Jump to content
automotive

Хонда ГАЗ Flashlube

Recommended Posts

Има ли някой мнение за прословутата добавка която се "инсталира "на японските Автомобили против "изяждане " леглата на клапанатикогато е кара на газ ,заслужава ли си или е поредната мъгла"http://www.fobos-bg.com/index.php?l=276.277

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за първи път чувам за подобна глупост, но ако съществува и е ефективна би била полезна не само на японските автомобили ... все пак не само те се карат на газ, а леглата така или иначе си се изяждат, независимо от модела и марката на автомобила ...Въпреки това газта си е добре, защото 1) има много високо октаново число (т.е. практически липсват детонации, по-малка амортизация на двигателя) и 2) е по-екологична от бензина.Някой ще каже метан .... да, по-екологичен е дори от газта, но октановото му число е изключително ниско, и е много по-агресивен към чарковете на двигателя ... изяждат се легла, водачи, абе .... грозна картинка. Преди не дълго време се хванах на работа в един сервиз, в който се правят всички видове ремонти само на цилиндрови глави. Преди няколко дни пристигна един шевролет от тея таксиджийските (не им знам модела) ... ми няма да ви плаша, но пренабихме 2 или 3 легла ...... а колата е изминала САМО някакви си 100.000км ......... на метан !Малко множко се отклоних от темата, но ... главната ми мисъл беше - ако има такава добавка ще е полезна, и ако наистина е ефективна - който кара на метан да си намери възможно по-бързо! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

kolegi-karaite na gas i 4esto smenqvaite masloto,tazi dobavka e po skupa dori da kara6 is nai-skupiq benzin!

