Jump to content
Legend91

От автоматик към ръчна кутия. Как?

Recommended Posts

Здравейте, интересува ме как се прави конверсията на моя двигател J30A и кутия B7XA?

Някой който е правил такава конверсия да сподели впечатления, каква кутия трябва и откъде да се търси, колко по-бърза става колата, колко губи от луксозния си облик и т.н. ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде някога бях чувал че е правено в БГ - дано получиш инфо от източника.

Относно бързината - безспорно ще спечелиш 2 секунди, ако не ги загубиш при старта. Въпрос е и колко често ще ти трябват.

Луксозност няма да загубиш, но комфортът на 2-та педала за водача, както и за пътниците се губи тотално.

Разправията времево и финансово също не е за подценяване.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3000 кубика и ръчна кутия, звучи ми като рецепта за скорост. От друга страна по нейното време (че и дори сега, разните полуавтоматични и CVT на малолитражките не ги смятам за истински автомат) по-луксозните модели са били винаги автоматик.

Въпросът е дали този вариант пред ремонт на автомата и откъде и каква кутия?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еднозначно - ремонт на автомата!

Той има страхотен старт от място и няма човешки фактор и съединител. Това че на ръчката са по-къси предавките и се усеща някакъв екшън, не значи ефективно предимство всеки път.

Намери и пробвай ръчка в това купе.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва кола донор но погледнах за модела и не се предлага такава с ръчна кутия.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ръчките са с 2.0 мотор, а за автомата е предвиден 6-така.

Проблемът по спомен грубо казано е софтуерен, а не хардуер - чарколяци се намират.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, хардуерен е не може да стане. Корпуса на кутия от 2.0 не може да стане на блок 3.0.

Аз съм сменял поне три кутии на Опел защото търсих перфектните предавателни числа за моя стил на шофиране и много добре знам за какво иде реч. @Markony им сменя зъбните колела за да промени предавателните числа и той е наясно как стоят нещата та може да го потвърди.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има една 3.0 която се продава в cars . bg и е направена на ръчка. https://www.cars.bg/offer/64c38d0d39a9ab10c70d34c2

Значи е взел от някой модел съвместима кутия.

До ремонта, защото като че ли и аз това предпочитам, а при случай и за кеф ще си купя  нещо друго на ръчка, майстора каза че ползва едни комплекти за ремонт които идват с всичко необходимо. Те обаче са неоригинални. Това нещо доколко качествено е, защото се сменя не само феродо (което също може да е некачествено), но и семеринги и какво ли още не... Оригиналните части само за 2-ра предавка и само съединителчетата са над 2000 лв.

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човека каза че вероятно кутията е от 2.2 дизел

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво да кажа. аз лично не съм сигурен, че на 3.0 мотора който си е направо проектиран за да е автомат дали може изобщо да се сложи нещо друго. Да предположим, че е така чисто хипотетично то ще трябва цяла конзола на педалите а това как ще стане... с много ядове после ще трябва не само кутията ами и ЕКУТО там с буксите как ще се оправят мама миа после другото табло и по всяка вероятност и кутиите с бушоните и релетата са други и полуоските, че размера на старите няма да отдговарят на дифа... и още и още.. .

Емо що ти трябват ядове бе човече.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, Legend91 написа:

До ремонта, защото като че ли и аз това предпочитам, а при случай и за кеф ще си купя  нещо друго на ръчка.

Това е решението - от личен опит споделям. :)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Митко ЙотовАми аз само го споменавам като вариант, защото масово не искат да ги ремонтират, дори Бултрако. Иначе на снимките в обявата се вижда как е направена

https://www.cars.bg/offer/64c38d0d39a9ab10c70d34c2

То така става, човек все иска това което няма 🤣 Когато карах ръчка исках автоматик, сега пък си спомням как форсирах предишния Акорд след завоите и ми изглежда фън 😆 5к оборота, рязко натискане на съединителя и тя бръмва още повече.

 

Между другото, нормално ли е да се чува леко чукане, чаткане, не естествено като на дизелов двигател, много по-тихо е, което да е по-осезаемо на загрял двигател? Идва като че ли от горивната рейка.(изпод всмукателния колектор , онова желязо с 6 тръби на двигателя , украсено с пластмасови капаци. Нещо инжектори?

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кутията се ремонтира от фирма във Варна 

https://www.softelectronic.com/info/automatic+transmissions-75.html

http://www.remont-na.com/1030/m_i_d_avto_ood_varna.htm

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Митко Йотов Не, те директно ми отказаха. Засега се надявам на Лив ауто. А нещо около жужащия звук под капака? Инжектори могат ли да жужат?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лив ауто (Любо и Невян) правят всякакви трошливи премиум автоматици, както и точно такава като твоята кутия ревизираха преди няколко години. Колата още си е ОК.

Жужи ти нещо в главата, ама как да разберем от кво е, като няма "ни звук, ни вопъл, ни стон"??? :)

Инжекторите се чуват, но доста тихо. По-скоро е "тръгнало" лагерчето на някоя ролка. То би могло да си променя тона с темперирането на мотора.

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, Legend91 написа:

@Митко Йотов Инжектори могат ли да жужат?

 

Разбира се, че не. Това си трябва на място да се чуе то така... как.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се да я оправят. А иначе това жужене, защото точно така го чувам, топлинния щит над катализатора е леко разпран. Също на задна като я бутвам в гаража, понеже процедурата се почва още от горната улица (сеир 🤣) вече при самото спиране в гаража се чува едно припукване като от катализатор, но е преди да изгася мотора. А катализатор знам че припуква СЛЕД гасенето. Помпата за сервото има ли ролка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Припукването всъщност е на задна след като се подаде газ и веднага след това се натисне спирачка, като при спиране на заден ход на нанагорнище.

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом внасят коли и мотори, би трябвало да могат да ми внесат и вече ремонтирана кутия и то с по-голям ATF охладител, че я усещам и да прегрява в отвратителния Софийски трафик!?

 

https://azunlimited-bg.com/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...