Jump to content
blueeye

Авариен режим

Recommended Posts

Постановката е следната: CIVIC 5г, дв. д15б2 моно, газова уредба без никакви емулатори.Та, когато работи на газ светва чека, заради липсата на емулатор на инжекторите и ЕЦУ-то минава в авариен режим, като при работа на бензин изключва двигателя на 3500 оборота. Колата на газ си работи нормално. Ако се загаси и запали на бензин, всичко е наред. Знам, че проблема може да се отстрани с поставянето на емулатор, но въпроса ми е друг.В какво друго се изразява работата на ЕЦУ-то в авариен режим? Отразява ли се това по някакъв начин когато колата работи на газ?Т.е. интересуват ме подробности около работата на ЕЦУ-то в авариен режим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност мени ъгъла на запалването. Бута яко в посока закъснение!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Със сигурност мени ъгъла на запалването. Бута яко в посока закъснение!

Какво имаш предвид под 'закъснение'? Увеличаване или намаляване на ъгъла. Аз го разбирам като намаляване което не е добре за газ :unsure:Знае ли се с колко или да си го мерна.Но ако увеличава ъгъла, то това е добре дошло за работата на газ. Е зависи с колко де. Редактирано от blueeye

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намаля ъгъла на запалване. Демек кофти за ГАЗ и не само!Нямам представа колко но това може да се измери.Като се сложат съпр. колата живва и сваля леко разходан на газ.При мен на бенз не праве6е проблеми с 3500 об. но не работеге много добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не е особеност.... просто на 3500 се спира горивото, а като си на газ, голяма работа че ецу-то спира горивото :P затова и си работи.Какво е авариен режим.... в повечето случаи, ЕЦУ-то се саморестартира... а двигателя работи на втория (backup) процесор. Той управлявая двигателя по минимум данни и с бесопасно (малко) предверение на запалванетоот тук можем да заключим че е доста кофти. Много хора си карат така, но личното ми мнение е че неправилно.колко му е да сложиш 2 резистора и да си свиркаш :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

не мога да ти кажа конкретно, защото никога не съм виждал програмата на бекъп процесора аи не съм се заравал много много в схемата така че да знам към какво е закаче и към какво не :P 100% можеш да си сигурен че няма да ти покаже някои кодове... примерно при код за CAS сензор, код за ламбда и/или CYP сензор няма да видиш никога.Пак казвам, в много случаи на авариевн режим, процесора се рестартира... от където пък следва че вобще не стига до засичане на някои ( ниско приоритетни) сензориза съжаление по-конкретна информация нямам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко инфо как работи backup процесора в т.н. 'limp home mode'http://www.hondata.com/techecuanatomy.htmlТвърди се, че обработва само TDC и TPS сензорите и ра боти с обогатена смес като прекъсва горивото при 3500 оборота.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не е особеност.... просто на 3500 се спира горивото, а като си на газ, голяма работа че ецу-то спира горивото ;) затова и си работи.

имам предвид точно на бензин .. преди да сложа емулатор на ламбда ми даваше грешка , но не влизаше в авариен като върна на бензин - това без да гася двигателя , но харчеше злобно и от двете ;) а иначе чак сега разбрах за кой емулатор говорите ;) .. е аз говоря за тоя на ламбдата ,а иначе имам и двата и не е сещам за начин да се мине без тях ;)
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest blueeye

До колкото знам сигнала на ламбда сондата е в границите 0.1 - 0.9 волта. Сигнала е правоъгълен и има значение и честотата. Не знам компютъра дали следин колко бързо се изменя сигнала на сондата но като тръгне да заминава една сонда тя става мудна, т.е. реагира по-бавно. Фронта на импулса и се разтяга и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Схемата си генерира правоъгълни импулси има възможност импуслите да се променят във времето а и съм я доработил за да мога да настроивам и изходното напрежение.А и сега изтеглих някакъв софт за хонда "HondaLogger" а в него има o2 sensor voltage към Lambda конвертор, че там дават 1 ламбда = 14,7 Air/Fuel = 2V в това дали има смисъл

