spase 80 #1 Публикувано 3 Април Здравейте, На 1-ви април колата ми реши да се пошегува малко с мен. Реших да споделя с вас тази неприятна шегичка. Излизайки от работа, реших че ще използвам Комфорт функцията и ще отворя отдалече стъклата и шибедаха, докато вървя към колата. Натиснах дистанционното за отключване, видях мигането на мигачите, натиснах втори път и задържах няколко секунди. Стигайки до колата обаче се разочаровах. Нищо не беше се отворило. Качих се и отворих люка докрай. Потеглих и след 5 минутно пътуване спрях до един магазин. Люка отказа да реагира на натискане на копчето на тавана. Оставих го отворен за момента. След като се прибрах, започнах да правя нови опити да го затворя. С копчето на тавана, с дистанционното, с ключ в шофьорската врата... никаква реакция. Междувременно стъклата се вдигаха както си трябва. Предпазителя за шибидаха се оказа здрав. N 20 в купето от страната на шофьора. Нов неприятен момент настъпи, когато видях, че нямам сервизен отвор за ръчно затваряне на шибидаха (в сервизния комплект също нямам ключе). Тъй като нямам гараж, започнах да търся начин да стигна до моторчето. Свалих задния плафон, от там може да се види механизма, но не и да се стигне до него. Свалих двете задни дръжки на тавана. Свалят се като дръжката се отвори, от двете страни има едни капачета, те служат и като скобички. Вадят се с отвертка, след което металните пластинки вътре трябва да се съберат и дръжката излиза без усилие. След като се свалят дръжите, кората на тавана може да се издърпа надолу от страната на люка, също и от задния край. После през провисналата кора може да се бръкне от страната на люка и да се стигне до моторчето. Не е много удобно, но е достатъчно за да се стигне до механизма за да се затвори люка. За целта ще ви трябва шестограм 4-ка. Механизма се върти трудничко, ако шестограмчето е късичко. Може да се ползва и някое малко гидоре. В началото помислих, че моторчето и механизма са едно цяло и се отказах да се опитвам да го свалям. Затворих люка частично с шестограма. Опитах с копчето, започна да се движи напред но, остана леко повдигнат нагоре. Натиснах копчето за отваряне на люка и той отново се отвори и остана там. Затворих го малко ръчно и пак проба. При натискане на бутона за повдигане, вместо да се вдигне нагоре, люка се отвори нацяло и пак остана там. Нямах повече време, затворих го ръчно и се прибрах. Последва четене в интернет и търсене на възможна причина. Модула за управление (намира се на самото моторче) съдържа 2 релета, датчк на Хол и ECU. На следващия ден, когато вече бях пред нас реших да пробвам отново да го задвижа с копчето. Люка се задвижи и в двете посоки, но не спираше на точната позиция при затворено положение, нито при повдигнато положение. Намерих процедура за ресетване на модула, и след като го ресетнах всичко се оправи. Процедурата е следната: 1. Close driver’s door, leave it closed during the whole procedure. Затворете шофьорската врата, оставете я затворена през цялата процедура. 2. Turn ignition to LOCK (0). Завъртете ключа за запалването на LOCK (0). 3. Press and hold the tilt switch, and turn ignition to ON (II). Натиснете и задръжте превключвателя за повдигане на люка и завъртете ключа за запалване на (II). 4. Release the tilt switch, and turn ignition to LOCK (0). Освободете бутона за повдигане на люка и завъртете запалването на LOCK (0). 5. Repeat steps 3 and 4 four times. Повторете стъпки 3 и 4 ЧЕТИРИ ПЪТИ. 6. Check if the AUTO OPEN and AUTO CLOSE function still work. If they still work, the AUTO functions have not been cleared, go back to step 1. If AUTO functions have been cleared, go to step 7. Проверете дали функциите AUTO OPEN и AUTO CLOSE все още работят (става дума за автоматичното отваряне и затваряне докрай през копчето на тавана). Ако все още работят, функциите AUTO не са изчистени, върнете се към стъпка 1. Ако функциите AUTO са изчистени, преминете към стъпка 7. 7. Press and hold the moonroof open switch for at least 3 additional seconds after the moonroof is fully opened. Натиснете и задръжте превключвателя за отворен люк за поне 3 допълнителни секунди, след като люкът е напълно отворен. 8. Press and hold the moonroof close switch for at least 3 additional seconds after the moonrood is fully closed (tilted). Натиснете и задръжте превключвателя за затваряне на люка за поне 3 допълнителни секунди, след като люкът е напълно затворен (наклонен). 