Jump to content
Sign in to follow this  
Guest cls

Питам:масло за скоростна кутия

Recommended Posts

Guest cls

Здравейте!Не започвайте веднага,че по тази тема е писано :blink: Имам запазен час в сервиза и времето е малко.Освен това ме интересува конкректно за този модел.(Сивик Д13Б2 93г.)Става въпрос за това, че незнам какво да сложа.Бяха казали някъде,че трябвало да сложа същото масло като на двигателя.Вярно ли е това?Въобще било голяма грешка да сложа трансмисионно масло.И за моята хонда какво масло да сложа?Ако е двигателно 15W40 или 10W40?А марка?Валволин добре ли е?Освен това на двигателя е Motul пълна синтетика.Има ли нещо лошо в това.Питам,защото не искам да я сбъркам нещо и да я прецакам.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Hronos

Двигателно масло се налива и в скоростите но при теб с какъв вискозитет трябва да е незнам.В сервиза или в магазин за масла погледнете в някои каталог.Предполагам Полу-синтетика 10-40 ще свърши работа.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Magnum

няма лошо, CRX-а с Мотул го карам, 10W-40, 6100 му е модела полусинтетика.За скоростите една синтетика ще им дойде супер, че синтетиката не си променя много вискозитета, и напечена на ръчка, и зимата в студовете си е горе-долу същата. Пък и в скоростите нямаш изгорели газове, не го гори, така че като сложиш едно синтетично масло и ще издържи до края на живота на колата.И да, слага се двигателно масло с вискозитет 40 или 30, и да, ще сбъркаш МНОГО ако сложиш трансмисионно масло.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest joro_bul

аз и сложих 10w40 полусинтетика и няма ядове :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest cls

Благодаря на всички отговорили на въпроса ми.Ориентирам се към 10W40 полусинтетика.А за марката ще е или Motul,или Repsol.Аве може и Валволин :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Magnum

добре си се ориентирал. те хонда продават специално масло за скоростни кутии, което е с вискозитет като двигателното, но липсват специалните добавки, които са нужни на двигателното масло.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dobsyn

добре си се ориентирал. те хонда продават специално масло за скоростни кутии, което е с вискозитет като двигателното, но липсват специалните добавки, които са нужни на двигателното масло.

В момента съм с Castrol Magnatec 10W40 в двигателя и скоростната кутия. Смятам на двигателя да му слагам след около 500 км Мотул 10W40. Въпроса е дали маслото в скоростната кутия трябва да е като марка същото като в двигателя или просто трябва да имам предвид вискозитета, щото ако е так може и да не го сменям още.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rust

В интерес на истината в manual-а на хондите пише ,че може да се кара с двигателно масло в скоростната кутия , но не е за препоръчване и да се прави по изключение докато не се намери Honda MTF /manual transmission fluid/.

Как бихте обяснили това писание ? Какво неблагоприятно може да има в моторното масло ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slus4o

Honda MTF /manual transmission fluid/

Добре де аз от това което съм чел досега, всички си караме с моторно,

някой да е виждал да се продава такава ми ти течност :shock:

 

ПС Лесно ли става смяната или тряя с маркучи,помпи и ...тн, 1 л. ли беше общо?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dobsyn

 

Honda MTF /manual transmission fluid/

Добре де аз от това което съм чел досега, всички си караме с моторно,

някой да е виждал да се продава такава ми ти течност :shock:

 

ПС Лесно ли става смяната или тряя с маркучи,помпи и ...тн, 1 л. ли беше общо?

В БГ мисля 4е не се внася, питах в Хонда центъра във Варна и ми казаха 4е такова животно в БГ нема.

