Jump to content
CARPERA

CRV 3 R20A2 смяна антифриз и термостат

Recommended Posts

Днес реших да сменя антифриза и термостата.

Антифриза нужен за смяната е 5 л,заедно с казанчето напълнено на макс останаха към 300мл.

Смяната на антифриза е много лесна отвърта се капачката на радиатора.

538822730_viber__2024-10-13_21-13-31-539.thumb.jpg.f10e9f6af024e2cd95d970f60bea1d03.jpg1205937324_viber__2024-10-13_21-13-31-562.thumb.jpg.2d534e8f9888a2d014837d10799fe876.jpg

 

После се отвърта пробката отдолу на радиатора като се поставя съд за да събере 5 л стар антифриз,аз отрязах една 10 литрова туба от вода.

Пробката снимка 1 отгоре снимана, снимка 2 отдолу отвърта се на ръка.

9707935_viber__2024-10-13_21-04-07-356.thumb.jpg.2ee114520d2fff66328c7b5b4bbd20c0.jpg1000141054_viber__2024-10-13_21-04-07-408.thumb.jpg.7443379c8b7a3906a9d60b2eaf91330a.jpg

Източва се антифриза,и следва термостата той се намира под ЕГР клапана,пред термостата има планка на която са закачени кабелите на ланда сондата.

С две болчета  за ключ 10 се отстранява като се откопчават кабелите от нея.

1104888467_viber__2024-10-13_21-04-07-214.thumb.jpg.a2ea67b7ca6df4c6282c9d158fada96c.jpg1270703552_viber__2024-10-13_21-04-11-406.thumb.jpg.29b036f851f760bd8ea36858d8234620.jpg1015790027_viber__2024-10-13_21-04-11-446.thumb.jpg.7e5efd34ed65cd6e19a86d855d68092c.jpg

 

Стига се до термостата и той е прихванат с 2 болта за ключ 10.

 

275712194_viber__2024-10-13_21-04-49-637.thumb.jpg.ef41ae2e7d0abfc534d7877a7ec6b693.jpg

Отвъртат се болтовете и се издърпва назад тялото.

 

1981148537_viber__2024-10-13_21-05-26-783.thumb.jpg.bc708d1add05812d1e48f61e9f64b858.jpg

 

На уплътнението на термостата има две пъпки които пасват  идеално но тялото на блока на двигателя и спомагат за правилното наместване термостат.

449705707_viber__2024-10-13_21-05-26-822.thumb.jpg.9bc051986067e34d54a27b1b4179c238.jpg195163501_viber__2024-10-13_21-05-26-976.thumb.jpg.ea6cafe3c4c5eb90cb7656209949dc22.jpg

Уплътнението играе и гарнитура така пра завъртането на двата болта всичко прилепва идеално.

Сложен и затегнат термостат затегната пробка отдолу на радиатора и се пълни радиатора,използвах фуния която пасва идеално.

 

1901675998_viber__2024-10-13_21-34-59-136.thumb.jpg.67ecf606a4b741d80ac3159313e80c89.jpg802553612_viber__2024-10-13_21-05-27-010.thumb.jpg.5eeca0f8b2cf925fcb4f9111f2519c31.jpg

Пълни се фунията почти до горе,използвания антифриз Оригинален и цвета му е син,който няма нищо общо с сините такива по магазините.

2130499733_viber__2024-10-13_21-04-49-772.thumb.jpg.30b89bd0c0035e70a30bfc452587e6cb.jpg1017453078_viber__2024-10-13_21-04-59-860.thumb.jpg.a2904aa94e02244ad6cab80af00d12e7.jpg

 

Тук ако има време човек може да се почисти ЕГР клапана и  пътищата,които са една тръба излизаща от ЕГР и влизаща в тръбите за аспуха под катлизатора

,трябва да се внимава с болтовете два горе и два долу много са ръждясали.

267587359_viber__2024-10-13_21-04-07-214.thumb.jpg.6109893f5305d638770448b67a960fd9.jpg261186740_viber__2024-10-13_21-04-07-295.thumb.jpg.a52255610600eea8615ac72827af3576.jpg

 

 

Източения антифриз  зелен мътен,сваления термостат неоригинален.

