Jump to content
Jivetz

Accord 2.2 подходящо масло

Recommended Posts

Здравейте имам питане, сложих малко след свършен факт това масло https://maslata.bg/shop/двигателно-масло/масло-fuchs-titan-gt1-flex-23-5w30-4l/

 

Акорда е дизел 2.2 фейслифт с катализатор, дали е ще го понесе ми е питанката..знам че се слага по книга 0w 30 по тънко масло за по студен климат и икономия, но все пак реших. Да налея 5w 30.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никакъв проблем, съвсем точно си е маслото.

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да си първият, който кара с 5w30, да не кажа, че масово се кара с този вискозитет заради по-ниската цена и няма драми. Според някои друг руски сайт гледам са писали, че е с добра база. Подходящо е и за коли с DPF ( не си писал дали имаш такъв). Добре би било да го проследим как се представя при теб като капваш от време на време по една капка в темата за капкови проби.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Dpf няма, само катализатор.. по скоро ме притесняваха показателите c2/c3 да не са проблем.. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спецификация ACEA C2/C3 пишат на масла, които удовлетворяват и двете изисквания, и на С2, и на С3.

ACEA C2 има изискване за HTHS Viscosity (150°C)  ≥ 2.9 mPa*s и сулфатна пепел < 0.8%.

ACEA C3 има изискване за HTHS Viscosity (150°C)  ≥ 3.5 mPa*s и сулфатна пепел < 0.8%.

FUCHS TITAN GT1 FLEX 23 5W30 има HTHS Viscosity (150°C)  ≥ 3.5 mPa*s и сулфатна пепел ≤ 0.7%. Тоест удовлетворява и двете изисквания.

От друга страна, маслата по ACEA C2 традиционно имат по-нисък работен вискозитет ( при 100°C) - около 10 mm²/s.

А маслата по ACEA C3 традиционно имат работен вискозитет ( при 100°C) - около 12 mm²/s.

Това е разликата.

Твоят двигател е проектиран да работи с по-ниски работни вискозитети, но не му пречи да изкара едно лято с ACEA C3 ;) :)

Щом няма DPF, може да ползваш и масла по ACEA A5/B5, даже най-добре, стига да са истински.

Но може спокойно да ползваш и ACEA C2, и ACEA C3. Само интервалът на смяната им трябва да е малко намален.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите.. сменям масло на 7500/8000 хил км .. добър диапазон ли е.. карам градско главно..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следващия път сложи Мобил ESP и ще видиш разликата. Мобил не си губи вискозитета, за разлика от другите масла, които съм използвал.

С всичко друго разходът беше 800 -900мл на 10 000км. С Мобил, спадна на половина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, dandilov написа:

ACEA C2 има изискване за HTHS Viscosity (150°C)  ≥ 2.9 mPa*s и сулфатна пепел < 0.8%.

ACEA C3 има изискване за HTHS Viscosity (150°C)  ≥ 3.5 mPa*s и сулфатна пепел < 0.8%.

Само да добавя, че С2 е до 3.5 включително, а С3 е от 3.5 включително, т.е. 3.5 удовлетворява и двата стандарта на теория, макар маслото да е по-скоро С3, в което няма драма, тъй като в книжката на Хонда пише да се ползват масла С2 или С3. Аз имам 3 смени с С2/С3 масла 5W30, а сегашното четвърто е 0W30, чисто С2. Имам някакво субективно усещане, че при студен старт мотора работи по-тихо, но разлика в разхода няма. Въобще хипотетичната икономичност на 0W30 масло спрямо 5W30 е толкова имагинерна, че не може да бъде уловена от реално измерване. Декларираната икономия на "икономичните масла" се върти някъде около и под статистическата грешка и освен това е спрямо масло 5W40.

Оригиналното дизел масло на Хонда е 0W30 С2, но в крайна сметка всеки може да пробва едното и другото и да прецени кое му допада повече. Ако моторът е на повече километри, може да се окаже, че похапва повече масло 0W30 С2. Макар и по-рядко, се намира и 5W30, чисто С2. Взел съм такова за следваща смяна :)

Още едно уточнение - Маслата С2 и А5/В5 са идентични като HTHS Viscosity. Разликата е, че С2 е нискодимно и е предназначено за двигатели с DPF, но разбира се, става и за такива без DPF. Аз съм установил, че на пазара има по-голям избор на С масла и затова слагам такива, въпреки, че заводски съм без DPF.

Тази лекция не е за @dandilov,  разбира се, защото съм сигурен, тези неща ги знае не по-зле от мен.  Ха Наздраве :beer:

Редактирано от inspektora
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, inspektora написа:

Декларираната икономия на "икономичните масла" се върти някъде около и под статистическата грешка и освен това е спрямо масло 5W40.

Off Topic

 

Едно уточнение. Поне на мен ми е направило впечатление в статистиката, че декларираната икономия е спрямо масло 15W40. :lol:

Но, в зависимост от стила на шофиране, съвсем не е незабележима.

За предимно градско каране - там статистиката "издиша". :D

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължавайки да пишем в тази тема рискуваме да се превърне в поредната дъвкана тема за масла. Има доста писано, а и таблица с препоръчано масло има. Аз отделих един два дни за четене за да добия поне базова представа какво представляват спецификациите на маслата и параметрите, които са от значение. В един чужд сайт, четох че на запад маслата масово се подбират и по вискозитетния индекс, тоест свойството на маслото да си поддържа вискозитета в широк температурен диапазон. Не знам дали по принцип маслата A5/B5 ( които и колегата Дани каза, че са за предпочитане при вариант без DPF) са с по-високи индекси спрямо C2/C3, но Комата A5/B5, която последно си избрах и сложих е с индекс 182 спрямо 162 за цитирания Fusch и около 170 за Мобил ESP. В случая по-скоро въпросът с който бих продължил тази тема е колко повече би се отразило едно A5/B5 масло на катализатора при един изправен двигател, който не гори масло при положение, че много повече би се затлачил от некачествено гориво?

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно това как би се отразило А5/В5 на катализатора. Моето мнение е, че този въпрос се преекспонира повече от колкото е редно.

Моят катализатор е на минимум 340 000км. Колата преди мен е карана с не добро масло и интервали на смяна, видно и от лакирането на двигателя. Предполагам полусинтетика А3/В4. А също я карам предимно с А3/В4 вече около 100 хил.км.

Но, профилактично ползвам добавка за почистване на катализатор и ламбда сонда. В следствие на това катализаторът работи перфектно и измерените емисии на ГТП- тата са перфектни и ниски. Но и двигателят ми все още не е започнал да харчи масло.

Та в този ред на мисли, много по-вредно за катализатора е, ако двигателят харчи масло! Там е разковничето, но в този случай, каквото и масло да сложиш е все тая...

 

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, dandilov написа:

Едно уточнение. Поне на мен ми е направило впечатление в статистиката, че декларираната икономия е спрямо масло 15W40. :lol:

Верно, че така беше :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно с кое масло е добре да се кара,понеже са вече стари машини,5/30, 0/30 или 0/20?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам вече 200к км само с ето това масло масло бардал , и нямам никакви проблеми!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...