Staiko Jelev 14 #1 Публикувано преди 19 часа Здравейте колеги? Разбира се, че преди морето трябва да има изненади ... Става въпрос за Хонда ЦРВ-2 бензин 2006г. Имам разклонител от запалката за зарядно и т.н с волтметър на нея и днес забелязах, че показва доста под нормалното... какво установих като цяло: - Измерванията ги правя без консуматори /товар/ с мултицет директно от клемите на акумулатора и сравнявам с разклонителя от запалката; - след стартиране на двигателя показват приблизително еднакви стойности, а именно 14,3v - 14,7v; - след известно време се покачва до 15,2v - 15,5v; - и после пада на 12,3v - 12,8v (демек не зарежда); - малко след това отново започва да зарежда на 14,0v - 14,7v и все така играят; Най- интересното е, че лампата на таблото с акумулатора нито премигва, нито свети, а с даване контакт си свети и след запалване си гасне. И когато е спрял да зарежда и включа товар - вентилатора на парното веднага започва да зарежда, а ако пусна нагревателя на стъклото няма промяна. Според мен е реле-регулатора, но все пак искам мнение ако някой се е сблъсквал с такова нещо. А и свалянето на алтернатора си е доста голямо приключение ... ако има "чалъми" за свалянето също ще съм благодарен да сподели някой . Благодаря предварително. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 3063 #2 Отговорено преди 18 часа Тук не е реле-регулатор (като на старите коли), а е електронен блок в алтернатора. Явно там е причината. Отиваш в сервиз за алтернатори и 150 лв. би трябвало да стигнат с демонтажа и монтажа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1904 #3 Отговорено преди 13 часа (Редактирано) Най-вероятно няма да му стигнат - дори само за свалянето/качването. Било голям чанч и отказват да го свалят на бензиновите . Поне това споделиха познати с мен, от два специализирани сервиза - точно за това. Редактирано преди 13 часа от Emicha Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Staiko Jelev 14 #4 Отговорено преди 9 часа Преди 9 часа, dandilov написа: Тук не е реле-регулатор (като на старите коли), а е електронен блок в алтернатора. Явно там е причината. Отиваш в сервиз за алтернатори и 150 лв. би трябвало да стигнат с демонтажа и монтажа. Разбира се. То и на калибрата ми беше в алтернатора, но там той се сваляше за 10мин. А колкото за парите, малко е съмнително ... за смяна на воден радиатор ми взеха 120лв. в Хонда сервиза. , но не е проблема в това. Стига да се навият да го направят. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Staiko Jelev 14 #5 Отговорено преди 9 часа Преди 4 часа, Emicha написа: Най-вероятно няма да му стигнат - дори само за свалянето/качването. Било голям чанч и отказват да го свалят на бензиновите . Поне това споделиха познати с мен, от два специализирани сервиза - точно за това. Изгледах няколко клипчета за това и наистина си е маматаааа ... и затова не ми се захваща. Не, че няма да го сваля, но не разполагам с времето за това. Карам я всеки ден и трябва да стане максимално бързо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 297 #6 Отговорено преди 6 часа (Редактирано) Филмираш се напразно, точно така трябва да работи зареждането на Хонда. Въпреки това ти предлагам бърз тест - след като запалиш и падне на 12,5-6-7 волта, включваш вентилатора на парното/климатика на най ниска степен и ако вдигне на 14,2-3-4 волта, всичко си е наред, след това изключи вентилатора от бутона за изключване и изчакай малко, ако пак падне на 12,5-6-8 волта всичко е ОК. За съжаление така е замислено от умниците, трябва да има товар за да зарежда, аз винаги си карам с включен вентилатор на най-ниската степен и никога не пада под 14,2V. Не са го прецизирали япончетата но какво да се прави! има решение но си е игра и трябват детайлни познания по електроника, има и просто решение описано в един евразийски форум но не го намирам сега, пък и не е за препоръчване. Та споко де, всичко си е точно! Редактирано преди 6 часа от CCord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Staiko Jelev 14 #7 Отговорено преди 5 часа преди 20 минути, CCord написа: Филмираш се напразно, точно така трябва да работи зареждането на Хонда. Въпреки това ти предлагам бърз тест - след като запалиш и падне на 12,5-6-7 волта, включваш вентилатора на парното/климатика на най ниска степен и ако вдигне на 14,2-3-4 волта, всичко си е наред, след това изключи вентилатора от бутона за изключване и изчакай малко, ако пак падне на 12,5-6-8 волта всичко е ОК. За съжаление така е замислено от умниците, трябва да има товар за да зарежда, аз винаги си карам с включен вентилатор на най-ниската степен и никога не пада под 14,2V. Не са го прецизирали япончетата но какво да се прави! има решение но си е игра и трябват детайлни познания по електроника, има и просто решение описано в един евразийски форум но не го намирам сега, пък и не е за препоръчване. Та споко де, всичко си е точно! Здравей, CCord. Когато я взех преди 3 години не правеше така. Държеше си в рамките на 14v. нямаше такива пикове. И да - когато е 12v и нещо и пусна вентилатора, но на 3та степен(на бавните не му влияе) се повишава волтажа на 14v - 15v, но ако пусна подгрева на задното стъкло и огледалата не повишава, а пада още някъде към 11,5v. И както казах ми е интересно, че и лампата не индикира проблем с напрежението. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dandilov 3063 #8 Отговорено преди 5 часа (Редактирано) Преди 14 часа, Staiko Jelev написа: след известно време се покачва до 15,2v - 15,5v; Ето това е сигурен признак, че алтернаторът (регулаторът на напрежение) не работи както трябва. За да изключиш вероятността, акумулаторът да е причината за ошашкване на регулатора на напрежение, провери първо него. Иди някъде да го закачат на тестер. Редактирано преди 5 часа от dandilov Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CCord 297 #9 Отговорено преди 3 часа Да, ако вдига над 14,8 не е добре, трябва да се види от еладжия за да се провери и инсталацията, може освен акумулатора да има и кофти връзка някъде. Може да е повреден и ELD модула. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове