Jump to content
Steve Vai

Да сменям ли задължително верига?

Recommended Posts

Здравейте!
Както си личи от заглавието на темата, въпросът ми е свързан със смяната на веригата! Става въпрос за новозакупено crv 3 ген. , буквално е от днес! Предстои ми обслужване, ще сменя всички течности, масла, филтри и т.н Забравих да напиша, става въпрос за 2.0 бензин, ръчка. Въпросът ми е , ако двигателя работи перфектно, няма специфични шумове от верига, обтегачи, но не съм сигурен за реалния пробег,  трябва ли превантивно и задължително да сменя верига, обтегачи и т.н ?   Или се сменя само когато прояви някакви звукови или други симптоми, без значение на колко км , ще ги прояви ? Има ли някакъв стандарт, че на едиколко си километра има задължителна смяна на верига, както е при адренажните ремъци? Добре ли е да регулирам и клапаните превантивно, въпреки, че мотора работи чудесно? 
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако веригата е "тръгнала", дори и да не се чува (което е в краен, но продължителен стадии) има начин как да се разбере по косвени данни в работата на мотора чрез оригинален тестер.

Но както се казва "Не закачай куче което спи". ;)

Клапани и всички течности провери, поне на ниво и нужните параметри. Има уреди за мерене градусите на антифриз и влага в спирачната течност, макар че тя е добре да се подменя през 3 години. За масло ДВГ е ясно - ново.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравей колега @Steve Vai  за да се разбере една верига дали е за смяна  се проверява.

В ръководството на всеки модел пише как.

https://omanual.ru/Honda/CR-V/3/

Хубаво е  майсторите да прочетат тез ръководста,не го правят.

Това да се чува една верига,е вече крайно разтегната.

 В това ръководство за 3ген си пиши точно и ясно.

Има ревизионен отвор през който се вижда оптегача и единия плъзгач който притиска веригата.

 

https://omanual.ru/Honda/CR-V/3/ru/html/000000000001318.html

По това колко оптегача е разтегнат се съди  за състоянието на веригата.

Ето какво пише в ръководството.

IMG-04d4ece7f8a50ac358ad9c6ba29f486a-V.thumb.jpg.5a5ca152f6a2e81396514a720229505c.jpg

Ето сменена верига оптегач и плъзгач.

Screenshot_20240118-223929_Facebook.thumb.jpg.8143b194b3232dad79624c29d2da2d4f.jpgScreenshot_20240118-223956_Gallery.thumb.jpg.6491faddbeb76bcbcc827f183ed0c3d2.jpg

 

Ето разтегнат оптегач следователно верига за смяна.

Screenshot_20240118-223803_Facebook.thumb.jpg.103614ee88547755dc89388a13394bb0.jpgScreenshot_20240118-223853_Gallery.thumb.jpg.e3b4726ee34d922743448cd91cfe6d8d.jpg

 

Това че мотора работи чудесно,не значи че не трябва да се проверават клапани,прови се през определен пробег.

Клапани се проверяват на40-50хил пробег,при мотор на газ между 25-30хил км.

 

Антифриз се сменя с оригинален на Honda както ,масло скоростна кутия и масло заден диференциал също с такива на Хонда,има хубава тема за това.

Според мен спиречна течност се сменя изцяло ,защото тези уредчета за мерене показват състояниет и само в казанчето ,а долу в апартите е в пъти по-зле.

Имаш пистов ремък и оптегач  които също са консуматив.

Термостат също е хубаво да се смени,с годините той старее и не отваря и затваря така бързо.

Масло двигател 0w20или 0w30  пуписано е доста за това.

Доста теми има в раздела за обслужване на 3ген дават добра информация.

Верига и нужните елементи тук в Бг са с 300%  надценка,при желание човек сам може да си ги внесе.

 

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги, благодарен съм за изчерпателните отговори! Абсолютно се ориентирах в ситуацията! 
Мисля  да я закарам в Бултрако Пловдив и да направя всичко, което препоръчахте! Ще им кажа да ревизират и веригата и от там ще се решава какво правим, сменяме или не. Исках оферта за смяна на масло и там бяха написали масло 5w40 , при това положение ще изискам 0 w 20 или 30. 
Друго притеснително по джипа излезе, при пълен ляв и пълен десен ми притриса и вибрира, подозирам , че е диферинциал! Чел съм, че е хроничен проблем и в много от случаите се оправя със смяната на маслото му, дано и при мен да стане така, ако излезе, че е от диф-а . След смяната веднага ли да очаквам резултат или трябва да се покара, а даже съм чувал, че след 200-300км след първата смяна се прави и втора смяна и тогава притрисането изчезва? 

Редактирано от Steve Vai

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Препоръчвам ти да не ходиш в Бултрако няма да ти проверят веригата по описания начин.

Ако те са ти препоръчали масло 5w40  бягай от там,те не искат да го бъде този двигател.

