Jump to content
balxv

Поклащане на двигател Civic 1.5 CVT

Recommended Posts

Здравейте,

 

Купих си Civic 1.5 CVT Sport Hatch от 2017 г. :punk:

 

Забелязах, че докато съм на място, след превключване на от P на R, от R на D и т.н целия двигател се поклаща леко, което се усеща и в самото купе на колата. Съвсем леко е, но се вижда и се усеща. Това нормално ли е или е някакъв проблем с тампоните на мотора? Онлайн откривам различни отзиви за това нещо, та исках да попитам и тук.

 

Още исках да попитам кои са най-добрите CVT и моторни масла, освен оригиналните като Honda HCF-2?

 

И също така, би било много полезно да прочета каквито и да било мнения и отзиви относно тази хонда, проблеми и т.н. Благодаря предварително!

Редактирано от balxv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За това поклащане не мога да дам мнения за съжаление. Трябва да проверя за какви поклащания говориш точно. Утре ще тествам и ще ти кажа дали усещам нещо.

 

Аз съм много доволен от 10 генерация. Моята я имам от миналата година от лятото и ако се обслужва редовно не би трябвало да има проблеми. CVT-то се обслужва на 40 000 км или на 2 години (което настъпи първо) и само с оригиналното масло защото може много да те заболи дколкото съм чел в международните форуми. Маслото на 8-10 000 км е добре да се сменя. Добре е ако никога не е сменян PCV Valve 17130-59B-003 (pressure control valve) да се смени и той. 

 

Има recall за горивната помпа (виж си по VIN дали твоята кола е включена в нея) . Ако е произведена в UK може да провериш на https://www.honda.co.uk/cars/owners/recalls-and-updates.html ако е канадска или USA трябва да потърсиш къде да провериш по вин дали има recall.

 

Може да се появи проблем с изтичане на антифриз от уплътнения или радиатор. За това има удължена гаранция но с някакви условия.

 

Моята я обслужвам в Бултрако в София на Ботевградско шосе и съм доволен. 

 

Общо взето разгледай темите във форума.  Може да хвърлиш едно око и на  https://www.civicx.com/forum/ . ChatGPT дава много полезна информация за колата и може да си го разпитваш на воля за някакви неща. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Реално двигателят се "мърда" при превключване на скоростите, не е много, но си личи и се усеща и в самото купе. Питах и по американските форуми, някои казват, че било нормално за CVT, други, че може би е задния двигателен тампон, но явно никой не е напълно сигурен. Ще трябва да се провери в сервиз. Но да, би било хубаво да споделиш дали и при теб това го има.

Четох доста за маслата и т.н, ChatGPT наистина много помага и дава точна информация. До колкото знам, някои хора предпочитат и твърдят че AMSOIL SYNTHETIC CVT FLUID било дори по-добро от OEM, но мисля да си се придъжам към оригиналните масла така или иначе.

 

От UK e моята, и пише, че няма recall, дано нямам драми с това.

 

А за Бултрако, как е като цена там г/д? Все ми казват, че официалните сервизи на марките взимат прекалено много

Редактирано от Honda_Z
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Де факто при автоматика, или CVT когато е на D или R, предавката е вече включена и тавите на хидро съединителя се въртят, увличайки маслото.

Тоест при създалото се напрежение и натисната спирачка е нормално моторът да помръдне - за това са и тампоните.

Друг е въпросът колко и на къде мръдва, а според хода може да се прецени дали са здрави тампоните.

При студен мотор и кутия, когато маслото в нея е по-гъсто, напрежението е по-високо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз вече 3 пъти слагам на CVT кутията както и на двигателя само Amsoil. Тези маркетингови трикове ги знаем за оригиналното масло .... Има много по добри масла от тези на Хонда , но всеки сам си решава.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря за отзивите. Днес си получих колата и я регистрирах, сложих 0w30 Ravenol на двигателя, и поръчах от това на Хонда за CVT кутията. Пък на следваща смяна ще пробвам с това на Amsoil, защото и аз четох, че било наистина добро.

 

Нямах време да я разуча напълно, но открих едно устройство, което се оказа DTE PedalBox throttle response control. Някой ползвал ли е такова, и има ли някакви проблеми с тези неща? Не ми позволява да кача снимка обаче, но говоря за това - https://www.pedalbox.com/en/. Ако не е окей да се слагат такива линкове, моля да бъде изтрито от модератор.

