Jump to content
Legend91

Превъртането на съединителя (при ръчката) = превъртането на фрикционите в автоматика?

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Днес опитах да се изкатеря от гаража по нанагорнището в бояна, едни 15 м са, мислех че при недълбок сняг номера ще мине, но не би. При най-малкото подаване на газ, гумите превъртат, и за да не стане беля - отказвайки се да упорствам- като натисна спирачката предавката - бам! се удря рязко. Цялата улица я минах на заден ход, докато изляза на равно! По-миналата година в княжево при по-безразсъдно подаване на газ така ми се съсипа 2-ра.

Така ли работят тези автоматици? Превъртането на гумите е за фрикционите в автоматичната кутия все едно стоенето на полусъединител при ръчката?

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стръмен наклон по хлъзгав терен с кола на предно предаване се катери далеч по-успешно именно на задна, защото:

1. Центърът на тежестта на колата малко се измества към двигателния мост - в случая долният.

2. Задна е по-дълга от първа.

За другото не те разбрах - липсват ми явно препинателни знаци. 

Но ако питаш кога приплъзват фрикционите на определена предавка, то в нормални условия това се случва само при включването и.

Ако рита, просто няма достатъчно налягане да ги стисне и сработват рязко при форсаране на мотора.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз не съм форсирал, с не повече от 1500 оборота тръгвах. Но. Щом колелата започнеха да буксуват - отпускам газта и натискам спирачка. Като при това се получава едно Бам! и колата се разтриса. Веднага се отказах за да не се случи княжевската случка, т.е. кутията да прегрее и да износи фрикционите. Вместо да изкатеря тези 15 м до равното на преден ход предпочетох да сляза по цялата улица по нанадолнището на заден ход. Но както и да е, въпросът ми е действително така ли работят тези автоматици? Докато тръгне колата, примерно на зелен светофар, буксуват ли фрикционите както буксува съединителя на ръчката? Т.е. дали фрикционите играят същата роля както съединителя при ръчните кутии? Когато буксуват колелата буксуват ли и фрикционите в автоматика?

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най краткия отговор на въпроса ти е - НЕ!
Съединителите на практика няма как да са на полусъединтел. Имат кратко време на приплъзване докато налягането на управлението им преодолее преплъзването на дисковете. Колкото е по голям момента, толкова по бавно свършва преплъзването.
В твоя случай преодоляваш наклон на първа скорост. Тогава няма преплъзването, ако всичко е наред с кутията разбира се. Или поне всичко което е свързано с първа предавка. Фактическото приплъзване при теб е в конвертора. Пускам линк към принцип на действие:


За съжаление твоята втора предавка не работи, кояро би ти решила евентуално проблема с преодоляване на наклона.

Изпратено от моят Mi MIX 2 с помощта на Tapatalk

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, но в княжево, идеално работеща 2-ра ми се износи точно от такова буксуване на колелата в сняг. И после още половин час го имаше това бамване на предавката, докато маслото не се охлади на магистралата. Оттогава втора ми придърпва. Днешният случай е почти аналогичен, само че бамването ставаше когато натиснех спирачка, за да не позволя още буксуване на колелата и съответно да съсипя и първа. ??? Искам да разбера принципа на работа на тия автоматици

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това бамване най вероятно се е получило от прегряване на маслото и съответно "срещане" на две предавки едновременно - тоест два съединителя сработват едновременно и се борят един друг.
Това се получава тъй като хлабините на съединителите при неработещо положение са много малки, но след прегряване изчезват хлабините и се получава този ефект. Няма друго обяснение за мен.

Изпратено от моят Mi MIX 2 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но щом все пак ти работи втората скорост, би трябвало с нея да изкачваш заснежения наклон. Нали затова е тази опция на избор на само втора на скоростния лост?!

Изпратено от моят Mi MIX 2 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото, ако фрикционите не играят ролята на съединител, това бамване на предавката защо и от какво? Първа си ми работи добре и след като слязох от стръмното пак си работи добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пакета фрикциони на всяка от предавките на нашия автомат е замяна на синхронизаторите в механичната кутия, каквато хондовият автомат всъщност е. Пакета поема разриката в ъгловите скорости в момента на превклъчването и от там стяга рязко тази предавка, а на останалите пакетите фрикциони са "отворени". Този удар се поема от конвектора, който е с отключен лок-ъп и приплъзва под средни обороти на мотора.

Пакетите фрикциони не приплъзват когато предавката е включена и те разбира се са с нормална, или достатъчна дебелина на дисковете си. Ако са много износени, предавката пак работи, но и трябва някоя милисекунда повече за да вкара повече масло в пакета, което компенсира износването. Логично е - увеличен обем на камерата.

В този момент, заради хидрото и повечето време, моторът се хорсира и все едно си натиснал съединителя на механична кутия и вкарваш горна предавка, цез да отнемеш от газта.

Отделно, високите обороти на мотора качват по бързо масло в пакета и следва тласък, все едно пускаш рязко съединителя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук е МНОГО стръмно, нито 1ва, нито 2ра помагат, просто не тръгва и това е. Говорим за 10 градуса (не процента) наклон. Не мисля че маслото ще прегрее още на първото буксуване на колелата, на студен още двигател, току що излязла от гаража. И аз не съм ДОПУСНАЛ да буксува, надали е било повече от четвърт секунда, защото моментално ударих спирачка. И тогава : бам! предавката и колата потрепери. Това още първия път, в момента е който излезе от гаража и потегли по нанагорнището.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работят едновременно за момент два съединителя, респективно две предавки. Затова.

А ако натискаш яко газ само на първа и прегрее маслото, тогава има вероятност да започнат да преплъзват някой от другите съединителни и да се прецакат те, но не и предавката на която си.

А за принципа съм пуснал линк. Съединителите са си прости съединителите които се управляват хидравлично - силово и оперативно.

 

Изпратено от моят Mi MIX 2 с помощта на Tapatalk

 

 

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
6 minutes ago, ceco_accord said:

В този момент, заради хидрото и повечето време, моторът се хорсира

Тя така прави сега с втора Цецо, усещам я и я чувам как форсира още 200-300 оборота преди да включи втора. Даже ако внимавам в картинката, което няма как да стане на големите кръстовища, отпускам газта и втора се включва без тласък. Та всъщност от какво днес бамването на първа на студено масло?

 

@Dachev Аз я бях ограничил на първа

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата ти е тръгнала, но върти гуми на място.

Натискайки спирачката в този вомент спираш, но без спирачен път, защото нямаш такъв. Тоест от 30 км/ч рязко си на 0км/ч. Това си е удар.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен от втора на първа ми се получава такова бум. Винаги от като имам колата. Да не би при теб да минава на втора и после да връща на първа? Или си дал принудително само първа?!

Изпратено от моят Mi MIX 2 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналият век, буксувайки на лед с много газ, леко се местех напред. В момента в който и двете гуми намериха сцепление, едната полуоска се скърши на две. :)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, Dachev написа:

При мен от втора на първа ми се получава такова бум. Винаги от като имам колата. 
 

И моят Акорд 6 / 2.0 АТ беше така - 11 години.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
И моят Акорд 6 / 2.0 АТ беше така - 11 години.
Да е ясно че при спиране на автомобила, няма удар, а само след намаляне до много ниска скорост, най често при лек наклон нагоре и като дам газ и компютъра решава че втора скорост не е Ок и минава на първа и тогава има удар.

Изпратено от моят Mi MIX 2 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
12 minutes ago, Dachev said:

Или си дал принудително само първа?!

Да. Лоста на 1, аз така минавам цялата улица защото е стръмно.

12 minutes ago, ceco_accord said:

Натискайки спирачката в този вомент спираш, но без спирачен път, защото нямаш такъв. Тоест от 30 км/ч рязко си на 0км/ч. Това си е удар.

Мисля че може би това е станало. И дрифти предницата чак.

Тук можеш да видиш и как дрифти немски G-classe, уж 4х4 😆

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т.е. когато колелата буксуват, колата приема че не е потеглила и почва да буксува фрикционите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Конвертора "боксува", което всъщност не е боксуване. Той не предава твърда връзка както съединителите. До момента в който се включи локъп-а, ама това е извън темата.

Изпратено от моят Mi MIX 2 с помощта на Tapatalk

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега гледах видеото, колелата не съм допуснал да буксуват за повече от част от секундата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 36 минути, Dachev написа:

Да е ясно че при спиране на автомобила, няма удар, а само след намаляне до много ниска скорост, най често при лек наклон нагоре и като дам газ и компютъра решава че втора скорост не е Ок и минава на първа и тогава има удар.
 

100% същото и без последици приз годините.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

7 години по-късно разбирам, че проблемът не е бил само в моя телевизор. Пълна идиотщина от страна на хонда! Колко пъти съм си изкарвал акъла, даже по едно време си мислех, че от това ми е заминала 2ра скорост, макар че не знам в този момент какво точно се случва вътре, че се ошашква и прави този безумен удар. 

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе има нещо гнило (тоз път в Япония).

Бях и свикнал и като видих баир в който знаех че ще превключи от 2-ра на 1-ва, минавах в ръчен режим и ръгах първа, та тогава не риташе.

