Jump to content
meto'o

Кой каква модификаця направи.

Recommended Posts

Коментирахме с колеги идеята за побългаряване на спирачни дискове и от там се събуди любопитството ми. Та по същество, интересно ми е да разбера до къде сме способни да стигнем поради липсата на пари или просто защото сме си българи. И как ще дам на някои да ми пипа по колата пък после и пари да ми иска, ще го вържеме с тиксо и ще държи още 100 години. ;) Ще се радвам ако колегите споделят кой какво е побългарил по своя автомобил. И за да открия постата ще споделя, че реших да си спестя 100 лв. за монтаж на CD-то (толко ми искаха) тъй като колата нямаше евро букса, в последствие лиших и CD-то от такава а монтажа стана посредством клещи и изолирбанд :lol: Свири без грешка естествено :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега има огромни минуси от побългаряването. Веднага ще ти кажа че се продава евробукса за 5лв която можеш да си сложиш сам (естествено с запояване на кабелите за оригиналната ти инсталация). също така се продава преходник за 20лв от хонда към евробукса.... но вече е късно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тема на срама , много мразя побългарявнето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По добре да се лиша от нещо за д мага да го направя качествено че и на мен самия да ми е готино после :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека разграничиме модификация от побългаряване!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига ве хора, сега искате да кажете, че никой от вас не е пипнал със собствените си ръце по колата си ? Поне за мен това означава "побългаряване"; относно ползването на тиксото и българското техническо влъкно(тел) това си е срам :) Аз си боядисах перата на чистачките(черни) бяха се олющили. За сега това все пак имам колата от две седмици :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Желателно е да се подменят с канталови съпротивления които можеш и сам да си направиш без пари. Не е нужно да се дават 70 лв.

За това става дума бе пичове не се стягаите толко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях си повдигнал бронята на дел сола задната щото беше увиснала като на всички дел соли...задната броня по-точно,беше мн грозна :D пипнах тук там и стана за чудо и приказ ;) като нова беше...доре пак до стоповете :lol: идеална :D иначе...май не съм пипал др по нея :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...лявото ми огледало е увито с черно тиксо понеже се клатушкаше лекичко :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Навремето когато бях млад :D , като си взех книжката и карах старото телевизорче реших да го пооправя малко ;) Купих си две оригинални здрави брони , защото моите бяха спукани / а който знае броните на старите сивици не се лепат :D / , едната за мое щастие чисто бяла а другата за огромно нещастие боядисвана и мазана с кит и лайна и т.н. Та с огромни дози кореселин и шкурка , отверки , ножовки и псувни лъснах бронята / самичък / и прибегнах към боядисването , съответно закупих оригинален спрей за автомобили / по 10 лв флакона / отговарящ на номера на боята на колата / да ама не ;) , защото преди това беше пребоядисана / , та пръснах си броните хубавичко / в това имам опит , графитаджия в запас ;) / като преди това никой не ме беше светнал , че е добре да се обезмаслят , напръсках ги и прибегнах към монтажа , с предната се справих лесно , но задната - бяха ръждясали един куп железа и я побългарих :P с два винта в крайни горни точки директно към шасито и тел / ама не жълта , а алуминиева пръчка няква / , в последствие бронята висеше неогледно и добавих дървено трупче между номера и бронята , за да я повдигне / трупчето е малко така , че да не се забелязва много ;) . в последствие трупчето изпадна някъде и бе заменено с дървена плоскост смачкана на 2-3 хем и да има претисквателен ефект ;) /

Това е крайния резултат -

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

До нашни дни боята лееко е избледняла и олюпена на места , но това не ми пречи да карам телевизорчето с кеф ;) Някой ден като ми стане по-дълбок джоба ще му се случат много хубави професионални неща ;)

