Jump to content
MimetoZdr

"Мудни" ламбда сонди

Recommended Posts

Здравейте, 

Някой сблъсквал ли се с проблема - "Мудни" ламбда сонди на Хонда Сивик 2013г.

Скоро си взех кола и има много висок разход на гориво, след диагностиката излиза, че ламбда сондите са за смяна. Майстора ми каза да ги сменя за да се оправи разхода, но оригиналните са много скъпи, за горната ми даде цена 1000лв, а за долната 760лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Терминът "мудни" означава че бавно влизат в работен режим.

Това е защото имат ел. подгряване, което с годините спира да работи и загряването до необходимата за коректни данни температура става само от изгорелите газове, а това в градски кратки преходи е трудно.

Но може да се свалят и премерят стойностите им, както и деликатно да се почистят от сажди - понякога помага.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Мда, доста хора  сме се сблъсквали с "мудни" сонди.  Не стига, че ще гори много, ама и технически преглед няма да мине колата.

Само че бих препоръчал да се потърси второ мнение в друг сервиз, щото посочената цена ми идва твърде висока. Бърза проверка тук, показва цени, много различни от тези на вашия майстор. А в тази тема, може да попитате за цени, да намерите телефон и там да ви помогнат с цени за ОЕМ или алтернативни части.

Разбира се, това го казвам без да съм запознат с колата и/или други обстоятелства, които може да водят до такова ценообразуване. За това и препоръчвам второ мнение. Може да се намери някой, да се пробва с чистене, както беше споменато по-горе.

Редактирано от I_Yordanov
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да спомена че преди години имах проблем с предната сонда на тогавашният ми Акорд 6 и той "заместител" не харесваше, та докато не сложих оригинален, не се оправи проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може... Последната, която сменях на моя Акорд, се наложи да я резна с флекса, после игра гайковерта на 400 Nm. Та и работата за смяната си е гадничка по някога. Но за това и споменах второ мнение, по възможност с колата в сервиз, че тука може много да ги приказваме, ама реално друго да излезе.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, I_Yordanov написа:

Мда, доста хора  сме се сблъсквали с "мудни" сонди.  Не стига, че ще гори много, ама и технически преглед няма да мине колата.

Само че бих препоръчал да се потърси второ мнение в друг сервиз, щото посочената цена ми идва твърде висока. Бърза проверка тук, показва цени, много различни от тези на вашия майстор. А в тази тема, може да попитате за цени, да намерите телефон и там да ви помогнат с цени за ОЕМ или алтернативни части.

Разбира се, това го казвам без да съм запознат с колата и/или други обстоятелства, които може да водят до такова ценообразуване. За това и препоръчвам второ мнение. Може да се намери някой, да се пробва с чистене, както беше споменато по-горе.

Благодаря Ви, за помощта. Писах на АутофиксПартс и ми дадоха същата цена. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А гаранция , че разхода ще се оправи някой дава ли Миме?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 10 минути, Vancho написа:

А гаранция , че разхода ще се оправи някой дава ли Миме?

Май Не. Може да има и друг проблем. Прегледа и свещите и те не бяха износени, но имаше загар по тях. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Загар е друго - без лоши чувства. ;) Това там е нагар.

Същите сажди са и навсякъде вътре, включително по сондите.

Това е от "богата" горивна смес и съответно повишава разходът на гориво.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MimetoZdr щом майстора ти е казал че е от сондите, казвай му да ги купува, само и единствено при положение че е сигурен в диагнозата. Ако не излезе от тях той си има грижата да ги връща на доставчика.
Не се занимавай с разни гаражни търговци, при тях ... гаранция франция+разправията за теб ако нещо се обърка в поръчката, или дадената част дойде дефктна.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напоследък сервизите са и търговци, та никой вече не иска да му носиш части които да монтира, а камоли да дава гаранция за тях и труд.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 23.04.2024 г. at 15:24, MimetoZdr написа:

Здравейте, 

Някой сблъсквал ли се с проблема - "Мудни" ламбда сонди на Хонда Сивик 2013г.

Скоро си взех кола и има много висок разход на гориво, след диагностиката излиза, че ламбда сондите са за смяна. Майстора ми каза да ги сменя за да се оправи разхода, но оригиналните са много скъпи, за горната ми даде цена 1000лв, а за долната 760лв.

 

Колежке, разходът е нещо много субективно. Дай отговори на няколко блиц въпроса преди да скачаш в тъмните дебри на хилядарките: 

  1. Колко е голям този завишен разход?
  2. Какъв е стилът ти на каране, както и обичайните външни условия маршрут, режим, трафик?
  3. С какъв пробег е колата?
  4. Къде зареждаш гориво?
  5. Равномерно ли работи колата?
  6. Качи една снимка на ауспуха да видим колко и дали е черен.

Не че нещо ама в момента времето е топло, двигателите загряват бързо. Сонди без подгрев вдигат грешки, не си споменала при теб да има такава. Аз съм карал със светещ чек от изгорял подгрев и чак толко не ми е скачал разхода. Голяма част от сондите са на Denso, брандирани като оригинални. Навремето взех пълен аналог на Denso само за около 200лв. и вече над 100 000км. работи.

Редактирано от HondaExplorer
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То ако светне чек заради сонда, колата минава в сервизен режим и все някак работи, но не е оптимално.

Но иначе, да нека има отговори на тез въпроси, за да не се окаже че авторката си мисли, че колата трябва да харчи 5 на 100, а в момента да е 8/10 на 100 градско.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...