30 лв за 10 000 км ако е скъпо :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Всички !Относно дискусията за Flashlube бихме желали като официален вносител да внесем някой разяснения свързани с работата и необходимостта от този продукт. Тъй като не бихме желали информацията по-долу да изглежда като реклама, постарали сме се да дадем кратка и изчерпателна техническа информация късаеща най-често коментираните въпроси.Още по-подробна информация можете да намерите на нашия български сайт. Надяваме се че информацията ще Ви бъде полезна !1. Какво представлява лубриканта Flashlube ? “Flashlube valve saver fluid” е концентриран олово-заместващ лубрикант, разработен с цел предпазване и намаляване износването на клапаните и техните легла. 2. При кои автомобили има необходимост от предпазване на клапаните ? Първо е важно да кажем че не при всеки автомобил има необходимост от използването на лубрикант за предпазване на клапани когато колата е на газ или метан. За целта има списък с автомобили, който можете да намерите в интернет или да изтеглите от нашия сайт.Като цяло от предпазване на клапаните се нуждаят най-вече автомобилите на газ и метан произведени след 2004г. с 4 или повече клапана на цилиндър. Основната причина е, че клапаните на тези автомобили са изработени от по меки сплави с цел облекчаване работата на двигателя както и оптимизирането на разходите за материали и производство. 3. Защо има проблеми с клапаните при някои автомобили когато те са на Газ или Метан ?Газта и метана имат по висока температура на горене и никакви смазочни качества спрямо бензина. Проблемите основно се проявяват като изгаряне на изпусквателните клапани, или вкопаване на леглата на клапаните и в редки случаи и двете! Също така при работата на двирателя на газ или метан, може да се образува много по голямо количество конденз, което причинява корозия на клапаните техните легла и цилиндъра кагато двигателя не работи.4. Как и защо действа?Лубриканта навлиза чрез всмукателния колектор, като създава защитен слой, смазва и охлажда както всмукателните, така и изпусквателните клапани. Важно е да се подчертае че eдна от основните съставки на Flashlube е "калий" смесен със синтетичен лубрикант, кйто образува предпазен слой като предпазва и намалява триенето между изпусквателните клапани и техните легла, именно при които се появяват повечето проблеми на газ и метан. Когато е дозиран правилно, лубриканта не влияе на работата на катализатора и ламбда сондата.Други две допълнителни преимущества на системата е че се смазва и горната част на цилиндъра (където по принцип смазването е минимално) както и че не се позволява натрупването на нагар, което на свой предпазват бензиновите инжектори.5. Как лубрикантът Flashlube стига до клапаните когато колата се задвижва на Газ или Метан ?В кошът на двигателя се монтира специален за целта резервоар с лубрикант който се свързва посредством маркуч с всмукателния колектор. Точката на включване е непосредствено след дрьоселовата клапа. Има два вида системи за впръскване на лубриканта (или така наречените омаслители). Едната е вакумна а другата електронна. Вакумната работи посредством вакуумен сигнал от двигателя, като количеството течност се настройва предварително (ръчно на стационарни обороти) чрез винт за настройка. Електронната система е почти двойно по скъпа, но и много по прецизна. Тя разполага с помпа и ECU за електронно дозиране на лубриканта, както и индикатор за табло показващ нивото на лубриканта в резервоара. Системата се настройва от ECU-то спрямо кубатурата на двигателя.Разходната норма е: 1мл лубрикант на 1л гориво или грубо казано1л. лубрикант за около 8 000-10 000км. в зависимост от обема на двигателя и пробега. Лубрикантът може да бъде закупен в бензиностанции, всички реномирани газ сервизи, както и онлайнFlashlube не е единствената фирма която предлага такава система (омаcлител) или "олово-заместител". Олово-заместители се предлагат и от Shell, Castrol, Liqui Moli.. Омаслители се предлагат също от няколко производителя като холандската Prins (Valve Care), Landi Renzo, и други.. Принципът на работа е един и същ, разлики има само в точката на включване (при някои, лубриканта се включва с въздуха, при други с газта (след редуктора където налягането е ниско))Като финал, искаме да обърнем внимание че според статистиката в Европа са монтирани над 3,8 млн. такива системи. В Германия повечето застрахователни компании , които покриват и дефектите на двигателя ”Motorschaden”, задължават собствениците на автомобили с газови и метан уредби, задължително да имат и система за предпазване на клапаните .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с такъв омаслител на хонда акорд с газова инжекция заволи.Мисля че има ефект колкото и скептични мнения да прочетох тук.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От моя опит досега, има проблем с резервоара с омаслителя. Това е една пластмасова бутилка, която при мен показа 2 дефекта:1. Винтчето, с което се настройва количеството омаслител, се саморазвива с разбираемите последствия от това. (и лепило не помогна - вибрациите или нещо друго си казва думата)2. Течът от гърловината или от уплътнението около изходящата тръбичка е много неприятен - поне козметично.Смених един резервоар, но и вторият показва същите дефекти - според мен конструктивни.Опаковките са от 900 ml и вървят по 40 лв. Реално, 1л отива на 5000-7000 км, а не на 10,000 км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой ще каже ли колко пари излиза монтажа на този резервоар горе долу и акои има и друи колеги които са с такъв омаслител,ще съм мн благодарен ако изкажат мнение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4. Как и защо действа?Лубриканта навлиза чрез всмукателния колектор, като създава защитен слой, смазва и охлажда както всмукателните, така и изпусквателните клапани. ......

Хайде да ми обясните как стига до изпускателните клапани след такта горене и какво остава от него след този такт че да смаже и охлади изпускателния клапан (които реално наи страда от газта). За смукателния мога да се съглася но за изпускателния...... или аз пропускам нещо или работата е като магнитните наколенки на доктор леваин :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой ще каже ли колко пари излиза монтажа на този резервоар горе долу и акои има и друи колеги които са с такъв омаслител,ще съм мн благодарен ако изкажат мнение.

Само монтажа ли ? При мен всичко 140 лв , без маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все още си чакам отговора за изпускателните клапани преди още някои да се е набутал с магическата система която дарява живот на клапаните, и на която се изтъкват само плюсове а за минуси никои нищо не споменава :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ето леко открехване на завесата тук, тук, тук и тук на английски с картинки. Сигурно вносителите имат повече данни. Едва ли някой редови потребител е провел експерименти с 2 еднакви автомобила при еднакви условия на експлоатация със и без омаслител.Верване му е майката. В техниката има нужда от повече вяра, отколкото в религията ;-)При Акорд има проблем с монтажа на резервоара с омаслителя. Поради ограничение откъм място (а може би и откъм въображение на монтажника) моят резервоар е монтиран под ъгъл почти 45 градуса и може би оттам идват проблемите ми с дозирането и с оливането (омазването) на резервоара.