Редактирано от Tino

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Tino това беше хубава история. хах която ми напомни за разказана 1 приятел. Вика ми отиваме с бащата в Холандия да си купи работно магаре (пасат 2 ахах) гледаме един червен такъв лъскач, отваряме капака и гледаме десня фар подпрян с некво трупче отвътре. Вика спонтанната реакция на бащатата беше: Абе това българин ли го продава ахахха е не естествено ама на човека му се видяло познато :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да, побългаряването е неоправдано в много случаи, защото евтиното и скапаното излиза скъпо, но за плитки джобове като нашите понякога е неизбежно. Яркия пример с резисторите на вентилатора на парното е даден по-горе. Вие кое бихте предпочели:- Нов резисторен блок за 60-70лв и ако съвсем сте си надвили на масрафа - монтаж в сервиз за още 30-40 лв?или- Няколко съпротивления на обща стойност 2-3лв и 10-20 минути с поялника + малко гъзурчене около жабката?Имам и други примери за побългаряване: на старата ми кола се беше счупила една пластмасова свръзка на клапата на една от духалките на парното (на таблото до волана). В морга никой не продава части от табло или ако продава цената се определя според това как изглеждаш и колко си на зор (в никакъв случай не е привлекателна).Свалих духалката, хванах един къс пирон, нагрях го на газовия котлон у нас и директно пронизах въпросното място, свързвайки клапата с лостчето за отваряне/затваряне, което се беше счупило. От тогава клапата 7 години работи безотказно и най-вече безплатно. :lol: Според мен неоправдано побългаряване е коване на всякакъв вид феродо на съединители и спирачки, регенериране на гуми и т.н. - все неща, които по всяко време могат да докарат сериозни неприятности.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предната ми кола ситроен СЗ - изтощи се батерията на дистанционното и реших да я сменя - отворих сложиж новата - и нищо! На ключа е алармата и централното в едно. Купих още 2 нови батерии и пак нищо!Ключа съм го изпускал 2-3 пъти.Отивам в фирмата в Варна която подържа алармите- отварят ключа и се чудят 2-3 часа - не можаха да го оправят...После обиколих още 2-3 фирми в Варна , все извесни фирми за аларми - нищо не можаха да свършат.Накрая отовам в Аутомотор да си поръчвам нов комплект - обаждат ми цена 170лв + 30-40лв за "опознаване" на ключа с моята аларма. Поръчвам кво да правя - без аларма кофти.И нещеш ли като излизам от директора на сервиза единя им техник извадил платката и ме вика:Гледай сега вика: " Като си сложа палеца пред платката вс. работи - и наистина от 20м хващаше, после като сложи платката в пласмасовото гнездо - не бачка" Хмммм .. ... ще се побъзикам с ключа в къщи. В вкъщи изнамерих случайно най-малката възможна безопасна игла и тя по чудо влезе точно пред платката в пласмасовото гнездо. Ако щете вярваите , но по този начин ключа работеше перфектно в продължение на 3 години(сменял съм му батерииите само) ... когато я продадох. Обяснявам си това ,че нещо се скофтило в предавателната система на ключа и безопасната игла играе роля на усилвател - вид антена. Така си спестих 200лв и бях супер доволен. :lol:Други издевателства не се сещам ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

една историйка :) гледах на времето един седан 5г с ел стъкла, дясното обаче нямаше сваляне :P продавача каза, че апаратчето нещо му имало там, лесна работа :P оказа се че под кората ни апаратче ни нищо а една летва, която подпира джама :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми да бе колега лесна работа буташ дъсчето пада джама аххахахах :angel:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е че всички сигурно са побългарявали едно или друго, ама ги е срам някой да си признаят.Докато бях с ровера ми бяха виснали и предна и задна броня, и понеже държачите са малко тъпо измислени, особено на задната броня, след един час общо гъзурчене под колата оправих и предната и задната и си прилепнаха като излязла от завода. Сега за купето съм измислил подобна операция скоро, че отстрани висва задната броня, понеже е дълга отстраните и държачите не са мн мн добри, измаъсторил съм си едни държачи(доста по-здрави), само чакам да се позатопли да клекна отдоло. А можеби най интересния ми ремонт беше на старата ми лада преди 3 години, в един голям дъжд спряха да ми бачкат чистачките...голям резил и при това посредата на пътя...няма да ви казвам на каква магия се прибрах, на другия ден дигнахме капака с братчеда и разглабяхме, гелдахме свръзки дрън дрън и без ефект, сглобихме апарата обратно и като се изнервих и като грабнах една голяма отверка имамс дървена дръжка и като изхаках 3 пъти с дръжката апаратчето и тръгнаха пустите чистачки...мейд ин русия-ремонт с удар и тръгва :thumbs1::) :) :fun::)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата година ми сбъркаха керамичния съединител и докато чакам да поръчат нов си сложих от Лада. И тъй си остана половин година. Д16А9-ката го стопи за около 3000км.Друг случай с други лица ... смениха задните лагери на колелетата на 4-та хеч с лагери от ПЕРАЛНЯ ПЕРЛА от по 3 кинта бройката ... незнам колко време са живяли защото момчето продаде колата после.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коментирахме с колеги идеята за побългаряване на спирачни дискове и от там се събуди любопитството ми. Та по същество, интересно ми е да разбера до къде сме способни да стигнем поради липсата на пари или просто защото сме си българи. И как ще дам на някои да ми пипа по колата пък после и пари да ми иска, ще го вържеме с тиксо и ще държи още 100 години. :) Ще се радвам ако колегите споделят кой какво е побългарил по своя автомобил. И за да открия постата ще споделя, че реших да си спестя 100 лв. за монтаж на CD-то (толко ми искаха) тъй като колата нямаше евро букса, в последствие лиших и CD-то от такава а монтажа стана посредством клещи и изолирбанд :) Свири без грешка естествено :P

АЗ ОПИТАХ ДА СИ ЗАТЪМНЯ СТЪКЛАТА С ФОЛИО И СЛЕД КАТО НЕ СТАНА НИЩО ОТИДОХ ПРИ ПРОФЕСИОНАЛИСТ И БЯХА ГОТОВИ СЛЕД 30 МИН.А ПРЕДИ ТОВА СИ СКЪСАХ НЕРВИТЕ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друг случай с други лица ... смениха задните лагери на колелетата на 4-та хеч с лагери от ПЕРАЛНЯ ПЕРЛА от по 3 кинта бройката ... незнам колко време са живяли защото момчето продаде колата после.

Хаха. Мейд ин БГ. Перла Пауър :huh: . Аз на стартера на д15з1 поръчах лагер (беше някакъв нестандартен размер) и си го ремонтирах. Иначе друго побългаряване - ами бронята ми имаше лека пукнатина и си я залепих като я подсилих с метална мрежа. Сега е супер

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата година ми сбъркаха керамичния съединител и докато чакам да поръчат нов си сложих от Лада. И тъй си остана половин година. Д16А9-ката го стопи за около 3000км.Друг случай с други лица ... смениха задните лагери на колелетата на 4-та хеч с лагери от ПЕРАЛНЯ ПЕРЛА от по 3 кинта бройката ... незнам колко време са живяли защото момчето продаде колата после.

АХАХАХхАХ е т'ва е исторяита ахахха леле накара ме да се смея с глас. Евала колеги ПЕРЛА rulzzz :angry: Made in Bulgaria :):) Иначе колега maori1505 прав си, че при хора дет си се занимават с конкретното нещо става най бързо и лесно. Ама аз разбирам МАЛКО от жици а ти от фолио? ;) Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте колегиХонделката ми е оборудвана с климатик- и с филтър към купето съответно (странно, но съм виждал с климатик и без филтър :D ) :DКогато сменях филтъра- какво ли не се беше наблъскало там... Хрумна ми идеята, че мога да закрия големите отвори под чистачките (от които се взима въздуха за купето) с мрежа против комари. Така и направих: изрязах си едно общо парче от мрежата, което залепих с някаква лента (тиксо) за самата пластмаса около отворите, и не се вижда нищо, когато се затвори капака на колата !От тогава боклуците при филтъра са с много по- малки размери, отколкото преди тунинговането :DПоздрави

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами аз лично не съм правил такива експерименти с моята ама един приятел ми разказва ходил да оглежда няква вектра хах .... колата вика пушка и не и иска мн пари ...вика като се подпрях на единия калник що да видиш ..... изгнил ....налепен с вестници и боядисан отгоре ..... :):D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последната хубавиня българска, която ми се случи. :plane: Свалям на брато предно ляво на сивика да видиме каква стоика ще добие с летните джантаци иии като се загледах ;) И на двата шарнирни болта на мястото на шплентовете по 1 пирон забучен и изкривен да не падне ;) Колегата ползвал я преди т'ва се е справил добре с ремонта ;) Заеби

