Jump to content
seiko

При натоварване двигателят започва, да загрява

Recommended Posts

Момчето от поръчките има сайт и налични масла в БГ

Енеос отдавна не е това соето беше.

https://obshtiporachki.online/

 има го маслото

589129911_Screenshot_20231114-134929_SamsungInternet.thumb.jpg.222adb54af306cce184ae6911235fe66.jpg

 

Не е маловажен и хубавия маслен филтър.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колега! Ще разгледам, какво се предлага там и ще помисля.

 

Всъщност, аз и преди съм се замислял и съм си задавал въпроса, как и доколко може да се компенсира този разход от 2-2,5 л на 10 000 км от друго масло, пък било то и оригиналното на Хонда. Примерно, да компенсира 200, 300 или 500 мл, ами останалите 2 литра? 

При двигател с малко износване или отремонтиран такъв, факторът производител със сигурност ще даде някакъв положителен резултат, но при настъпило сериозно износване, едва ли това е от значение.

Според мен, по-скоро големият разход ще се запази, с минимално подобрение евентуално и в тази връзка се опитвам, да преценя, дали ще е оправдано, да се спра на масло със същия вискозитет, но 5 литрова разфасовка, примерно от рода на Тойота, Мазда, Нисан и на подобна цена.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилно си го казал при този харч на масло, смяната с друга марка няма да доведе до съществена промяна. Вискозитетът е правилен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@seiko

Ок 5w30 нo  рецептите  на различни марки не са еднакви.Ако толкова е отчайващ разхода  с Honda маслото пак ,може да помислиш за 5w40,в никакъв случай 10w40 .

Твой е избора дали да пробваш от тези които си изброил, Honda  е по-доброто.

Забелязал ли си на калко хил км пробег  на маслато започва да изчезва по осезателно обикновено това е на 6 хил км,при различните марки става на 7 и 8,тогава е времето да го смениш .

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, още на първите 2500-3000 км е на минимума, при положение, че при смяната е било над средата и се налага да доливам здраво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това значи, че разхода не се влияе от типа масло 250гр на 1000км е нещо нормално за този двигател ( един от най скапаните двигатели на Хонда). По честа смяна 5,6хкм,ще те радва още дълго време. Ремонт се прави при разход над 0,5л на 1000км. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Признавам си, че мнението на колегата vespa направо ме шокира в първия момент и нямаше как да бъде друго яче, при положение, че съм свикнал на съвсем различни стандарти. Равносметката, че примерно за 6-7 хиляди км ще трябва да долея толкова масло, колкото при смяната, не е никак окуражаваща и логично възниква въпросът, защо въобще трябва да се сменя, достатъчно е само филтърът да се подмени. Шегувам се, разбира се, но в действителност картинката не е много оптимистична.

Впоследствие, като се замислих и сложих всички факти на масата (визирам само моя казус), трябва да призная, че vespa е прав в това, което казва.

Какво имам предвид. Ако от едната страна сложим прекомерния разход на масло, който показва двигателя на харвито, реално други кусури не намирам.

В същото време, поне на външен вид двигателят работи много добре, тих е, няма силни вибрации, има достатъчно тяга, за да се справи с що годе труден терен, пали безпроблемно при всякакви условия и дава съвсем приличен разход на гориво, в рамките на  9 л газ на 100 км на дълъг път и 10-11 л на 100 км при смесен режим. До момента не съм изпитал никакъв дискомфорт от работата на двигателя, като цяло.

При тези обстоятелства, май наистина е по-добре, да карам колата така и да доливам масло, до момента, когато ще започнат, да се проявяват и други недостатъци от рода на влошено палене, прекомерен разход на гориво, загряване, загуба на мощност и прочие.

Редактирано от seiko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 13.11.2023 г. at 19:58, А. Д. написа:

Термостат или работи или не.

 

Има и средно положение. При 9мм. ход на отваряне, моят отваряше само 3мм. / при варене на котлон във вода /. Без признаци при нормално каране, и само два пъти тръгна към червеното- натоварена с хора и багаж в баир, и лятото в най-топлото с пуснат климатик. 

 

По проблема с маслото- има един клапан за картерна вентилация, който, ако не работи правилно, може да качва масло във смукателния колектор и от там да го гори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идея си нямам за такъв клапан и къде се намира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Води се PCV, ако нямаш късмет ще е на блока под смукателния колектор.:D

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:thumbs1:

 

При първа възможност ще го потърся и ще видя, какво може, да се направи по този въпрос.

Редактирано от seiko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...