Jump to content
ogo

Може ли да се сложи P1k Ecu на D15b7 двигател?

Recommended Posts

Здравейте,Току-що си получих ECUто P1K от колегата Manqk (10x Митак). Това ECU е за d16y3 двигател и го взех за двигателя (също d16y3), който купих от колегата DelSol (10x и на теб Асене :huh: ) Дотук всичко е ок! :)Купето 5ген. на колегата Тишо (ника му е tht) е с двигател D15B7, който би трябвало да е с P06 ECU, което също е с ODB1 интерфейс, както и P1Kто, което притежавам от 1 час :) .... и ламбдата му също е едножилна..Идеята е опитаме да сложим ECUто от англичанката D16Y3 на D15B7 мотора и да видим резултата - нещо като чип тунинг по "грубия начин" :) Не би трябвало да има отрицателни последствия надявам се... Споделете и Вашето мнение.. :DЕмо (1net), твоето мнение ще бъде особено полезно също!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямате грижи, слагайте и пробвайте :huh: Гаранция ще има някоя спънка, тоест може да ви светне някоя грешка, но като цяло ако ви се размине с имобилайзера (не знам дали п1к-то има) д15-ката трябва да запали.Ако стигнете до каране и тестове, ще е хубаво да мерите по някакъв начин (гтек, хронометър,...) щото гъзовете ни лъжат доста често.само не разбрах това просто така за пробата ли ще го правите или ще го ползваш и за в бъдеще това (подобно) ецу.последно.... хондовите горивни таблици по принцип са леко богати на високи обороти и този ефект при теб ще е усилен от факта че ти липсват 100 кубика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А каква е целта на смяната на ECU-то искаш просто да го пробваш дали работи ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

последно.... хондовите горивни таблици по принцип са леко богати на високи обороти и този ефект при теб ще е усилен от факта че ти липсват 100 кубика.

Това е и целта на упражнението. Иначе си прав за гъзовете ни, не се бях замислял по въпроса с измерването :huh::) Май няма имобилайзер ...Няма да се кара така постоянно - това ECU си е за моята кола... Мислим за науката да го пробваме. Тенкс! Редактирано от ogo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поробвай... аз сложих п30 от б16а2 на мястото на п07 на двигател д15з1 и да ти кажа ,че като сравних горивните таблици в Crome нямаха големи разлики. Колата си запали, като беше студена леко се давеше но след 3-4 минути стана доста голяма острилка... преди удряше твърд ограничител на около 6500 а с п30ката подминаваше лютеницата, пък и двигатела се развърташе доста по пъргаво отколкото със стандартното ЕКУ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за спама, но ми стана много интересно и изкам да попитам това значи ли че ако сложиш ецу от по мощен двигател на хонда се получава все едно си сложил чип :) или в смисъл колата се реже повече?И ако да още един въпрос дали ще има разлика ако сложа на моята Д16-ка ецу от Б16а2 или Б18ц4 например...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сложиш директно от Б18Ц4 на твоята предполагам че дори няма да запали поради факта че има имобилайзер. С П30 не би трябвало да има проблем. Но твоето си е достатъчно добро няма смисъл да го сменяшп.п. поста ми е към колегата Lesov

Редактирано от Wyvern

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не съм изобщо наясно с ЕЦУ-тата и вероятно ще е тъп въпроса...значи ли примерно, че ако сложа на мойта Д15Б7 ЕЦУ от малкия В-тек примерно ще се качи мощноста с 24 кончета или ефекта ще е много по нищожен?Пак се извинявам ако съмизцепил някоя простотия, но ми стана интересно, мога ли да направя чип тунинг с моя комп или със смяна с друг.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ще е тъп въпроса...значи ли примерно, че ако сложа на мойта Д15Б7 ЕЦУ от малкия В-тек примерно ще се качи мощноста с 24 кончета или ефекта ще е много по нищожен? простотия

....няма начин да ги качиш ;) ,но ако вземеш главата на малкия Втек имаш шанс ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не съм изобщо наясно с ЕЦУ-тата и вероятно ще е тъп въпроса...значи ли примерно, че ако сложа на мойта Д15Б7 ЕЦУ от малкия В-тек примерно ще се качи мощноста с 24 кончета или ефекта ще е много по нищожен?Пак се извинявам ако съмизцепил някоя простотия, но ми стана интересно, мога ли да направя чип тунинг с моя комп или със смяна с друг.

Както каза колегата Еди Ведър няма как да стане освен П28 трябва да вземеш и главата на малкия втек обаче твойта кола ако не ме лъже паметта е автоматик така че ще ти трябва ЕКУ от автомат освен ако не си решил да слагаш ръчна кутия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

раздялата с автомата ще ми бъде мнооого трудна, това е невероятна екстра и удоволствие в Пловдивския трафик...по-скоро ми е мерака за ВТИ-автомат...колкото и откачено да звучи :plane::(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как като вземеш главата и компютъра от по-голям двигател (по обем) и ги сложиш на по-малък да изкараш същата мощност, ако не пипаш нищо друго. Виж ако му разбуташ таблиците ...Оги вчера проверих ламбдата - с 4 жила е, не с 1. Нещо съм се заблудил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как като вземеш главата и компютъра от по-голям двигател (по обем) и ги сложиш на по-малък да изкараш същата мощност, ако не пипаш нищо друго.

Не е вярно това ако сложиш глава и ECU от D16Z6 на D15B2 и всичко е направено като хората мощността ще бъде по-голяма от колкото на D16Z6 заради малко по-високата компресия която се получава. В конкретния случай за който говоря двигателя беше качен на дино и показа 130 hp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моя случай е подобен.... 110 на колелата което си е около 130 на вала.... д16 е фабрично 126. (фабрично д15б2 дава около 75)модификациите по мойта обаче не са просто една глава едно ецу и толкоз. Иска си зор за да се изкара пълния потенциял и да е рентабилен.До тук за 60к км имах 1 проблем със задрал лагер на разпределителния вал.Има си работа по буталата, по главата, по всмукателния колектор, по изпускателния, по генерацията, по зацепването на вала, доста работа по настройките и тогава се получава с 1.5 да надскочиш това което 1.6 (малкия втек) прави фабрично. Много от вас не помнят, но главата я потготвях 6 месеца защото я правех в свободното си време малко по малко и без бързане.Не мислете че силовия тунинг е "слагаш тая и тая част и си 20-30кс нагоре"Двигателя е система с адски много уравнения и когато човек пропусне да предвиди нещо, обикновено го удря някоя част по главата.В момента си правя Б16-ката и да Ви кажа двигател не се прави за 1 седмица.... двигател се измисля за поне месец, освен ако това не ви е 10-тия бегачков двигател... аз 10 не съм направил и е много трудно да измисли човек как една част ще се сработи с друга и най-вече да предвиди как да модифицира 2-те части така че заедно да постигнат целта която гони.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

още един пример се сетих.. на демона двигателя ако му гледаме частите е 1 към 1 с моя... да ама с него изкарахме 106 на колелата и малко по-нисък въртящ момент.Нормално, над неговия двигател съм се трудил сумарно няколко дена... над моя - няколко месеца.Освен това целите на двата двигателя са различни, от където следват няколко ключови решения. Дигателя не е съвкупност от частите си,двигателя е концепция и всяка част от карантиите трябва да потдържа концепцията.малко повече пилене тук, малко изцеждане на настройките там..ХА! даже като се замисля, на диното, момента в който аз казах това е добър компромис за мойте цели реално беше различен от компромиса който направихме при неговата кола :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки няколко месечното забавяне все пак успяхме да осъществим идеята. Боцнаме другия комп (Р1К) - колата си запали от първия път, без да светят чекове и тн. Колегата не усети някаква промяна във вървежа, а измерванията на времената, които направихме бяха тооолкова неточни, че не можем да направим никакъв извод. Измерванията ги правихме с хронометър по километража - от 40кмч на 2ра до 120кмч на 3та предавка. Във връзка с ламерските ни опити за измерване приемаме идеи за по-точно измерване или пък, ако някой има подходяща техника е винаги бъде добре дошъл да направим няколко измервания с двата компа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да ви звучи нелогично , но с по-богата смес колите ще ви вървят по-малко и ще харчат повече. Преимуществото на богатата смес е , че по-трудно се самозапалва/детонира. При атмосферни мотори със сток степен на сгъстяване няма особена полза от тези опити.:(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаа, видима (осезаема) разлика във вървенето няма, но резервоарът се изпразни доста бързо. Последното може би се дължи и на факта, че колата я карах зверски за целите на експеримента. Единственият плюс е, че прекъсвачът мръдна от 7200 на 7500-7600. Но ревът на двигателя е зверски и ми е жал да го зоря горкия, а вървежът пада. Та дори това не е плюс.

Редактирано от Rommel

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...