Jump to content
Sve

Проблем задна чистачка

Recommended Posts

Здравейте колеги! Имам проблем със задната чистачка на Сивик 97г англичанка. Чистачката тръгна и не иска да спре. Разглобил съм ръчката (не е от нея) кабелите са извадени от ръчката на волана и на 3 от тях дава на късо. Почти съм сигурен, че става въпрос зе реле, но немога да го намеря къде е :-( Някакви идеи? Четох по форумите че зад бушоните има модул за управление, извадих и него провериха го и казаха че не е от него. Дайте съвети моля!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой ли не знае къде може да е това реле?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Много са ти постни обясненията. 

 Това че кабелите "дават" накъсо не значи нищо.

 Извадил си кабелите от лоста за управление, продължава ли да работи тази чистачка? 

 Лоста за управление на задна и предни чистачки един и същ ли е?

 Като изключиш от контакт продължава ли да работи?

 Стигнал си до модула за управление, там някъде до него би трябвало да са предпазителя и релето, на капака на всяка кутия за предпазители има изобразено със символи кой предпазител и кое реле за какво се отнася.  Не се изключва и вероятността от залепнало реле, а то е само едно, намери го и тествай, започни с него. 

 В редуктора на всяко моторче за чистачки има едни контактни пластини с писти по голямото зъбно колело, в много от случаите проблема е от там.  

 

Редактирано от CCord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лоста е общ за задна и предна чистачка. Когато кабелите са извадени от него не се движи чистачката. Работи само когато е на контакт. Има схема на предпазителите, но там няма нищо за реле. Проблема е че немога да намеря къде е това реле. Току що отворих моторчето и зачистих пластините и пистите, но проблема си остава. Идеи и предложения?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът може и да е, че сам си решил, че има реле. 

 

Нашата англичанка я продадохме преди 12 години, но имам смътен спомен, че задната чистачка работеше само в постоянно включен режим т.е. няма интервали на пауза. Ако и твоята е така, защо трябва да има реле в схемата?

 

Как успя да разглобиш лостчето? Изглежда доста фино, а включването на задната чистачка (пак по спомен) е с пръстен. Той нормално ли се движи и степента му на пружинка, на която пуска вода на задното стъкло? Снимки?

 

Редакция. Ето снимка на лостче:

 

изображение.png

 

Пръстенът за работа със задната чистачка има ON, не INT, както предните. Аз бих заложил на проблем с него, еле пък ако по случайност не е включен погрешка, и ние сега да търсим под вола - реле. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 29 минути, Honda_Z написа:

Нашата англичанка я продадохме преди 12 години, но имам смътен спомен, че задната чистачка работеше само в постоянно включен режим т.е. няма интервали на пауза. Ако и твоята е така, защо трябва да има реле в схемата?

 

Моята англичанка (D16Y3) си имаше 2 позиции на лостчето: на еднтата чистачаката работи през интервал. На другата работи постоянно. В обратна посока се включва пръскачката.

Почти съм сигурен, че има реле, което може да се чуе когато работи в режим пауза. Вероятно релето е в самия модул при моторчето.

При всички случаи реле няма в кутиите с предпазители (там има само за нагревателя на задното стъкло).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На моят Аеродек (D15z8) лостчето (пръстенът за контрол) за задната чистачка има само една позиция (за включване) и една за пръскане на вода (натиска се). След три непрекъснати цикъла чистачката спира и започва да работи на интервал. Няма отделно реле. Както казва колегата @spase, сигурно е в модула на моторчето. За Аеродека имам следната схема:

RWWM.png

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 17.10.2025 г. at 16:02, emod написа:

На моят Аеродек (D15z8) лостчето (пръстенът за контрол) за задната чистачка има само една позиция (за включване) и една за пръскане на вода (натиска се). След три непрекъснати цикъла чистачката спира и започва да работи на интервал. Няма отделно реле. Както казва колегата @spase, сигурно е в модула на моторчето. За Аеродека имам следната схема:

RWWM.png

 

На 17.10.2025 г. at 14:43, Honda_Z написа:

Проблемът може и да е, че сам си решил, че има реле. 

 

Нашата англичанка я продадохме преди 12 години, но имам смътен спомен, че задната чистачка работеше само в постоянно включен режим т.е. няма интервали на пауза. Ако и твоята е така, защо трябва да има реле в схемата?

 

Как успя да разглобиш лостчето? Изглежда доста фино, а включването на задната чистачка (пак по спомен) е с пръстен. Той нормално ли се движи и степента му на пружинка, на която пуска вода на задното стъкло? Снимки?

 

Редакция. Ето снимка на лостче:

 

изображение.png

 

Пръстенът за работа със задната чистачка има ON, не INT, както предните. Аз бих заложил на проблем с него, еле пък ако по случайност не е включен погрешка, и ние сега да търсим под вола - реле. 

Вчера поръчах едно лостче, като дойде ще го сменя и ще видя дали е от него. Разглобих го само в основата, а при самото връткане където е неможах :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте отново. Лостчето дойде, но проблема не е в него. Незнам защо но като извадя кабела от лостчето и чистачката спира (това бе причината да поръчам друго лостче) но и с новото положението е същото. Приемам идеи, съвети и предложения.

 

Редактирано от Sve
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно иска по-дълбоко ровене, потърси подробна схема за твоя модел да я помислим малко, аз рових преди два дни но не намирам, пък и не ти знам точния модел на автомобила. Вероятно ако има електронен модул проблема е там, Новото лостче надеждно ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Това е схемата която намерих, отнася се за тази част от ключа която управлява задната чистачка. Понеже не съм сигурен дали е за твоята кола ( уж я дават за Сивик 96-98 год.) трябва да провериш дали цветовете на кабелите в схемата отговарят с тези на твоя ключ (надявам се че съкращенията на английски в схемата ги разбираш!!!). Според цялата схема (тази е частична) ключа трябва да има два куплунга, единия е с 8 пина който не те интересува в случая, другия е с 6 пина, този който е с 6 пина е за задната чистачка и умивател, гледай неговите цветове.

 1828.thumb.jpg.75a9fbe9fb9f30d0a2ebd8f792bb162a.jpg

Ако разбираш от схеми и тя отговаря на твоя модел, би трябвало много бързо да откриеш проблема, няма модул, няма реле и всичко е елементарно.

Ако не разбираш става сложно но все пак, разединяваш куплунга с 6 пина и направи измерване на ключа м/у зелен и черен кабел на ключа (пинове 1 и 3), там трябва да има верига само при включено положение на ключа, при изключено не. Ако има при изключено значи ключа е за боклука или не отговаря на твоята кола. Ако е отворена верига при изключено положение на ключа иска доста по-обстойни измервания и не става по  форуми и интернет. Все пак в много от случаите "козата си сака пръч". Успех!

 

Редактирано от CCord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...