Jump to content
ceco_accord

Звуко и термо изолация - Сивик 6 хеч.

Recommended Posts

Off Topic

И най-вече за синковеца, защото вижда че приличен труд и ниво на критерии дават резултат.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Днес успяхме да развием с 1 френд видията (стегната по врачански) и след работа - епизод 2 - десен. Дадон пласмаската на жената да я залепи с капчица, а ние ...

Друго си е да сме двама.

Възложих му почистването на вратата отвътре и гърба на картата и, както и да я олепи горе.

Аз се заех с чистетето на жълтата паста (АМВ или МРТ вършат работа) и кройките + облепването.

Вече имах опит с лявата, но карах на място и не са еднакви, освен концепцията.

Няма грешно и вярно, важното е да се действа в контура на кората и да не се затварят монтажните отворчета за щипките. Останалото е по усмотрение на място. Този който го прави, най-добре ще се справи - всичко е пред очите му. Добре е и щангите да не дрънкат. 

Този път се сетих да снимам преди да покрия с ватата. Не е красиво, но е тихо. :) Пръснах дъното с течния парафин и ...

Обаче здрачът ни застигна, а 1 от важните неща е човек да не се юрка и да прегладнява, а да знае кога да спре, за да не пропусне нещо и после пак да отваря, та монтажът утре, но той е за минутки.

IMG_20230731_092338.jpg

IMG_20230731_092332.jpg

IMG_20230730_102134.jpg

IMG_20230730_110539.jpg

IMG_20230731_203057.jpg

IMG_20230731_203124.jpg

IMG_20230731_203149.jpg

IMG_20230731_210534.jpg

IMG_20230731_210549.jpg

IMG_20230731_194200.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи валя. Тая сутрин по града, като малко дете минавах през всяка попътна локва. :) Водните пръски на затворени прозорци се чуват доста слабо и то само от предните колела. Даже спрях музиката да слушам тишината. На свален прозорец също има разлика от преди.

Кой каза че обезшумяването не дава резултат!

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе благинка си е но до като не се сравни всеки си мисли, че ще се мине. 

Сивика Цецо е спартански автомобил и там не щата няма как да са безупречни но представи си акорда който е висок сигмент при Хонда там как се усеща разликата.

Поговорката " Кой каквото си направи никой не може да му го направи" тук важи с пълна сила но положителна.

Редактирано от Митко Йотов
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес Бог даде обилен дъжд - от преди Плевен, та почти до Русе.

Правих всякакви експерименти - на извънградска скорост нарочно карах в коловозите пълни с вода - емии от нея нищо не се чува, за разлика от шляпането на капките по предното стъкло. Струват ми се много по звучни от преди, което е нормално при заглушени звуци от купето и гумите. Същото ме впечатли като взех Ледженда - не че ги сравнявам. В интерес на истината от "дъждовния" аспект очаквах най-малък резултат, а се оказа супер ефективно. 

На сухо, до 90 км/ч се чува само мотора, над започва да присъства и аеродинамичен шум, но е далеч по-тихо от преди. Вече над 110 ветърот и ДВГ-то (особено при изпреварване) се смесват и требе малко да се добави от аудиото, но до 110 в мокро, най- силни като интензитет са капките. Първият час карах на сухо с около 100 и с "матистрална" скорост за малко на 2 места. И 2-те ни котки спокойно си спяха (както и в дъжда), а 1-та даже мъркаше, което жената отзад чуваше, щото и бяхме спрели задните товорители, та да подремне и тя. Синковеца пък чуваше как скърца педала на съединителя :) , та го успокоих че и преди го е имало, но сега е по-присъснващ спрямо останалият фон.

Абе, стана ясно че и напред ще обезшумявам. Така и така моторът загуби звънката си нотка и поне да го заглуша още. 

Колцата може да е "ентри левъл", но с няколко стотачки и уикенди занимавка, става дооста по-комфортна звуково, а и басите - баси басите. :)

За съжаление с прозорците няма какво да направя, или ще е някакво скъпарско фолио, но ако някой има идея - давайте - "фанал съм се на хорото", понеже "до тук, добре", ама "ненаситно е УХОТО човешко". :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ceco_accord написа:

но ако някой има идея - давайте - "фанал съм се на хорото", понеже "до тук, добре", ама "ненаситно е УХОТО човешко". :)

Абсолютно. И аз три пъти ъпгрейдвах шумоизолацията  защото виждах, че може и още.

Сега е наред да сложиш допълнителна изолираща лента на рамката на купето на двете предни врати, трябва ти това:87429599_617779445727715_5834883126551117824_n.thumb.jpg.047378af6d1493da9fc3094870c492de.jpg87339831_551831872090785_3718110320078618624_n.thumb.jpg.fdbde8055cef46caecf4371fe8789e77.jpg87179752_2790794027707887_6955310751137398784_n.thumb.jpg.ec6dceb74143812613a9f9e0b54d740c.jpg

Аз прекарах лист хартия при затворена врата и се оказа, че на места си минава свободно а на места задържа което беше ясен знак, че от там вятърът си влиза заедно с шумът  търсиш Гарван във Варна и по Еконт пристига 6/7 лева беше по спомен но е изключително качествено, на самото купе трябва да има равен борд където де се сложи щом отвориш вратата и го огледаш по детайлно ще видиш къде е мястото, аз съм сложил и на четерите отвора на купето (вратите) тук ще си с още едно стъпало на горе срещу децибелите, направи това и после ще влезнем и в коша.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оо, ДА - за втори уплътнител контур по вратите е ясно и предвидено, но мерси за материала. Дом имам уплътнителна лента че зяпаше малко 1 дограма, но лепилният и слой вече не става.

Иначе в движение (с изследователска цел) натисках горния заден ръб на шоф. врата навън с все сила, но не поддава и не променяше аеро шума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такава лента нямаш а и не всякаква става за точно тази цел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, но си мислех за онези, дето са като шлаух и мекички, с 1 плоска страна и на нея лепилен слой. Той обаче е слабичък май, но пък лягат добре и се смачкват леко. И без това сега жената има проблем със затварянето от раз на вратата на втория зъб. :)

Твоята лента не е ли поресто плътна като K-flex-a? Да не стане "Затвори тАа врата силно ма"! :)

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отпред и отторе и 2-те врати са ОК, но отзад, на Б колонката рабтата леко "издиша". Точно там се чува леко свистене на 3-цифрени скорости, но не усетих съвпадение с неравностите по платното, предполагайки че купето все пак леко се усуква. Отдолу също бива. Основните уплътнения са здрави, но отзад по ръба мога да лепна предпазна лайсничка (да пази ръба при отваряне в стена, а върху нея още нещо, лягащо на задния панел.

IMG_20230811_080226.jpg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 23 часа, ceco_accord написа:

 

Твоята лента не е ли поресто плътна като K-flex-a? Да не стане "Затвори тАа врата силно ма"! :)

Да, точно такава е. Избрана е защото самозалепващата и страна е много силна и лепне ли няма махане освен ако не се скъса. Иначе пробата с листа го направи ни не с А4 и си изрежи от него лента 3 см и тогава пробвай да видиш как зее.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Митко Йотов написа:

Иначе пробата с листа го направи ни не с А4 и си изрежи от него лента 3 см и тогава пробвай да видиш как зее.

Не те разбрах?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много голяма повърхност вкарваш и това лъже, не трябва да е повече от 5 см просто си изрежи едно парче не по голямо от кутия цигари и така пробвай.

365541443_1043014969928319_7845059349475178880_n.jpg

Редактирано от Митко Йотов
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ефектът е същият. Свободно не се движи никъде и трябва напън.

Пак отгоре и отпред е по-добре, отколкото отзад - на Б колонките. Но ако сложа само там, вероятно ще зяпне отгоре, та по-добре по целия периметър.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесно, значи си по добре от колкото бях аз при акорда, при мен на места се движеше спокойно на други изобщо не можеше да мине.

Сега изгледах клиповете и мога да кажа, че когато се затвори вратата май само при Хонда тази бележка може да излезне цяла, нека колегите които имат други марки да проверят дали това е възможно всъщност и ти може да пробваш на легендата.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще пробвам и на Ледженда.

Отпускарски попътувахме 1240 км романтично със Сивика. От Ледженда е далеч, но е доста по-тих от преди обезшумяването. До колкото може да се вярва на приложението от телефона, амплитудата според извънградските скорости е от 78, до 82 децибела. Над 120 км/ч се качва още, малко, но до 90db стига чак като опра телефона в говорителите на вратите. Както и преди - около Б колонката на лявата врата е по-шумно от на дясната, което вероятно е нормално. Като цяло мястото на водача е по-шумно и заради огледалото, което е по-отворено спрямо насрещният поток от дясното, но с това няма как да се преборя. Затворих го към стъклото в движение (за проба) и свалих 2 db-ла, нооо...

Остава работа по рамките на вратите и пред тях, в калниците, както и в моторния отсек, но там не знам какво да правя, освен до където ститам да облепя щита зад двигателя. Не знам дали ще има ефект и от облепянето на предния капак с K-flex. Разликата между гладък и грапав асфалт е 3-4db, но основният звук е от мотора, не толкова от генерацията и вятъра - при скорост до 120, което е крейцерският максимум на тая колца, а и синковеца више не кара.

Днес свалих и лявата праг-пластмаса. Както и предполагах - нещата са по-добре от дясната, която върви и мизерства до банкета.

Последните 2 снимки са за любителите на калобраните. Да - пазят външно боята, но отвътре е свърталище на кал и задържаща се в нея с дни влага.

IMG_20230826_203259.jpg

IMG_20230826_191924.jpg

IMG_20230826_191356.jpg

IMG_20230826_190857.jpg

IMG_20230826_190841.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 13.08.2023 г. at 12:34, Митко Йотов написа:

.. може да пробваш на легендата.

Същата работа, само дето уплътненията са 2.

Там вятър от подналягането не съм чувал, а и ANC системата помага.

IMG_20230827_215724.jpg

IMG_20230827_215820.jpg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам проблем, а ми свършиха идейте. :(

На Сивика му шуми лекичко около задният вертикален край на шофьорската врата. Чува се от долният край на стъклото, във вертикалната му рамка.

Почва да се чува около 80 км/ч и леко се усилва с нарастването на скоростта. Око минавам през неравности на висока скорост, звукът се променя спрямо характера им - тоест в техният ритъм.

Мислех че зяпа нейде и има луфт. Обърнах П-образната скоба на колонката на 180 гр. Юзащото е поизносена и напънах нагоре вратата с крика, защото има луфт в пантите и "закача" ключалката. Лепнах за проба разни уплътнения на вратата и на купето. Тестът с хартия в началото не бе удовлетворителен (излизаше лесно), но сега вече е много зор и се къса, навсякъде - по цялата задна височина на вратата, която се затворя много по-плътно от дясната, а тя изобщо не шуми. Олепил съм цялата зона и даже подпъхна малко между стъклото и външното му вертикално уплътнение.

Ефект никакъв. Това тихичко "прффффф" си остана без промяна. Когато натисна юнашки с лакът стъклото в долният заден ъгъл и нагоре по колонката, звукът леко се усилва. Отклонението което постигам в посока "открехване" на вратата" е 1мм - едва ли има 2мм, ноо става по-шумно.

Почвам да си мисля че е от аеродинамиката, но па толко малко отклонение да оказва влияние ми е странно.

Не е от антената - тя е прибрана.

