Jump to content
Glamdring

Поведение на сняг

Recommended Posts

Здравейте и за много години.Баща ми ходи с колата до морето тая седмица, и имало сняг. Каза, че се държала лошо - хлъзгала се много, а над 40 км/ч ставала неуправляема. Други коли обаче ги изпреварвали без много грижи. А аз не съм я карал на сняг, и нямам лични наблюдения.Колата е Сивик Хечбек, 6-та генерация. Някой друг да има подобни (или противоположни) наблюдения? Важно е да се отбележи, че гумите не са зимни, но той твърди че неговата Астра и без зимни гуми е стабилна на снега.Всъщност, от какво би се причинила една такава нестабилност, освен от летните гуми?

Редактирано от Glamdring

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За много години!Основно правило е - дойде ли късна есен, зимните гуми са задължителни!!! Независимо дали има сняг или не.Затова останалото няма смисъл да се коментира. Много е говорено за гуми - летни, зимни, твърдост, сцепление и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговора е ясен, неадекватно каране и непознаване на колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговора е ясен, неадекватно каране и непознаване на колата.

... и скапани гуми. моята 6та няма проблеми дори и при сняг. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер, мерси.Зимните гуми съм нямал време да ги сложа, щот наскоро я взех. (с което не съм се похвалил, щот нямам снимки ;)) (чак 'неадекватно' каране може би не - от човек с 30 години стаж, на коли от жигула до субару)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да се обиждаш, ама годините стаж нямат нищо общо с уменията ;)Лятната гума под 7 градуса е неефективна. Миналата зима искарах със летни гуми, като се съобразявах с това през цялото време. Бяха нови, и нямах никакви проблеми (освен при лед и дълбок сняг). Слагаите зимни гуми, задължително нови! Все пак, за човек с 30 години стаж, трябва да е наясно с качествата и разликите на лятната и зимната гума ;)

Редактирано от vex

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами лятната гума е твърда...под 7 градуса става галош все едно се суркаш по снега, а зимната е каучук и е мека колкото и студено да е...все едно си с ботуш с грайфер, има резон нали? как да го обясня по друг по-прост начин незнам...ако някой има да допълни...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен ;) истината е в "Обувките"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За много години ;) . Незнам изобщо заслужава ли да коментираме след като отговора е в ГУМИТЕ. С 4 броя Yokohama не мърда а другите едва кретат по магистралата с летните гуми ;) .Не се обиждай ама зимата ако тръгнеш по джапанки ефектът е същия ;) . Лятото с летни , зимата с зимни и ще ти е мирна главата :) .Гумите са едно от най важните неща в една кола........ ;) .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хубави гуми,още съжелявам за Йокохамата и че минах на по голям цолаж.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Слагаш зимни гуми на 4те колела.

 

2. Сипваш на баща си една ракия - да си стои вкъщи.

 

3. Мааш гащи с Хондата и споделяш ЛИЧНИ впечатления.

 

4. :angry: :angry: :angry::) :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За много години колега, слагай зимните обувки на колата и си свиркай, хич не търси други причини, защото няма такива! :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

със зимни гуми на лед къвто и шофер да сте нямате шанс.аз с 4 зимни гуми гудиар миналата зима се завъртях с 5 км като пумпъл,без дори да бутам газта,црха е лек и зимно време е много трудно да се кара,не знам за другите,но ако на пича сивика е като моита,няма лесно да я кара ако ще да и обуе маратонки наик. :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги имаш шанс най-добрия шофьор е този който най-малко рискува .Замисли се над това.И Аз имама наблюдение че хондите са нестабилни на сняг можеби задницата прекалено лесно тръгва скорости от над 120км/ч са трудни за овладяване от нормален човек като разбира се пренебрегваме фактора гуми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На първо място от гумите може също от разбити тампони атпред или отзат. Аз имам 6та японка и агличанка и ги карам само с гумизимни отпред никви ядове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и пак без да се обиждаш но мое мнение е че с годините шофьорите стават "все по-големи новобранци"

Редактирано от niksan_vn

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дам... има нещо такова, колега niksan_vn. Преди една година баща ми беше перфектен шофьор, имаше пълен контрол над колата за тези 25 години стаж и наистина беше много добър... но сега си купи нова кола с един куп системи за сигурност и контрол над автомобила. И се разглези... кара с 90 и влиза в завой от деведест градуса, колата се усеща и почва да включва подред всички системи и на късмет или не успяваме да спрем.. ама просто тия глезотии по новите автомобили много развалят шофьора, защото започва да им има вяра и ако вземе та се качи в кола с ЕВЕНТУАЛНО ABS, който и не е много много съвършен за годините си... глейте кво става!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди седмица за първи път изпитах хондата по-сериозно на сняг и лед. Гумите - зимни Firestone. Пътят беше Батак-Доспат и обратно. Близо 50 км в едната посока. Само завои и сериозна денивелация. Опесъчен сняг и лед. Асфалт не се виждаше. Голям кеф.НОКолата е тежка (Аеродк). А предното предаване не е любимият ми избор за подобни условия. Друго си е да ти поднася задницата.Да ти поднася предницата след влизане с по-висока скорост в завой си е доста рисковано и е най-добре да не се допука изобщо.С други думи - основно заради тежестта си иска доста повече внимание и предпазливост при зимни условия от всички други коли, които съм карал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лоши гуми , лек автомобил , бързооборотен . Така е Хондата не е най-удачния автомобил за зимата (Сивик )специално.Но пък научиш ли се да го караш това хлъзгане няма да ти е проблем :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно съм съгласен с колегата Vektor. Просто през зимата трябва да внимаваме повечко. Но зимата е 3 месеца, а през останалото време, нещата изброени като недостатъци зимно време, лете са предимства :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай бързо 4 нови зимни гуми. Първо обаче си направи ескперимент на полигон да се убедиш каква е разликата. От опит глава не боли. Да натрупа сняг и първо отиди с летните , а после с зимните. Ще имаш чувството, че караш друг автомобил.Аз лично ще карам с летни нови гуми тази зима. Не е проблем да се кара 1 зима така, ако шофьора е опитен и внимателен. Спестяваш не малко пари, но трябва да знаеш какво правиш. Предварително трябва да разбереш границите на автомобила на сняг с гумите с който разполагаш и да не ги надхвърляш. А за да разберш до каква скорост е стабилен автомобила , нали се сещаш - трябва да го поднесеш :angry: . Любимото ми занимание. Преди 2 седмици , околи 1 час въртях Акордеона. Изуми ме колко е стабилен, дори и с летни гуми. :angry: А следващата зима слагам 4 нови зимни и музиката да свири.:angry:Успех колега!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еееех, защо забраниха гумите с шипове!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Защото са съветски патент.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

BatV , аз съм със същия Акорд 2009 и от опита си от други коли мога да кажа,че при този поведенито на сняг и заледени участъци е доста лошо... Карал съм преди години Volvo S60 към Кулата и на завой от около 30 градуса, заледен с 140 поднесе ,но се включи DTSC то и колата се стабилизира.Сега не почвайте с тва кой къв шофер е , аз си я владея Хондата , въпроса е ,че е нестабилна в сравнение с други марки от този клас поне.Иначе зимни гуми ... с летнити януари ше ти е трудно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но пък научиш ли се да го караш това хлъзгане няма да ти е проблем :)

Мани че ще му и хареса и ще стане като нас - сектант, после се почва ръчната, завои под градус, шифт даун и т.н. със и без сняг ... По темата: съгласен съм, че сивиците са с леки задници и лесно податливи на танцуване, рецептата е: хубави нови зимни гуми, хубави спирачки, стрътбарове където се сетиш и може и затегната ръчна :D. Енд дъ шоу мъст гоу он!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен.За пореден път се убеждавам че не мога да влагам заделените средства в нещо полезно.Купих колата с летни гуми в доста лошо състояние.Нямаха даже и минималния разрешен грайфер.Сега почнах да зимам по една каруца пари и тамън заделих солидна сумичка за чистак нови гуменки за "Оная с H-то" и ...се разходих до един магазин за техника един ден и на момента си купих чистак нов домашен усилвател дето клати къщата...Да опиша ситуацията след т'ва-клатя си къщата,ама Хондата буквално танцува горката.Не е истина, съвсем леко чукване на спирачката и ABS-а почва да ме шиба през краката.На лед е ужасно а сега е направо трагедия щото с тоя снежец дето е понатрупал леда, почвам да се чувствам по уверен и понатискам газта което не е добър ход.Пример: оня ден щях да презвема високия бордюр на един завой щото не поиска да свие а продължи направо.Спрях на сантиметри от него преди да смелям бронята.Та в заключение искам да кажа:купувайте и слагайте зимни гуми че страшно иначе.За да не ви базикат като мене: "С'я се вози и се пързаляй с усилвателя!!!"

Редактирано от Wish

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове нищо лично, но като прочета на някой колата как взимала завоите с бясни скорости на лед и ме напушва един такъв смях... :lol::):P Аз поне още не съм видял система за сигурност, която преодолява законите на физиката. Ако някой ми посочи такава бих бил щастлив.

 

Много ме радват всички, които си мислят, че електрониката е ангел-хранител. На Петрохан около мен са ставали няколко катастрофи на мокро - изобщо не говоря за сняг - камо ли лед. Аз карам дърта, гнила Вектра - да! Но това не ми попречи да взема завоя, който новичкото Рено такси пред мен пропусна (поради опит за преодоляване на гореспоменатите закони). Същата случка ми се случи няколко месеца след това - този път жена ми шофираше а колата, която излезна от пътя беше Ауди.

 

Та за леда - навън има колкото искате... Който е много стабилен да кара смело :P

 

Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Al_Capone

Който не е карал Петрохан и Шипка с Трабант зимата не знае, за какво става въпрос.За поведение на кола през зимата просто опитайте с трабант, после нито една друга кола няма да ви направи неприятна изненада, никога!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само мога да ви кажа не карайте тази вечер с летни 17-ки без особено много грайфер :lol:Ако пък решите да пробвате ще видите какво означава недозавиване и как се държат спирачки на москвич :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може да сте добри шофьори, или както някои се провъзгласяват "специалисти", може много да ви бягат хондичките, но знайте едно... Кола която НЕ може да спира - НЕСТРУВА. Така че не се базикайте и експериментирайте , ами пари за гуми и спирачки НЕЖАЛЕТЕ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

днес наваля сняг и реших да отида да се пързалям с хондичката.. за жалост всички полигони в града ми са станали паркинги и ги няма демек и си правех експерименти на широк път като гледах да няма движение.. и понеже ми е втората зима като шофьор и не мога да давам компетентни мнения и да сравнявам.. но трудно я изкарвам извън контрол колата завивам рязко разлюлявам я после я укротявам , но единия път по инстинкт натиснах спирачка при това разлюляване и колата просто си тръгна на една посока и не можех да я контролирам , нищо не се случи щото беше пусто просто тръгнах към бордюра но накрая с газ си влезна в пътя но на косъм..та това беше иначе другото добре ми се стори забавлявах се , ръчни , спирачки , резки движения , всичко с цел да видя поведението и ако се наложи евентуално да реагирам по добре...гумите са 4 нови не кой знае кви но стават Дебица фриго... това от мен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