1982074430_viber__2024-10-13_21-34-59-203.thumb.jpg.47299e8d8ab7b8d399027ee09f95be96.jpg

Ляв оригинален десен неоригинален.901228846_viber__2024-10-13_21-05-26-864.thumb.jpg.d3cc63fc5e6842ae23e1667c68857042.jpg

 

Оригиналния взет от https://www.amayama.com/en/part/honda/19301rna306 и платено мито 9 лв,няма такава цена тук започват от цени 90 нагоре.

1930173964_viber__2024-10-13_21-45-36-6330.thumb.jpg.9a46bd547ae4feec6a817c2f5691297e.jpg

Накрая използвана тресчотка малка с камък 10 удължен.

105517335_viber__2024-10-13_21-34-59-158.thumb.jpg.96e3d0cb40ab8b33d0b2b3dff4cf905c.jpg

 

За въпроси и допълнителни разяснения  пишете или се обадете ,имам постнат телефон в профила си.

 

Това е процедурата по обезвъздушаване на системата.

 

 

 

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 2
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Carpera на блока има една пробка за източване на антифриза, който се намира в самия блок (поне на R20A3) е така, не източили остатъка от там. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да на всеки блок има пробка ,на 1 ген се пробвах да я развъртя не подаде,щях да скъсам болта.

Тук също е налична на блока но не пробвах да я развъртам,като махнеш термостата изтича антифриз от блока,остава много малко  там антифриз.

Наврян е тази болт на място и ако изтече от там става мазало всичко с антифриз.

Днес с запалването много по адекватно загрява колата,има парно веднага,все пак термостата е консуматив и той се сменя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам едно питане. На CRV2, термостатът, когато се повреди, в какво положение остава? Отворено или затворено? Моят никога не е сменян, но казвате, че е консуматив и започвам да си мисля, че може да му е време за смяна. Изминал съм 80 000км., откакто съм купил колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В отворено и парното става слабо особено през зимата,ако е в затворено положение ще прегрява колата.Хонда бензиновите двигатели имат невероятно парно на 5 минута е вече пещ в колата.

Да колега @Ivan B смени го ,съвет сложи оригинален и термостат и антифриз,издържат в пъти повече от алтернативите.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, Ivan B написа:

Имам едно питане. На CRV2, термостатът, когато се повреди, в какво положение остава? Отворено или затворено? Моят никога не е сменян, но казвате, че е консуматив и започвам да си мисля, че може да му е време за смяна. Изминал съм 80 000км., откакто съм купил колата.

Зависи, може да блокира в затворено положение, а може и в отворено. 

Какъв проблем имаш, че си тръгнал да го сменяваш? 

 

П. П. То в новите аетомобили - всичко се води консуматив....

Но ти си с невероятен "катър", та си го юркай и не го мисли, защото докато го използваш, може и да не ти се наложи да го сменяваш. 

Редактирано от Emicha
П. П.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблем нямам колега, ама щом има вероятност да остане в затворено положение, аз да си вържа кончето, че 80 000км. само аз съм я карал, а оня италианец преди мен, незнайно колко още. Няма смисъл да се стискам за некви 150лв. Толкова пари пръснах по тази кола, та 150лв. с тях и без тях, все ми е тая. Скоро няма да я сменям, та за тва. Иначе, да, колата е супер як "катър". Вероятно вече не се правят такива коли, да не говорим за комбинацията от качества, не само здравина, а и проходимост и голям багажник. Няма нов модел, който ги съчетава и да харчи 5 нафта извън града.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, аз двойката я карам 200 х.к.,а общо е на 300....😉 и нямам намерение да го сменявам, докато не му дойде времето. Но теб като те влече - сменявай.... 👍

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз и на двете Хонди и при 1 ген и сега съм сменял антифриза и термостата,оригинални.

Антифиза на Хонда е лонг лайф,той и неговите  качества са отговорни за доброто охлаждане на мотора и топлината зимата, както и  дългата в времето работата на  водната помпа.

Винаги при мен и и антифриза и термостата са в топ стояние ,нови и оригинални.

Парите дадени сега от мен са 110лв за   антифриз и термоста,равняващи се на едно посещаване на пицария,дори няма да стигнат.

Спестих това с пиците,но семейството се вози на топло.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...