Вратата се затворя по-плътно и от на Ледженда, нооо ... :(

Някой ако е имал и излекувал такъф "прффф", да сподели как?

 

IMG_20240907_175913.jpg

IMG_20240907_180029.jpg

IMG_20240907_182902.jpg

IMG_20240908_121503.jpg

IMG_20240908_121444.jpg

IMG_20240908_121300.jpg

IMG_20240908_121352.jpg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, ceco_accord написа:

На Сивика му шуми лекичко около задният вертикален край на шофьорската врата. Чува се от долният край на стъклото, във вертикалната му рамка.

При мен причина за този шум е недоброто влизане на стъклото във вертикалното гумено уплътнение (заден вертикален край на вратата, както си писал). С времето механизмът за повдигане/сваляне на стъклото започва да се разбива (при мен) и се получава луфт/изкривяване на стъклото, което не му позволява да влезе добре във вертикалното гумено уплътнение. Оттам идва и шумът. Пробвай при повдигане на стъклото с ръка да му помогнеш да влезе добре в уплътнението (буташ го в посока задния вертикален край на вратата) и виж дали ще шуми. При мен спира :) 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за насоката.

Ще огледам, но след направеното, 100% проблемът не е между вратата и купето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен го има същото и е от стъклото т.е повдигача. Както е написал и @emod, дърти са вече и не вървят много правилно в улеите, където трябва. От време на време, самото стъкло даже трябва да му помагам чрез натиск да си влезе в улея. Нов повдигач би решил проблема но не мисля да го купувам, поне за сега. 

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето работи прилично - ляга добре по уплътнението, в "горна мъртва точка" го натиска навън в рамката на вратата, но ще огледам пак.

Само дето не ми работи автоматичният режим на вдигане, ама му свикнах и май не ми се занимава да диря жичкаджии. Предполагам е от ключето, или платката която то управлява.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак оглеждах и експериментирах - нищо не постигнах. :(

Лепнах малко тиксо в задните горен и долен край на затворено стъкло, защото там уплътнението не ляга перфектно - без резултат след 80-110.

На прибрано към колата огледало - без промяна. Значи не е от неламинарен въздушен поток.

После пак, в движение, натисках с лакът там - трудно поддава и шумът леко нараства. Но, поддава не стъклото и уплътнението, а вертикалната задна греда на вратата. Но това с приложена доста сила - в движение от подналягане няма как да стане. На място тестът с хартията е ОК. Дори да напъна и леко да се изкриви гредата на стъклото, хартията не се вади по-лесно. Де факто я стиска вътрешното уплътнение, а не външното, което лепнах на дефлекторчето пред колонката. Самата греда е толко яка, че не мога да я огъна навътре - на ръка и с коляно де. Ако реша, сигурно ще поддаде, ама тя трудно ще се затвори по-навътре към колонката. Развих долната гумена тапичка, така че вратата да се усуква при щракване на вторият зъб, но така не мога да я оставя, щото трябва да се тръшка яко. Върнах си я завита и махнах горната тапичка. Пак се затваря така нормално и поддава при напън навън. Тези врати нямат усукване по вертикалата - "меки" било Хондите. ;)

Има си проблем и тва е. Тука месните ми викат - "Да ти имам проблемите", ноо, като някоя шумка надвива и ти е до ухото - при обезшумено купе ... :(

А дясната врата е пълен сток и перфе. Просто лягат различно, или поне дефлекторът на лявата, който има някакъв луфт.

Ся се сещам, че като взех колата, нещо с него не бе в ред. Май на 1 от видийките му и бе строшено крачето в корпуса.

Битката продължава. ;)

IMG_20240910_104547.jpg

IMG_20240910_104555.jpg

IMG_20240910_103847.jpg

IMG_20240910_103857.jpg

IMG_20240910_112207.jpg

IMG_20240910_112350_edit_326254193160632.jpg

IMG_20240910_112433_edit_326278142861149.jpg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...