eDaniel, Относно вземането на завой на заледени участъци с голяма скорост - Май не си прочел градуса на завоя - 30 ....2ро - Мястото ,където се тестват системи като ESP, ABS, DTSC, VSA .... е едно замръзнало езеро, там има тест ,заснет на видео на завой от 50 градуса с ESP i DTSC при скорост 100 км/ч - можеш да видиш дали се взима или не :tooth: Даваха го даже и в TOP GEAR. А мен ме напушва смях,когато под заледен участък някой разбира ледената пързалка за кънки :tooth: :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега Nikitele, все пак и на мен ми се вижда доста 140 километра в час пък и за 10 градусов завой, на заледена повърхност, а да говорим че над тези километри става трудноуправляема, смятам за нелепо! Аз лично на заледена повърхност, не на ледената пързалка не бих си позволил скорост по - голяма от 70 км/ч , ако ще да съм с на Хари Потър метлата, и с ангел хранител зад мен!Това за мен лично го казвам, ти си карай както си знаеш :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Nikitele , не се заяждам ама и мен ме напуши смях от коментара ти. Мисля, че зимното време и пътищата на България, а особенно обикновенни шофьри(освен ако не си тестов пилот :tooth: ) не са нито времето нито мястото да се тесват системите за сигурност на една кола. 140км/ч зимата - успех. Щом Акорда не ти харесва как се държи вземи си не S60 a S80, сложи му гуми от WRC от тея с шиповете за рали Швеция, нали се сещаш и :tooth: . Аз ще съм тоя бавния отпред с Акорда с летните гуми и изобщо няма да мога, а и няма да искам да се меря с теб. След повече от 500 000км съм стигнал до заключението, че зимата няма толкова неотложна и важна работа която да ме накара да карам бързо. Просто ставам по-рано, тръгвам по рано и пак пристигам ON TIME. Виж през останалото вереме като изключим зимата - едва докосвам земята, но това е друга тема :tooth: . А относно това, че съм с нови летни гуми - това не е първата кола, която карам по този начин, така че споко. Иначе съм ТВЪРДО ЗА зимните гуми.End of Story.Със здраве!

Редактирано от BatV

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...за мен Сивика ми се държи като всяка друга кола с предно на сняг от нейния клас която няма разни електрони системи ...имаш ли добри зимни гуми и караш ли разумно няма да имаш проблеми всичко останало са празни приказки :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

прав си за всичко .........само едно не разбирам,караш кола за 50 хилки.... а не ти се дават 800 лева за зимни гуми :tooth: :tooth: :tooth::spoko::)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ало мастер шоферите , ма много филми гледате или не загрявате какво е заледен участък на магистрала. А може би вие през зимата карате по магистралата с 70 .... или по такива ,дето са нагряти и няма лед :DDDЗа да те светна - заледен участък - значи малък участък, не Лебедово езеро:D Колата занася стъпвайки на него и после губи контрол, в последствие вече не е само върху лед и може да бъде овладяна , ако завоя не е с голям градус. Баси детска му работа , все едно обяснявам на 1ви клас.А и за неграмотниците да се поинтересуват в някой зони на Canada как карат с 120 върху замръзнали езера.... Повече няма какво да отговарям, то е безсмислено.А BatV - трябва да си доста зле да отричаш ,че дори собствената ти кола има недостатъци и аз имах S60, за S80 не ми се даваха толко пари , Акорда за сега бива , а и моя не е купен от БГ - тук няма вариан Executive на този двигател .... За сега ми е на 700 км Хондичката и не е зле като поведение на пътя, само на зимни условия не съм доволен. Както писа и друг потребител за ABSa също.BLEIN MONO, тва не го направих умишлено - пътя беше супер до Кулата и карахме нощно с един приятел с Patfinder - не го видях защо намали и изпреварвайки го с тази скорост колата попадна въру заледения участък - най-вече изгуби контрол задницата в началото ,но след това я овладях благодарение на системата DTSC - тя е и за тази цел все пак. Ясно ми е ,е на заснежено и заледено шега не бива, все пак имам къща при Рилски манастир и съм карал по тея завои на сняг,там снегорин рядко минава.

Редактирано от Nikitele

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И според мен Сивика е една идея по нестабилен от коли от неговия клас!Имах преди и CRX-1 генерация тои бе отвратителен за през зимата!Трудно минаваш завой без да лепиш сняг по страничните стъкла инче за купон е супер лошото е че е безкрай .Сегашния ми AERODECK също не е кой знае колко стабилен макар и с нови зимни гуми!Миналата година бях с Пежо 405 и доста трудно го вадех от контрол.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за това си има зимни гуми и при мен с летни е кофти на снега

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...