9. Confirm that the moonroof control unit is reset by using the moonroof AUTO OPEN and AUTO CLOSE function. Проверете нулирането на блока за управление, като използвате функцията АВТОМАТИЧНО ОТВАРЯНЕ и АВТОМАТИЧНО ЗАТВАРЯНЕ на люка. В случай на нужда, моторчето заедно с модула може да се свали. Държи се на три болта, а оста на редуктора е зацепена с едно зъбно колело. Прилагам малко снимки от интренет: Това е целия механизъм. Ето и снимки на моторчето от двете страни. На първата снимка се вижда къде е шестограма, с който може да се задвижва ръчно. 4 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1266 #2 Отговорено 3 Април Ти свали ли моторчето или това са снимки взети от нета? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spase 80 #3 Отговорено 4 Април Не съм го свалял. През провисналата кора нямах добра видимост и не видях третия болт. Като развих двата и видях, че механизма не пада, реших че двигателя не може да се отдели и ще трябва да се сваля целия механизъм. За това си завих болтовете обратно. Снимките са от интернет, аз само две снимки правих за да видя къде се намира шестограма, но не станаха ясни и за това не съм ги качил. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1266 #4 Отговорено 4 Април Третият болт е в средата виждат се ясно отворите, не знам с какъв Акорд си турър или седан но с какъвто и да си свалянето си е е...ло мамата. Не знам и как си успял да отвиеш двата болта те са за кръстата отверка но са мазани с течност против саморазвиване и е много тегаво ако не се свали или поне не се провисне тавана така, че да се работи спокойно. Механизма не можеш да го свалиш но то и не се налага достатъчно е само моторчето. Това което си ресетнал е временно решение проблема не е софтуерен а е механичен (решава се лесно). и аварийното затваряне е не с шестограм а е торкс 2.5 с него може да се затвори напълно без значение е дали е отворен или само повдигнат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1078 #5 Отговорено 5 Април (Редактирано) Моето моторче ми правеше проблеми от известно време. Работеше когато то реши и много ме дразнеше. Наложи се да взема втора ръка и го подмених, сега няма проблем. За целта обаче отидох да ми свалят целия таван. Смяната е за 2мин. Оказа се, че старото моторче просто е със замърсени и клеясали четки и в следствие на това не правят добър контакт. След почистване вече е ок. Редактирано 5 Април от policeman 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1266 #6 Отговорено 5 Април (Редактирано) Точно това е и проблема, тези моторчета нямат никакво натоварване и се използват много рядко и нямат абсолютно никакво износване, спича се от не работа за това една хубава промивка и намазване с подходящата смазка и е като ново. Съветвам колегите да не купуват защото няма никакъв смисъл, жалко, че не направих няколко снимки разглобено. Редактирано 5 Април от Митко Йотов 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spase 80 #7 Отговорено 8 Април Болтовете ги развивах с малко гедоре. Не беше голям зор да се развият. За шестограма не споря как точно се казва, използвах от тези масовите комплекти, които се продават даже и в зеленчуковите магазини. В момента не се сетих, че в гедоре-то имам и такива накрайници, та с малкото ключе си вървеше трудничко. Проблема се появи след като мих колата, но няма теч през уплътнението. Просто мих доста в купето. Накрая отварях люка за да изчистя и там. Затворих всичко веднага след като приключих и колата не беше ползвана 2 дни. След това се появи проблема. До момента вече съм отварял 3-4 пъти и за сега няма проблем. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1266 #8 Отговорено 8 Април Дано няма но ако пак се появи да не се плашиш, просто освободи тавана от едната страна така, че да ти е удобно и свали моторчето. Платката няма да пипаш а само промий и смажи мотора. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chus 13 #9 Отговорено 1 Май Някой има ли възможност да измери с колко см. се повдига люка при вертикално отваряне? Не го плзвам често и съм забравил, но имам съмнения, че преди 6г. като взех колата се отваряше повече. Мисля да пробвам процедурата с ресета. Благодаря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1266 #10 Отговорено 2 Май Но принцип не се отваря много, аз нямам възможност да измеря защото колата е далече от мен в момента. Но да продължа темата на колегата. Моторчето което реновирахме е на близък наш човек колата се намира в София, вчера разбрах, че люка пак е отказал което силно ме изненада защото няма причина да го прави пак. При натискане на бутона нещо цъкаше отзад на тавана като, че ли реле се опитваше да включи и явно има такова, не знам къде точно се намира но ако има такова ще го намерим и подновим защото то е следващото заподозряно. Същото като при климатроника не позволява да включи компресора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spase 80 #11 Отговорено 7 Май И при мен се случи втори път, но сега при натискане на бутона за повдигане. Люка тръгна назад. По средата на хода натиснах копчето за затваряне, спря за секунда и после пак продължи да се отваря. Пак беше в неподходящо време и място. Опитах набързо с ресет процедурата, но не се затвори (не знам дали я направих както трябва). Нямах време, затворих го ръчно и продължих. След 2 дни направих първо ресет процедурата, без да го отварям преди това. Всичко си заработи нормално. Предполагам, че проблема не е в моторчето, а е или в копчето за управление или в модула, може и да е слаба връзка в един от двата куплунга. Вероятно се подава грешна команда и се губи ориентация за реалното положение. Така мисля, защото при втората случка се чуваше цъкането на реле. Не е ясно обаче дали не е цъкало релето за отваряне при вече отворен люк. Тези дни мисля да сваля копчето и да напръскам с контактен спрей. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1266 #12 Отговорено 7 Май Ще го разучим, няма как да няма начин Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spase 80 #13 Отговорено 8 Май (Редактирано) На 1.05.2024 г. at 22:38, chus написа: Някой има ли възможност да измери с колко см. се повдига люка при вертикално отваряне? Не го плзвам често и съм забравил, но имам съмнения, че преди 6г. като взех колата се отваряше повече. Мисля да пробвам процедурата с ресета. Благодаря. Измерих го. Но може да не си играеш да го мериш. Може да се ориентираш по механизма от вътрешната страна. Ето така стои при повдигнато положение. И така при затворено. Преди 9 часа, Митко Йотов написа: Ще го разучим, няма как да няма начин Ще се разбере каква е причината. Вчера пак същата ситуация: натискам повдигане и отива назад. Разглобих и напръсках с контактен спрей връзките и от двете страни. Не можах да го ресетна, докато не го придвижих ръчно напред наколко сантиметра. След това го отварях и затварях сто пъти - всичко работи както трябва. Да видим дали е за постоянно или ще почвам да сменям елементи. Редактирано 8 Май от spase 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spase 80 #14 Отговорено 26 Юни (Редактирано) Малко развитие по темата: Почти всеки ден отварям стъклата и люка (но не докрай) със комфорт модула още преди да стигна до колата. След като започне климатика да духа студено затварям стъклата и люка със бутоните. Никакъв проблем до сега. Миналата седмица обаче след като отворих с копчето докрай (auto), не можах да затворя. Отново с ключето затворих няколко сантиметра и люка тръгна. Този път ресет не се наложи да правя- всичко си работеше нормално. Може би в края се получава някакво заклинване, защото откакто напръсках куплунзите с контактен спрей не съм имал проблеми. Гресирах малко релсите с грес за спирачки. Качвам снимки къде трябва да пробиете кората ако ви се случи да не се затваря люка и трябва да се затваря ръчно. Така няма да се налага откопчаване на кората. Разстоянието е приблизително около 12 сантиметра от двата предни ъгъла на задния плафон. Редактирано 26 Юни от spase 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Митко Йотов 1266 #15 Отговорено 26 Юни С комби ли си? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6162 #16 Отговорено 26 Юни Ех, ако бяха сложили на точното място 1 отворче с пласмасова околожка, колко добре би било за сервизен достъп. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
spase 80 #17 Отговорено 27 Юни Преди 10 часа, Митко Йотов написа: С комби ли си? Не, седан. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове