Jump to content
spase

Проблем с шибидах.

Recommended Posts

Ти свали ли моторчето или това са снимки взети от нета?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм го свалял. През провисналата кора нямах добра видимост и не видях третия болт. Като развих двата и видях, че механизма не пада, реших че двигателя не може да се отдели и ще трябва да се сваля целия механизъм. За това си завих болтовете обратно. Снимките са от интернет, аз само две снимки правих за да видя къде се намира шестограма, но не станаха ясни и за това не съм ги качил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Третият болт е в средата виждат се ясно отворите, не знам с какъв Акорд си турър или седан но с какъвто и да си свалянето си е е...ло мамата. Не знам и как си успял да отвиеш двата болта те са за кръстата отверка но са мазани с течност против саморазвиване и е много тегаво ако не се свали или поне не се провисне тавана така, че да се работи спокойно. Механизма не можеш да го свалиш но то и не се налага достатъчно е само моторчето. Това което си ресетнал е временно решение проблема не е софтуерен а е механичен (решава се лесно). и аварийното затваряне е не с шестограм а е торкс 2.5 с него може да се затвори напълно без значение е дали е отворен или само повдигнат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Моето моторче ми

правеше проблеми от известно време. Работеше когато то реши и много ме дразнеше. Наложи се да взема втора ръка и го подмених, сега няма проблем. За целта  обаче отидох да ми свалят целия таван. Смяната е за 2мин. Оказа се, че старото моторче просто е със замърсени и клеясали четки и в следствие на това не правят добър контакт. След почистване вече е ок.

Редактирано от policeman
  • Харесвам 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Точно това е и проблема, тези моторчета нямат никакво натоварване и се използват много рядко и нямат абсолютно никакво износване, спича се от не работа за това една хубава промивка и намазване с подходящата смазка и е като ново. Съветвам колегите да не купуват защото няма никакъв смисъл, жалко, че не направих няколко снимки разглобено.

 

Редактирано от Митко Йотов
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Болтовете ги развивах с малко гедоре. Не беше голям зор да се развият.

За шестограма не споря как точно се казва, използвах от тези масовите комплекти, които се продават даже и в зеленчуковите магазини.:D В момента не се сетих, че в гедоре-то имам и такива накрайници, та с малкото ключе си вървеше трудничко.

Проблема се появи след като мих колата, но няма теч през уплътнението. Просто мих доста в купето. Накрая отварях люка за да изчистя и там. Затворих всичко веднага след като приключих и колата не беше ползвана 2 дни. След това се появи проблема.

До момента вече съм отварял 3-4 пъти и за сега няма проблем.

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано няма но ако пак се появи да не се плашиш, просто освободи тавана от едната страна така, че да ти е удобно и свали моторчето. Платката няма да пипаш а само промий и смажи мотора.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой има ли възможност да измери с колко см. се повдига люка при вертикално отваряне? Не го плзвам често и съм забравил, но имам съмнения, че преди 6г. като взех колата се отваряше повече. Мисля да пробвам процедурата с ресета. Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но принцип не се отваря много, аз нямам възможност да измеря защото колата е далече от мен в момента.

Но да продължа темата на колегата. Моторчето което реновирахме е на близък наш човек колата се намира в София, вчера разбрах, че люка пак е отказал което силно ме изненада защото няма причина да го прави пак. При натискане на бутона нещо цъкаше отзад на тавана като, че ли реле се опитваше да включи и явно има такова, не знам къде точно се намира но ако има такова ще го намерим и подновим защото то е следващото заподозряно. Същото като при климатроника не позволява да включи компресора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен се случи втори път, но сега при натискане на бутона за повдигане. Люка тръгна назад. По средата на хода натиснах копчето за затваряне, спря за секунда и после пак продължи да се отваря. Пак беше в неподходящо време и място. Опитах набързо с ресет процедурата, но не се затвори (не знам дали я направих както  трябва). Нямах време, затворих го ръчно и продължих. След 2 дни  направих първо ресет процедурата, без да го отварям преди това. Всичко си заработи нормално.

 

Предполагам, че проблема не е в моторчето, а е или в копчето за управление или в модула, може и да е слаба връзка в един от двата куплунга. Вероятно се подава грешна команда и се губи ориентация за реалното положение. Така мисля, защото при втората случка се чуваше цъкането на реле. Не е ясно обаче дали не е цъкало релето за отваряне при вече отворен люк.

Тези дни мисля да сваля копчето и да напръскам с контактен спрей.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го разучим, няма как да няма начин

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 1.05.2024 г. at 22:38, chus написа:

Някой има ли възможност да измери с колко см. се повдига люка при вертикално отваряне? Не го плзвам често и съм забравил, но имам съмнения, че преди 6г. като взех колата се отваряше повече. Мисля да пробвам процедурата с ресета. Благодаря.

Измерих го. IMG_0948.thumb.gif.805a07a067c76eb282142bc26e254349.gifНо може да не си играеш да го мериш. Може да се ориентираш по механизма от вътрешната страна. Ето така стои при повдигнато положение.IMG_0947.thumb.gif.f56e5494192427daccec4f2cb53862a8.gif

И така при затворено.IMG_0949.thumb.gif.7d0c767661f95adc3094b38b0317519b.gif

Преди 9 часа, Митко Йотов написа:

Ще го разучим, няма как да няма начин

 

Ще се разбере каква е причината. Вчера пак същата ситуация: натискам повдигане и отива назад. Разглобих и напръсках с контактен спрей връзките и от двете страни. Не можах да го ресетна, докато не го придвижих ръчно напред наколко сантиметра. След това го отварях и затварях сто пъти - всичко работи както трябва. Да видим дали е за постоянно или ще почвам да сменям елементи.

Редактирано от spase
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Малко развитие по темата:

Почти всеки ден отварям стъклата и люка (но не докрай) със комфорт модула още преди да стигна до колата. След като започне климатика да духа студено затварям стъклата и люка със бутоните. Никакъв проблем до сега.

Миналата седмица обаче след като отворих с копчето докрай (auto), не можах да затворя. Отново с ключето затворих няколко сантиметра и люка тръгна. Този път ресет не се наложи да правя- всичко си работеше нормално.

Може би в края се получава някакво заклинване, защото откакто напръсках куплунзите с контактен спрей не съм имал проблеми. Гресирах малко релсите с грес за спирачки.

Качвам снимки къде трябва да пробиете кората ако ви се случи да не се затваря люка и трябва да се затваря ръчно. Така няма да се налага откопчаване на кората. Разстоянието е приблизително около 12 сантиметра от двата предни ъгъла на задния плафон.

IMG_1015.thumb.jpg.85d8b22655570922e8e2c4ce8019a9cd.jpgIMG_1014.thumb.jpg.74eada33653b8165b777edd55ac3c8c4.jpgIMG_1013.thumb.jpg.28cb3ac74a556be9e01d8d43a352d90b.jpg

Редактирано от spase
  • Благодаря 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ех, ако бяха сложили на точното място 1 отворче с пласмасова околожка, колко добре би било за сервизен достъп.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Митко Йотов написа:

С комби ли си?

Не, седан.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...