Jump to content
Legend91

Надут горен маркуч антифриз и не мени нивото в казанчето

Recommended Posts

Хонда казват след като се източи блока, на болта да се сложи течна гарнитура. Каква точно е тази гарнитура и откъде да я купя?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не изтачах от блока, защото на автомивката на Дружба не дават инструменти, а на другите места които открих са се отказали от подобна дейност. С напипване само леко отвъртях пробката докато започна да тече и после съвсем внимателно (беше останало малко антифриз в маркуча) го излях в една купичка. Отвъртях и капачката отгоре да излиза по-лесно. Зор видях със скобите, защо нямам остри дълги клещи.

Ето го резултата, дори наместих маркучите по-добре:

24060012_024053.thumb.jpg.51286f7aa6a8704123f6105839a88b21.jpg

24060011_024027.thumb.jpg.1d644931c451ac35f647cc16e934e09a.jpg

Обезвъздушаването го направих, отначало, по сервизно ръководство, защото нямах подходяща фуния. С наполовина затворена капачка мотора да работи до загряване и врътката на парното беше на макс. НО, по едно време започна да дими откъм капачката и я затворих напълно. Сега по съвета на @stase , да я оставя на наклона с носа нагоре, тя и без това така се кара, тук в гората в Бояна .... 🤣.

Старият маркуч така беше залепнал към двигателя, че трябваше да го срежа за да го издърпам. Отвътре, на мястото на раздутото имаше огромна цепнатина в гумата. Вероятно е нямало да издържи до сервиз.

Сега остава въпроса защо се е спраскал? Дали защото катеря баирите в гората на 1-ва с 3000 об? (много е стръмно и за да има сила и да не мъча двигателя - тези обороти, но това е за някакви 5 минути само) Дали му е дошло времето? Масло в антифриза? (след 2 смени се надявам, ако е останало нещо, да е нищожно количество) Или заради тесния отвор към разширителното казанче (след като го изпилих до 3 мм сега се напълни без проблем от средата до макса доста бързичко)?

И мога ли и къде да проверя дали разликата в температурата на горния и долния маркуч е в граници??? (За да изключим дефект на термостата)

 

Стана цял ферман... Извинявайте 😅

Редактирано от Legend91
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркуча не се е спраскал от катеренето на баирите (иначе масово съседите ти щяха и те пишат по форумите :D). Ако е имало масло в системата, това е вероятната причина + малкия или запушен отвор на радиатора към разширителя.

Значи като се изкатериш горе я оставяш да изстине нацяло и проверяваш нивата в радиатора и раширителя. Ако е необходимо- доливаш.

При следващото катерене, пак след като изстине ако нивата са ОК не пипаш нищо повече, само проверяваш следващите няколко пъти.

Дано следващия ти пост да е след седмица, че всичко е ОК.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На наклона ли трябва да я оставя да изстине защото това ми е малко проблем?

Аз не съм роден в Бояна. Боянчани са диви и катерят със 70 на втора -трета. Не пукат маркучи, но им падат ауспусите по пътя и чупят носачи 🤣

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оставяш си я където обичайно стои. За предпочитане на равно.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-сетне добри новини!

Радвай се на маркуча, че ако беше по-здрав, щеше другаде да поддаде.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми то не се знае.... Имаше малко изпарения известно време, но де надявам да е било защото мих покапалия антифриз

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е нормално. Има ли разливане на нещо - има изпарения.

И 3000-те оборота не го плашат мотора, за часове работа на тях, ако всичко си е по норма и в стандартна кондиция.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А една питанка: в разширителното казанче двете маркучета - вътрешното и външното (входящото) плътно ли трябва да прилепват към капачката (за да не се изпарява водата от антифриза)? Или трябва леко да има луфт (така че и капачката по-леко да се върти и да не се образува вакуум при изстиването и съответно - дръпването на антифриз от казанчето)?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

24060014_075825.thumb.jpg.680dc395eb4ec4b202f5c690c29c2328.jpg

Херметичността на казанчето зависи от това доколко е набито вътрешното маркуче към това ъглово съединение с входящото маркуче

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То не трябва да е херметично затворено , казанчето е един приливник .

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...