Редактирано от Пешо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направо ме убеди да знаеш с тея картинки как да не им повярва човек, все пак някои си е играл да ги рисува, аз продължавам да чакам обяснение за изпускателните клапани и публично ще се извиня в темата ако ми бъде обяснено как това у-во пази тях :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой монтира устройството само на 2 рънъра след основен ремонт на дгв-то бързо ще се разбере има ли файда или не :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееее офицялния вносител влиза в форума ама явно разглежда раздел "общи приказки" и не поглежда че тука чакам отговор. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От моя опит досега, има проблем с резервоара с омаслителя. Това е една пластмасова бутилка, която при мен показа 2 дефекта:1. Винтчето, с което се настройва количеството омаслител, се саморазвива с разбираемите последствия от това. (и лепило не помогна - вибрациите или нещо друго си казва думата)2. Течът от гърловината или от уплътнението около изходящата тръбичка е много неприятен - поне козметично.Смених един резервоар, но и вторият показва същите дефекти - според мен конструктивни.Опаковките са от 900 ml и вървят по 40 лв. Реално, 1л отива на 5000-7000 км, а не на 10,000 км.

Здравей Пешо,Мисля че мога ди ти помогна с разрешаването на проблемите които изброи по горе.. Можеш ли да ми пратиш снимка на твоето резервоарче ? Бих желал да остановя дали това е Flashlube или друга марка ?Поздрави,Д.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееее офицялния вносител влиза в форума ама явно разглежда раздел "общи приказки" и не поглежда че тука чакам отговор. :fun:

Здравей Слави,Публикувам цитати от друг форум където двама химици са дали обяснение на процеса ..Първи КоментарЛубриканта смазва поне на теория леглата на всмукателните клапани после в процеса на горенe калиевият сулфонат се превръща в сулфат, който при високата температура на леглата на изпускателните клапани се държи като йонна течност и един вид ги смазва. Подобни добавки не са новост и могат да бъдат базирани и на фосфорни, натриеви и магнезиеви съединения. Нито една от тези добавки не е ефективна като оловните. От тях най-добри са фосфорните, но не стават за коли с катализатор защото както и оловото го отравят. След това са калиевите. Въпрос на личен избор е дали ще си сложите. ПП сега ми попадна MSDS-а на добавката тази е базирана на калиев карбоксилат какъв точно незнам, но идеята е същата като при сулфонатите само, че в процеса на горене се получава калиев карбонат, който играе ролята на йонна течност върху леглата на изпускателните клапани. Втори Коментар:1. При горенето газта не развива по висока температура от бензина, защото е по ниско калорична. А основната причина е, че газта изгаря по бавно. От там и по тихата и плавна работа на мотора когато е на газ, съчетано със по ниската калоричност на газта имате намалената мощност на двигателя.Изгаряйки по бавно, в такт "изхвърляне на изгорелите газова" газта праминава през изпускателните клапани не под формата на изгорели газове а като горящ газ с много по висока температура. Именно за това се наблюдава вкопаването и пукането на изпускателните клапани.Решение:1. Да се изработват клапани и леглата за тях способни да понасят по високите температури. Това става в заводите изработващи двигатели специално пригодени на газ.2. Да се измести центровката така, че при отварянето на изпускателните клапани горивната смес ( в случая газта) да е изгоряла и разширила достатъчно, което не е достатъчно при нормалната центровка на двигателя когато е на бензин. Постига се с аванс коректори.3. Да се търси елемент който впръсквайки се с горивната смес да гори и същевременно и да може да се отлага. Това са го намерили в Калия. Впръсквайки тази смес Flashlube се постига точно целта. При впръскването Flashlube се отлага в горивната камера в това число и по клапаните. Запалваки се горивната смес започва да изпарява отложения калии. Всички знаем че изпарявайки се течността отнема температура. Именно това се цели. Изпарявайки се калия отложен по клапаните понижава тяхната температура и от там и прегарянето им.Това е накратко цялата технология.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те тва е приказка сега, начи все пак имало начин било то с няква реакция. ИЗВИНЯВАМ СЕ за недоверието към добавката :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

advance процесора нали намалява температурата на изгорелите газове тогава той не е ли по евтин вариант за опазване на леглата на клапаните а и увеличава вървенето и/или намаля разхода

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Калий, йонни течности и всякакви глупости може да пише който, както намери за добре.Друг е въпроса някой вярва ли на писаното от който, както намери... !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да използвам момента да попитам, да се ограмотя

Други две допълнителни преимущества на системата е че се смазва и горната част на цилиндъра (където по принцип смазването е минимално) както и че не се позволява натрупването на нагар, което на свой предпазват бензиновите инжектори.

За какъв нагар по инжекторите говорите? При стандартните автомобили те са доста далеч от цилиндъра и нагар по тях не може да има.Може би имате предвит инжектори в цилиндъра, подобни на GDI системата при Mitsubishi?Доколкото знам, всички сервизи отказват да монтират газови инсталации на такива автомобили?Да не би тази система да променя нещата?Освен това на няколко пъти се споменава "охлаждане".Ще си позволя да съм леко скептичен към това, най-малкото заради нищожното количество, което постъпва в двигателя. Както знаем, отношението въздух бензин е грубо 14 към 1, а смазката се дозира като една хилядна от горивото, т.е в двигателя постъпва една 14 хилядна "смазка", от общото количество горивна смес. (1 / 14 000)Извинявам се, ама каквато и вълшебна съставка да е това, по никакъв начин не може да повлияе на температурата в цилиндрите.Подобни системи за охлаждане (водно метанолови, NOS и т.н) се впръскват в количество от над 5% ( 1 / 20 ) от обема горвината смес, т.е около 1000 (хиляда) пъти повече!Ще се радвам някой компетентен ваш клиент да коментира и това....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От моя опит досега, има проблем с резервоара с омаслителя. Това е една пластмасова бутилка, която при мен показа 2 дефекта:1. Винтчето, с което се настройва количеството омаслител, се саморазвива с разбираемите последствия от това. (и лепило не помогна - вибрациите или нещо друго си казва думата)2. Течът от гърловината или от уплътнението около изходящата тръбичка е много неприятен - поне козметично.Смених един резервоар, но и вторият показва същите дефекти - според мен конструктивни.Опаковките са от 900 ml и вървят по 40 лв. Реално, 1л отива на 5000-7000 км, а не на 10,000 км.

Здравей Пешо,Мисля че мога ди ти помогна с разрешаването на проблемите които изброи по горе.. Можеш ли да ми пратиш снимка на твоето резервоарче ? Бих желал да остановя дали това е Flashlube или друга марка ?Поздрави,Д.
Благодаря за готовността,На капачката пише Flashlube и, разбира се, е оригинално. Ето тук са резервоарите, а тук - опаковките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лелел тва ли представлява??? разкарваш се с тея шишета покраи мотора, не те ли е срам да си дигнеш капака. Не можеше ли нещо по интелигентно да се направи, метален резервоар с стоика за монтаж или нещо подобно. Тва си е като в кръжок по ТНТМ за тези които са малки и не знаят що е ТНТМ (Трудово научно творчество на младежта ) маи така беше :) И тези две шишета струват 140 лева? да ма извинявате ама ...... аи нема да продължавам че пак ша стане мазало.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с черната капачка е стария ми резервоар. В момента съм с този със синята.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лелел тва ли представлява??? разкарваш се с тея шишета покраи мотора, не те ли е срам да си дигнеш капака. Не можеше ли нещо по интелигентно да се направи, метален резервоар с стоика за монтаж или нещо подобно. Тва си е като в кръжок по ТНТМ за тези които са малки и не знаят що е ТНТМ (Трудово научно творчество на младежта ) маи така беше ;) И тези две шишета струват 140 лева? да ма извинявате ама ...... аи нема да продължавам че пак ша стане мазало.

В сайта пише, че има вариант и с електронно впръскване :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за готовността,На капачката пише Flashlube и, разбира се, е оригинално. Ето тук са резервоарите, а тук - опаковките.

