LazarH 6 #1 Posted November 26 Здравейте. От известно време при ниски температури без причина се вклчва VSA индикацията. След изклчване на двигателя и потегляне няма проблем. При летни условия проблема не съществува. Идеи , предложения, вероятни причини ? Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 1547 #2 Posted November 28 Виж казанчето за спирачна течност,долей на макс,Дот 4 е спирачната течност. Ако е с променен цвят който трябва да е като олио смени цялостно течноста. Share this post Link to post Share on other sites
LazarH 6 #3 Posted November 29 Владо здравей . Долях малко, около 50 грама. Ще наблюдавам. Иначе задните накладки са почти на нула но не знам дали и от това може да е Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 1547 #4 Posted November 29 Сменяй и накладки и течноста ако го прави в студа може да има вода в спирачната течност. 1 Share this post Link to post Share on other sites
Krasi-mir 1571 #5 Posted November 29 Се си мисля, че преди да се долее на макс е препоръчително да се проверят накладките. Намаляването на течността се получава и при износени накладки. 3 Share this post Link to post Share on other sites
ceco_accord 6085 #6 Posted November 29 После ще претака. Накладки не се карат, ако феродото им е с дебелина колкото металната основа, или по-тънко от нея. Дискове под 2мм ръб също, особено задни, ако са под 3 мм по-малка ширина от на новите. Тези 2 износващи фактора поемат доста течност, компенсирайки липсващите милиметри, но най-лошото е че буталата в апаратите излизат доста навън от тях, което е основен фактор за заклинването им. 2 Share this post Link to post Share on other sites
LazarH 6 #7 Posted November 29 Дисковете са добре. Ръб 1мм. Накладките сто про са за смяна - има няма 2-3мм остатък. Другара седмица влизам в бокса за смяна... дано върже че ме побърка тази лампа. Ще пиша до къде сме я докарали. Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 793 #8 Posted November 29 Само VSA, без комбинация с други ламби, не свети заради ниско ниво на спирачната течност. Провери си налягането на гумите. Share this post Link to post Share on other sites
vespa 312 #9 Posted November 29 VSA светва много често при моментно слабо напрежение, няма нищо общо с нивото на спирачната течност. При смяна на накладките много важно е при връщане на спирачното бутало да развиеш пробката за обезвъздушаване. Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 793 #10 Posted November 29 преди 19 минути, vespa написа: При смяна на накладките много важно е при връщане на спирачното бутало да развиеш пробката за обезвъздушаване. Това пък откъде и защо, че чак и задължително? Може ли сервизно? Примерно file:///C:/Users/dimit/Desktop/2009%20Honda%20Fit%20Brake%20Repair%20manual.pdf Всяко отвиване на пробката води до последващо обезвъздушаване. Принципно се отвива капачката на казанчето. Факт е, че с отвиване на пробката става и на ръка, ама....? Share this post Link to post Share on other sites
vespa 312 #11 Posted November 29 Преди 2 часа, Rakeem написа: Всяко отвиване на пробката води до последващо обезвъздушаване. Грешно мнение базирано на нулев опит. Тук целта е най голямата мръсотия която се намира зад буталото да бъде изхвърлена навън , а не върната в системата. Share this post Link to post Share on other sites
vespa 312 #12 Posted November 29 (edited) Преди 3 часа, Rakeem написа: Факт е, че с отвиване на пробката става и на ръка, ама....? Дали си пробвал някога!!! Идеята на форума е да си помагаме, няма какво да си мерим. Edited November 29 by vespa Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 793 #13 Posted November 29 Не ми фантазирай, на пръстите на двете си ръце не мога ти изброя колко накладки съм сменил, включително 3 пъти на Хондата. Не искам да слушам свободни съчинения, че и задължителни, дай сервизното. Мръсотията в цилиндъра се точи чрез смяна на течността. И да пробвал съм, така си ги сменям(за по-лесно), ама на всяка смяна, точа и обезвъздушавам. Share this post Link to post Share on other sites
vespa 312 #14 Posted November 29 Между буталото и пробката остава течност, която няма как да се опресни без връщането му в изходящо положение. На принципа елементарна физика сменям спирачната течност сам без да пипам педала на спирачките. Много неща в Сервизното са написани "да си вържем гащите,че има много неуки" ПП. Фантазирайки смених дискове, накладки и 1литър спирачна течност на Не Хонда преди няколко седмици. Share this post Link to post Share on other sites
Rakeem 793 #15 Posted November 30 Преди 9 часа, vespa написа: Между буталото и пробката остава течност, която няма как да се опресни без връщането му в изходящо положение. Е това ми обясни, защото звучи сякаш, ако не отвиеш пробката при прибиране на буталото, с последваща подмяна на течността остава мръсотия в цилиндъра. Аз не ти оспорвам техниката, но важните неща ги има в сервизните и обикновенно майсторите ги правят, но аз силно се съмнявам някой да го прави. Аз достигнах до тази техника, когато за пръв път ми се наложи да сменям накладки на задни дискови без инструмент и прибирането на буталото беше доста трудно. А колкото до гравитационната подмяна, ами не съм й фен, хубаво си е да се създаде налягане, което да раздвижи утаената мръсотия и да я изкара, пък и при мен не работи. Share this post Link to post Share on other sites
CARPERA 1547 #16 Posted November 30 On 11/29/2024 at 7:19 PM, vespa said: VSA светва много често при моментно слабо напрежение, няма нищо общо с нивото на спирачната течност. При смяна на накладките много важно е при връщане на спирачното бутало да развиеш пробката за обезвъздушаване. Има смисъл това да се прави защото точно там е мръсотията и старата течност,но ако кажеш майстора да го направи ще те сметне за луд. При смяна на накладки майстора вади слага и бягай дай парите,какво го интересва стара течност почти черна,стара грес,нещо щом работи не се пипа,докато не блокира. Това може да си го направиш ако сам си сменяш накладките. 2 Share this post Link to post Share on other sites