Jump to content
Stiliqn86

Прегряване на AWD

Recommended Posts

Здравейте колеги, вчера както всички знаят и при нас във варна взе, че падна малко сняг, та реших да видя какво може акурата. Отидох до едни село близо до Варна с доста сняг, и колата ми направи доста добро впечатление минах през всички улици където не бе минал снегорин с дълбочина на снега 25-30см., до тук супер, но на едно място имаше повечко и заседнах, докато се мъча да изляза още на първо- второ лашкане ми светна на таблото внимание висока температура на AWD след което малко замириса на гума. Спрях да движа колта и след 1 минута изгасна. След няколко опита отново светна и пак изгасна. След това излязох на собствен ход от пряспата. Та на някой случвало ли му се е това, има ли проблем някакъв? Колата след това си вървеше съвсем нормално и нито чек нито нищо не ми е светвало. Поздрави!

20250219_104205.jpg

20250219_104304.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е когато се кара повече на 4х4 да се загрее. Имаш триене на диск в диск. На старото ми ЦРВ направо се изключваше като прегрее. На нашите е някакво усърършенствано поколение на системата и има вкарана електроника, съответно има и датчик да те предупреди.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че диференциала на Акурта има нещо общо с този на ЦРВ. 

При Акурата напрактика няма диференциал, както го познаваме, а вместо това има два независими пакета с фрикционни дискове(като при моторите и авто.трансмисиите) за всяко колело, които посредством соленоиди се контролира степента на заключване.

Та в зависимост условията, могат да работят отключени, заключени или с ограничено приплъзване, когато имаме сериозно триение и отделяне на топлина, което загрява маслото, така че в случая просто маслото е презагряло.

Този диференциал изисква чести смени на маслото, именно поради факта, че е подложено на значително натоварване от фрикционните дискове и респективно, за да се пазят фрикционите.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво ще рече на първото второто лашкане ? Не съм се ровил в супер дълбок сняг с куатрото, но нямам идея как си го постигнал това лашкане при автомат ?

 

Може ли да се изключва тракшъна ? Беше ли спрян ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 20.02.2025 г. at 22:46, Drone написа:

Какво ще рече на първото второто лашкане ? Не съм се ровил в супер дълбок сняг с куатрото, но нямам идея как си го постигнал това лашкане при автомат ?

 

Може ли да се изключва тракшъна ? Беше ли спрян ? 

Лашкане имах предвид напред и назад ( превключване на директна и задна малко по бързо). Има изключване на тракшъна и бях го изключил, тъй като ми отнемаше от оборотите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...