Хубаво масло за двигател може да вземеш тук от общите поръчки,както и оригинални за местата които ти споменах.

За задния диференциал там е Honda DPS F 1.2 л ти трябват, да след като се смени трябва да се покара.

Това притрисане не е хроничен проблем просто никой там не е сменял масло на необходимите км пробег преди теб.

Ако така е подържана ,смени и всички течности и масла с каквито трябва.

В Пловдив има майстори които са добре запознати с Хонда,има и тема за това.

 Моите фаворити за масло двигател

Screenshot_20230920-201310_Viber.thumb.jpg.b900de7298af5a6534384853701abe8b.jpg

2139432494_Screenshot_20230913-205312_SamsungInternet.thumb.jpg.ce30198ca09b7546ff7be87b4b2c8c8c.jpg

Има ги налична при момчето организиращо общите поръчки.

https://obshtiporachki.online/

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Добре де , дойте ми координатите на добрите майстори- хондаджии в Пловдив, да се свържа и да знам, че ще направят всичко като хората и ,че ще сложат правилните консумативи! Не знам как става с общите поръчки, маслото за дифа и скоростите ще ги взема оригиналните!Искам да знам, че като отида при този майстор ще направи всичко както трябва и ще сложи това, което трябва. Препоръчайте ми хора за Пловдив , защото ми е по-близо.  В Бултрако като ги питах за 0w20 ми казаха, че ако го сложа това масло, за 5000 км ще го изгори и , че е за турбинирани двигатели! Споделих по телефона с тях и за друг проблем, лампата за еърбега ми свети! За мен това е голям проблем, защото в момента нямам никаква безопастност! Четох за кампания на Бултрако, която сменя модула безплатно, моята не попада в нея, защото са минали 15 год от гаранцията на съответния модул! Казаха ми, че модула струва около 1000лв и се, чака за него 1, 2 год. Остава ми да се моля тази лампа да не е от него и причината да е по- безобидна.
 

Редактирано от Steve Vai

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Моля чети и влизай в линковете които са постнати.

https://obshtiporachki.online/

Това е сайт  в Бг има телефон може да се поръчва  през него или по телефона ,има всички оригинални масла и течности.

Цените са  много добри.

Ето тук  го има телефона на момчето

https://forums.hondabg.com/topic/120095-обща-поръчка-на-масла-от-ato24de-до-7-ми-февруари/

Може да не звъниш вече в Бултрако да слушаш простотии.

Може да сложиш сега 0w30 и да видиш как го гори,сменяш на макс 8хил км,важно е и хубавия маслен филтър,за мен това са Mann610/6 или оригинален.

Да кажат колегите за майстор от Пловдив

едни който го хвалят е този.

Screenshot_20231202-124547_Facebook.thumb.jpg.da2702e33f9ad08158657831576b6e20.jpg

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, CARPERA написа:

Моля чети и влизай в линковете които са постнати.

https://obshtiporachki.online/

Това е сайт  в Бг има телефон може да се поръчва  през него или по телефона ,има всички оригинални масла и течности.

Цените са  много добри.

Ето тук  го има телефона на момчето

https://forums.hondabg.com/topic/120095-обща-поръчка-на-масла-от-ato24de-до-7-ми-февруари/

Може да не звъниш вече в Бултрако да слушаш простотии.

Може да сложиш сега 0w30 и да видиш как го гори,сменяш на макс 8хил км,важно е и хубавия маслен филтър,за мен това са Mann610/6 или оригинален.

Да кажат колегите за майстор от Пловдив

едни който го хвалят е този.

Screenshot_20231202-124547_Facebook.thumb.jpg.da2702e33f9ad08158657831576b6e20.jpg

Много благодаря,колега! Много ценни съвети и насоки! Благодаря и за препоръката за майстор, но за съжаление се оказа зает до март, може само да я прегледа другата седмица! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходи да ти регулират клапаните и им кажи да ти засекат белезките на валовете, ако са мръднали тогава мисли за смяна на верига, в зависимост от отклонението.

Както му се казва с един удар, два заека. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Rakeem

При R20A2 вала е един и зъбното колело горе е едно,за кои белези говориш.

535064876_Screenshot_20240214-211612_SamsungInternet.thumb.jpg.c7399ea7f949fb860efa69524a156f17.jpg

1037031399_Screenshot_20240214-211533_SamsungInternet.thumb.jpg.41446672d58824fde94629745d17f0a4.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колянов и разпределителен.

Едит: все тая колко са разпределителните, засечката се прави спрямо коляновия.

Редактирано от Rakeem
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ревизиония отвор под който се нямира оптегача е непосредствено до PCV клапана.

Screenshot_20240302-083834_Messenger.thumb.jpg.53f8f65ebad00a461c7cb8266b520df4.jpg

От ляво на двигателя,малко по нодолу.

Screenshot_20240302-081606_Messenger.thumb.jpg.7ed319712bd214a79cea5a27e1384c71.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...