Jump to content
JapCar

Ще имам Сивик 9, вероятно и въпроси.

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Изтеглих с 50мл. спринцовка 250мл антифриз от разширителя и го добавих в радиатора. Той се напълни до горе, а в разширителя стана на MAX... (бях споменал, че беше доста над MAX)

Сложих малко във фризера, не замръзва на -15гр. Прозрачен е не е мътен, но под някакъв ъгъл на слънцето, синьото има лек зеленикав оттенък...

Снимах и капачката и вероятно има проблем. По моите разбирания, от опит, клапанчето трябва да прилепва от някаква слаба пружинка вътре, а то се мандахерца свободно... Някой може да провери дали съм прав...

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капачката изглежда нормално. Ако те притеснява малката гумичка в центъра, и при мен е така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 52 минути, spase написа:

Капачката изглежда нормално. Ако те притеснява малката гумичка в центъра, и при мен е така.

Така висяща свободно, каква роля играе...? Тя си виси, кое я кара да затвори при вдигане на налягането бавно, за да се създаде налягане в системата?

Нека и друг да погледне...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
On 5/31/2024 at 3:09 PM, JapCar said:

Изтеглих с 50мл. спринцовка 250мл антифриз от разширителя и го добавих в радиатора. Той се напълни до горе, а в разширителя стана на MAX... (бях споменал, че беше доста над MAX)

Сложих малко във фризера, не замръзва на -15гр. Прозрачен е не е мътен, но под някакъв ъгъл на слънцето, синьото има лек зеленикав оттенък...

Снимах и капачката и вероятно има проблем. По моите разбирания, от опит, клапанчето трябва да прилепва от някаква слаба пружинка вътре, а то се мандахерца свободно... Някой може да провери дали съм прав...

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Така си е капачката и работи.

Screenshot_20240601-173257_Gallery.thumb.jpg.e0a52d328cd86164db1f9b99f947f5f9.jpgScreenshot_20240601-173241_Gallery.thumb.jpg.f0e443244a83ccd143c2fdd134d8312a.jpg

Тук е обяснено работата на двата клапана капачка.

https://forums.hondabg.com/topic/105719-обезвъздушаване-и-работа-на-охладителната-система/

Редактирано от CARPERA
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 36 минути, CARPERA написа:

Така си е капачката и работи.

Тук е обяснено работата на двата клапана капачка.

https://forums.hondabg.com/topic/105719-обезвъздушаване-и-работа-на-охладителната-система/

Прочетох, но аз знам как работи системата и капачката, за това ми е странно, че малкото клапанче стои отворено... Как ще се създаде налягане, та да изпусне през големия клапан..., освен клапанчето да е леко (да плува във вода) и разширявайки се водата, когато го стигне, го повдига и го затваря...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как точно работи. Вероятно малкото клапанче плува . Когато двигателя загрява и нивото се покачва, малкия клапан се затваря. След стигане на необходимото налягане се отваря големия. Течноста отива в казанчето. Когато се охлади и започне да се свива, малкия клапан се отваря и течноста се връща в радиатора. Няма как един клапан да се отваря в двете посоки, веднъж при налягане, втори път при вакуум. За това са 2 клапана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 2 часа, spase написа:

Не знам как точно работи. Вероятно малкото клапанче плува . Когато двигателя загрява и нивото се покачва, малкия клапан се затваря.

Добре де, всички, които знаят как работи тази система, казват същото, а кой е казал, че единия се отваря в двете посоки? Големият е ясно, че поддържа налягането.

Казвам, че на някои капачки малкото клапанче за всмукване е затворено предварително с много слаба пружинка и вакуумът го отваря...

Предположих, че плува и антифриза го затваря при покачване, пробвах в чаша с вода, не плува..., освен в антифриз да плува, заради по-високата плътност евентуално...

Щом и други твърдят, че и при тях клапанчето е свободно, значи не е неизправност и системата работи..., само ми е странно как работи... Обичам да си обяснявам нещата... Тръгнах да изследвам тези неща, заради подозренията, че гори антифриз, заради големия конденз от ауспуха, но при коли с този проблем, системата надува много  и маркучите и изхвърля антифриз от радиатора, но при мен го няма, а може и пропускът да е мнооого малък..., ще си покаже.

На всички други коли до сега, капачката с клапаните е на разширителния съд и той е свързан с два маркуча към системата и си е под налягане...

 

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Имам усещането, че се дразниш. За това ще напиша следните три неща и повече няма да казвам нищо:

1. Капачката ти изглежда нормално. Дали работи нормално - не знам.

2. Метода за обезвъздушаване със стоенето на наклон го написах, защото на мен ми се се случвало системата да не може да се самообезвъздуши.

3. Ако има загуба на антифриз и не се виждат течове от радиатор и маркучи, не значи че антифриза се изгаря. Има още едно място където може да се губи, като това не се вижда.

Редактирано от spase

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 4 часа, spase написа:

Имам усещането, че се дразниш. 

Хубава работа..., въобще не се дразня, даже е хубаво когато има много мнения/коментари...

(Дразня се единствено, когато някой пита нещо и се появи коментар-  първо смени всички консумативи с нови, ама оригинални и ако не се оправи, ще го мислим... или пък тъпото - по- добре иди на сервиз, все едно питащия е малоумен и сам няма да се сети, ако не намери съвет/помощ..., или пък когато няма обратна връзка, как се е справил с проблема за който е питал...)

За 1. Разбрах, че капачката на всички изглежда така.

2. Как разбра и защо ти се наложи обезвъздушаване? Нямам прегряване, няма течове, освен многото конденз, само неравномерно разпределение- в разширителя  доста над MAX, а в горното казанче на радиатора доста ниско, сравнено с което показвате...

3. Не разбрах- "Има още едно място където може да се губи, като това не се вижда."

Таа, въпреки, че пиша обширно и се повтарям  (имам време бол), радвам се на всякакви мнения...

Редактирано от JapCar
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 51 минути, ceco_accord написа:

Цецо, разбрах, че на всички капачките са така..., вероятно досаждам с въпроса- как работи, кое затваря висящото клапанче, за да направи налягане...?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Висящите клапанче е най обикновен възвратен клапан,който се затваря при минимален натиск на течността и отваря при минимален вакуум. При теб нямаш никаква загуба на течност, тя просто не се връща всичката обратно и остава в приливника над нивото. Ти сам си написал, че е много трудно да видиш там нивото поради лошото му местоположение. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 28 минути, vespa написа:

Висящите клапанче е най обикновен възвратен клапан,който се затваря при минимален натиск на течността и отваря при минимален вакуум. При теб нямаш никаква загуба на течност, тя просто не се връща всичката обратно и остава в приливника над нивото. Ти сам си написал, че е много трудно да видиш там нивото поради лошото му местоположение. 

То е ясно че затваря при минимален натиск, но от къде се взима този натиск, като то не плува във вода, та да се издигне и затвори, а не ми се занимава да проверя, дали в антифриз плува, за да затвори...

Нивото виждам, като пускам пръчка с крушка, захранена от акумулатора отзад...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В охл. с-ма се създава налягане 1до 1.6атм./френските чикии повече/.Това налягане като загрее избутва клапанчето да затвори горе,а като загрее и дойде много налягането , течността отива в разш. казанче.Като изстине колата се създава вакуум и една част се връща в радиатора.В японските коли охл. с-ма е по-проста и ефективна-в разш. казанче течността отива при загряване , а при повечето европейски я върти постоянно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 13.05.2024 г. at 8:39, ihtiandar написа:

И аз се оглеждам за този модел с 1.8бензин.Та интересуват ме някои неща и ще съм благодарен ако знае някой.Този ДВГ газифицира ли се и как се държи като разход и динамика.Окачването отзад на греда ли е и ако е,как е возията,защото всички казват твърдо.

Имам фейсов на 89 000 км докаран от мен, ама и цената е хубава иначе из БГ бол с очукани...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото, антифриза ти изглежда много мътен, вчера погледнах моя заради теб, цветът му е доста по ясен без тази мътилка, която е при теб.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 21 часа, ihtiandar написа:

Това налягане като загрее избутва клапанчето да затвори горе,а като загрее и дойде много налягането , течността отива в ...

Работата на системата е ясна на всички, въпросът е само за клапанчето, само от техническо любопитство...

При висящо, отворено клапанче, "налягането" от всичките му страни е еднакво. Как така това "налягане" решава да избута клапанчето точно в посока затваряне?

Да не говорим, че преди да затвори, налягане няма, системата до този момент е отворена. Разширяването на течността я избутва нагоре, но прави налягане, чак след затваряне на клапанчето...

Накратко- налягане не може да затвори клапанчето, единственото обяснение е, че ако е леко, "плува" и течността достигайки го, го издига/затваря. Чак тогава налягането се повишава и го притиска още повече. При достигане на 1 бар, отваря големия клапан и излишната течност отива в разширителя...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 47 минути, paruchev написа:

Между другото, антифриза ти изглежда много мътен.

Да, мътен е, но не много, така изглежда на снимката...

Може да не е сменян никога, но това не обяснвва нещата за които говорим. Ако допуснем заради многото конденз от ауспуха ( от където тръгна въпроса), че в такт всмукване, дърпа антифриз в цилиндъра и после го издухва в ауспуха, тогава би трябвало в такта сгъстяване, да "духа" в охл. система и да се видят последствията.

Единственото обяснение е, ако пропускът е изключително малък и не дава известните ефекти- пресичане на маслото, бял пушек от ауспуха, издуване на маркучите, изхвърляне на течност...

Всъщност, при тоя вид система, ако пропускът е малък, излиза си в разширителя, който не е херметичен, т.е. не е под налягане и никога няма да вдигне налягане, че да издуе маркучите, както в другия вид системи, където разширителя е под налягане (свързан с два маркуча)...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, JapCar написа:

Да, мътен е, но не много, така изглежда на снимката...

Може да не е сменян никога, но това не обяснвва нещата за които говорим. Ако допуснем заради многото конденз от ауспуха ( от където тръгна въпроса), че в такт всмукване, дърпа антифриз в цилиндъра и после го издухва в ауспуха, тогава би трябвало в такта сгъстяване, да "духа" в охл. система и да се видят последствията.

Единственото обяснение е, ако пропускът е изключително малък и не дава известните ефекти- пресичане на маслото, бял пушек от ауспуха, издуване на маркучите, изхвърляне на течност...

Всъщност, при тоя вид система, ако пропускът е малък, излиза си в разширителя, който не е херметичен, т.е. не е под налягане и никога няма да вдигне налягане, че да издуе маркучите, както в другия вид системи, където разширителя е под налягане (свързан с два маркуча)...

По-късно ще ти направя клип на ауспуха при изминати 4 км. и работа на място как се държи да си сравниш за теб, не помня твоята на колко км беше, моята е на 89 000 км

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На около 180х. е...

След около 5км градско, като я вкарам в гаража, преди да изгася форсирам два пъти и под ауспуха става мокро... След дълъг път не съм пробвал...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам никакъв конденз отзад, нито при 4 км, нито при 10 км градско, даже едва чух от коя страна ми е ауспуха, та кляках....

IMG_1932.jpeg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 27 минути, paruchev написа:

Нямам никакъв конденз отзад, нито при 4 км, нито при 10 км градско, даже едва чух от коя страна ми е ауспуха, та кляках....

След форсиране на място ли?

Нали за това казвам, че е различно от всички други коли и за това взех да се вторачвам...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е двигателят е 1.8 i-vtec

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 23 часа, JapCar написа:

След форсиране на място ли?

