Jump to content
Legend91

От автоматик към ръчна кутия. Как?

Recommended Posts

Здравейте, интересува ме как се прави конверсията на моя двигател J30A и кутия B7XA?

Някой който е правил такава конверсия да сподели впечатления, каква кутия трябва и откъде да се търси, колко по-бърза става колата, колко губи от луксозния си облик и т.н. ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някъде някога бях чувал че е правено в БГ - дано получиш инфо от източника.

Относно бързината - безспорно ще спечелиш 2 секунди, ако не ги загубиш при старта. Въпрос е и колко често ще ти трябват.

Луксозност няма да загубиш, но комфортът на 2-та педала за водача, както и за пътниците се губи тотално.

Разправията времево и финансово също не е за подценяване.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

3000 кубика и ръчна кутия, звучи ми като рецепта за скорост. От друга страна по нейното време (че и дори сега, разните полуавтоматични и CVT на малолитражките не ги смятам за истински автомат) по-луксозните модели са били винаги автоматик.

Въпросът е дали този вариант пред ремонт на автомата и откъде и каква кутия?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Еднозначно - ремонт на автомата!

Той има страхотен старт от място и няма човешки фактор и съединител. Това че на ръчката са по-къси предавките и се усеща някакъв екшън, не значи ефективно предимство всеки път.

Намери и пробвай ръчка в това купе.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Трябва кола донор но погледнах за модела и не се предлага такава с ръчна кутия.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, ръчките са с 2.0 мотор, а за автомата е предвиден 6-така.

Проблемът по спомен грубо казано е софтуерен, а не хардуер - чарколяци се намират.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не, хардуерен е не може да стане. Корпуса на кутия от 2.0 не може да стане на блок 3.0.

Аз съм сменял поне три кутии на Опел защото търсих перфектните предавателни числа за моя стил на шофиране и много добре знам за какво иде реч. @Markony им сменя зъбните колела за да промени предавателните числа и той е наясно как стоят нещата та може да го потвърди.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има една 3.0 която се продава в cars . bg и е направена на ръчка. https://www.cars.bg/offer/64c38d0d39a9ab10c70d34c2

Значи е взел от някой модел съвместима кутия.

До ремонта, защото като че ли и аз това предпочитам, а при случай и за кеф ще си купя  нещо друго на ръчка, майстора каза че ползва едни комплекти за ремонт които идват с всичко необходимо. Те обаче са неоригинални. Това нещо доколко качествено е, защото се сменя не само феродо (което също може да е некачествено), но и семеринги и какво ли още не... Оригиналните части само за 2-ра предавка и само съединителчетата са над 2000 лв.

Edited by Legend91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Човека каза че вероятно кутията е от 2.2 дизел

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не знам какво да кажа. аз лично не съм сигурен, че на 3.0 мотора който си е направо проектиран за да е автомат дали може изобщо да се сложи нещо друго. Да предположим, че е така чисто хипотетично то ще трябва цяла конзола на педалите а това как ще стане... с много ядове после ще трябва не само кутията ами и ЕКУТО там с буксите как ще се оправят мама миа после другото табло и по всяка вероятност и кутиите с бушоните и релетата са други и полуоските, че размера на старите няма да отдговарят на дифа... и още и още.. .

Емо що ти трябват ядове бе човече.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 17 часа, Legend91 написа:

До ремонта, защото като че ли и аз това предпочитам, а при случай и за кеф ще си купя  нещо друго на ръчка.

Това е решението - от личен опит споделям. :)

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Митко ЙотовАми аз само го споменавам като вариант, защото масово не искат да ги ремонтират, дори Бултрако. Иначе на снимките в обявата се вижда как е направена

https://www.cars.bg/offer/64c38d0d39a9ab10c70d34c2

То така става, човек все иска това което няма 🤣 Когато карах ръчка исках автоматик, сега пък си спомням как форсирах предишния Акорд след завоите и ми изглежда фън 😆 5к оборота, рязко натискане на съединителя и тя бръмва още повече.

 

Между другото, нормално ли е да се чува леко чукане, чаткане, не естествено като на дизелов двигател, много по-тихо е, което да е по-осезаемо на загрял двигател? Идва като че ли от горивната рейка.(изпод всмукателния колектор , онова желязо с 6 тръби на двигателя , украсено с пластмасови капаци. Нещо инжектори?

Edited by Legend91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Кутията се ремонтира от фирма във Варна 

https://www.softelectronic.com/info/automatic+transmissions-75.html

http://www.remont-na.com/1030/m_i_d_avto_ood_varna.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Митко Йотов Не, те директно ми отказаха. Засега се надявам на Лив ауто. А нещо около жужащия звук под капака? Инжектори могат ли да жужат?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Лив ауто (Любо и Невян) правят всякакви трошливи премиум автоматици, както и точно такава като твоята кутия ревизираха преди няколко години. Колата още си е ОК.

Жужи ти нещо в главата, ама как да разберем от кво е, като няма "ни звук, ни вопъл, ни стон"??? :)

Инжекторите се чуват, но доста тихо. По-скоро е "тръгнало" лагерчето на някоя ролка. То би могло да си променя тона с темперирането на мотора.

Edited by ceco_accord
  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 7 часа, Legend91 написа:

@Митко Йотов Инжектори могат ли да жужат?

 

Разбира се, че не. Това си трябва на място да се чуе то така... как.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Надявам се да я оправят. А иначе това жужене, защото точно така го чувам, топлинния щит над катализатора е леко разпран. Също на задна като я бутвам в гаража, понеже процедурата се почва още от горната улица (сеир 🤣) вече при самото спиране в гаража се чува едно припукване като от катализатор, но е преди да изгася мотора. А катализатор знам че припуква СЛЕД гасенето. Помпата за сервото има ли ролка?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Припукването всъщност е на задна след като се подаде газ и веднага след това се натисне спирачка, като при спиране на заден ход на нанагорнище.

Edited by Legend91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Щом внасят коли и мотори, би трябвало да могат да ми внесат и вече ремонтирана кутия и то с по-голям ATF охладител, че я усещам и да прегрява в отвратителния Софийски трафик!?

 

https://azunlimited-bg.com/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...