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм си гледал на осцилоскоп моята ламбда и размаха е 0.1 - 0.9 волта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, някой от вас ще идва ли в неделя на Булгарплод?blueeye, look4o ?Твърдо съм решил ако не ми мине котка път и аз да се поява ... и да питам ей такива тъпи около-газови въпроси...Примерно аз ако в движение мина от газ на бензин ми светва лампата, но го мислех за нормално - и просто ако ще карам дълго, гася, паля и всичко е ОК :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега плановете ми са да идвам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако ламбдасондата дава грешки от това че съм на газ, също ли се мени ъгъла на запалване ?????

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

мисля че не.....ламбда сондата е сравнително нископриоритетен датчик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest borko

мисля че не.....ламбда сондата е сравнително нископриоритетен датчик.

А дано, че съм на газ и ми се неще да се променя ъгъла .... :dunno:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не знам дали ако някой датчик не работи ЕЦу-то изпада в авариен режим, ама сигурно има. Ако иска някой може да ги изреди по важност.Инжекторите не са датчици. Те са изпълнителни механизми и то от най-важните ;)Сега разглеждам един емулатор на А.Е.В. за д15б2 моноинж.Инжекторите се емулират по различен начин двата.Единият с индуктивност (~3.1 Ohm/ 4.8 mH) + резистор 5.6 ОмаДругият с индуктивност (~0.7 Oma / 1.04 mH) + мощен диод.Те двата инжектора имат доста различни съпротивления.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като запаля на бензин сичко е ок,като прехвърлан а газ и светва...после ако премина на бензин негасне но колата си работи,по едно време имах проблеми с 3500 оборота на бензин давешесе после но се оправи някак си,на газ нямам прекъсвач също някак си и влизам в 8500 оборота,до 9.500 несъм и помислял да пробвам...иначе колата си работи перфектно аз съм много доволен и разхода не е лош...абе далавера си е в днешно време тая Газ тъпа...а какво е тва нещо "ЕМУЛАТОР" знам че това е при компютърните игри :) когато искаш да цъкаш игра която е за конзола на PC и ти трябва емулатор...можеби тук пак играе някаква лъжлива роля ....обяснете моля :) 10Х

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... "ЕМУЛАТОР" ...

Що е то? Това е интересен въпрос. Знам какво ама я да видя дали ще мога да го обясня.Емулирането е процес при който едно устройство наподобява функциите на друго.Това важи и за програмите.В случая функцията на емулатора е да емулира функцията на инжекторите и по този начин за ЕЦУ-то няма проблем тъй като от негова гледна точка всичко е наред.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си сложих емулатора на инжекторите АEB 446Лампата изгасна, колата върви добре.Нищо друго няма да пипам за да видя как ще се отрази на разхода.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си сложих емулатора на инжекторите АEB 446Лампата изгасна, колата върви добре.Нищо друго няма да пипам за да видя как ще се отрази на разхода.

кажи после как се е отразило аз имам на ламбдата сонда и се чудя дали да емулирам инжекторите :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си сложих емулатора на инжекторите АEB 446Лампата изгасна, колата върви добре.Нищо друго няма да пипам за да видя как ще се отрази на разхода.

кажи после как се е отразило аз имам на ламбдата сонда и се чудя дали да емулирам инжекторите :)
Аз на ламбдата нямам. Предполагам, че на дълъг път ще вдигне грешка, но в града не би трябвало да има проблем.Ако нямаш емулатор на инжекторите сигурно ти свети 'чек' лампата и ЕЦУ-то работи в авариен режим.Ще кажа след около седмица, че в момента карам по около 10 км. на ден

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лелеее ... доста нещя научих от вас. Не съм и предполагал че това вдига разхода на горивото :dry::huh: Така ... и аз имам един подобен проблем. След като ми сложиха газовата имах същия проблем, но аз съм си голям цербер в отношението всичко да е наред и веднага отидох да им мранкам че ме дразни тази лампа... Смениха над 10 емолатора и нямаше промяна ... накрая си поръчах през тях Хонда Емолатор за ГАЗ ... на емолатора си пише ХОНДА Д15Б2 ... струваше ми около 70лв като пристигна от Италия. След това те изкопираха схемата и вече го имат в Пловдив, ако някой иска може да си го купи от тях, или ако искате мога да докарам колата и някой ако разбира да го копира и той.Но ... все пак ... остана един проблем ... като покарам колата продължително време в едни и същи обороти, няма значение какви са .. дори и 1500 да са но да ги държа за повече от 1мин и пак светва лампата... така този проблем си ми остана само за извън градско пътуване. Ха .. сега разбирам защо така ми гори извънградско, В града ми гори 8, извън града 9-10 понякога (е верно че е карам като самолет амаа .... ) .... ако някой може да ми каже как да е накарам да огасне лампата в моя случай ще го черпя много :) Аз си мисля че е грешка от изчисленията на Ламбата ама нз .... А за емолатора, няма проблеми .... ще докарам колата - който може да го копира :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо, някой по-горе продължаваше да пише за авариен режим при проблем с ламбдата... такова нещо няма. Разберете, от ламбда сонда може да свети чека, но ЕЦУ-то не е в авариен режим.

 

За емУлаторите... схемата по-горе с NE555 е доста елементарна и за съжаление не много изпипана. Проблемът е в това че..... уфф няма да стане така, ще почна по-отдалеч.

Когато двигателя работи на празен ход или караме колата с леко натиснат педал на газта, ЕЦУ-то работи в така наречения "режим с обратна връзка" или closed-loop. В този режим, ЕЦУ-то ползва данни от таблиците и подава някакво количество гориво. Проверява показанието на ламбда сондата и ако сместа е богата, подава малко по-малко гориво. Ако сместа е бедна - подава малко повече гориво. И така до безкрай. В резултат на това, докато караме леко, двигателя работи ту на бедна ту на богата смес и този цикъл на празен ход е 1-2 пъти в секунда а при по-високи обороти е 3-4 или повече пъти в секунда. Погледнат на осцилоскопо, сигнала на ламбда сондата изглежда като колебание 0 до 1волт. На теория сигналът трябва да е правоъгълен, ама в реалността е леко заоблен и мяза доста на синусоида.

 

Тук влиза схемата със симулатора, който е просто един мултивибратор изпълнен с таймера NE555 и изкарва сигнал подобен на този от ламбдата. До тук добре, ама не е толкова лесно. Ако ЕЦУ-то види че сместа е бедна, решава да обогати, ама ако прекалено дълго е бедна, то обогатява, обогатява и в един момент си казва "абе няма да обогатявам повече, тая ламбда ме ебава нещо" Същото е и в обратния случай с богата смес и обедняването. По-новите ЕЦУ-та ( особено тези след 1996) следят и колко време след дадено обогатяване/обедняване, ламбдата реагира. Такова ЕЦУ не можете да го излъжете с подобен емулатор. По-старите ЕЦУ-та имат брояч за това колко пъти не им е харесала ламбдата и емулатор от този тип ще ги излъже защото дори на ЕЦУ-то да не му харесва сигнала от ламбдата, то това е за много кратко и след това емулатора променя сигнала и ЕЦУ-то е доволно. Но ако се разминат прекалено много емулатора и ЕЦУ-то пак ще светне чека.

Изводът е че подобни емулатори имат доста тясно приложение и не са сигурно решение на проблема с газта и ламбдата.

 

Идея си нямам какъв е този емулатор специално за д15б2 ама май и той не работи много много. За съжаление до сега не съм виждал идея как да се излъже ЕЦУ-то при нормална газова... сигурно има читав и умен вариант, но не се сещам за него. Проблемът е че няма как при нормална газова да знаем дали ецу-то в дадения момент обогатява или обеднява сместа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Така...емулатора какво представлява чипче ли е кутийка ли е,кабел ли е ;) колко пари е,ще помогне ли при разхода,разбрах че гаси и лампичката оная оранжавата за бензина....10х еми какво има и невежи :dry::)

Редактирано от HONDA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емулатор AEB446

Публикувано изображение Публикувано изображение

Никакви чипове няма.

Инжекторите се емулират от двата дросела, един резистор, цондензатор и диод. Превключването става с вграденото реле (соньото). Има една верига с един транзистор и малко елементи която въвежда малко закъснение на изключването на инжекторите, както казват за да се избегне "backfire". Според мен може и без нея.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Така...емулатора какво представлява чипче ли е кутийка ли е,кабел ли е :dry: колко пари е,ще помогне ли при разхода,разбрах че гаси и лампичката оная оранжавата за бензина....10х еми какво има и невежи :):dry:

Абе купуваш си 2 съпротивления 18Ohm, 10W и намираш някой да ти ги върже и си свиркаш. При мен номера мина и минах много тънко :) Ако искаш пиши ми на ЛС да то обясня точно как става ;) Редактирано от borko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А намират ли приложение тия широколентовите ламбда сонди в газификацията на колата? и каква реално е разликата между обикновена ламбда и широколентова такава?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже няколко човека ми писаха, ето как е положението при мен:

Публикувано изображение

Ако някой не е схванал за какво иде реч, ето малко обяснения:

Значи при тези които нямат емулатор положението е в синьо. Целта ни е да добавим червената част от нас и да лъжем компютъра, че всичко е на 6. Нещото с пунктирани линии е релето което гаси дюзата, за Д15Б2 дюзите са 2броя, за другите незнам ;) . 99.99% от случаите като си погледнете релетата (2-те) ще видите, че на всяко реле имате оставен по един свободен контакт, точно към тоя контакт си връзваме съпротивлението. Като си карате на бензин, положението е в синьо, като прехвърлите на газ релето прекъсва инжекцията и тока ще минава през нашето съпротивление и компютъра като мери съпротивлението на инжекцията няма да се шашка. Инжекциите са с по 2 кабела, газаджиите прекъсват единия да минава през релето и да могат да я гасят, вие връзвате съпротивлението към другата жица и към свободната клема на релето ;) Схемата е за едната инжекция, същото правите и за другата ... и си свиркате ;) . За тези които си мислят, че са огасили чека за винаги, ще требва да ги разочаровам, понеже след като покарате повече, най вече извънградско ще светне пак чека, но тоя път заради ламбда сондата .... за нея има пак емулатори, но като че ли не си струва играта :lol:

 

За разлика в разхода незнам, за вървежа също .... но ако сложите съпротивления определено няма да стане по зле :dry:

 

Може да съм се повторил 5 пъти, но дано е станало ясно :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ина двата инжектора ли се слагат еднакви съпротивлениа

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ина двата инжектора ли се слагат еднакви съпротивлениа

ДА

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че извода който се налага от тази тема е че няма смисъл да се слага каквото и да било за емулация. В крайна сметка това само ти гаси чека и то в някои случаи временно. За мен няма сми.Аз три години карах на газ без никаква емулация и единствения проблем е този авариен режим над 3500 об. при преминаване от газ на бензин без да се изключи от контакт. Но не е чак такава болка за умиране. Иначе за да изгасиш една лампа не си струва усилията и средствата, а и резултата не е гарантиран.При мен нещата с аварийния режим се разрешиха като смених моното с пълна инжекция, но там компа е друг, но в крайна сметка колата не изпада в авариен режим и остана само светещия чек, но това не ми пречи изобщо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съпротивленията на инжекторите са много различни. На единия е около 1 Ом, на другия около 10 Ом-а. Но предполагам че ще мине номера с 2 еднакви съпротивления по около 15 Ом-а 10 Вата.

