farscape 11 #1 Публикувано 6 Октомври (Редактирано) Здравейте Имам навик поне един път в седмицата да поглеждам маслото на двигателя. Но сега хванах щеката на скоростната кутия. Та имам питане, така ли трябва да изглежда маслото. На 16К километра е след смяна. Това е при топъл, но не горещ двигател. Черното е сянка, щеката е извита на върха и се създава сянка. Акорд 8 2.2 I-DTEC AT Редактирано 6 Октомври от farscape Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 320 #2 Отговорено 6 Октомври (Редактирано) Не пишеш на колко километра е това масло, сменяно ли е, опреснявано ли е, какъв е преобладаващия режим на експлоатация, градско-извънградско, спортно-кротко каране? има си условности. Според цвета по щеката е поне за опресняване, но все пак като се източи определено количество при опресняването ще се види реалния цвят и дали съдържа стружки и гъсти остатъци от фрикционите, тогава може да се прецени дали ще иска ново опресняване след скоро време или след по-голям пробег. Сменя се и филтър. Редактирано 6 Октомври от CCord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
farscape 11 #3 Отговорено 6 Октомври (Редактирано) На 16000 километра. Написал съм. След, най-вероятно опресняване. Казаха, че е сменено само това което е изтекло. Имало още малко останало, но при следващата смяна, пълно източване. 70% извънградско, 30% градско. Спокойно каране. До 90 км/ч на междуградски пътища. Всеки ден. И пак да кажа - това тъмното не е от маслото. Щеката е извита на почти 90° на върха и от там при снимката се получава сянка. Редактирано 6 Октомври от farscape Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Suyahoka 41 #4 Отговорено 6 Октомври Изтрий щеката на бяла хартия ,така най-добре се вижда цвета на маслото и се преценя дали е за смяна. А това какво са ти казали ,не вярвай ,по-добре си го смени да не боли глава после Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
farscape 11 #5 Отговорено 6 Октомври Даа вярно, че така трябваше да направя. Благодаря! А това за смяната, нямам условия да го направя сам. Все пак колата трябва да се вдигне някъде. При следващото вадене ще изтрия на бяла хартия и ще постна снимка. Това сигурно ще е утре. Ако не вали, щото токущо почва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1607 #6 Отговорено 6 Октомври (Редактирано) 1 hour ago, farscape said: На 16000 километра. Написал съм. След, най-вероятно опресняване. Казаха, че е сменено само това което е изтекло. Имало още малко останало, но при следващата смяна, пълно източване. Първо напиши че става въпрос за автомат,интересувай се какво правят при тези смени. Опресняване се прави ,при него няма как да изтече всичкото. При следващата смяна(опресняване) няма пак как да изтече всичкото. Опресняването е обикновено от 2.5л до 3.5л в зависимост от модела. В кутията остава доста от маслото. Това което се вижда на снимката е ок. При по-добри снимки и такива върху бяла хртия може да се каже повече. Редактирано 6 Октомври от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
farscape 11 #7 Отговорено 6 Октомври Написал съм. Акорд 2.2 I-DTEC AT Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
farscape 11 #8 Отговорено 6 Октомври преди 7 минути, CARPERA написа: Първо напиши че става въпрос за автомат,интересувай се какво правят при тези смени. Опресняване се прави ,при него няма как да изтече всичкото. При следващата смяна(опресняване) няма пак как да изтече всичкото. Опресняването е обикновено от 2.5л до 3.5л в зависимост от модела. В кутията остава доста от маслото. Това което се вижда на снимката е ок. При по-добри снимки и такива върху бяла хртия може да се каже повече. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
farscape 11 #9 Отговорено 6 Октомври Снимката казва всичко! Благодаря! Утре ще изчистя щеката на бяла хартия и ще се разбере. Благодаря за отговорите на всички и лек ден! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1607 #10 Отговорено 6 Октомври (Редактирано) Точно от снимката ще се види . Мой е пропуска не към видял това АТ. Редактирано 6 Октомври от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simo vtecman 216 #11 Отговорено 6 Октомври Те, май всички ти отговарят без да са прочели какво си писал . За мен, маслото изглежда добре. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1607 #12 Отговорено 6 Октомври 1 hour ago, CARPERA said: Това което се вижда на снимката е ок. Това съм отговорил и аз колега. @simo vtecman 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spase 111 #13 Отговорено 8 Октомври Пичове, доста се заблуждавате от цвета на маслото на щеката. Горе може да изглежда добре, но по-важно е какво изтича от долу. Ако не се знае кога е опреснявано, не разчитайте на това, което се вижда горе на щеката. Аз като купих колата предния собственика каза "Не съм го сменял, майстора каза, че не се сменя". Кутията малко риташе. От горе беше добре на цвят, но отдолу си изтече чернилка. Опресних го. След 3-4 хиляди пак и ритането изчезна. В конкретния случай, щом се знае кога е сменяно цвета е нормален. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
farscape 11 #14 Отговорено 8 Октомври (Редактирано) Току що го снимах. Значи, след опресняване и 16000 км., това е цвета и е до горната граница на щеката. Двигателя е топъл, но не горещ. Горната снимка е първото изваждане на щеката. Другата е повторено. Май е по средата, между добре и за смяна. Имам още 4000 км до смяна на маслото на двигателя и май ще сменя пак и това. Благодаря за отговорите и коментарите! Лек ден и безаварийно на всички! Редактирано 8 Октомври от farscape Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spase 111 #15 Отговорено 8 Октомври (Редактирано) Маслото на скоростната кутия се проверява на загрял двигател (не на топъл). На 60 до 90 секунди след като двигателя е изгасен. Ако имаш външен филтър на кутията, той също трябва да се сменя. Много майстори не знаят че го има този филтър. Ето в тази тема съм качил снимки. Редактирано 8 Октомври от spase 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
