Jump to content
Cyreon

Пускане отново в производство на стари модели

Recommended Posts

Скоро ходих да оглеждам една 30+ годишна кола. Не Хонда, друга марка. Отдавна е спрян моделът от производство. Направих огледа от чисто сантиментално-носталгични чувства. Можеше дори да я купя. После разсъждавах и си викам: "Ей сега, да беше чисто нова тая кола, нищо, че е стар модел, веднага я купувах." И се замислих - ако има интерес от колекционери към определен модел, който е бил хит отдавна, толкова ли е скъпо и невъзможно да се пусне поточната линия и да се ощастливят носталгици като мен, срещу съответната цена разбира се. Примерно Пежо решават да пуснат легендарния си модел 505 от края на 70-те години. 10,000 бройки limited edition. Или Шкода пускат моделът Skoda100 (с такава са ме взели от родилния дом когато съм бил бебе). Гледаш навън някаква ретро кола, питаш се дали не е по-голяма от теб на години, а тя чисто нова, току-що слязла от конвейра. Не знам какво би коствало на автомобилните концерни такова приключение.

Първо чисто икономически, колко бройки минимум трябва да произведат и на каква цена да ги продадат, за да се покрият разходите по пускане в производство. Второ, дали технически е възможно такова нещо. Трябва да се върнат технологиите назад, старите врати, седалки, волани, трансмисии, двигатели, да извадят инженерите от архива пожълтелите чертежи и схеми.

Трето, тая ретро кола, с ретро двигател няма да покрива никакви еко норми в ЕС. Да но, Пежо 505 се е произвеждало в Индонезия, Аржентина и Китай, там и до днес нямат особени проблеми с екологията, тъй че старият модел двигател, замърсяващ въздуха не е проблем. 

Четвърто, безопасност. Чисто нов ретро автомобил, без ABS, без навигация, без системи за сигурност. Застигаш го на магистралата и го псуваш кой Дявол го е пуснал на пътя. Но хайде, допускаме, че случката няма да е в Европа, а някъде в държавите от третия свят, със занижени критерии.

Пето, резервни части. Допускаме, че с пускането на модела отново, компанията производител е помислила за това и новите собственици няма за какво да се притесняват. Ще им бъдат осигурени такива в търговските представители на марката.

И пак уточняваме, че не говорим само за името на модела да се запази, но да бъдат новите технологии като новия Фолксваген костенурка например, който на външен вид прилича донякъде на старите модели, а говорим за 1 към 1 модел от преди 30-40-50 години произведен чисто нов през 2023 година.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eх, мечти, но никакъв шанс!

Заради масовата непросветеност, тачещите такива раритети са мижаво малцинство. Лично ималите и носталгично настроени, обикновено не могат да си ги позволят, а тези които могат - плащат достойно за реставрация на оригинал със старото си ЕГН.

Никой производител няма да пусне конвейр - той изисква минимум стотици бройки, а и компонентите от купето старите износени щанци и т. н. много невъзможни неща. После хомологация - айде, тя ще е за ретро и има вратички.

Единствен вариант е на склад да има готово всичко - фирмата да е фалирала, някой с "пачка" да изкупи наличното и манифактурно да произведе с него възможните бройки. Такива примери има, ама май свършиха.

Наистина бих си взел чистак нов Сивик 3 (от подписа ми), но ще е по-евтино да си реставрирам моя.

За синковеца взех Сивик 6 - 98-мa (без АBS) и той много си го харесва, защото е минимум "новият свят", а и опит се трупа на такава кола, а не на "фул екстри" и макс дистанцираност от платното. Колата си беше добре, но не идеално. Отне ми година със спорадични действия и още 6 бона да си стане ОК и технически сток, и ще изкара още четвърт век. Демек съм инвестирал в това след години да си я карам пенсионерски, а той да се издига в социума и да си купува каквото ще, но за сега не иска да ми я дава, щяла да му е "евридейка". :) Може пък (имайки вече опит) да си оправя моята "микровълнова" (805 кила 101 коня и без асистенции), но там е много кърпене, за което искат мнОу пара, ама ще видим тАа работа. Не съм я предал, както и тя мен - до ден днешен "въри на пушка", само дето купето вече пъшка.

