Jump to content
Вержиния

Загуба на мощност и изгасване FR-V

Recommended Posts

Здравейте съфорумци,

Доста прелиствах темите и проблемите за да намеря моя, затова отварям нова тема, тъй като не попаднах на проблем точно като моя.

Та проблемът започна от около месец, когато, чакайки си на червен светофар, понечвам да тръгна и колицата вместо да тръгне, отслабна, отслабна и едва едва започна да се влачи. Довлякох се с тътрене до следващия светофар уплашена, и си казвах дано се оправи... Седейки пак на червено, леко подавах газ от страх да не изгасне и да не мога изобщо да я запаля, и тръгвайки по баира надолу изведнъж мотора леко изрева и се нормализира. Поуплаших се дали ще се прибера въобще, стигнах дестинацията, изгасих, свърших си работата, върнах се без проблема да се повтори.

Казах си, инцидентно е било нещо.

След може би седмица се повтори същия номер. Отивам на работа, паркирам колата. След 8 часа я паля, измина 200 метра, започна да отслабва и спря. За голям късмет успях да отбия в бус лентата, която ми беше в момента като спасение, колата поработи на запален двигател 2-3 мин, след това си потеглих без проблем, но веднага отидох при майстора. Човекът каза няма нищо, пробва я, изрази предположения. Споменахме, че може би всичко се дължи на късото разстояние, на което я карам (2 км до работа и 2 обратно). Очаквам критики и ще сте прави. Но имам лични причини. Забравих да спомена, че съм с дизеловия модел. Знам, че трябва да я прочиствам на дълги разстояния, на 4-та, на 3000 оборота, обаче в рамките на около 3 месеца не се случи това прочистване.

Сложихме добавка за инжекторите, напълнихме резервоара, минахме извънградско 800 км, никакъв проблем, ама никакъв. До днес, когато пак си паля колата след работа, изчаквам малко време, тръгвам и след 200 метра пак си умря. 

Описвам какво забелязвам и НЕ забелязвам като цяло:

- От началото на проблема до момента не се е чувал и не се чува никакъв необичаен шум/звук от никъде по колата

- Приятелят ми редовно ми замерва акумулатора, работата на стартера и на динамото, без да има нещо обезпокоително

- Днес, когато се случи 3-тия път, куриозно, колата на първа не тръгва, като подам газ, почва да тресе и изгасва, но на задна върви!!!

- По таблото НИЩО предупредително не свети и не е светело!!!

- За жалост, в притеснението си, не съм наблюдавала какво показва оборотомера в момента на проблема.

- Скорошната диагностика не отчете никакви проблеми по системите.

- Не съм открила дали има някаква връзка с времето - топло, студено, единствено, че на студен старт се случват нещата, а първият път не беше на студен старт. Също не съм забелязала включване на климатик или нещо друго в колата да оказва влияние на работата на колата като цяло.

Съжалявам за гигантския пост. Пиша всичко това с надежда за някаква подскакза за корена на проблема.

Благодаря предварително на всеки, който отдели от времето си да го прочете.
Бъдете здрави и на всички желая спокойна и безаварийна година.

(Видеорегистраторът може би е записал нещо от днешната случка, но не знам до каква степен може да се долови поведението на колата)

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно. Щом не светва нищо на таблото и диагностиката не показва грешки, то може проблема да е често механичен. Прилича на някакъв проблем със съединителя. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърде възможно. От известно време ми прави впечатление, че при потегляне на първа, колелата не превъртат плавно, а с леко боксуване, това съм го чувала като знак за проблем със съединителя. Ще го обясня и на майстора.

Преди час пак ме остави в средата на кръстовището, едва я изтеглих в един ъгъл да не запушвам движението. Този път не я гасих да я паля повторно, просто я оставих да работи, на 2 пъти притресе, дадох газ, едва качи обороти, с мъка до 3000, след това изведнъж вдигна, изпуши един голям облак отзад и полека лека тръгна. Навява ми и на нещо запушено... 

Приготвила съм горивен филтър за смяна, ако не е от него, ще разколачваме още...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом тресе и пуши явно е нещо по горивния процес, а не в съединителя. ДПФ, ЕГР, катализатор, горивен и въздушен филтър.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ослушай се отзад, в момента в който угасиш мотора, дали има остатъчно леко съскане от ауспуха.

Желателно е да си там, а друг да я изфорсира и загаси веднага. Ако има - нещо е затлачено по изпускателната система.

Ако няма - горивен филтър и мизерии в резервоара.

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви, ще го направя обезателно с асистент утре да видим какво се случва...

Въздушен сменяхме скоро, горивен не сме, а и не питах предходния собственик дали е сменял, но вече няма и значение, ще се сменя, дори и да не е от него.

Ще си стискам палци довечера поне да ме прибере.

Утре ще пиша резултати.

Хубава вечер

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Много вероятно точно той да е проблема. Горивен филтър на дизел се сменя всяка година, не е задължително но силно препоръчително нямаш си и на идея нашата нафта какъв невероятен боклук е.

Редактирано от Митко Йотов
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 12 минути, Митко Йотов написа:

Много вероятно точно той да е проблема. Горивен филтър на дизел се сменя всяка година, не е задължително но силно препоръчително нямаш си и на идея нашата нафта какъв невероятен боклук е.

Благодаря, това ми внесе поне малко облекчение. Уви, наистина съм чувала, но явно и последствията се изпитват сега от ниското качество. С нетърпение отивам да сменям и силно се надявам с това да се решат нещата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко късно видях темата ти и знам за какво говориш. Дано си открила и отстранила проблема, но ако не си, ето от къде да почнеш:

Проблема ти, на 95% е от Егер клапана. Просто блокира от гняста и "души" колата. Има и едни вакумни клапанчета с филтърчета, които също е възможно да се бъзикат. 

Като начало, сваляте Егерите, тръбите към тях, може и колектора и ги чистите. 

Успех. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да ми се смеете, но днес утре, и така мина зимата и 4 месеца, през които все ще пиша да благодаря на всички отзовали се. 

Наистина, оказа се ЕГР, и добре, че номера го направи и при майстора, защото ми твърдеше, че нищо й нямало на колата.
Та почисти го и сега вървим и пеем, и се разхождаме повечко, да не я задушаваме :)

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...