Следващите ми хонда автоматици (конструктивно същите) не са правели така.

Отдавам го на някаква калибровка, която после са променили адекватно.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ceco_accordНа мен не ми рита от втора на първа. Нооо (и ти го знаеш още по-добре) че става чудо ако дауншифтне на първа. То не е рев, хуква като луда, за нула време си за отнемане на книжката :devil: А тук, гледам нещо много примерни станали шофьорите, при лимит 70 карат с 60, таа, има сигурно защо  :D Иначе ако си мине от втора  на първа, еми има нещо лекичо да ритне, ама това си е нормално, те оборотите скачат на 5000, как няма да не рипне (то не е даже ритане, 2-ра рита, защото е износена)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз само подкрепих колегата по-горе, който уточни че рита на баир от 2 на 1 и с малка скорост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 9.01.2024 г. at 21:30, Legend91 написа:

 Искам да разбера принципа на работа на тия автоматици

Хондовият автоматик е класическа механична кутия.

Вместо синхронизатори, предавките се включват от налягането на маслото в магистралата на конкретната предавка чрез пакети фрикциони, а вместо съединител, между мотора и кутията има хидротрансформатор.

 

Типът на конструкцията и начинът на работа са неизменни от няколко десетилетия.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи при буксуване на колелата фрикционите (синхронизаторите) се износват дори на заключена (от лоста) предавка. Интересно защо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Мисля че не схващаш идеята на фрикционите!

Гледа ли клипа?

Пакета фрикциони е от 2 вида метални дискчета. Когато предавката не е включена между тях има разстояние. Предавката се включва, когато налягането на маслото ги стисне. На останалите предавки са "отворени". Няма как да боксуват колелата, ако предавката не е включена!

Тя може да вкл. некоректно (по-бавно и с тласък), ако налягането не е достатъчно (затлачена конкретната магистрала, или цедката на съответния соленоиден клапан), или ако са вече на лимита от износване - но това са милиони км при правилна експлоатация и обслужване.

При износен пакет, компа подава сигнал (примерно за минаване от 2-ра на 3-та), в който момент моторът изревава на свободна (на автомат никой не отнема газта при превключване), но помпата не успява веднага да напълни с масло по-големият обем (заради изтънелите дискчета), а когато те се стегнат (и има предаване към диф-а), се усеща тласък, понеже оборотите на мотора са доста по-високи от скоростта на която е колата. Все едно да включиш горна предавка на механична кутия без да отнемаш газта. То де факто се случва същото, просто е по-меко, защото хидротрансформатора е "мека връзка", дори с активиран лок-ъп, който също е феродов диск (с управление от налягането) и се износва, ако се кара с проблем в предавките дълго време.

При ръчен режим, лок-ъп се заключва и на по-ниска скорост. Аз примерно минавам на него при круиз контрол, когато не искам доускорявайки, автомата да сваля предавки и мотора да реве. По-бавно достига зададената скорост, но не буди спящите с бързането си. ;)

 

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ще бъдс честен, не съм го гледал, че нямах време, но ще го гледам. Но и твоята интерпретация ме ми дава отговор на въпроса защо след буксуването в снега 2-ра ми се съсипа? Забелязал съм че този автомат въобще не обича да буксуват колелата. И преди на лед се е държал мръсно - трепери, вибрира...

 

Май открих подобен случай: "Ok, this is more complex than I thought, so I’ll describe exactly what happened. The car is a 2006 Subaru Outback AWD. With good traction, most of the power goes to the front, but the transmission will also send power to the rear as needed. I was turning around in a parking lot, and got stuck (wheels spinning) in an area where the snow was a little deeper. I gave it a lot of gas (whech reved the engine) and was free within seconds. Total time for everything was well under a minute, and I never tried rocking the car. But just after freeing the car, I noticed a slight burning smell. Today, the car is driving fine, as if nothing happened."

 

И при моята се усети мирис на изгоряло

 

https://community.cartalk.com/t/does-spinning-wheels-in-snow-damage-the-automatic-transmission/24520/7

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Гледах го видеото. Това което си заслужава да се отбележи е наличието на солениди за контрол на налягането към фрикционите, които да включват предавката "по-меко" или "по- твърдо" както и соленоид за макс налягане, който се включва след тях за да държи фрикционите стегнати и да не превъртат под високо натоварване. Може би в това да се крие причината: ако този соленоид е отказал по някакъв начин (примерно да се е намокрил конектора в дълбокия сняг).

Или. В режим D4 (защото оня и така пробва) бързото превключване на предавките при буксуване на колелата да е причинило прегряване и оредяване на маслото и оттам - и буксуване и износване на фрикционите

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...