Jump to content
jonnybg98

Разлики между скоростни индекси

Recommended Posts

Здравейте,

 

След доста четено в нета за гумите, не намирам отговор на един въпрос:

 

Гуми с еднакви размери (примерно 225х50х17) и еднакъв товарен индекс (примерно 98), но различен скоростен примерно V спрямо Y, където V е до 240км/час, а Y до 300км/ч каква разлика имат като:

1 - Тегло на гумата - има ли разлика в теглото в зависимост от скоростния индекст при всички други еднакви параметри?

2 - Поведение при скорост около 180км/ч - еднакво стабилни ли биха били и двата вида гуми в завои и спиране или не и защо?

3 - Возия - коя гума би била с по-мека возия по нацепените БГ пътища?

 

Надявам се тук най-сетне открия отговор на въпросите си, че дилърите на гуми са главно ценово ориентирани и интереса им е друг.

 

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си, че по такива въпроси търсиш отговор от потребители, търговците ще ти отговорят така, че да ти продадат това, което те искат, а често и не знаят какво да отговорят, а измислят нещо...

Аз си се оплаквам от шумни холандски гуми, но не съм търсил връзката с разни индекси...

Писал съм и преди, тропат по ситни единични неравности и предимно цепнатини по асфалта...

 

Редактирано от JapCar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото по-голям е товарния индекс, толкова по-твърда возия. Същото важи и  за скоростния индекс. 

Теглото на гумата също се променя право пропорционално с промяната на скоростния индекс. Информация за теглото на конкретни гуми можеш да намериш на сайта на производителя. За Акорда да търсиш олекотяване чрез гумите е нелепо. Все едно да олекотиш слон, като му изрежеш ноктите. 

Поведението на автомобила зависи основно от използваните смеси при производството. Затова всеки производител има различни модели гуми. Не можеш да очакваш премиум модел гума да има същото поведение като бюджетен модел.

При един и същи модел, би трябвало този с по-висок скоростен индекс да се държи малко по-добре при завой, но разликата ще е пренебрежимо малка, ако изобщо има такава.

А сега сериозно - R20A3, България и 180 км/ч ?! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се,че висок клас гуми ще са, нелогично ще е на хубава хонда евтини гуми...

Доколкото съм чувал, теглото на джанти и гуми е много по осезаемо като разлика за поведение в ускорение и спиране, отколкото ако носиш 20кг суджук в багажника.

Питането ми е основно за зимните гуми, с тях не мисля да развивам неподходящи скорости.

Друго ще е вече с напролет новите летни ако ми се отвори някоя хубава отсечка и да, 180 не си е множко за примерен екземпляр.

 

Благодаря за инфото, ще потърся и някой друг наръчник от Гудиър, че натам гледам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леджо (който е почти 2 тона) карам с Y летни, не защото му пълня километража, а защото  загреят ли (10-тина км извънградско), държат яко на всякакви завои спрямо скорост, а у нас лятоска жегите са вече екваториални. Да, студени шляпат и друсат, но после се темперарат, размекват и дори утихват. За предимно извънградско са идеални, а градско се кара полечка.

За дуракоустойчивост няма драма. Скачал съм в такива дупки, че първоначално спирах да огледам щетите, но с времето разбрах че няма такива и няма какво да ги мисля. Карам с височина 45%, вече ако са под 40% височина и големи жанти - не знам. Акорд 7 също карах с 45% на 17-ки.

Отделно високоскоростните са най- прецизно изработени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...