Steve Vai 5 #1 Публикувано 13 Февруари Здравейте! Както си личи от заглавието на темата, въпросът ми е свързан със смяната на веригата! Става въпрос за новозакупено crv 3 ген. , буквално е от днес! Предстои ми обслужване, ще сменя всички течности, масла, филтри и т.н Забравих да напиша, става въпрос за 2.0 бензин, ръчка. Въпросът ми е , ако двигателя работи перфектно, няма специфични шумове от верига, обтегачи, но не съм сигурен за реалния пробег, трябва ли превантивно и задължително да сменя верига, обтегачи и т.н ? Или се сменя само когато прояви някакви звукови или други симптоми, без значение на колко км , ще ги прояви ? Има ли някакъв стандарт, че на едиколко си километра има задължителна смяна на верига, както е при адренажните ремъци? Добре ли е да регулирам и клапаните превантивно, въпреки, че мотора работи чудесно? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chavdu 734 #2 Отговорено 14 Февруари (Редактирано) В никакъв случай не сменяй веригата, ако няма симптоми. При правилна поддръжка имат огромен ресурс и няма никакъв шанс да се скъсат без преди това да са плакали хиляди км, че са за смяна. Същото важи и за водната помпа. Аз до сега на моя бензинова Хонда ( а са над 5) не съм сменял нито верига нито водна помпа и не ми се е налагало да го правя, но за сметка на това около мен е имало случаи на сменени водни помпи, които имат много по-малък ресурс от заводските и се налага тяхната повторна смяна. Та с две думи съм твърдо против превантивната смяна на твоята верига. Не е ясно какво менте ще сложиш, ако не вземеш оригинални части от Бултрако и има шанс дори да избодеш очи, вместо да изпишеш вежди. Клапаните задължително ги регулирай. Редактирано 14 Февруари от chavdu 3 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6018 #3 Отговорено 14 Февруари Ако веригата е "тръгнала", дори и да не се чува (което е в краен, но продължителен стадии) има начин как да се разбере по косвени данни в работата на мотора чрез оригинален тестер. Но както се казва "Не закачай куче което спи". Клапани и всички течности провери, поне на ниво и нужните параметри. Има уреди за мерене градусите на антифриз и влага в спирачната течност, макар че тя е добре да се подменя през 3 години. За масло ДВГ е ясно - ново. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #4 Отговорено 14 Февруари (Редактирано) Здравей колега @Steve Vai за да се разбере една верига дали е за смяна се проверява. В ръководството на всеки модел пише как. https://omanual.ru/Honda/CR-V/3/ Хубаво е майсторите да прочетат тез ръководста,не го правят. Това да се чува една верига,е вече крайно разтегната. В това ръководство за 3ген си пиши точно и ясно. Има ревизионен отвор през който се вижда оптегача и единия плъзгач който притиска веригата. https://omanual.ru/Honda/CR-V/3/ru/html/000000000001318.html По това колко оптегача е разтегнат се съди за състоянието на веригата. Ето какво пише в ръководството. Ето сменена верига оптегач и плъзгач. Ето разтегнат оптегач следователно верига за смяна. Това че мотора работи чудесно,не значи че не трябва да се проверават клапани,прови се през определен пробег. Клапани се проверяват на40-50хил пробег,при мотор на газ между 25-30хил км. Антифриз се сменя с оригинален на Honda както ,масло скоростна кутия и масло заден диференциал също с такива на Хонда,има хубава тема за това. Според мен спиречна течност се сменя изцяло ,защото тези уредчета за мерене показват състояниет и само в казанчето ,а долу в апартите е в пъти по-зле. Имаш пистов ремък и оптегач които също са консуматив. Термостат също е хубаво да се смени,с годините той старее и не отваря и затваря така бързо. Масло двигател 0w20или 0w30 пуписано е доста за това. Доста теми има в раздела за обслужване на 3ген дават добра информация. Верига и нужните елементи тук в Бг са с 300% надценка,при желание човек сам може да си ги внесе. Редактирано 14 Февруари от CARPERA 2 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Steve Vai 5 #5 Отговорено 14 Февруари (Редактирано) Колеги, благодарен съм за изчерпателните отговори! Абсолютно се ориентирах в ситуацията! Мисля да я закарам в Бултрако Пловдив и да направя всичко, което препоръчахте! Ще им кажа да ревизират и веригата и от там ще се решава какво правим, сменяме или не. Исках оферта за смяна на масло и там бяха написали масло 5w40 , при това положение ще изискам 0 w 20 или 30. Друго притеснително по джипа излезе, при пълен ляв и пълен десен ми притриса и вибрира, подозирам , че е диферинциал! Чел съм, че е хроничен проблем и в много от случаите се оправя със смяната на маслото му, дано и при мен да стане така, ако излезе, че е от диф-а . След смяната веднага ли да очаквам резултат или трябва да се покара, а даже съм чувал, че след 200-300км