Редактирано от balxv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е най-голямата глупост, за която можеш да си дадеш парите.

Относно маслото за кутията, колкото и добро да е Амсойл, не е добра идея да се слага друго освен оригиналното на вариатор.

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амии не съм ги давал аз, колата пристигна с него, но мога да кажа, че го тествах и работи. Не знам колко ще го използвам, но поне е забавно :D

 

А за CVT маслото, има различни отзиви навсякъде, дори и тук. Склонен съм да се придържам към оригиналното HCF-2, но ще го мисля след 60к :D

 

Иначе да се похваля с придобивката - 

exlhPdAc.jpg

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това нещо просто модулира(манипулира) поведението на дроселовата клапа, спрямо сигнала, който подаваш с педала, но по никъв начин не увеличава абослютната мощност на двигателя.

Тоест ако натиснеш педала на 50%, това нещо ще изпрати сигнал към дросела да се отвори на 70%, което създава субективното усещане за по-голяма мощност, но реално нищо не прави, освен да манипулира теб, тъй като като натиснеш на 100%, ще получиш същото и без него.

Най-добре го махни, че освен да ти счупи колата, с друго няма да ти допринесе.
Хонда са изстискали на максимум този двигател(виж други 1,5 турбо какви характеристики имат) и няма какво повече да искаш.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О аз не си правя илюзии, че прави колата по-мощнa, просто е забавно как намалява мъртвата зона на дросела. Иначе си прав, и не мисля, че ще го използвам. Само дето не смея да ръчкам да го махам аз, ще стане в сервиз когато ходя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази 'мъртва зона' е целенасочена, от Хонда са го адаптирали да реагира оптимално, с цел да пази трансмисията.

Вариаторите никак не понасят добре резки амплитуди в мощността.

Ако обърнеш внимание, ще забележиш, че при вариантите с вариатор, мощността на двигателя е редуцирана, спрямо тези с ръчна трансмисия.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
On 10/16/2025 at 11:36 PM, balxv said:

Реално двигателят се "мърда" при превключване на скоростите, не е много, но си личи и се усеща и в самото купе. Питах и по американските форуми, някои казват, че било нормално за CVT, други, че може би е задния двигателен тампон, но явно никой не е напълно сигурен. Ще трябва да се провери в сервиз. Но да, би било хубаво да споделиш дали и при теб това го има.

Четох доста за маслата и т.н, ChatGPT наистина много помага и дава точна информация. До колкото знам, някои хора предпочитат и твърдят че AMSOIL SYNTHETIC CVT FLUID било дори по-добро от OEM, но мисля да си се придъжам към оригиналните масла така или иначе.

 

От UK e моята, и пише, че няма recall, дано нямам драми с това.

 

А за Бултрако, как е като цена там г/д? Все ми казват, че официалните сервизи на марките взимат прекалено много

 

За двигателя има едно придръпване като включиш от P на D, но това е нормално според мен. Не ми е правило като на теб впечателние но след като каза има нещо такова. Нормално ми се струва.

 

Иначе за цените: 400 лв обслужване с филтрите и оригиналното масло за двигателя + общ преглед (скорошна информация). CVT-то беше преди няколко месеца - 360 лв обслужване+масло . Като цяло имат телефон и може да им се обадиш и да ги попиташ. Недей да тунинговаш защото може да изпържиш CVT-то ...

 

CVT-то на 40 000 км или 2 години е добре да се обслужва (смяна на масло). Може на 120 000 да се смени само горния (видимия филтър), другия в кутията уж не се сменя. Само ако отварят за нещо друго кутията. Аз съм си преценил, че само горния ще сменям на 120 000

 

Масло: на 8 000 - 10 000 км или 1 година  с оригинално

Спирачно масло - на всеки 3 години (внимавай мисля, че само с DOT 4)

Смяна на свещи и проверка на хлабините на клапаните - на 120 000 км

Ако ще сменяш накладки е хубаво колата да се вкара в режим с HDS оригиналния софтуер

 

Редактирано от advokata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, изглежда нормално, все пак ще го следя. Иначе благодаря за инфо-то, смених маслата и филтрите вече, така че нямам друго за правене. Със сигурност нямам намерение да я тунинговам, но ми е малко тиха и искам да го променя това. Тази тема стана доста обща вече, но ще питам и за това, някой правил ли е нещо по въпроса на своята и какво препоръчва? (с изключение на muffler/resonator delete)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...