата за по-стара(ако ти оттарва),но това е направено с цел да се закопуват нови автомобили и то от вътрешният пазар.За автомобилите от Евро Съюза няма проблем да се движат с чуйди номера стига колата да е на твое или на името на някой от семейството.Както и автомобили внесени директно от САЩ или Азия не могат да бъдат регистрирани,освен ако не я закупиш нова от директен вносите.Както направиха Китаиците,откриха China Motors и няма да ви казвам на седмица по колко кораба с нови китаиски коли се внасят.Бенджи ги е виждал на кейовете. Редактирано от GReddy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не си дочул за гърците с чужди номера :afro:Свалят те на улицата и ти конфискуват колата ако билета ти за ферибота (за колата) е по стар от 6 месеца :( Мамата са си ебали гръците.Сега обаче незнам когато минават вече и през БГ с какво доказват че колата не е била повече от 6 месеца в Гърциа.Така ли е или греша ??

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Мойта кола не е напускала Гърция година почи и са ме спирали многократно и не са ми правили проблем за това от колко време не е прибирана в България.Европейски съюз.Стига да са ти изрядни документите нищо не може да ти каже никой.С Българския талон,Българската книжка,Български застраховки.Дори имам случай да ме спрат за да може един да покаже на колегата си как изглеждали нашите шофиорски книжки и лични карти.А това за билета го гледаха преди 1 януари 2008.

Редактирано от войводата/cls
Прекомерна и ненужна употреба на цитати!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това УБАВО ама не си грък нали? :lol:Ако си грък нямаш право на повече от 6 месеца дори от Е.О. регистрирана кола да караш в Гърция.Ако си чужденец... е тогава не съм сигурен дали трябва да си регистрираш в Гърция колата и да и платиш таксите докато си там.Та твоята кола и да е напускала гърция ако вече не отбелязват когато минава през нашата граница няма как да я хванат напускала ли е или не.Тези коли които бяха с чужди номера в БГ ги прибраха като незаконни :) не били платили акциз (ДДС и мито)... Ама не казват че акциза ел ЛЕКИЧКО незаконен за старите коли :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много предположения могат да се дадат как ще се развие въпроса, но не ми се струва повод за радост. Опасява ме, че тази "прегръдка" може да завърши със забиване на нож в гърба... :) Живи и здрави, можем само да дочакаме 01.01.2010г. и да следиме как се процедира. :lol: Тогава ако всичко е ОК, поне ще се радваме на сигурно :ebanjeee:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво се коркате бе???След 2-5 години няма да има еко такси :) Нито акциз на горивата (евентуално).Защото идват водородките и електричките :ebanjeee:ВОЛТ на Шевролет по замисъл е уникална :lol: А пък има и ТЕСЛА модел С :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
;) На акциза :shy:Интересен остава само въпроса Здравей на кой нов или обновен стар данък ще кажем ,че д-вата ни да си запази няква част от тия приходи,дано не се изхвърлят и той бъде в нормални граници...Хайде на резачките :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...