Ето схемата на свързване на емулатора AEB446

Публикувано изображение

Ако искате да ползвате 2 съпротивления и две релета може да я замените с тази схема:

Публикувано изображение

Сега я чертах, така че ако някой види грешка да свирка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги.Това с "лъженето" на основния комп че кара н

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest blueeye

Да, това и според мен е най-правилното решение!Но тук става дума за просто, достъпно и с приемлив компромис решение.А и моята кола е моноинжекция и няма как да бодна рейка с газови инжектори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest r2d2

То не е работата само да сложиш инжектори трябва и редуктор. Също така компютрите за газов инж. имат и корекжия на сместа по температура и налягане. Бях чел някъде 4е някъкъв пи4 подкарал газов инж. с мега. и май даже бе6е хонда.То и аз съм се замислял за сток електрониката дали може да го командва ама са пари4ки да вземе6 частите и после 6те е бая игра4ка с настройките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

колеги първо извинявам, се че пиша в тази стара тема. Чрез нейна помощ си отговорих на въпросите които имах преди да я прочета. Сега понеже и при мен няма емулатор за инжекторите и чека ми свети, реших и аз да си добавя съпротивленията описани във темата. Искам да попитам нещо което ме "човърка" (така да се каже), защо точно 18 Ohm 10W резистор и то за двата инжектора? Въпроса ми е резултат от справка с Autodata, където двете съпротивления на конкретните инжектори не са еднакви Публикувано изображение. Тук е описано

Main injector = 0,6 - 1,6 Ohm

Auxiliary injector = 6,0 - 10,0 Ohm

и никъде не фигурира съпротивление 18 Ohm. От което следва втори въпрос има ли някаква логика в това да е точно такова съпротивлението което се добавя и на двата инжектора или просто е копирано от други форуми с подобен проблем? Какво би станало според Вас ако сложа примерно две различни съпротивления предвид информацията от Autodata и мощноста им да е отново 10W? Може ли нещо да се обърка?

 

П.П. Решил съм да сложа 18 Ohm 10W резистори предвид това, че е пробвано и работи ( както се казва "Не питай старило, питай патило!"). Въпросът ми е повече принципен.

 

Благодаря предварително!

Редактирано от Diyan_Petrov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли разбираш от електроника затова само ще ти кажа слагай 2 по 18 ома 10вата и не мисли повече,тези съпротивления успяват да излъжат компа. С мултицет ти мериш съпротивление на дузата а тя има и импеданс който е по висок и разбира се честотно зависим.С тях ще усетиш малко разлика в вървежа и разхода НО има и малко отрицателен ефект, вече компа няма да е в авариен режим и дори да сложиш и най добрия ламбда емулатор ще объркаш бензиновите таблици на компютъра. някъде видях в темата че 1net е обяснил защо ламбда емулатора единствено ще предотврати светването на чека нищо повече но и това е нещо, все пак ако светне вече ще знаеш че е от истински проблем. Нали не се бъркаш че тук говоря и за друг емулатор не само за дюзите ако решиш в последствие да сложиш за да не ти светва чека пак(от време на време като задържиш на една и съща скорост).Не си спомням как беше при мен като ги сложих дали имах проблеми с оборотите на свободния ход заради "сбъркването" на компа. Ще е интересно да кажеш какъв е резултата като ги сложиш и покараш.

Редактирано от Ioan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравеите ,искам и аз да пиам нещо ,имам следния проблем имам хонда акорд с газово ланди, не е газов инжекцион , та от скоро не ще да ми пали на бензин ама изобщо не припалва и я паля на газ , бензин стига до дюзите но до там , колата има имолатор ,може ли той да се е скапал и да не пуска дюзите да работят ,малко съм на вие с тоците и не съм запознат много с тия емолатор, може ли по някакъв начин да го проверя дали работи илинещо от тоя род благодаря ви предварително

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може, от много неща може да е. Но щом си на вие с електрониката по-добре намери който е на ти с електрониката за да ти включи диреното дюзите без да минават през релета по принцип не се иска много знания в електрониката за да се направи това само малко опит.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...