Нали за това казвам, че е различно от всички други коли и за това взех да се вторачвам...

След 4 форсирания на място до 4000 оборота никакъв конденз ето и от днес, даже сега е по баир нагоре и изминати 10 км

IMG_1955.jpeg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Емо, знаеш причините за образуване на конденз - студени тръби на генерацията и голяма прииждаща жега в тях.

Това може да те наведе на някои размисли.

От антифриз няма как да е, но имаш ли катализатор, или нещо са сложили там?

Сивика на синковеца няма катил, но си има резонаторче + конденз.

Чак като твоята не плюе, но ръждасва, щот и масълце не гори.

IMG_20240607_172927.jpg

IMG_20240607_172953.jpg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 41 минути, ceco_accord написа:

Емо, знаеш причините за образуване на конденз - студени тръби на генерацията и голяма прииждаща жега в тях.

Всеки знае причината за конденз, но в тези жеги не се връзва...

Катализатор има, но колко е годен не знам, защото веднъж , когато още не бях карал извънградско, светна чека P0420, нещо катализатор/втора сонда, нулирах и после не се е появявала.

Когато намеря някой да форсира, аз ще направя клип на "душа"... :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

обади се да дойдем на баня, да не хабиш водата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 16 минути, paruchev написа:

обади се да дойдем на баня, да не хабиш водата

Ще я събирам в легенЯ и после обратно вътре... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сутринта 5км, престой 3ч, връщане и пред гаража... На празен ход няма нищо, но при форсиране...

Видеото е 14 сек и около 60MB и не мога да го кача, защото разрешава до 16MB...

Опитах онлайн Video cutter, но не знам дали се вижда нещо...

https://www.canva.com/design/DAGHi4_2TwU/hp6Il-V6O_RFDv2zyBms1A/edit?ui=eyJFIjp7IkE_IjoiSCJ9LCJHIjp7IkEiOnRydWV9fQ

Взимайте чадърите...

 

Извън тази тема: този фар за мъгла, който се вижда на видеото , не свети, не знам има ли крушка, защото на някои коли има само един... Левият свети.

Някой знае ли как се сваля?

 

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не ми дава да видя, но щом пръска не е наред нещо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 37 минути, paruchev написа:

Нищо не ми дава да видя, но щом пръска не е наред нещо.

Нищо ли не се вижда...? 

Качих го в Тубата, да опитаме пак...

На пр. ход няма, но при 2-3 форсирания изхвърля доста и спира...

 

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Сега се вижда.

Звукът е нормален, но си храчи. :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Абе и звукът не е като на моята, то верно, че има голяма разлика в километража между двете, ама твоята си пикае , при мен и капка няма. За какъв фар за мъгла питаш за отзад ли? Ако е за него - има си крушка сменя се отдолу. Сега прочетох, само левият свети.

Редактирано от paruchev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 2 минути, paruchev написа:

 За какъв фар за мъгла питаш за отзад ли? Ако е за него - има си крушка сменя се отдолу.

Червеният, който се вижда на видеото.

Какво значи отдолу? Има достъп, ако вляза в канала ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ти трябва канал, само от шофьорската врата свети, четете ги тези упътвания :)

IMG_1970.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, paruchev написа:

Не ти трябва канал, само от шофьорската врата свети, четете ги тези упътвания :)

Не съм стигнал до упътванията.., то всичко друго ми е наред, та да имама време да чета...

Какво искаш да кажеш с "само от шофьорската врата свети"?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че като застанеш отзад сало в ляво свети за мъгла, от дясно не.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тая кола да не и е изпразнен катализаторът.От това пикае.

Редактирано от ihtiandar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз това питах.

Друг вариант е да е с експериментален водородно хибриден двигател. Той така отделя вода.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, paruchev написа:

Че като застанеш отзад сало в ляво свети за мъгла, от дясно не.

Допусках, че може да е така, но защо и там има капак отдолу на картинката, която си дал?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...