Jump to content
pesho2

Цена на ремонтите

Recommended Posts

Как мислите, сервизните работници дали не определят цената на ремонта (подменянето на стари части с нови) само съобразно със стойността на новозакупената част.И ако е така, прави ли са, ако си купил чарк за 200 лв примерно, да ти искат подобна сума за да я монтират на мястото на старата част, отвивайки два болта и после ги завиват? Или ще кажете, сложи си я сам. Ама нали си мислим, че като я закараме на "фирмен" сервиз, е по-друго! Е, по-друго е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

я дай конкретен пример, какво са те изгърбили?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как мислите, сервизните работници дали не определят цената на ремонта (подменянето на стари части с нови) само съобразно със стойността на новозакупената част.И ако е така, прави ли са, ако си купил чарк за 200 лв примерно, да ти искат подобна сума за да я монтират на мястото на старата част, отвивайки два болта и после ги завиват? Или ще кажете, сложи си я сам. Ама нали си мислим, че като я закараме на "фирмен" сервиз, е по-друго! Е, по-друго е.

Като гледам сам си си отговорил

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера си взех задни накладки за 40лв и дадох 30лв за да ми ги сложат :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера си взех задни накладки за 40лв и дадох 30лв за да ми ги сложат :dry:

Е ти колко искаш да дадеш???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

...

прави ли са, ако си купил чарк за 200 лв примерно, да ти искат подобна сума за да я монтират на мястото на старата част, отвивайки два болта и после ги завиват? Или ще кажете, сложи си я сам.

Ама нали си мислим, че като я закараме на "фирмен" сервиз, е по-друго! Е, по-друго е.

Мисля, че изхождайки от манталитета на българина е нормално. В смисъл, не че нормално, но е разбираемо. Ама зависи и за каква част става дума, все пак. Защото на Пасат (примерно 5-та генерация, 1.9 TDI) за да му смениш водната помпа трябва да разглобиш буквално цялата предница. И може да се окаже така, че трудът да е по-скъп от чарколяка.

Може майсторът да ти завие и 2 ботчета, но ти му плащаш за това, че знае кое как и къде да завие, което може да му е струвало доста усилия за да научи, нали така? Понякога нещата изглеждат елементарни, гледано отстрани, но в действителност далеч може да не е така. Зад всяка на пръв поглед импровизация седи доста вложен труд. Сам си го казал, като не ти харесва цената или го завиваш сам, или намираш друг, който да свърши работата за по-малко пари и в чиято почтеност не се съмняваш.

Та истината е "някъде там" - нито сервизите трябва да слагат безумни надценки, гонейки бърза печалба, нито клиентът трябва да омаловажава чуждия труд.

 

Вчера си взех задни накладки за 40лв и дадох 30лв за да ми ги сложат :dry:

Онзи ден ходих на баланс на гумите. Отидох в "Друмник". Вдигнаха колата на подемник, свалиха джантите, измиха ги старателно с четка и сапун, направиха им баланс и ги поставиха отново на колата, като гайките бяха затегнати ръчно (без да ги дебна и да се карам, че използвайки пневмо-пистолет могат да ми повредят секретните гайки). Струваше ми 50 лв. за 4-те колела и не съжалявам за нито един лев! Редактирано от user

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,по принцип си плащаш да не си цапаш ръцете или да не си блъскаш главата в стената.Ако не ти харесват разценките,теглиш от нетя един мануал и зафащаш...като може след това пак да си за сервиз... :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип съм за идеята "Всеки да се занимава с това което може" , т.е. всеки да върши работата си за която е учил или умее.Но за някои ремонти относно колата предпочитам аз да си ги направя, макар че даже да не съм запознат много но ми се занимава с това. Ако е нещо специфично, или пък в даден момен не искам аз да си цапам ръцете си ходя в сервиз. Друг е въпроса че много така наречени "майстори" в сервизи сигурно знаят много по-малко от мен. Сблъсквал съм се с 2-ма 3-ма такива и изобщо не е приятно.Както казаха колегите по-горе вариянтите са много, може ремонта да ти струва много повече от самата част, макар да не е много сложен. Все пак може да го направи човек който знае как да го направи с точност и да е ефикасен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

приятел в щатите си купи сивик 1.4 97' и го закара за смяна на консумативи в ефтин сервиз ( не официален на хонда ) .. смениха му ремък, ролка , водна помпа и масло - доляха му нужните течности и хоп 900$ , като частит знаете колко струват там ...трайте си и не се обаждайте защото и тука ще се светнат такива като бай Данчо ... :angry:в германия пък за влизане в сервиз ни казаха 200 че си я вкарал + 200 на човеко-час работа, като хората не са от най-бързите :)та на въпроса : цените на ремонтите тук са превъзходни , докато можеш даси ги позволиш - за съжаление повечето от нас не могат наистина да си позволят да поддържат и карат кола :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип съм за идеята "Всеки да се занимава с това което може" , т.е. всеки да върши работата си за която е учил или умее.Но за някои ремонти относно колата предпочитам аз да си ги направя, макар че даже да не съм запознат много но ми се занимава с това. Ако е нещо специфично, или пък в даден момен не искам аз да си цапам ръцете си ходя в сервиз. Друг е въпроса че много така наречени "майстори" в сервизи сигурно знаят много по-малко от мен. Сблъсквал съм се с 2-ма 3-ма такива и изобщо не е приятно.Както казаха колегите по-горе вариянтите са много, може ремонта да ти струва много повече от самата част, макар да не е много сложен. Все пак може да го направи човек който знае как да го направи с точност и да е ефикасен.

Аз пък знам само за един който разбира от хонда :thumbs1: Манолов от Бултрако. Но вече е в друг отдел.Както и да е.А когато "майсторите" ти направят грешна диагноза?? А ? А??? И се набуташ за част от 1000лв само за да разбереш че диагнозата е била грешна????Примерно в "най добрия частен сервиз на АУДИ" главния диагностик незнае (Има части в новите аудита които се кодира ВИН номера в тях) че можеш с 2-3 команди да смениш ВИН номера в определена част и така да ползваш втора употреба от друго АУДИ.Ако беше си проче сервиз мануала.... то там си го пише как става!!!!Та ако го бях слушал него щях да олекна с 2-3000лв за нови части :fun:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В много голям % труда е по скъп от частите. В много голям % колегата дет вика за америка и германия е прав. Но в много голям % българските "майстори" са трагични. Да в Германия ще платиш 300Е за некъв елементарен ремонт,ма недай боже псоле да имаш някакво каквото и да било недоволство или евентуален проблем следствие на техния скъпоплатен труд,тогава разбираш защо си дал 300Е. Там няма разправии за рекламация,нито за продук нито за труд. А тук си те опоскват и после ти викат,ма тва не е от нас. Отделно и момента в който ти си прочел някъде не си майстор и евентуално знаеш повече от майстора,който така упорито ти човърка в колата умувайки сякаш разгадава тайните на Египет. Най-правилното е може би, някъде там по средата. Не плащаме много,но и не винаги получаваме това за което плащаме. Защото има и съвестни майстори,които знаят какво правят,защо го правят и к'ъф ше е ефекта от това дет правят. Е на такива с кеф им плащам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ти колко искаш да дадеш???

Сигурен ли си че искаш да ти отговори :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стана ми просто интересно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак се включвам и цитирам майсторите в сервиза: "Тази кола къде си я карал преди нас, бе, тия направо са ти я съсипали. Много са били неграмотни, просто не знам къде ходите и какво гледате. Бе ти не влизаш ли във форума на Хонда? Като не разбирате и не гледате, на маймуни ви правят. Ето виж: тая резба я няма - или са ти пренатегнали болта, или напротив - не са го завили добре и резбата е изчезнала (?). Докато не ти оправим всичко, няма да те пуснем да излезеш от сервиза! И да нямаш оригинални части, ние ще ти свалим от нашата "морга", ще караш с тях 3-4 години", няма страшно.

 

А предния сервиз беше бая голям, не някой криминален в някоя паланка, а на централна Софийска улица, за сведение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А предния сервиз беше бая голям, не някой криминален в някоя паланка, а на централна Софийска улица, за сведение.

...и кво като е голям един познат с Хюндай Купе отива в Хюндай сервиза в Русе иска да му закачат кабел за компа отговорът е нямаме такъв :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, винаги ще има противоречиви мнения по този въпрос. Зависи от коя страна на барикадата си. Има и монтьори педе**си също така и клиенти от това естество. Както е казал народа, във всяко стадо си има и мърша. Като човек, който работи в автосервиз, съм на мнение, че много от дейностите, които извършваме са скъпи спрямо труда, който полагаме. НО има много ремонти, които просто са нечовешки евтини, имайки предвид знанията и физическите усилия, които трябва да положиш, за да ги осъществиш. На мен също ми е кофти, като ида да си правя телевизора или фотоапарата и ми искат 50 лева, за смяната на 2-3 диода. Ама като немога сам ще плащам. Който може да си прави колата сам, да си я прави. След като си смених големите тампони отзад на хондата, много се замислям дали другия път да не си закарам колата на сервиз и да си платя. Ако ми искат 20 30 лева например, съм готов да ги дам. Искам като заключение да кажа на всички колеги, не подценявайте монтьорския труд, както и много други подобни видове професии. Както има много тарикати, които ви вземат по 50 лева за смяна на датчик, така има монтьорски дейности, с които може да съжалявате, че сте се захванали. Поздрави на всички!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен във Варна за смяна на гарнутура на глава ми взеха 200 лв за труда,като в последсвие се оказа че агренажния ремък е зацепен неправилно,и няколко клапана се чуваха да чукат.Гарнитурата сдаде багажа след 500 км.В Шумен за същата процедура ми взеха 100лв за труд ,като всичко си беше испипано както трябва и вече 10 хил км нямам проблеми.За смяна на накладки ми искаха 15лв,но се оказа че това е доста елементарно нещо и си ги смених сам. :huh: Колкото е по голям града май толкова са по скъпи услугите за един и същ майсторлък.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

наистина цената на труда е най-голямата част от ремонта. дори и в цената на частите - колкото повече човекочаса са влезли в този детайл, да бъде произведен, транспортиран, пре-продаден, толкова по-скъпа е частта. все още ползваме (почти) безплатните ресурси на планетата ни Земя. като единствено си плащаме за добиването им.

 

истината е, че получаваш това, за което си платил. или поне в едната посока важи - с пръдня боя не става. друг е въпроса, че аз като клиент искам да получа качествен резултат, за времето (труда), който съм си платил. това, че 'механиците' са го гледали моя двигател като голям камък един час, чудейки се от къде да го захванат, мен не ме интересува. това, че са се потили 3ма души да развият болт, който се развива в другата посока, мен не ме топли. има достатъчно информация в нета, ремонтни упътвания безплатни, EPC, TechDoc, че дори и книги от амазон - така че оправдания "ама ние не знаехме", "имаш ли си на представа колко време сме се мъчили на моята кола" (което ми звучи като "знаеш ли колко ти измъчихме колата") пред клиента не минават.

особено пък оправдания от рода "сменихме тази-и-тази-и-тази части (на които нищо им нямаше), но проблема явно е от (тук следва 3 секунди чесане там дето не го сърби -- помага при гадаенето) ЕЙ ТАЗИ част"

аз искам да си платя, да си платя колкото трябва, че и бакшиш да оставя, да е доволен работника и пак да ми се усмихне като ме види, но и да получа резултат насреща. а не поредния проблем

 

в USA отиваш в сервиза с проблем, и до няколко часа (макс) ти дават цена за ремонта, колко ще ти струва. клиента си решава дали да го прави или не (и набутва сервиза с диагностика - но явно там нямат много тарикати и си го позволяват). но ако се прави това нещо, проблема се отстранява, и на клиента му струва МАКС толкова, с до 10% отгоре, при писмено обяснение защо е излязло по-скъпо.