farscape 11 #16 Отговорено 8 Октомври (Редактирано) Трябва с ръкавица да бъркам там Щеката е на "дъното". Ама ще се пробвам при горещ двигател. Да принципно го дават да се мери при работна температура. Редактирано 8 Октомври от farscape Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1607 #17 Отговорено 8 Октомври (Редактирано) @spase този филтър автомат външен е при повечето модели бензинови Хонди. При дизеловите варианти няма аз поне съм сигурен на 2ра 3та и 4та ген CRV. При Акорд АТ бензин както ти показваш го има. Никой не казва дали го е търсил при дизеловите Акорди. @farscape За това ти постнах снимка горе с цветовете на маслото,и твоето е за смяна,явно при предното опресняване източеното е било много черно,но ти няма как да знаеш това. Според мен го смени не чакай. https://obshtiporachki.online/produkt/honda-atf-dw-1-2/ Маслото и откъде може да го вземеш на супер цена. Редактирано 8 Октомври от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
farscape 11 #18 Отговорено 8 Октомври (Редактирано) Сега гледах и не успях да видя някъде такова, но ще кажа на майстора и този път ще съм там. Бях чел май, че този филтър или е отвън на самата скоростна кутия някъде отзад, или е вътре. За дизел става въпрос. А има ли начин да се смени всичкото масло в кутията? Редактирано 8 Октомври от farscape Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1607 #19 Отговорено 8 Октомври Да за дизел този филтър автомат никой още не е казал че има външен такъв при Хонда. Ако е вътре няма как да го смените. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
farscape 11 #20 Отговорено 8 Октомври Ааа има, ама да не се стига до там! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
farscape 11 #21 Отговорено 8 Октомври преди 11 минути, CARPERA написа: @spase този филтър автомат външен е при повечето модели бензинови Хонди. При дизеловите варианти няма аз поне съм сигурен на 2ро 3то и 4та ген CRV. При Акорд АТ бензин както ти показваш го има. Никой не казва дали го е търсил при дизеловите Акорди. @farscape За това ти постнах снимка горе с цветовете на маслото,и твоето е за смяна,явно при предното опресняване еизточеното е било много черно,но ти няма как да знаеш това. Според мен го смени не чакай. https://obshtiporachki.online/produkt/honda-atf-dw-1-2/ Маслото и откъде може да го вземеш на супер цена. Според теб още 3000 - 4000 км до смяната на моторното масло, много ли ще му дойдат на това? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1607 #22 Отговорено 8 Октомври (Редактирано) Не но ги писах че при опресняване изтича около 2.5 л дано го измерите и да напише колко. Остават още доста в кутията ти така скапваш и останалото количество,за да е повече проценти новото се провят къси смени ,опресняваш и след 3-4 хил км пак. Така имаш от 50%- 60ново ако направиш трето след 3хил км процента е вече 80-90. Цялото масло се смена с машина скъпа процедура,за мен безсмислена. Редактирано 8 Октомври от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spase 111 #23 Отговорено 8 Октомври Смяна на цялото масло на скоростна кутия с машина на Хонда дори може да е вредно. Опреснява се по график с оригинално на хонда и няма нужда от нищо друго. 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
farscape 11 #24 Отговорено 8 Октомври (Редактирано) Дааа трябвало е да се усетя по-рано. Колата я взех март месец и като смениха всичко си мисля, че е наред. Един път смених моторното, но като си мисля, че на скоростната кутия е на 60000 и давай без да се проверява. Да, ама не! Ще ми излезе малко скъпичко, но дано да си струва тая смяна през 3000 - 4000 км и дано да се смени изцяло. Редактирано 8 Октомври от farscape Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1607 #25 Отговорено 8 Октомври (Редактирано) 8 minutes ago, farscape said: Един път смених моторното, но като си мисля, че на скоростната кутия е на 60000 и давай без да се проверява. Да, ама не! Това е ако предишния собственик е спазвал интервалите за смяна (опресняване). Но не ги спазват,и като има майстори които казват там не се сменя,всичко отива по дяволите. Както и ако го правиш в сервиз никой не ти казва какво е източил,какво го интересува не е негова колата. Редактирано 8 Октомври от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spase 111 #26 Отговорено 8 Октомври Ако нямаш ритане при превключване не е необходимо след 3-4к да го опресняваш. Интервала за смяна зависи и от това в какъв режим караш. Ако е предимно градско и с къси разстояния е добре дори на 40к да се сменя. Под къси разстояния да се разбира под 10км, след което колата изстива и после пак изминаваш късо разстояние. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
farscape 11 #27 Отговорено 8 Октомври (Редактирано) На ден изминавам около и над 100 км. 30% градско и 70% извънградско. Приблизително. От Варна до Добрич ( примерно) , повече от 90 не вдигам и спазвам ограниченията. Даа, при предишния собственик е била 3 години и е навъртял около 25000, по данни от прегледите. Така че най-вероятно не е сменял това масло. Редактирано 8 Октомври от farscape Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spase 111 #28 Отговорено 8 Октомври Това, че не вдигаш повече от 90 не е добре за колата (шегичка). 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
farscape 11 #29 Отговорено 8 Октомври CARPERA извинявай, писах ти на лично. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
farscape 11 #30 Отговорено 8 Октомври (Редактирано) преди 2 минути, spase написа: Това, че не вдигаш повече от 90 не е добре за колата (шегичка). Е на магисталата е повече, ама на междуградски път.... Редактирано 8 Октомври от farscape 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове