Jump to content
vyrbanov

Джанти

Recommended Posts

Здравейте.Извинявам се ако темата вече е обсъждана.Притежавам ЦРВ3 което е с джанти и гуми 225/65/17.Имам желание да си закупя втори чифт-едните да са с летни другите със зимни.Моля за съвет дали да си взема 18ц  за да я повдигна леко или пак 17ц.-кое е най удачно?Предварително благодаря за мненията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-големият цолаж джанти означава по-нископрофилни гуми.

Целта е да се запази оригиналният външен диаметър на протектора на гумите, за да не се променят характеристиките на колата.

Не се повдига и сваля с гуми.

Поиграй си с някой "калкулатор за гуми" и си прецени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

При 18ки почваш да усещаш всяка неравност по пътя.

 За повдигането заводски от земята до горната точка калник отзад трябва да са 81-82 см с 17ки.

Така трябва и   да е отпред.

Screenshot_20231102-113504_Viber.thumb.jpg.b4f333aacf05a75c6503dcec7d03dd25.jpg

 

 

 

Всичко друго измерено е умора и слегнали пружини.

Моята я повдигнах с нови пружини  подсилените купени тук от форума,има тема.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, то и с 18-ки  трябва да е така - такива сантиметри имам в предвид ....

Но , един въпрос към  питащия : защо ще се набиваш с 4 излишни джанти 18-ки и колко ще спестиш евентуално... ?

Апропо - да не се набутваш за демонтаж монтаж два пъти в годината.... Ми той е около 20 лева на смяна, но така и така ,на 6 месеца е хубаво да направиш баланс на гумите , та не знам какво ще икономисаш...И да си купуваш втори комплект джанти на 15 годишна кола , е безумие...

Ако обаче си решил да минаваш на 18-ки , вече е друг момента..!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за съветите.Мислех за 18ки-225/60/18,но явно ще остана на 17ки-225/65/17.За момента съм с размерите от снимката на колегата CARPERA.Благодаря за отделеното време.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Прецени си къде, колко и как караш.

Ако си спокоен водач (то и жипката не предлага друго) и не шофираш в гранични на сцеплението режими, на мода са всесезонните гуми.

Слагаш нови и за 3 години стигат, без да менкаш нищо пролет/есен. Ако нещо се случи по наще кратери - прави се.

Аз винаги съм имал 2 сета на колите си (със здрави джанти) и нито съм кривил нещо, нито са падали баланси, та си ги менкам сам.

2 сета си делят километрите и изкарват повече като години, но и си стареят, ако не се съхраняват прилично.

225 / 65 /17 е като 225 / 60 / 18.  Разликата в % височина на борда не е голяма, но зависи и каква товароносимост ще избереш, за да не вози по-твърдо от стоковият размер.

Ето ти типоразмери за гуми / джанти подходящи твоята кола: https://www.wheel-size.com/size/honda/cr-v/2009/

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също винаги съм имал по 2 сета и затова искам пак да си взема втори.Карам на седмица 500-600км без значение на времето,затова държа летните да са летни,а зимните -зимни.Колата не се товари,кара се нормално не в обороти.Просто имах желание ако може да я повдигна леко без да прибягвам до подложки.Благодаря на всички  за мненията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
7 hours ago, Emicha said:

Е, то и с 18-ки  трябва да е така - такива сантиметри имам в предвид ....

Но , един въпрос към  питащия : защо ще се набиваш с 4 излишни джанти 18-ки и колко ще спестиш евентуално... ?

Апропо - да не се набутваш за демонтаж монтаж два пъти в годината.... Ми той е около 20 лева на смяна, но така и така ,на 6 месеца е хубаво да направиш баланс на гумите , та не знам какво ще икономисаш...И да си купуваш втори комплект джанти на 15 годишна кола , е безумие...

Ако обаче си решил да минаваш на 18-ки , вече е друг момента..!

 

Като купих моята взех и един 17ки за зимата, че дойде със 19ки и летни гуми. Купих зимни гуми и отидох до една от големите вериги гумаджийници в града със 17те и новите гуми в багажника (на 17те имаше стари гуми) и да махнат старите гуми да сложат новите и да ги балансират ме удрънкаха малко над 150лв, а даже и не са ги махали и сваляли от колата. Със сигурност ще има места които ще го направят и по-евтино, но в момента съм с два комплекта 17ки (летни и зимни) както и винаги съм бил със старите ми коли. Едно, че гумите изкарват повечко време и второ, че не чакам пред гумаджийници ред да ми сменят гумите, а за 10тина минути пред гаража си ги сменям когато си преценя.

А иначе към автора - ако там където караш пътищата са добре със хубав асфалт слагай 18ки (само заради визията) ако ли не стой си на 17ки, че става като каручка. Докато бях със 19те имах чувството, че карах напарво по джанти..

Редактирано от Chokoo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За "каруцарското" усещане са важни 2 фактора: товароносимост на гумата и налягане в нея.

И с 2-та масово се прекалява, щот била нископрофилна.

Колата ми тежи 1,9 тона.

Летните ми са 245 / 45 / 18, а зимните 235 / 50 / 17. С никои от тях не вози като каруца, просто с летните е по-стабилна траекторията и във виражите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@ceco_accord

Само че ти не   караш CRV 3  а Legend.

Това за налягането да,като кажа на гумаджията че искам 2.1 бара да е гумата ме гледа като извънземно и се хили,когато му покажа че на вратат на табелката пише толкова се чеше по главата.

Последният път ги бяха надули на 2.9 бара,една пломба ми падна.

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, Chokoo написа:

.....  Купих зимни гуми и отидох до една от големите вериги гумаджийници в града със 17те и новите гуми в багажника (на 17те имаше стари гуми) и да махнат старите гуми да сложат новите и да ги балансират ме удрънкаха малко над 150лв, а даже и не са ги махали и сваляли от колата..... 
 

 Имал - дал... 

На "Големите" гумаджийници, това им е работата - да взимат двойно и тройно, като има кой да им плаща. 

Дали услугата която предлагат, отговаря на съответната цена за нея, е много спорно. 

Не че като спуках гума преди 2 години през ноща, не си платих като поп 80 лв., за сваляне, демонтаж, лепенка, монтаж, баланс и качване, ама нямах в случая алтернатива. 

Иначе си имам гумаджия, който за смяна летни/зимни и обратното, на 18-ки ми взима 60 лв., за всичките неща около смяната. 

Та това е. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

"Големите" гумаджии искат да си купиш гуми от тях. Когато отидеш със собствени гуми не се радват, защото не им правиш оборот, а само им създаваш работа. За тази работа "дерат" яко.

Това при мен, на острова, ама сигурно и в България е така.

 

Всъщност, когато си купиш гуми от тях пак "дерат", ама го замаскират като "оферта" - "Монтажа, вентила и баланса влизат в цената на гумата". Дрането пак си го плащаш, ама не бие на очи.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Всеки требе да папка, дори някои да работят с "въздух под налягане". ;)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...