Staiko Jelev 14 #1 Публикувано събота в 18:46 Здравейте колеги? Разбира се, че преди морето трябва да има изненади ... Става въпрос за Хонда ЦРВ-2 бензин 2006г. Имам разклонител от запалката за зарядно и т.н с волтметър на нея и днес забелязах, че показва доста под нормалното... какво установих като цяло: - Измерванията ги правя без консуматори /товар/ с мултицет директно от клемите на акумулатора и сравнявам с разклонителя от запалката; - след стартиране на двигателя показват приблизително еднакви стойности, а именно 14,3v - 14,7v; - след известно време се покачва до 15,2v - 15,5v; - и после пада на 12,3v - 12,8v (демек не зарежда); - малко след това отново започва да зарежда на 14,0v - 14,7v и все така играят; Най- интересното е, че лампата на таблото с акумулатора нито премигва, нито свети, а с даване контакт си свети и след запалване си гасне. И когато е спрял да зарежда и включа товар - вентилатора на парното веднага започва да зарежда, а ако пусна нагревателя на стъклото няма промяна. Според мен е реле-регулатора, но все пак искам мнение ако някой се е сблъсквал с такова нещо. А и свалянето на алтернатора си е доста голямо приключение ... ако има "чалъми" за свалянето също ще съм благодарен да сподели някой . Благодаря предварително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 3071 #2 Отговорено събота в 19:34 Тук не е реле-регулатор (като на старите коли), а е електронен блок в алтернатора. Явно там е причината. Отиваш в сервиз за алтернатори и 150 лв. би трябвало да стигнат с демонтажа и монтажа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1904 #3 Отговорено неделя в 00:32 (Редактирано) Най-вероятно няма да му стигнат - дори само за свалянето/качването. Било голям чанч и отказват да го свалят на бензиновите . Поне това споделиха познати с мен, от два специализирани сервиза - точно за това. Редактирано неделя в 00:33 от Emicha Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Staiko Jelev 14 #4 Отговорено неделя в 04:44 Преди 9 часа, dandilov написа: Тук не е реле-регулатор (като на старите коли), а е електронен блок в алтернатора. Явно там е причината. Отиваш в сервиз за алтернатори и 150 лв. би трябвало да стигнат с демонтажа и монтажа. Разбира се. То и на калибрата ми беше в алтернатора, но там той се сваляше за 10мин. А колкото за парите, малко е съмнително ... за смяна на воден радиатор ми взеха 120лв. в Хонда сервиза. , но не е проблема в това. Стига да се навият да го направят. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Staiko Jelev 14 #5 Отговорено неделя в 04:50 Преди 4 часа, Emicha написа: Най-вероятно няма да му стигнат - дори само за свалянето/качването. Било голям чанч и отказват да го свалят на бензиновите . Поне това споделиха познати с мен, от два специализирани сервиза - точно за това. Изгледах няколко клипчета за това и наистина си е маматаааа ... и затова не ми се захваща. Не, че няма да го сваля, но не разполагам с времето за това. Карам я всеки ден и трябва да стане максимално бързо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 298 #6 Отговорено неделя в 08:21 (Редактирано) Филмираш се напразно, точно така трябва да работи зареждането на Хонда. Въпреки това ти предлагам бърз тест - след като запалиш и падне на 12,5-6-7 волта, включваш вентилатора на парното/климатика на най ниска степен и ако вдигне на 14,2-3-4 волта, всичко си е наред, след това изключи вентилатора от бутона за изключване и изчакай малко, ако пак падне на 12,5-6-8 волта всичко е ОК. За съжаление така е замислено от умниците, трябва да има товар за да зарежда, аз винаги си карам с включен вентилатор на най-ниската степен и никога не пада под 14,2V. Не са го прецизирали япончетата но какво да се прави! има решение но си е игра и трябват детайлни познания по електроника, има и просто решение описано в един евразийски форум но не го намирам сега, пък и не е за препоръчване. Та споко де, всичко си е точно! Редактирано неделя в 08:23 от CCord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Staiko Jelev 14 #7 Отговорено неделя в 08:43 преди 20 минути, CCord написа: Филмираш се напразно, точно така трябва да работи зареждането на Хонда. Въпреки това ти предлагам бърз тест - след като запалиш и падне на 12,5-6-7 волта, включваш вентилатора на парното/климатика на най ниска степен и ако вдигне на 14,2-3-4 волта, всичко си е наред, след това изключи вентилатора от бутона за изключване и изчакай малко, ако пак падне на 12,5-6-8 волта всичко е ОК. За съжаление така е замислено от умниците, трябва да има товар за да зарежда, аз винаги си карам с включен вентилатор на най-ниската степен и никога не пада под 14,2V. Не са го прецизирали япончетата но какво да се прави! има решение но си е игра и трябват детайлни познания по електроника, има и просто решение описано в един евразийски форум но не го намирам сега, пък и не е за препоръчване. Та споко де, всичко си е точно! Здравей, CCord. Когато я взех преди 3 години не правеше така. Държеше си в рамките на 14v. нямаше такива пикове. И да - когато е 12v и нещо и пусна вентилатора, но на 3та степен(на бавните не му влияе) се повишава волтажа на 14v - 15v, но ако пусна подгрева на задното стъкло и огледалата не повишава, а пада още някъде към 11,5v. И както казах ми е интересно, че и лампата не индикира проблем с напрежението. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 3071 #8 Отговорено неделя в 09:21 (Редактирано) Преди 14 часа, Staiko Jelev написа: след известно време се покачва до 15,2v - 15,5v; Ето това е сигурен признак, че алтернаторът (регулаторът на напрежение) не работи както трябва. За да изключиш вероятността, акумулаторът да е причината за ошашкване на регулатора на напрежение, провери първо него. Иди някъде да го закачат на тестер. Редактирано неделя в 09:25 от dandilov 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 298 #9 Отговорено неделя в 10:35 Да, ако вдига над 14,8 не е добре, трябва да се види от еладжия за да се провери и инсталацията, може освен акумулатора да има и кофти връзка някъде. Може да е повреден и ELD модула. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Staiko Jelev 14 #10 Отговорено преди 57 минути Здравейте колеги. Колегата CCord се оказа прав. Днес ходих при един известен и много добър майстор по "тънките жички" на колите. Оказа се, че така трябвало да работи. След стартиране на двигателя започва да зарежда до 14,6v и след около 5-10мин. работа падна на 12,6v. и държи така пак някъде 5-10мин. и пак започва да зарежда (или ако вкл. фарове или друг товар). Имало някаква система, само не разбрах на алтернатора или по колата някъде, която не "тъпче" акумулатора постоянно, а само когато има товар или трябва да го дозарежда. Иначе потвърди, че свалянето на алтернатора бил голям филм. Благодаря на всички за мненията ... спокойно ще си карам моренцето. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 3071 #11 Отговорено преди 46 минути Да. Има такава система, но тя не вдига напрежението до 15,2V - 15,5V, както беше писал в първият пост. Ако имаш покачване на напрежението над 14,8V - много поздрави на майстора! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Х.Гълъбов 90 #12 Отговорено преди 8 минути Пак го вкара във филм сега😀 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове