xzibi7 0 #1 Публикувано 30 Януари, 2009 При сменянето преди месеци на антифриза в тъмното до колкото видях ми наляха концентрат син антифриз.Вече има нужда да долея в разширителния съд и вчера си зех син концентрат като видях, че пише -70 Един познат ми вкарва филми, че -70 супер много и разяждал антифриза гумата, но според мен дали е за -20 или -70 все си е антифриз Та сега да си долея ли концентрат или дестилирана вода? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
voroshilov 1 #2 Отговорено 30 Януари, 2009 Еми кажи поне на колко ти е анатифриза в момента.Ако е на минус 40 долей вода,ако е на минус 20 долей антифриз,ако е на минус 30 и трябва да долеееш малко няма особенно значение.То и без това вече няма яки зими освен аяко не ходиш в планината,а моя го правя на минус 40,защото са ме хващали студове и минус 30,но в града се съмнявам да дойде по-малко от минус 15 градуса Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krelion 42 #3 Отговорено 30 Януари, 2009 Има си уреди за измерване на температурната граница при преминаване на антифриза в твърдо агрегатно състояние. Ако не си сигурен в нея отиди в сервиз където да ти я измерят.Давам ти ГАРАНЦИЯ, че няма да е -70 Ако температурата е достатъчно ниска долей вода и пак измери!Ако не ти се занимава и ти се хвърлят парички слагай концентрат.Имай и в предвид, че антифриза на намалява живота на водната помпа за ралика от водата защото е с смазочни характеристики! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spas21 48 #4 Отговорено 30 Януари, 2009 Колега, когато е много концентриран антифриза е по-гъст и натоварва и водната помпа и самата система.Поне аз така знам.Ако е само вода, пак се прецакват нещата, защото антифриза има и смазващи свойства.Така, че ходи някаде да ти го замерят и тогава доливай.Но по-добре наливай антифриз на -40, така си го продават, не е концентрат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 206 #5 Отговорено 30 Януари, 2009 (Редактирано) Хонда в мануалите си пишат: Сипвайте само смес антифриз+вода в съотношения 1:1 или 2:1 (антифриз:вода) Никога не сипвайте само антифриз или само вода Редактирано 30 Януари, 2009 от Restless Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xzibi7 0 #6 Отговорено 30 Януари, 2009 долях 4 пръста дестилирана вода в разширителния съд Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pitbuls 21 #7 Отговорено 30 Януари, 2009 (Редактирано) аз на моита като го сменях сипах 3л концентрат и 2 готов за употреба.а за разяждането на уплатненията и скапването на водна помпа не знам-в русия където е -40 -50 карат само с концентрат,да не би да им се скапват колите.антифриза маже,така че е по добър от водата,и не е толкова по гъст от нея че да тормози системата и водната помпа.на помпата кво и тормози,дали с антифриз или вода нея все ремъка си я върти,на лагер е-кво и се тормози?а за фибъра и е по добре антифриз,че го маже а не го опича. Редактирано 30 Януари, 2009 от pitbuls Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
didosh 4 #8 Отговорено 30 Януари, 2009 Здравейте колеги. Искам да питам, ако караш с такъв антифриз (MOTUL Inugel Optimal Ultra [MT-818101] ) и е на -50 пак ли заминава водната помпа?Антифриз, концентрат. На основата на моноетиленгликол, съдържащ специални органични антикорозионни добавки. Изключително висока точка на кипене (139°C при 60% концентрация). Осигурява отличен топлообмен, силна антикорозионна защита, понижава работната температура, осигурява отлично мазане за водната помпа и предотвратява кавитацията при много високи обороти. Подходящ за всякакви леки (стандартни и състезателни) автомобили, камиони, автобуси, селскостопански машини, военни машини, морски и речни съдове. Препоръчва се за удължени интервали на смяна. Предпазва от замръзване до -54°C (при 60% концентрация). Да се разрежда само с дестилирана вода! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jorkaeff 1 #9 Отговорено 30 Януари, 2009 антифриза маже,така че е по добър от водатаДа колега, така е, но не трябва да се забравя че антифриза е с около 2 пъти по-малък специфичен топлинен капацитет от на водата т.е. при едно и също количество от двете течности антифриза пренася два пъти по-малко топлина ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krasimir_01 84 #10 Отговорено 30 Януари, 2009 Не мисля че е проблем да си с концентрат даже зимата колата ще загрява по-бързичко лятото може да се окаже проблем обаче, аз тая зима съм с концентрат а лятото ще го разреждам. За водата съм съгласен че цака помпата по точно лагерчето. Смазочните качества на антифриза не вервам да скапват маркучите освен ако не е много "оригинален" . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Еди Ведър 135 #11 Отговорено 30 Януари, 2009 ...ми да си кажа моята история карах на вода около 3 месеца щото ми течеше радиатора смених го и налях само антифриз(концентрат) и на другия ден след изминати 30-на километра водната помпа протече преди това ми казваха да не правя така,но си викам помпата е японска няма нищо да и стане ...след този опит бях назад с около 80 лв. за нова помпа и антифриз Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hondajapan 4 #12 Отговорено 30 Януари, 2009 аз пък си карам Сивика от около 3 години и малко само с концентрат(на Fuchs) на -80 градуса и не съм имал никакви проблеми....!вече около 100000 км. пробег съм и навъртял така и да ви кажа не ми е текнало нищо...! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TEHKO 49 #13 Отговорено 30 Януари, 2009 а има ли такова нещо като летен антифриз? или му викат по майсторски вода Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dominiko 49 #14 Отговорено 3 Декември, 2009 Здравейте приятелчета. Нов съм във форума търсех подходяща тема и мисля , че ако си задам тука въпроса няма да навредя кой знай колко . Та аз съм със сивик туистър 97 година 1.4 75 коня.Искам да си сменя атифриза. Итресува ме как става(нещо снимка ) и какъв да и налея. Може за някой въпроса да е смешен но аз тепърва влизам в света на колите това ми е първата кола, а има желание да се науча и мисля че ще има съвестни хора да ударят по 1 пурвоначално рамо благодаря Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
войводата/cls 3 #15 Отговорено 3 Декември, 2009 ^Тази тема е по друг въпрос. Пусни си нова тема или прочети това ЦЪК(принципа е същия) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dan4o 3 #16 Отговорено 3 Декември, 2009 колеги искам да дам и моя принос по темата аз моита кола я карам 3 години с антифриз на - 70 градуса мисля че беше на VALVOLINE електриково зелен на цвят и си нямам никви проблеми.Колегата по горе е казал страни дето температурите са -50/-60 градуса с какъв антифриз карат да не им правят специални помпи системи и т.н.Има логика в отговора му и то голяма,успех на всички Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове