Jump to content
Карловски Рапан

Двигателя не пали

Recommended Posts

Онзи ден се опитах да чета CEL кодове през синият конектор с два пина, който се намира под волана. Беше тъмно и вместо него, бях натъпкал кламера в друг конектор с жълт цвят и сега колата не иска да пали. Помислих си, че е паднал акумулатора, защото слушах музика докато я човърках, но не беше от него. Стартера върти, акумулатора си има ток, даже се пробвахме да му пуснем, не е от него. Някакви идеи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да си изгорил нещо. Провери най-напред предпазителите, дано да се разминеш само с изгорял предпазител.

Провери и "шок-бутона" (inertia cutoff switch) да не би да си го задействал в тъмното по невнимание.

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, можеш ли да кажеш ориентировачно за кои бушони да гледам и съответно, ако случайно знаеш, къде точно трябва да се намира този "шок-бутон"? Другото което исках да попитам, мога ли видя бушоните само по външен вид дали са изгорели или задължително ми трябва мултиметър?

 

Редактирано от Карловски Рапан

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно бушоните, не мога та кажа точно кои, но трябва да провериш всички, захранващи запалителната система и ECU-то. Ако са прозрачни - прекъсналият ще се види срещу светлина.

 

inertia cutoff switch - https://www.drive2.ru/l/8865567/

Ако е изключил, трябва да го натиснеш докато щракне.

 

Редактирано от dandilov
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързият отговор!:D Утре на светло ще ги проверя, включително и бутона. Ще пиша след това какво е станало. Дано тази грешка да не ми е коствала компютъра на колата.:unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм...тоя двупинов конектор е под жабката, под волана точно не е място за четене на грешки....каква точно е колата и коя година?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, как изглежда тая жълта букса, нещо като от снимката по-долу ли, която изнамерих от нета? Ако да, това може да е бил е MES (Memory Erase Signal) конектор. Той се ползва за ресетване на грешки в SRS и също мисля,че като синия за ECU диагностиката е свободен или просто прикрепен. Ако си окъсил него се съмнявам, че може да блокира паленето на колата. Не се сещам за други свободни двупинови конектори.  Като цяло въпросът е защо си тръгнал да четеш грешки ако колата е била наред и в момента индикира ли грешка?

mes.jpg

 

п.п. между другото никнеймът ти @Карловски Рапан кърти мивки :D

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, Тъмнозелен самурай G86-P написа:

Хм...тоя двупинов конектор е под жабката, под волана точно не е място за четене на грешки....каква точно е колата и коя година?

Honda Accord 2001 Coupe, не знам кой модел точно, но трябва да е този, с всички екстри. И аз четох, че е от пасажерската, но аз го намерих под волана на късмет, почти се бях отказал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, HondaExplorer написа:

Колега, как изглежда тая жълта букса, нещо като от снимката по-долу ли, която изнамерих от нета? Ако да, това може да е бил е MES (Memory Erase Signal) конектор. Той се ползва за ресетване на грешки в SRS и също мисля,че като синия за ECU диагностиката е свободен или просто прикрепен. Ако си окъсил него се съмнявам, че може да блокира паленето на колата. Не се сещам за други свободни двупинови конектори.  Като цяло въпросът е защо си тръгнал да четеш грешки ако колата е била наред и в момента индикира ли грешка?

mes.jpg

 

п.п. между другото никнеймът ти @Карловски Рапан кърти мивки :D

Мисля, че беше точно този. Сега ще слезна пред блока да проверя. Като цяло имам проблеми с двигателя, колата я взех на скоро и започна да поддържа оборот без да правя нищо (rough idle). Почна на 2000 оборота и скочи след някакво време на 3000. Карах я малко така, и една вечер реши да стигне до 4000 и си казах, че повече няма да я тормозя, докато не я оправя. Исках да видя, дали от диагностиката, ще излезне някой сензор или нещо да е хврълило кърпа, но ми излезнаха само грешките на SRS-a(така я взех) и за ABS-a (не очаквах да ми излезнат от ABS-a грешки, ппц не ми прави проблем). От двигателя не изкара грешки. Просто двигателя като е сменян, господата са решили, че ще е добра идея на OBD II кола да сложат OBD I двигател. Или аз не разбирам и има някаква специфична причина или от фактора "ай да го вземем на тънко" са го направили. Аз ще направя още един пост за това с оборотите евентуално, ако успея да оправя проблема с паленето. Но да, на 99% съм сигурен, че беше този конектор. Не знам добри сервизи и затова се мъча сам, пък ми е и мерак да ти кажа ли. Ако някой може да каже добър сервиз, който обслужва специфично Хонди, ще съм много благодарен!

п.п Благодаря ти! Чудех се как да се пиша и така го почувствах.:D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 7 часа, HondaExplorer написа:

Колега, как изглежда тая жълта букса, нещо като от снимката по-долу ли, която изнамерих от нета? Ако да, това може да е бил е MES (Memory Erase Signal) конектор. Той се ползва за ресетване на грешки в SRS и също мисля,че като синия за ECU диагностиката е свободен или просто прикрепен. Ако си окъсил него се съмнявам, че може да блокира паленето на колата. Не се сещам за други свободни двупинови конектори.  Като цяло въпросът е защо си тръгнал да четеш грешки ако колата е била наред и в момента индикира ли грешка?

mes.jpg

 

п.п. между другото никнеймът ти @Карловски Рапан кърти мивки :D

Сега проверих, била е MES буксата. Покрай нея се сетих, че реално преди да намеря конектора за ECU диагностика, се опитах да го направя през OBD буксата. Гледах кой пин е за диагностика и го окъсих с 12V и от там може да е станала белята. За контекст, както вече споменах, колата е OBDII, а двигателят е OBDI и не може да се прави диагностика през OBD буксата, защото не е свързана напълно. (мисля, че бяха свързани 5 от 16 пина). Другото единствено друго което бях пипал, бяха кабелите по запалителните свещи. Пробвах да издърпам 4-тият, реших да не барам, защото не разбирам много, натиснах го пак надолу и това беше.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не си изгорил нещо по делкото.бобина.комутатор?аз имам за проба.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
3 hours ago, Карловски Рапан said:

Honda Accord 2001 Coupe, не знам кой модел точно, но трябва да е този, с всички екстри. И аз четох, че е от пасажерската, но аз го намерих под волана на късмет, почти се бях отказал.

е зад локвата са други нещата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е решен хора. Беше бушона на алтернатора. Смених го с резервните и колата запали. Радвам се, че се разминах с такава левашка грешка, но ще ми е за урок. Благодаря на всички, които допринесоха за цялата работа! Изключително радостен съм в момента! Още трябва да се оправи проблема с оборотите, но това ще е за друг пост. Сега трябва ли да го архивирам този или го оставям така? 

п.п. От къде мога да си купя бушони да си имам за резерва и колко струват?

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алтернатора или стартера?

Бушони може да си купиш от всички магазини за авточасти, дори и от кауфланд. :)

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Беше написано на френски, но едва ли имат друга дума за алтернатор. :lol:

Редактирано от kvd74
Моля, не цитирайте цяло предходно мнение! По презумпция се предполага, че отговаряте на него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, Карловски Рапан said:

Беше написано на френски, но едва ли имат друга дума за алтернатор. :lol:

абе френският технически е бая раздут - générateur, génératrice, dynamo, source de courant, oscillateur , machine de Gramme, appareil électrique:dry:ама ще да е нацелено де:D

 

 

Редактирано от Тъмнозелен самурай G86-P
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е връзката между алтернатора и паленето?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 8 часа, dragob написа:

Каква е връзката между алтернатора и паленето?

Предполагам, че като е изгорял бушона и се прекъсва веригата. Никаква идея си нямам, стрелям на сляпо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...