Jump to content
ifko

Добър диагностик за чукане на аванса

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

Имам нужда от съвет за добър диагностик в София за Honda Jazz Sport GE3 1.4 i-DSI 2008г.

Автомобилът е на 231 000км. Купих го Февруари, внос от Швейцария на 228 000км. Сменени са масло, свещи, филтри, аксесоарен ремък и ролки. Забелязах един проблем когато мотора е студен. При ускоряване при обороти над 2000 авансът причуква. Колкото по-силно се натиска педалан а газта толкова по-силно чука аванса. Ако се ускорява много плавно и се сменят предавките на около 2000 оборота, няма проблем. След като загрее малко мотора това чукане при по-рязко натискане на педала и ускоряване изчезва.

Отворен съм за съвети и идея къде може да е проблема. Иска ми се да не е механичен проблема и се чудя дали може да е от някой сензор за управление на двигателя - MAP,MAF, сензор за температура на входящ въздух, сензор за положение на колянов вал и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходи да ти регулират клапаните и тъкмо да ти проверят ангренажния тракт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, за съвета колега. Когато обслужвах колата след като я купих ( в два различни сервиза) казаха, че веригата е окей за сега и че клапаните също са ок въпреки, че се съмнявам да са ги проверявали за хлабините. 

Между другото ако има добър диагнистик може и извън София да се разходя, стига да си заслужава. 

Редактирано от kvd74
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапани без да се проверят, няма как да се констатира как са. 

Да не говорим, че при новозакупена кола на повечко километри, с незнайна сервизна история, това е една от първите манипулации при бензиновите Хонди, така че трябва да си сигурен.

За София не се наемам да ти препоръчвам, но примерно Шонди, за извън София при Фена в Дупница.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм, че клапаните трябва да се прегледат и регулират колега. Аз и в двата сервиза помолих за това , но или са много добри и разбират по слух и поглед :D или не им се занимава. 

Може ли някакъв контакт на Фена от Дупница ?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тоя двигател е тегаво, тъй като е много разглобяване, може заради това да се ослушват.

преди 9 минути, ifko написа:

Може ли някакъв контакт на Фена от Дупница ?

 

@dandilov

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, имам подобен проблем. Двигателя има потракване и понякога при ускорение се чува доста явно и няма достатъчна мощност, и след като премине определени обороти спира и започва да ускорява както трябва. Дайте идеи от какво може да е. Клапаните са регулирани! Шума идва от мотора не от веригата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коя година и с кой мотор е твоя Jazz колега ?

Редактирано от kvd74
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2007 1.2

Редактирано от kvd74
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е лошо една снимка на свещите да се пусне. Желателно е да мине по-детайлна диагностика, да се огледат всички датчици дали работят правилно. Ако всичко е наред остава двигателя да е натрупал повече нагар. Нагар натрупва от повишен разход на масло. От друга страна зависи с какво гориво се кара. Убеден съм, че със 100 октана или октан буустър чукането ще изчезне. Газта също важи, като хубаво гориво. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За моята мога да кажа, че свещите са работили добре (сменени 8бр при последна смяна на масло), клапаните са регулирани, Масло не харчи - от смяната преди 3 500км не го е пипнала (Repsol 5W40). Каналите на ЕГР са почистени, макар че бяха проходими. При визуалната инспекция на цилиндрите не се видя нагар. Гориво сипвам OMV MAX MOTION 100. 

Остава да се проверят по някакъв начин датчиците, въпреки че при последния преглед на автомобила казаха, че няма грешки. Ако препоръчате къде може да се направи детайлна диагностика на всички датчици (особено в режим на студен двигател) или как да се направи ще съм благодарен.

Логиката ме кара да се съмнявам в някой от датчиците имащ отношение към управление на запалването ама знам ли. Може и да се окаже механичен проблем (износване на някоя част от двигателя).

Редактирано от ifko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте, колеги!

Да взема пак да вдигна темата. Примирих се с това причукване на двигателя на студено. Доста четох и явно е масов проблем за този двигател. Колата иначе си върви добре, но от скоро започна да харчи доста. Кара се предимо градско и разхода е около 10, дори 11, което според мен е много. Гориво сипвам OMV MAX MOTION 95 или 100, както дойде.  В началото разхода в градско беше около 7-8 макс. 

Та да попитам отново. Дайте някой читав сервиз за компютърна диагностика. За София става въпрос.

Редактирано от ifko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да смениш маслото на скоростна кутия

Проверявали ли са ти обтяжната ролка на ремъка за това тракане.

За разхода пробвай някоя хубава синтетика за масло 5w30.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
19 hours ago, CARPERA said:

Пробвай да смениш маслото на скоростна кутия

Проверявали ли са ти обтяжната ролка на ремъка за това тракане.

За разхода пробвай някоя хубава синтетика за масло 5w30.

Благодаря за препоръките колега. 

Маслото в скоростите, заедно с лагери е сменено преди няколко месеца от фенчето в Дупница.

Обтяжната ролка не е преглеждана много обстойно.

С маслото с което съм в момента разхода не беше такъв в началото. Според мен на друго място е ключа от бараката. Съмнявам се в някой датчик или ламбда сонда ама ще видим. 

Иначе ми трябва диагностика, на която не просто четат грешки а такава, на която имат мултиканален осцилоскоп. Там всичко си излиза ако знаеш разбира се какво да гледаш. Някой път сензори и датчици не дават грешка но не функционират като хората и на осцилоскоп това може да се хване. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...