Здравей Пешо,Благодаря за снимките.. едното шише е турско .. Интересно ми е от къде си го купил.. Фобос ? Другото е наше и за него мога да гарантирам както и да дам съвет:1. Опитай се на мамериш такова място за монтаж, че шишето да е във вертикално положение (изправено), така че когато е пълно да не разлива от нашите "равни" пътища2. Регулирай потока на течност само след като коша на двигателя и съотвено шишенцето е са добре загряли, тъй като визкозитета е различен от този в студено положение и от там се получава така че колата когато загрее, то пуска повече (ако е настройвано на студено).. На стационарни обороти 12 капки в минута или една капка на всеки 5 сек. Това което трябва да се постигне е 1 мл Flashlube на 1л газ.Надявам се да съм дал полезни съвети.. Ако има нещо пиши или се обади !!Поздрави,ДДва съвета..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те тва е приказка сега, начи все пак имало начин било то с няква реакция. ИЗВИНЯВАМ СЕ за недоверието към добавката :tease:

Всичко е точно. Аз също се извинявам за закъснелия отговор.. Просто бях извън страната и нямах възможност да следя дискусията..Поздрави,Д.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Два съвета..

Благодаря,Аз съм от първите, които си монтираха омаслител в България, и желая най-доброто за колата си.Първият съвет съвпада с моето предположение от първия ми пост, но кошът на Акорд бил тесен според монтажника и не можа да го захване вертикално - капачката малко опираше в кората на капака, когато резервоарът се постави отзад. Знаете ли къде могат да го направят?Вторият съвет го спазвам - в махалата аз най-често вдигам капака;-) На връщане от работа веднъж седмично спирам недалеч от вкъщи (сещате се защо - да не ме бъзикат) и засичам под часовник...Имате ли по-нов модел резервоар - малко по-нисък, но по-широк, или монтажна планка, която позволява по-голяма свобода на монтажа по вертикалата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък се интересувам от електронния омаслител,като цена и възможност за монтаж в Пловдив.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И да вервате и да не вервате тая течност ще ви спести клапаните при някой двигатели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък се интересувам от електронния омаслител,като цена и възможност за монтаж в Пловдив.

В Пловдив мога да препоръчам сервиза на Landi RenzoАдрес: Кукленско шосеТелефон/Факс: 00359 32 587990Мобилен: 00359 885 963681 00359 885 333690Емейл: plovdiv@landi-bg.comЛице за контакти: Ивелина ЧолаковаПоздрави,Д

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

advance процесора нали намалява температурата на изгорелите газове тогава той не е ли по евтин вариант за опазване на леглата на клапаните а и увеличава вървенето и/или намаля разхода

В някои случаи да.. но не винаги работи.. До колкото ми е известно advance процесора води и до допълнителен спад в КПД-то..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А има ли проблем от това, че системата за допълнително (външно) омасляване продължава да смазва и когато караш на бензин? Един вид, това е "неестествено" омасляване...

Поне при вакуумните омаслители е така (за електронните - не знам).

Редактирано от Пешо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото ми е известно advance процесора води и до допълнителен спад в КПД-то..

Това къде го прочете ? :whistle:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, докато чакам отговор дали има проблем при прекомерно омасляване (например когато се кара на бензин), чудя се какво ще стане, ако смазката свърши по време на дълъг път и в резервоара няма и капка. Има ли проблем в такъв случай?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пич от година и половина имам такова супер трудно се настрройва течноста си променя вискозитета от температурата и докато е топла колата се настройва после като стане студено пак абе ужас.И ми писна сега от време на време го пълня само че ми писна да се занимавам с него . Не с епритеснявай няма нищо да му стане ако нямаш течност.Може тая смазка да бива но докато не се намери по прицизен начин на впръскване нищо добре не мога да кажа .....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колега - въпросът ми е по-скоро от теоретично любопитство - аз никога не оставам без консумативи...Всяко начало е трудно, но ако станат масови, ще бъдат и по-интелигентни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж на нашия сайт. Имаме ново устройство с електронно дозиране, което решава много проблеми на вакуумния омаслител.Поздрави,Д.

Два съвета..

Благодаря,Аз съм от първите, които си монтираха омаслител в България, и желая най-доброто за колата си.Първият съвет съвпада с моето предположение от първия ми пост, но кошът на Акорд бил тесен според монтажника и не можа да го захване вертикално - капачката малко опираше в кората на капака, когато резервоарът се постави отзад. Знаете ли къде могат да го направят?Вторият съвет го спазвам - в махалата аз най-често вдигам капака;-) На връщане от работа веднъж седмично спирам недалеч от вкъщи (сещате се защо - да не ме бъзикат) и засичам под часовник...Имате ли по-нов модел резервоар - малко по-нисък, но по-широк, или монтажна планка, която позволява по-голяма свобода на монтажа по вертикалата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...