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!Аз на моята англичанка до тук съм преправял 2 неща. Едното е пепелника. Бяха ми се счупили 2-те места за винтчета, които държат пластмасата на предната част на пепелника (пластмасата за която се хваща пепелника за да се издърпа). Вместа да търся по морги и магазини, просто си излях нови такива държачи от течна пластмаса. Цялата работа ми отне около 30 мин. и така вече 2 години :) .Второто преправяне бе когато ми се скъса шпилка на предна дясна главина!!! Е тука малко повече зор видях, но момента не беше финансово подходящ за мен и ми се наложи сам да се справям с положението. Това ми излезе 7лв. за шпилка (извадиха ми я от комплект дистанционни фланци на Sparco), 2лв. за гайка (от морга), малко шлайфане на шенкела с ъглошлайф и няколко излишни часа от живота ми :) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много интересни неща има в темата може и поука да си вземе човек при мене има доста побългарени неща радиатора ми е ладов тъй я купих 5години нямам ядове а аз побългарих задните пружини счупи ми се едната търся по моргите няма тъкава взех една подобна ама по мека колата клюмва на една страна не става търся в нета наи евтината 85лв броя без тампони те били към 45лв броя значи за двете 260лв(2х85+2х45)тва са много пари свалям здравата отивам в магазин за лада и търся максимално близкия размер за лада 2104 почти същите 18лв броя тампоните братми ми ги даде и сега съм с ладови пружини 2години вече вози като лодка като седнат 3 отзад сърже калобраните но не пречи като сдадат багажа пак ще ги смена

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

първата ми Хонда Сивик-телевизор 85г.си беше яко изгнила-пода и праговете си бяха като лейка направо станали и след съответното неуспешно търсене на прагове за подмяна,майстора който ми прави колата ги избачка от прагове за Лада,а пода заменихме целия с пода от едно блъснато БМВ,доста добре се получи,колицата още си я кара братовчет ми на който я продадох след време :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като заговори колегата за радиатори и при мен е побългарявана тази технология.Понеже е била внесена със спукан радиатор, май доколкото разбрах или нещо такова, първо се е движела известно време с голфов радиатор, ама не е била като хората работата и сега е с радиатор на москвич и няма опасност да прегрее пущината, както каза един пич в сервиз-тоя радиатор остави че с калашник да го стреляш няма да се спука ами и 300 коня мотор да му сложиш пак няма да прегрее, има си даже доло и риотанче за подгряване :dry::D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

:) :) :) и аз имах проблем с задната броня увиснала е на моя сивик и са наех миналата седмица да го стягам.Отварям задния капак за да я сваля и какво да видя.Предния собственик вече беше ме изпреварил с нитачката :);) та викам тука ще има играчка и явно подобрения.Лягам отдолу да видя каде е захваната за купето.... Теллл.... и пристегната ;).Туй ще са остави за някой друг ден .... ;) Преди нова година си взех халогени за бронята и съдя по капачката,че трябва да са елипсовидни.Намерих такива дето търся лягам да махна капачките и ОХ изненада 2 праста растояние след капачката и място за тях няма смисал ако ги захвана ще стърчат ;) Та свалих бронята зех дрелката малко дравца от камината /небеше още запалена ;) / и са газурчих 3 часа та ето го и резултата ;)

Публикувано изображение

Публикувано изображение

ся ще земам мрежа да скривам професионалната намеса ;)

Редактирано от SH3M37A

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много интересни неща има в темата може и поука да си вземе човек при мене има доста побългарени неща радиатора ми е ладов тъй я купих 5години нямам ядове а аз побългарих задните пружини счупи ми се едната търся по моргите няма тъкава взех една подобна ама по мека колата клюмва на една страна не става търся в нета наи евтината 85лв броя без тампони те били към 45лв броя значи за двете 260лв(2х85+2х45)тва са много пари свалям здравата отивам в магазин за лада и търся максимално близкия размер за лада 2104 почти същите 18лв броя тампоните братми ми ги даде и сега съм с ладови пружини 2години вече вози като лодка като седнат 3 отзад сърже калобраните но не пречи като сдадат багажа пак ще ги смена

Колега преди и аз карах такъв Акорд като този на аватара ти и му сложих пружини от пасат комби стават едно към едно без преправяне и хем стана около 2см по-висока хем возеше още по хубаво.Тогава ги взех от автоморга за 40лв. двете :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
:) се пак и побългарените ремонти на хонди са по hi-tech от тези на лада и москвич където е трябвало кило пирони и тесла . Редактирано от ivolvar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Вдъхновен от един колега и аз реших да махна тази жълта крушка светеща в плафона на колата ми и да си направя да свети бяло със светодиоди от запалки и мисля,че стана много добре.Имам и снимки как съм направил всичко,но незнам дали ще мога да ги кача. http://www.snimka.bg/album.php?album_id=31...mp;pid=11211412 http://www.snimka.bg/album.php?album_id=31...mp;pid=11211549

Редактирано от Crazy job

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...