ако ремонта излезе двойно по-скъп за сервиза, на клиента това не се отразява. отнася го диагностицика и/или механика. клиента получава ремонтиран автомобил. и то с гаранция за ремонта, на база фактура/касова бележка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя с вас един пример относно темата тук...всъщност то си е истински случай, като случката се развива във франция а на мен ми го разправя един познат преди доста време, но и сега за мен това важи като начин на работа и определяне на заплащането.Става въпрос за ремонт на някаква мивка или сифон..не си спомням точно. Става проблем със сифона и се вика майстор който да го отстрани, майстора идва и си свършва работата за 10-15 мин. и иска 515 или 615 франка не се сещам точно. О като му искат обяснение за кое колко пари трябва да платят, той казва..."15-те фрнака са за отделеното време, а останалите са за това което имам в главата си!"..като визира знанията си, така че ако някой път за смяна на част се плаща сума 3 пъти колкото струва часта си е напълно нормално. Тая случка ми я разправяха по повод на това че в България не уважаваме труда си и знанията си. Не клиента а ние, тези които взимаме парите, че не взимаме достатъчно пари за работа а гледаме да не изтървем клиента и кажи речи бачкаме за без пари. Тея неща доста се промениха с времето де, поне по мои наблюдения хората вече знаят че за да получат качествена услуга трябва да си заплатят.Аз се занимавам с компютри и гледам как клиентите реагират когато им искам 15-20 лв. за два клика с мишката, ама все пак сме си сложили тарифа на час и тоя труд бил той и 1 мин. трябва да се заплаща. Аз защо съм учил тея неща и съм чел и съм влагал пари в образование...тая инвестиция трябва да се връща сега, това важи и за всички останали професии.Всички неща които съм писал важат за хора които добре си вършат работата, хора които взимат скъпо но и си вършат работат качествено. Да не помислите че говоря за всички които са се захванали с нещо и знаят не знаят взимат скъпо, друг е въпроса вече на какъв майстор ще попаднеш, но те кадърните хора се знаят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък ще ви кажа, че масово цените на автомонтьорските услуги, изключае тези в официалните представителства нямат база за сравнение да кажем с тези на фирмите за климатична техника.Значи пичовете идват, пробиват една голяма дупка по най-зловещия и грозен начин, пробиват още няколко, за да хванат външното и вътрешно тяло на климатика. Слагат планките и двете тела като изобщо не ги е*е дали са нивелирани (разбира се не са...). След това разпъват 2-3 метра медна тръба, която според тях е адски невероятно скъпа, а тя не е, свързват един кабел с щепсел и са готови. Вакумиране, мерене на налягане и т.н. - това са отживелици и глупости. След въпросния час и половина работа описан по-горе ти искат 200лв (цената е от преди година и половина, вече е по-скъпо) и си чао.На следващата година се прави профилактика, за да ти важи гаранцията. Какво ли включва тя?Изваждане на филтрите - ааа чисти са! (защо ли? защото собственика се е погрижил да е така).Следва изплакване на вътрешното и външното тяло с вода на място без кой знае какво разглабяне и сега дай 60лв...Ако случайно се наложи да се ремонтира или допълва с фреон въпросния климатик цените са винаги трицифрени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък ще ви кажа, че масово цените на автомонтьорските услуги, изключае тези в официалните представителства нямат база за сравнение да кажем с тези на фирмите за климатична техника.Значи пичовете идват, пробиват една голяма дупка по най-зловещия и грозен начин, пробиват още няколко, за да хванат външното и вътрешно тяло на климатика. Слагат планките и двете тела като изобщо не ги е*е дали са нивелирани (разбира се не са...). След това разпъват 2-3 метра медна тръба, която според тях е адски невероятно скъпа, а тя не е, свързват един кабел с щепсел и са готови. Вакумиране, мерене на налягане и т.н. - това са отживелици и глупости. След въпросния час и половина работа описан по-горе ти искат 200лв (цената е от преди година и половина, вече е по-скъпо) и си чао.На следващата година се прави профилактика, за да ти важи гаранцията. Какво ли включва тя?Изваждане на филтрите - ааа чисти са! (защо ли? защото собственика се е погрижил да е така).Следва изплакване на вътрешното и външното тяло с вода на място без кой знае какво разглабяне и сега дай 60лв...Ако случайно се наложи да се ремонтира или допълва с фреон въпросния климатик цените са винаги трицифрени.

ШШШШШ,Алоуууу,Колегата не ни забъркваи, нас с климатиците в тея филми! :) Шегувам се! :D Изводите,че навсякъде има мундарски изпълнения са 100% верни.Изводите,че има и свестно работещи хора също са на 100% верни.Където попаднеш!С течение на времето,мундарите ще отпаднат,щото почва да им се носи "слава".Но за целта,трябва да се назовават поименно без да се стесняваме и притесняваме!Относно автосервизите не мога да се оплача,защото си караме колите и частните и фирмените само в един такъв и то от години.Не ни взимат скъпо(това за всеки човек е много относително понятие).Правят ги качествено и с мерак.А и никога да не забравяме,че не носят чували с цимент примерно,а влагат и огромно количество знание и опит!А те са безценни!(това за тия дето бачкат качествено :D )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...