Jump to content
milenjs

Вентилатор за радиатора на климатика?

Recommended Posts

Здравейте колеги, днес в големите жеги спря да ми работи климатика - духне малко хладно спре, почине, пак духне и пак спре. Диагнозата - не  работи вентилатора в дясно, този на радиатора на климатика. В нета намерих номерта му - 38616-RZP-G01 но в БГ не намерих нов да се продава. От китайско ще дойде таман като няма да ми трябва вече. Някой борил ли е такъв проблем с вентилатора или да знае от къде да си купя нов на приемлива цена?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой от двата големия ли малкия,имам големия този отперд на радиатора.

При мен се оказа предпазител и затова има големия за продаване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си бушона, преди всичко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 52 минути, CARPERA написа:

Кой от двата големия ли малкия,имам големия този отперд на радиатора.

При мен се оказа предпазител и затова има големия за продаване.

Отпред на радиатора е, десния

Няма да е предпазител, измерих, на буксата му идва захранване ама не върти. 

image_2025-07-23_230027832.png

Редактирано от milenjs

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок имам големия работещ,пиши на ЛС.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При кой майстор ходи,че не можа да намери бушон и си сменил вентилатора? Я го кажи да не ходим при него.Ти уж много ги разбираше нещата, пък не можа да подадеш принудително ток на перката да видиш дали работи..... Евала страшни майстори.

 

Към автора. Вземай втора употреба перка и си карай.Нова оригинална е безбожно скъпа.

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доверих се на майсор не при който ходя беше в отпуск моя ,без тази перка голямата колата прегрява.

Говоря за перката  с големите и по-малко на брой пера,тя охлажда радиатора основно.

 

Предпазителя е малко по спечифичен от тези.

Screenshot_20250724_085920_Gallery.thumb.jpg.74e1e3c72426a0c5ede155de102debc9.jpgScreenshot_20250724_085844_Gallery.thumb.jpg.a2cbcb24725ef5f2ea8f8fd43e9677f2.jpgScreenshot_20250724_085830_Gallery.thumb.jpg.63d76e8f55fd018448d61dc1fc69f257.jpg

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, z_chakarov написа:

Към автора. Вземай втора употреба перка и си карай.Нова оригинална е безбожно скъпа.

Те и за втора употреба така - искат ми 250лв. за част с неясен ресурс. Лошото е че на бензин и дизел са различни, от дизелов автомобил дал господ, 80-100лв ама за бензин нещо са кът. Ще потърся още малко и ако не излезе нещо си заръчам едно моторче от Китай, все ще изкара някоя година.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@milenjs

Пробвай да свалиш вентилатора и да го отремонтира еладжия.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е и аз чувам чат-пат петела за тоците. Който е мераклия ето какво има в ел. двигателя - не е предвиден за ремонт, с 2 точкови заварки е събран. Сравнително лесно се разглабя, с длето и чук се удря в срещуположната страна на заварките. Ротора - супер тънък, платков. Според мен е недоразумение. Статора - постоянен магнит. За да извадя ротора от статора се наложи да си направя скоба. Мислех че четките са свършили. Да ама не - в четките има още живот но са изяли зверски намотките на ротора, те се явяват и колектор. Последната снимка е от микроскопа, Никакъв шанс за ремонт. 

На всичките обяви за бензинови коли това моторче беше продадено, на всички дизелови беше налично.

image_2025-07-25_211852367.png

image_2025-07-25_211908603.png

image_2025-07-25_211925432.png

image_2025-07-25_211944241.png

image_2025-07-25_212006099.png

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен четките са заминали, не пречи да пробваш с нови, жълти стотинки и така и така си го разглобил.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно четките са свършили тотал, и това е повредило колектора, според мен подлежи на ремонт. Все пак снимките не са много ясни и състоянието на колектора не мога да го определя съвсем точно.

А този тип моторчета са много добри ако са подбрани правилно според товара, имат по-добър въртящ момент от класическите и загряват по-малко.

Редактирано от CCord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От снимката не става ясно колко за изядени контактните ленти на комутатора, но обикновенно няма как едни четки да ги изядат.

Просто трябва с много финна шкурка да се почистят до блясък и с нови четки да тръгне.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз се учудих за тези дълбоки бразди, на снимката не си личи но са дълбоки, тотал щета - на доста места е толкова изядено че медта е прекъсната. На четките също има такива дълбоки следи, ще кажеш че нещо е влязло и е изтъркало всичко. Мисля си че четките са доста твърди или към края им има нещо твърдо за да прецака така колектора. Може и нарочно да е - да си купиш ново.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   1 потребител

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...