Бай дъ уей - вчера карах старият си Акорд 6 (99-та) 2.0 АТ - емии - галантен автомобил. Сега вече не правят такива. Усещането от миналия век вече го няма. За някои това е добре (може би нямат спомени от време оно, или сензитивност), а за други - не толкова, така че те разбирам, а и други носталгично настроени (вкл. младежи) познавам. То и моя милост, ако не се гледа в огледалото си е хлапак с мерак, но това е трудно да се опази - късметлия съм си. :)

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе невъзжможно, невъзможно, но що пък да е чак толкова невъзможно. Събираме се фенове на старите Акорди от цял свят. Правим учреждение и искаме Хонда да пусне в производство примерно Акорд трета генерация произвеждан между 1985 и 1989 г. Готов съм да платя 50,000 лв. за чисто нова такава бройка. И другите колекционери и те са навити да дадат тия пари. Събираме се 10,000 човека, събираме парите в един фонд, тръшваме се в Сайама и искаме от сан Соичировите наследници да ни направят чисто нова ретро Хонда. Душата им вадим докато не ни ощастливят. Ето ги парите, събрали сме ги, даваме им ги предварително, да почват. Сега, точките горe дето ги писах като проблемни ясно, че са проблемни и възпиращи. Обаче хубавите работи не стават лесно. Винаги първо идва някаква луда идея, здравият разум казва "Не! Забрави! Няма как да стане!". После обаче сърцето, мечтите и ентусиазма може да надвият разума и тогава става като оня коментатор: "Разказвачо на приказки, моля те не спирай! Много е хубаво!" :D

Смятай каква реклама ще е и за Хонда. Гръмват световните медии със заглавия от рода на: "За разлика от другите авто концерни, които само преследват печалбата и икономическата логика, Хонда слуша феновете си и пуска отново в серийно производство 10,000 акорда, модел от 80-те години. Всичко започва от една малка балканска страна с много заклети фенове на марката. Идеята бързо се разраства по света и се оказва, че колекционерите искат да подкарат чисто нови ретро автомобили. Хонда винаги следва мечтите си и мечтите на последователите си."

Междудругото, има вече такива инициативи на ретро колекционери в Америка, трябва да се разровя из нета да видя докъде са стигнали в начинанието.

Редактирано от Cyreon
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мечтата ти е окриляваща, а и няма невъзможни неща за силните мечти, но старите коли са ценни отчасти и защото са издържали проверката на времето!

Чат- пат се намират по села и паланки грижливо прибрани вехти и некарани екземпляри и това вече е находка с подобаваща ценност.

Новопроизведена стара кола "много бира изпива". :) Фен съм на такива лакърдии - "Лудите да са живи" е казАл поета - и не е случайно, в тоз меркантилен свят.

Хората на луната кацнаха - с мнОу пара и 1 гол мерак. :)

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

"Хората на луната кацнаха - с мнОу пара и 1 гол мерак." 

 

Цецо, забрави кавичките, на (кацнаха) - или пък наивно вярваш, на краварските глупости...? 😊

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

 

Така като си го намекнал, излаза че ма подозираш в поддатливост на манипулации. :)

Предпочитам красивата измислица, пред реалната грозотия, ма всеки си е башка луд.

Индийците твърдят че били видели хамериканския модул, ама те и Буда са виждали. Кой е будала не знам?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

.....Предпочитам красивата измислица, пред реалната грозотия....

 

:) ,Цецо това вече е друго....

 

п.п. Някой , по-запознат да ме осветли, след като хамериканците "кацнаха на Луната и се разходиха", после с какво се върнаха, или правилния въпрос е - какво ги изстреля от Луната към Земята :P ... (Може би с - TIE Interceptor ..:bye:)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Нема да поверваш, но и  там е намесен Българин.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Honda с жест към феновете - възкреси скутера Motocompacto

Не е Акорд от 85, ама пак е :honda:

https://automedia.investor.bg/a/2-novini/54605-skuterat-motocompacto-e-zhest-na-honda-kam-fenovete-na-nestandartnite-resheniya

 

 

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 15.09.2023 г. at 18:08, ceco_accord написа:
  Покажи скритото съдържание

Нема да поверваш, но и  там е намесен Българин.

 

Off Topic

Аааа.... Нещо си в грешка.... 😏Не е 1, а са 3-ма, ма са "македонци" 😊.... 

 

П. П.  А.. забравих, има и още един 🎺, дето цвъка, цвъка, ама поне да смени ръчичката, че ще му излезнат мазоли от злобарки....

П. П. П.  А... между другото, нали знаеш, "че там където двама си го мерят, третия не си слага дупенЦето" , ма изглежда много го сърби горкия.... 🌈

П. П. П. П.  А.... Също - между дргото, напоследък са се навъдили доста цвъкащи във форума, ма нали знаеш, че анонимниците, по-умни няма да станат, така че дано и на теб не ти дреме, както и на мен 😊... Познаваме се и съм сигурен, че разбираш (сещаш се) за какво става въпрос 🥃

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Всеки си има мнение и не ние ще го променим, а реакциите са поне някакъв контакт, понеже да, мнозинството стана някак "безконтактно".

Да не оф-топкаме топката - темата може да стане интересна, а наще бири не се губят. :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ново производство на стари модели едва ли, но има отлежали, а и чак загнили.

Ето, тая Симка не е за снимка, но някои я е докарал, ще вложи хиляди пари и трудочасове и ще я възкреси от скрапа. Ако стане добре, ще се продаде за десетки хиляди евра, особено ако има легитимност. В момента единственото здраво нещо са 2-те табелки.

 

 

 

IMG_20231008_120907.jpg

IMG_20231008_120932.jpg

IMG_20231008_121130.jpg

IMG_20231008_121205.jpg

IMG_20231008_121231.jpg

IMG_20231008_121249_edit_442534917169451.jpg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото помня, Nissan са пуснали производството на части за старите си икони!

Ретро кола,  няма как да отговаря на съвременните изисквания за безопасност и екология.

Затова ще наблюдаваме през следващите години, най-вероятно " кит за конверсия от ДВГ към EV"

Или смесени плъг ин хибриди с предно задвижване от ДВГ и задно от ел. мАтор!

Ще почакаме още 20 тина години, после не ме интересуват!;)

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, darius написа:

Затова ще наблюдаваме през следващите години, най-вероятно " кит за конверсия от ДВГ към EV"

Или смесени плъг ин хибриди с предно задвижване от ДВГ и задно от ел. мАтор!

И в 2-те "има леб" и се прави по безименни гаражи, но като масов тренд е напълно възможно, та дори рентабилно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой се сети наистина да възроди класически модел, ще избие рибата. Сяяя, говорили сме си много пъти за препънките - голяма първоначална инвестиция, невъзможност да се покрият еко нормите и т.н. Обаче има вратички и заобиколки. Просто няма мотивация и гаранация, че ще продадат достатъчно бройки, за да се оправдаят първоначалните разходи. Обаче както писах, феновете ако се организират сериозно, вложат кинтите в гаранционен фонд и от корпорейшъна имат гаранции, че няма да са вътре, просто убиват змея отвсякъде. Това е и реклама, и носталгия, и сантименти и т.н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Срува ми се възможно с нова платформа и само външен кит, калници, фарове и стопове.

Но напасването си е играчка! 

Или вариант,  да прилича на някой стар модел.

Това  го направиха с Хонда Е!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, darius написа:

Срува ми се възможно с нова платформа и само външен кит, калници, фарове и стопове.

Но напасването си е играчка!

Има примери навсякъде по планетата. Предимно хамерикански и руски.

То само видеата изглеждат вечност, а представи си процеса.

Волгата е върху базата на Баварец 850, а Победата си е ново шаси и само външно модифицирани панели от нея.

Но иначе този тип рестомод си е маняшка работа и "шапки долу" на филмиралите се.

 

 

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според изкуственият интелект, така би изглеждала NSX, ако бе произвеждана през 70-те години на 20-ти век.

FB_IMG_1700312067694.jpg

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даже и на такъв вариант съм навит. ;)FB_IMG_1700436142789.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но има доста мераклии за стара кола, ама нова. :)

Японската фирма Митсуока е избрала друг път - ретрофит.

 

Това е чистак нов Сивик 11 рестилизиран като от 70-те на 20-ти век.

mitsuoka-m55-4.jpg

 

Не че много е красавец, ама ...

Иначе имат по-добре получили се модели:

https://autoreview.ru/news/novaya-mitsuoka-rock-star-ili-kak-sdelat-corvette-iz-mazdy

https://autoreview.ru/news/toyota-rav4-prevratilas-v-nostal-gicheskiy-krossover-mitsuoka-buddy

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eй това е супер. На мен ми харесва!

Не си го купувай, като не е много красавец! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Бе аз за ширпотреба стандартен Сивик 11 нЕам пара, па камо ли за тоя бутик мейд. Ще е "кисело" тва грозде.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Honda’s Civic Cyber Night Japan Cruiser 2020 is a Neo-Retro EK9 Type R

Пак Сивик, ама вехт, но модернистичен. :)

 

 

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...