Мисля 4е за скоростната кутия отиват около 2 литра масло

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dobsyn

В тоази Manual za Honda Civic 95-97 погледнах изискванията от към маслата за мазането на трансмисията и пише

" USE ONLY SAE 10W30 OR 10W40, API SERVICE SF OR SG GRADE "

Проверете линка отваряте index.html файла и търсете :

 

Transaxle:

Clutch

Manual Transmission

Automatic Transmission

 

Maintenance - Transmission Oil

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Zenko

Зна4и в Аутодатата пише за механи4ните скорости до 95 10W\30-40 след 95 Honda MTF

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest roadracer

Зна4и в Аутодатата пише за механи4ните скорости до 95 10W\30-40 след 95 Honda MTF

...Имаме участник познал верния резултат ! :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slus4o

Зна4и в Аутодатата пише за механи4ните скорости до 95 10W\30-40 след 95 Honda MTF

В смисъл Сивик 92-95 Пета генерация с 10W 30-40 така ли, твърдо!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Zenko

Ами тъи пише баце, апък и аз с такова карам на Арал 10W40

Edited by Zenko

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Dobsyn

Ами тъи пише баце, апък и аз с такова карам на Арал 10W40

Еми като няма МТФ ще си карам с 10W40, кво да се прави

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rust

А някой може ли да ми каже признак , по който може да се познае че олиото е за смяна ?Смисъл като километри при мен Е за смяна (ако някой случайно преди това не е свършил тази работа) ,но скоростите се сменят толкова леко , че би ми било жал да пипам каквото и да е в тази насока :D

Edited by Rust

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Didko

Няма признаци. Моето го смених на 30К км, навъртяни само от мен. Не знам преди това на колко е сменяно. Беше си все така бистро и чисто! :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tedeka

А някой може ли да ми каже признак , по който може да се познае че олиото е за смяна ?Смисъл като километри при мен Е за смяна (ако някой случайно преди това не е свършил тази работа) ,но скоростите се сменят толкова леко , че би ми било жал да пипам каквото и да е в тази насока ;)

Ами виж какво излиза, колега... светна ми, че ако колата е внесена на старо и е обслужвана в сервиза на хонда в съответната държава, вероятността трансимисията да е с масло Honda MTF е голяма. Излиза, че като нищо може да източиш специалното масло, за да сложиш двигателно, поради липса на друго ... малко абсурдно се получава. Аз например ще проверя в сервизната книжса на моята как стоят нещата, че се замислих дали въобще да й сменям маслото (бях се засилил за следващата сряда );)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rust

Ами виж какво излиза, колега... светна ми, че ако колата е внесена на старо и е обслужвана в сервиза на хонда в съответната държава, вероятността трансимисията да е с масло Honda MTF е голяма. Излиза, че като нищо може да източиш специалното масло, за да сложиш двигателно, поради липса на друго ... малко абсурдно се получава. Аз например ще проверя в сервизната книжса на моята как стоят нещата, че се замислих дали въобще да й сменям маслото (бях се засилил за следващата сряда );)

Ами в сервизната книжка има само печати , никъде не пише к'во е правено . Те тия италианците си падат леко циганьори , така че силно се съмнявам да е сменяно ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 1net

2 литра са..... колко му е да го смениш и да не го мислиш. Обикновено като го източваш е доста бистро дори да е износено. Аз лично бих го сменил просто за да не се чудя дали трябва или не трябва и да си знам че е на 6.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rust

ОК , а не е ли по-добре все пак да се налее синтетично , за да се избегне стареенето на минералното /полусинтетичното/ във времето ? Странно ми е защо по книгите пише да се слага полусинтетика , като все пак това масло се сменя дооооста по-рядко от двигателното ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tedeka

Ами в сервизната книжка има само печати , никъде не пише к'во е правено . Те тия италианците си падат леко циганьори , така че силно се съмнявам да е сменяно ;)

 

Така е, само печати са. Остава само метода на доверието: на колко време се сменя по препоръка на Хонда и дали на този интервал е влизала в сервиза ;). Иначе за износването- явно не е подложено на такова "напрежение", каквото понася двигателното масло :angry:

 

И последно: маслото трябва да е двигателно и САМО полусинтетично, така ли ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Magnum

CRX-а е със 5W-30 Elf пълна синтетика, и не се оплаква даже никак, много точно влизат скоростите дори и при бързо вкарване, хъркането от 1ва на 2ра при изръчкване изчезнаспоред мен пълната синтетика си заслужава за скоростите първо защото е 2 литра и разликата в цената не е толкова голяма, не го гори и не се сменя за години напред - а минералното се вкисва

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Иво

Ако някой все пак иска да сипе MTF масло в скоростите и диференциалаMTF 94 by Texacohttp://www.licos-oil.com/texaco/transmission.htmИначе оригинала на Хонда е MTF-7289PERFORMANCE CHARACTERISTICS =========================API GL-4 Rover Group MTF-94; R380, PG1 & H gearbox approvals Honda MTF-7289 MG PG1 gearbox approval KEY PROPERTIES SAE Viscosity 75W-80 Density at 15°C, kg/L 0.870 Flash Point, COC, °C 185 FZG, Load Stage 11 Pour Point, °C -45 Viscosity at -40°C, cP 60,000 Viscosity at 40°C, cSt 53.2 Viscosity at 100°C, cSt 10.50 Viscosity Index 190 ============================= :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Arminius

"През 1995 г. honda модернизира скоростните кутии на Civic и използването на специално фирмено масло MTF (Manual Transmission Fluid) става задължително. Смяната му се извършва на всеки 40 000 км. Единственият характерен проблем, който могат да създадат механичните трансмисии, се дължи на мръсотията и разтворите, ползвани за почистване на улиците през зимата. Те се натрупват по шарнира, за който е закрепен лостът на скоростите, и ограничават подвижността му. Решението е едно - разглобяване, промиване и смазване. В Honda разработват автоматичните си трансмисии сами. Конструкцията им е доста необичайна - вместо традиционните планетарни предавки те използват валове по подобие на "ръчните" скоростни кутии. Производителят препоръчва специално масло ATF (Automatic Transmission Fluid), макар че се допуска и замяната с качествени смазки като Dextron." :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

а така де това с маслото сига го виждам Аз карам една 3 генерация 85 година сивик обаче и сложих трансмисионно масло и то преди 20 хил кмТова с моторното масло и за моята стара госпожа ли се отнася или ко?

Share this post


Link to post
Share on other sites

а така де това с маслото сига го виждам Аз карам една 3 генерация 85 година сивик обаче и сложих трансмисионно масло и то преди 20 хил кмТова с моторното масло и за моята стара госпожа ли се отнася или ко?

Аз сложих Honda MTF в бултрако и скоростите започнаха да "влизат" по леко Доволен съм а и съм спокоен като знам какво има в скоростната кутия и на колко Км е

Share this post


Link to post
Share on other sites

Понеже днес ходих за 2л Мотул 10W40 - имаше съседна бъчонка с полусинтетика 15W50Това масло за по-високотемпературно ли минава?Ако някой ме насочи къде да попробета малко по темата кои цифри какво означават :hondarulez:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vartan

Понеже днес ходих за 2л Мотул 10W40 - имаше съседна бъчонка с полусинтетика 15W50Това масло за по-високотемпературно ли минава?Ако някой ме насочи къде да попробета малко по темата кои цифри какво означават :hondarulez:

Погледни линка долу на страницата има информация http://www.kosser.net/Products/Q8.php#a4Някаде бях чел , че примерно маслото 10w40 е всезоно , 10 е индекса който показава до каква минусова температура издържа , а 40 до каква полужителна.Там на линка има снимки и е показано :/Иначе тука във форума майче имаше една тема за маслата ето малко от нея :На сезонните масла има еднозначно обозначение, при което наличието на буква W означава, че те са зимни, а отсъствието- летни. Например SAE-10 W е зимно, а SAE-40 е лятно. По- разпространени са обаче всесезонните масла с двоен индекс, например SAE 5W30. Обикновено свойствата на всесезонните масла се постигат чрез добавяне на присадки “повишаващи индекса на вискозитет”. Тези добавки дават възможност за използване на маслото при ниски температури, когато ще трябва да може да се осъществи превъртане на коляновия вал и да се обезпечи нормална циркулация на маслото, и при високи температури, където вискозитетът на маслото ще трябва да остане достатъчно висок, така че да може да защити двигателя от износване. Условно може да се определи, че колкото е по-малка първата цифра, толкова маслото ще бъде по течливо /гъсто/ през зимата, и колкото е по-голяма втората, толкова маслото ще бъде по-гъсто лятото. Тук е мястото да подчертаем, че стабилността на тези свойства е отново по-голяма при синтетичните и полусинтетичните, за разлика от минералните при един и същ вискозитетен индекс. Важното е да се подчертае: НЕ ОТЪЖДЕСТВЯВАЙТЕ ЦИФРИТЕ ОТ ВИСКОЗИТЕТНАТА ИНДИКАЦИЯТА С ДОПУСТИМА РАБОТНА ТЕМПЕРАТУРА НА ОКОЛНАТА СРЕДА! НО АКО КОЛАТА ВИ ГОРИ МАСЛО /РАЗБИРА СЕ НЕ КАТО ЛАМЯ/ СПАСЕНИЕТО Е ДА СЕ ПРЕМИНЕ НА МАСЛО С ПО-ВИСОК ВИСКОЗИТЕТЕН ИНДЕКС! Класификация по SAE (Общество на автомобилните инженери) По тази Edited by vartan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest speedrum

Това е интересен факт.При смяна на маслата на моята ХОНДА и аз се изненадах,че скоростите са с моторно масло.Преди това някой и беше сложил трансмисионно и се включваха тегаво,но като го смених влизаха перфектно.По каталог излезе 10W40 и около 2 литра.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kikir

Ами тъи пише баце, апък и аз с такова карам на Арал 10W40

10W40 полусинтетика ARAL

Share this post


Link to post
Share on other sites

и така и не разбрах накрая какво масло се слага във тия малоумните кутии 6 ген.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пичове, тука само за сивици говорите, а ние с прелюдите какво да правим? Някой сменял ли е трансмисионно масло на прелюд? Аз съм на мнение, че докато влизат лесно скоростите, не трябва да се пипат, но знам ли може и да греша :tooth:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги честно гони ви мързела или и аз не знам кво :tooth: Слага се или трансмисионно масло закупено от БУЛТРКО ( официялен дилър за България на Хонда !!! ) или двигателно масло на , която си фирма решите 10W40 !!!:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги имам проблем със скоростите :)( от 1-ва на 2-ра влиза много трудно,сякаш се закача някъде,а от там нагоре 3,4,5, проблема го прави по рядко.двигателя когато не работи,на място си влизат перфектно и без да пипам нищо паля колата,запаля ли я пак прави същия проблем.от маслото може ли да е това???или от нещо друго???благодаря предварително.

Share this post


Link to post
Share on other sites

маи си за смяна на съеденителче

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest slona

Колеги честно гони ви мързела или и аз не знам кво ;) Слага се или трансмисионно масло закупено от БУЛТРКО ( официялен дилър за България на Хонда !!! ) или двигателно масло на , която си фирма решите 10W40 !!!;)

ами първо във нащо село няма представители на хонда и второ 10-40 масло във кутията ми се струва малко мит аз поне никога няма да сложа двигателно масло във скоростната си кутия колкото и да си мразя колата

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Слоне" тук става въпрос за механични скорости на Хонда, гледам че си попълнил в профила си друга японска марка.Обяснявати се какво масло трябва да се ползва, но ти имаш право да си счупиш кутията все пак.Във вашто село като няма представител на Хонда можеше спокойно да спазиш селската традиция и да си купиш Голф или Орел, те си трошат кутиите каквото и да им сложиш.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

май наистина щеше да е по добре аз си взема някой опел доста по читав щеше да е от хондата по принцип съм само за японските коли ама май хондите не влизат във тая класация пък уж били много здрави ако става иначе въпрос разглобих кутията смених що имаше лагер вътре със skf и сега търся адекватно масло иначе трябва да ходя до варна да си взема от хонда представителството

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×