след първата смяна се прави и втора смяна и тогава притрисането изчезва? Редактирано 14 Февруари от Steve Vai Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #6 Отговорено 14 Февруари (Редактирано) Препоръчвам ти да не ходиш в Бултрако няма да ти проверят веригата по описания начин. Ако те са ти препоръчали масло 5w40 бягай от там,те не искат да го бъде този двигател. Хубаво масло за двигател може да вземеш тук от общите поръчки,както и оригинални за местата които ти споменах. За задния диференциал там е Honda DPS F 1.2 л ти трябват, да след като се смени трябва да се покара. Това притрисане не е хроничен проблем просто никой там не е сменял масло на необходимите км пробег преди теб. Ако така е подържана ,смени и всички течности и масла с каквито трябва. В Пловдив има майстори които са добре запознати с Хонда,има и тема за това. Моите фаворити за масло двигател Има ги налична при момчето организиращо общите поръчки. https://obshtiporachki.online/ Редактирано 14 Февруари от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Steve Vai 5 #7 Отговорено 14 Февруари (Редактирано) Добре де , дойте ми координатите на добрите майстори- хондаджии в Пловдив, да се свържа и да знам, че ще направят всичко като хората и ,че ще сложат правилните консумативи! Не знам как става с общите поръчки, маслото за дифа и скоростите ще ги взема оригиналните!Искам да знам, че като отида при този майстор ще направи всичко както трябва и ще сложи това, което трябва. Препоръчайте ми хора за Пловдив , защото ми е по-близо. В Бултрако като ги питах за 0w20 ми казаха, че ако го сложа това масло, за 5000 км ще го изгори и , че е за турбинирани двигатели! Споделих по телефона с тях и за друг проблем, лампата за еърбега ми свети! За мен това е голям проблем, защото в момента нямам никаква безопастност! Четох за кампания на Бултрако, която сменя модула безплатно, моята не попада в нея, защото са минали 15 год от гаранцията на съответния модул! Казаха ми, че модула струва около 1000лв и се, чака за него 1, 2 год. Остава ми да се моля тази лампа да не е от него и причината да е по- безобидна. Редактирано 14 Февруари от Steve Vai Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #8 Отговорено 14 Февруари (Редактирано) Моля чети и влизай в линковете които са постнати. https://obshtiporachki.online/ Това е сайт в Бг има телефон може да се поръчва през него или по телефона ,има всички оригинални масла и течности. Цените са много добри. Ето тук го има телефона на момчето https://forums.hondabg.com/topic/120095-обща-поръчка-на-масла-от-ato24de-до-7-ми-февруари/ Може да не звъниш вече в Бултрако да слушаш простотии. Може да сложиш сега 0w30 и да видиш как го гори,сменяш на макс 8хил км,важно е и хубавия маслен филтър,за мен това са Mann610/6 или оригинален. Да кажат колегите за майстор от Пловдив едни който го хвалят е този. Редактирано 14 Февруари от CARPERA Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Steve Vai 5 #9 Отговорено 14 Февруари Преди 6 часа, CARPERA написа: Моля чети и влизай в линковете които са постнати. https://obshtiporachki.online/ Това е сайт в Бг има телефон може да се поръчва през него или по телефона ,има всички оригинални масла и течности. Цените са много добри. Ето тук го има телефона на момчето https://forums.hondabg.com/topic/120095-обща-поръчка-на-масла-от-ato24de-до-7-ми-февруари/ Може да не звъниш вече в Бултрако да слушаш простотии. Може да сложиш сега 0w30 и да видиш как го гори,сменяш на макс 8хил км,важно е и хубавия маслен филтър,за мен това са Mann610/6 или оригинален. Да кажат колегите за майстор от Пловдив едни който го хвалят е този. Много благодаря,колега! Много ценни съвети и насоки! Благодаря и за препоръката за майстор, но за съжаление се оказа зает до март, може само да я прегледа другата седмица! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 777 #10 Отговорено 14 Февруари Ходи да ти регулират клапаните и им кажи да ти засекат белезките на валовете, ако са мръднали тогава мисли за смяна на верига, в зависимост от отклонението. Както му се казва с един удар, два заека. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #11 Отговорено 14 Февруари @Rakeem При R20A2 вала е един и зъбното колело горе е едно,за кои белези говориш. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rakeem 777 #12 Отговорено 14 Февруари (Редактирано) Колянов и разпределителен. Едит: все тая колко са разпределителните, засечката се прави спрямо коляновия. Редактирано 14 Февруари от Rakeem 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CARPERA 1541 #13 Отговорено 2 Март Ревизиония отвор под който се нямира оптегача е непосредствено до PCV клапана. От ляво на двигателя,малко по нодолу. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове