CARPERA 1510 #1 Публикувано 13 Октомври (Редактирано) Днес реших да сменя антифриза и термостата. Антифриза нужен за смяната е 5 л,заедно с казанчето напълнено на макс останаха към 300мл. Смяната на антифриза е много лесна отвърта се капачката на радиатора. После се отвърта пробката отдолу на радиатора като се поставя съд за да събере 5 л стар антифриз,аз отрязах една 10 литрова туба от вода. Пробката снимка 1 отгоре снимана, снимка 2 отдолу отвърта се на ръка. Източва се антифриза,и следва термостата той се намира под ЕГР клапана,пред термостата има планка на която са закачени кабелите на ланда сондата. С две болчета за ключ 10 се отстранява като се откопчават кабелите от нея. Стига се до термостата и той е прихванат с 2 болта за ключ 10. Отвъртат се болтовете и се издърпва назад тялото. На уплътнението на термостата има две пъпки които пасват идеално но тялото на блока на двигателя и спомагат за правилното наместване термостат. Уплътнението играе и гарнитура така пра завъртането на двата болта всичко прилепва идеално. Сложен и затегнат термостат затегната пробка отдолу на радиатора и се пълни радиатора,използвах фуния която пасва идеално. Пълни се фунията почти до горе,използвания антифриз Оригинален и цвета му е син,който няма нищо общо с сините такива по магазините. Тук ако има време човек може да се почисти ЕГР клапана и пътищата,които са една тръба излизаща от ЕГР и влизаща в тръбите за аспуха под катлизатора ,трябва да се внимава с болтовете два горе и два долу много са ръждясали. Източения антифриз зелен мътен,сваления термостат неоригинален. Ляв оригинален десен неоригинален. Оригиналния взет от https://www.amayama.com/en/part/honda/19301rna306 и платено мито 9 лв,няма такава цена тук започват от цени 90 нагоре. Накрая използвана тресчотка малка с камък 10 удължен. За въпроси и допълнителни разяснения пишете или се обадете ,имам постнат телефон в профила си. Това е процедурата по обезвъздушаване на системата. Редактирано 13 Октомври от CARPERA 2 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
simo vtecman 150 #2 Отговорено 14 Октомври Carpera на блока има една пробка за източване на антифриза, който се намира в самия блок (поне на R20A3) е така, не източили остатъка от там. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1510 #3 Отговорено 14 Октомври Да на всеки блок има пробка ,на 1 ген се пробвах да я развъртя не подаде,щях да скъсам болта. Тук също е налична на блока но не пробвах да я развъртам,като махнеш термостата изтича антифриз от блока,остава много малко там антифриз. Наврян е тази болт на място и ако изтече от там става мазало всичко с антифриз. Днес с запалването много по адекватно загрява колата,има парно веднага,все пак термостата е консуматив и той се сменя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan B 119 #4 Отговорено 14 Октомври Имам едно питане. На CRV2, термостатът, когато се повреди, в какво положение остава? Отворено или затворено? Моят никога не е сменян, но казвате, че е консуматив и започвам да си мисля, че може да му е време за смяна. Изминал съм 80 000км., откакто съм купил колата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1510 #5 Отговорено 14 Октомври (Редактирано) В отворено и парното става слабо особено през зимата,ако е в затворено положение ще прегрява колата.Хонда бензиновите двигатели имат невероятно парно на 5 минута е вече пещ в колата. Да колега @Ivan B смени го ,съвет сложи оригинален и термостат и антифриз,издържат в пъти повече от алтернативите. Редактирано 14 Октомври от CARPERA 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1834 #6 Отговорено 14 Октомври (Редактирано) Преди 14 часа, Ivan B написа: Имам едно питане. На CRV2, термостатът, когато се повреди, в какво положение остава? Отворено или затворено? Моят никога не е сменян, но казвате, че е консуматив и започвам да си мисля, че може да му е време за смяна. Изминал съм 80 000км., откакто съм купил колата. Зависи, може да блокира в затворено положение, а може и в отворено. Какъв проблем имаш, че си тръгнал да го сменяваш? П. П. То в новите аетомобили - всичко се води консуматив.... Но ти си с невероятен "катър", та си го юркай и не го мисли, защото докато го използваш, може и да не ти се наложи да го сменяваш. Редактирано 14 Октомври от Emicha П. П. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ivan B 119 #7 Отговорено 15 Октомври Проблем нямам колега, ама щом има вероятност да остане в затворено положение, аз да си вържа кончето, че 80 000км. само аз съм я карал, а оня италианец преди мен, незнайно колко още. Няма смисъл да се стискам за некви 150лв. Толкова пари пръснах по тази кола, та 150лв. с тях и без тях, все ми е тая. Скоро няма да я сменям, та за тва. Иначе, да, колата е супер як "катър". Вероятно вече не се правят такива коли, да не говорим за комбинацията от качества, не само здравина, а и проходимост и голям багажник. Няма нов модел, който ги съчетава и да харчи 5 нафта извън града. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emicha 1834 #8 Отговорено 15 Октомври Абе, аз двойката я карам 200 х.к.,а общо е на 300....😉 и нямам намерение да го сменявам, докато не му дойде времето. Но теб като те влече - сменявай.... 👍 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1510 #9 Отговорено 16 Октомври Аз и на двете Хонди и при 1 ген и сега съм сменял антифриза и термостата,оригинални. Антифиза на Хонда е лонг лайф,той и неговите качества са отговорни за доброто охлаждане на мотора и топлината зимата, както и дългата в времето работата на водната помпа. Винаги при мен и и антифриза и термостата са в топ стояние ,нови и оригинални. Парите дадени сега от мен са 110лв за антифриз и термоста,равняващи се на едно посещаване на пицария,дори няма да стигнат. Спестих това с пиците,но семейството се вози на топло. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
venkostanev 6 #10 Отговорено 17 Октомври На 16.10.2024 г. at 7:25, CARPERA написа: Аз и на двете Хонди и при 1 ген и сега съм сменял антифриза и термостата,оригинални. Антифиза на Хонда е лонг лайф,той и неговите качества са отговорни за доброто охлаждане на мотора и топлината зимата, както и дългата в времето работата на водната помпа. Винаги при мен и и антифриза и термостата са в топ стояние ,нови и оригинални. Парите дадени сега от мен са 110лв за антифриз и термоста,равняващи се на едно посещаване на пицария,дори няма да стигнат. Спестих това с пиците,но семейството се вози на топло. питане за антифриза .от къде да поръчам оригинален ,че мисля и аз да мина по твоя път Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gecata1059 18 #11 Отговорено 17 Октомври (Редактирано) https://bmeshop.bg/antifriz-gotov-za-upotreba-5l Примерно от тук. Или търсиш по изгодно в нета. Редактирано 17 Октомври от gecata1059 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1510 #12 Отговорено 17 Октомври (Редактирано) 4 hours ago, venkostanev said: питане за антифриза .от къде да поръчам оригинален ,че мисля и аз да мина по твоя път Тук е с 9 лв по евтин от предложения от колегата,и ще ти предложат оригинален термостат. Тук 5 л са на 69 лв добра цена https://ve-auto.com/antifriz-honda-08cla-g02-6l1-5l Редактирано 17 Октомври от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове